Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:18

Elin_ schreef:
Is dit überhaupt wettelijk toegestaan? Of is er nog een melding te maken ergens bij een instantie?

Ik heb dit wel gevraagd maar ik vernam dat ze ervan uitgaan dat dierenartsen naar eerlijkheid en met verstand handelen en een zaak lastig is. Elke veearts zou een eed hebben afgelegd dat een dier ten alle tijden correct en waardig geholpen wordt.

Ik zou dit is moeten navragen maar ik denk dat er weinig kans is omdat het een wellus niets verhaal is.

Ook het stuk vervoer wordt nu medisch vanuit een kliniek geregeld. Het maakt het dus niet makkelijk om hier tegenin te gaan en helemaal niet als die veearts bij hoog en laag blijft volhouden dat hij hier herstel in ziet

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:23

GabberGill schreef:
Elin_ schreef:
Is dit überhaupt wettelijk toegestaan? Of is er nog een melding te maken ergens bij een instantie?

Ik heb dit wel gevraagd maar ik vernam dat ze ervan uitgaan dat dierenartsen naar eerlijkheid en met verstand handelen en een zaak lastig is. Elke veearts zou een eed hebben afgelegd dat een dier ten alle tijden correct en waardig geholpen wordt.

Ik zou dit is moeten navragen maar ik denk dat er weinig kans is omdat het een wellus niets verhaal is.

Ook het stuk vervoer wordt nu medisch vanuit een kliniek geregeld. Het maakt het dus niet makkelijk om hier tegenin te gaan en helemaal niet als die veearts bij hoog en laag blijft volhouden dat hij hier herstel in ziet

Wellicht als meerdere het melden? Wie zegt dat het hele transport medisch is? Wat een circus dit

cursebreaker

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:25

Hij blijft idd vrij vaag wanneer hij antwoorden geeft, gaat op sommige dingen niet in/praat er omheen of geeft gewoon niet direct antwoord erop waar je echt wat mee kunt. Zegt denk ik genoeg, want ik kan juist nergens lezen dat de kliniek in Frankrijk fatsoenlijk transport regelt. Wat ik meen gelezen te hebben is dat iemand in Bulgarije transport heeft geregeld en ik kan me niet indenken dat dit echt fatsoenlijk medisch transport is maar eerder gewoon met de trailer en we zien wel hoe we het doen… Dat gevoel krijg ik erbij in ieder geval wanneer ik zo snel online de berichten check.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:30

cursebreaker schreef:
Hij blijft idd vrij vaag wanneer hij antwoorden geeft, gaat op sommige dingen niet in/praat er omheen of geeft gewoon niet direct antwoord erop waar je echt wat mee kunt. Zegt denk ik genoeg, want ik kan juist nergens lezen dat de kliniek in Frankrijk fatsoenlijk transport regelt. Wat ik meen gelezen te hebben is dat iemand in Bulgarije transport heeft geregeld en ik kan me niet indenken dat dit echt fatsoenlijk medisch transport is maar eerder gewoon met de trailer en we zien wel hoe we het doen… Dat gevoel krijg ik erbij in ieder geval wanneer ik zo snel online de berichten check.

Wat een dramatisch verhaal. Ik dacht eerst eerder medischtransport te lezen. Ik lees momenteel zoveel en het houdt me meer bezig dan ik had gehoopt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:31

Ik wil denk ik liever niet weten of en hoe dit paard vervoerd gaat worden..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:32

Afbeelding

Dit was bv. in de reacties op z’n laatste nieuwe bericht van 2u geleden.
- sorry Celebi :’)

Maar goed, misschien weet deze transporteur wel echt wat hij doet hoor, het is natuurlijk ook deels ingevuld van mijn kant. En misschien door zijn soms gebrekkig engels dat het ook allemaal niet altijd even goed over komt, maar ik moet zeggen dat ik toch ook op heel rap tempo wel echt veel vraagtekens ben gaan zetten.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-04-24 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:32

Ik heb hem niet gevolgd maar heb een aantal filmpjes aangeklikt van zijn account en daar druipt sowieso het "we zien het wel" zonder goed na te denken er vanaf. Met paard door een watertje waden (?) met longeerlijn in een lus achter zich aan en paard dat met been in die lijn loopt de hele tijd.

Paard overal los laten staan / lopen volgens mij :?

Paard op een pontje, heeft hij nog nooit gedaan staat erbij.
Vastgebonden aan de railing half bovenop een bankje.... ook mazzel dat hij niet gek ging doen.

Dan weer zichzelf losgetrokken enzo.... en dat lijkt meneer geen probleem te vinden.

