Mac schreef:Hoe komen jullie aan die informatie? De app?
yes, foto's geplaatst...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Waarom doden ze zoveel dieren om ze vervolgens niet eens op te eten?!
Zo nutteloos en triest.
Rivendell schreef:@marigold niet bloeddorstig? Meerdere. Dode schapen op één perceel waarvan vaak maar één opgegeten. Dat is surplus killing en is niet gewoon voor een wolf.
DuoPenotti schreef:Rivendell schreef:@marigold niet bloeddorstig? Meerdere. Dode schapen op één perceel waarvan vaak maar één opgegeten. Dat is surplus killing en is niet gewoon voor een wolf.
dit blijkt wel gewoon te zijn voor een wolf bij dieren in gevangenschap.
In het wild rennen dieren weg en heeft hij er 1, de rest ziet hij niet meer.
Bij een weide blijven de dieren op en neer rennen in paniek en blijkt hij blijkbaar steeds opnieuw getriggerd door het rennen en blijft aanvallen.
Als je dat vertaald naar een hardloper, fietser, een paard op buitenrit oid, dan word je ook niet blij dat je beweging dus triggert.
criollo_yess schreef:Of wel zin in jacht, maar geen honger?
DuoPenotti schreef:tamary schreef:
dank je, dat wist ik niet.
Maar het is wel zeldzaam lees ik daar.
Hier is het juist zeldzaam heb ik het idee als het er maar 1 is.
Sanet schreef:Vossen doen dat toch net zo goed? Als die in een kippenhok zitten dan vermoorden ze ook alle kippen, zonder ze allemaal op te eten.
tamary schreef:Sanet schreef:Vossen doen dat toch net zo goed? Als die in een kippenhok zitten dan vermoorden ze ook alle kippen, zonder ze allemaal op te eten.
Doen ze dat ook als dieren niet opgesloten zitten? En vos komt terug om eten op te halen. Wolf laat zulke dieren liggen.
Veelvraat dood ook wel eens meer dan ze eten kunnen, maar in de winter als het vriest en komt ook terug naar die voorraad eten. Dat missen we bij de wolf en daar loopt de "normaal" gedrag uitleg spaak.
Sanet schreef:Dan zou je denken dat de leeuw in jouw voorbeeld mama ook pakt als jong gevangen is, die blijft nl in de buurt om jong te beschermen. Maar dat doen ze niet. Al is het wel zo dat met de hitte daar een voorraadje aanhouden nutteloos is, het rot veel te snel weg daarvoor.We laten al die half aangevreten schapen ook niet in de wei liggen, dus ik weet niet in hoeverre dat opgaat.
Pakken wat je pakken kunt toch? Ik vermoed dat als een leeuw een tweede prooi eenvoudig in dezelfde jacht kan pakken, dat hij dat ook zou doen.