Het is ergens wel een soort van bewonderenswaardig dat je zo kan leven, met niet verder denken dan de eerst volgende stap die je gaat zetten en de tweede komt pas in beeld als je de eerste gezet hebt. Maar ik vind het onverantwoord om daar een ander levend wezen in mee te trekken....daar moet je gewoon je verantwoordelijkheid voor nemen dat je anderen niet in gevaar brengt -O-

Ik ga er in mee dat dit een "accident waiting to happen" was zoals het er uitziet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:34

Het schijnt dus ook helemaal geen auto ongeluk te zijn geweest las ik, maar in hoeverre dit nu allemaal klopt weet ik ook niet. Iemand zei dat het paard dus weer los was en zelf er vandoor is gegaan en toen ongelukkig tegen een kar aan is gelopen en het dus zelf heeft aangericht. Maar of dit echt klopt weet ik niet, maar dat werd door iemand geschreven op ik geloof instagram een aantal dagen terug.

Het vaak hebben loslopen van Furion vond ik ook echt heel erg onverantwoord en het is idd wel al vaker gebeurd dat hij ‘aan t lopen ging’ en dat soms maar net goed is gegaan en soms dus ook niet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:38

Jammer dit. :+

Nee zonder gekheid, ik vind het van de zotte dat dit allemaal maar kan en mag in de wereld. Je paard met je eigen geld lastige risicovolle operaties laten aangaan omdat er mogelijk herstel kan zijn is nog een prima overweging. Maar het moeten doen met geld via crowdfunding en vervolgens ook nog half Europa door moeten reizen? Nee..

Mijn paard kwam uit de Dordogne. Bijna 1000km, maar goed ze moesten andere paarden afleveren en ophalen onderweg dus zeg dat ze wat langer bezig geweest zijn. Dat kostte 2 chauffeurs die afwisselden al zo'n 35 uur om hier in NL aan te komen. En dat was dan een gezonde pony. Nou dat vond ik echt pittig hoor. Ze hebben zoveel file gehad.. Laat staan als je dus nog bijna het dubbele onderweg bent. :=

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:39

cursebreaker schreef:
Het schijnt dus ook helemaal geen auto ongeluk te zijn geweest las ik, maar in hoeverre dit nu allemaal klopt weet ik ook niet. Iemand zei dat het paard dus weer los was en zelf er vandoor is gegaan en toen ongelukkig tegen een kar aan is gelopen en het dus zelf heeft aangericht. Maar of dit echt klopt weet ik niet, maar dat werd door iemand geschreven op ik geloof instagram een aantal dagen terug.

Het vaak hebben loslopen van Furion vond ik ook echt heel erg onverantwoord en het is idd wel al vaker gebeurd dat hij ‘aan t lopen ging’ en dat soms maar net goed is gegaan en soms dus ook niet.

Weet je dat dit me helemaal niks zou verbazen. Het was wachten op een ongeluk

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:40

Ik vind er ondertussen ook behoorlijk wat van. Anderzijds vind ik het wel Ook verbazingwekkend dat er dan toch ook nog meerdere artsen zijn die hem wel aangeven dat het gewoon allemaal kan (ook wetende wat voor afstand Furion nog moet afleggen vooraleer hij geopereerd kan worden) en herstel en pijnvrij leven een mogelijkheid is… En zo te lezen telkens zijn het normaliter dus geen slechte klinieken/kwakzalvers, dus ik vind dat wel ook bijzonder. Daarin snap ik dan wel ook deels waarom hij de keus nu maakt. Maar het is volgens mij ook wel echt een aparte man hoor. Hij heeft onlangs ook een tijdje zonder Furion gereisd en als ik soms die stories zag van ‘m… zooo wazig :’)

GabberGill
Ik kan het me idd goed voorstellen dat dit inderdaad echt klopt zo ja, wetende met hoe vaak hij Furion idd los had staan ergens.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:46

Ik denk dat eerder grootse klinieken dit aanpakken dan de kwakzalvers ik geloof ook ergens wel dat hij positieve berichten krijgt.

Kijk hier het verschil in Nederland bijv waar grote klinieken nog doorgaan waar de kleinere zeggen dat ze stoppen en als grote naam a niet wilt dan probeer je gewoon B en ga zo maar door.

Er is zeker een groot verschil in heb ik in de afgelopen jaren gemerkt. Ik vind het alleen echt heel kwalijk want na dit transport bericht heb ik niet het idee dat hij medisch vervoerd zal worden. Ik heb eerder het idee dat er een half tamme komt die bevriend is met en wel even rijdt en daar zit ik waarschijnlijk naast maar zo'n gevoel geeft het me wel.

Geld is er niet dus zal hij van veel kanten aanbiedingen met hulp krijgen zonder dat mensen doorhebben wat voor een leed dit met zich meebrengt

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:09

Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:09

Ik heb die kliniek even opgezocht maar dat is een heel grote kliniek, lijkt een prestigieuze plek (enorm landgoed) Ben oprecht benieuwd hoe hij dat in vredesnaam gaat betalen.

In ieder geval worden zijn berichtjes er niet gezelliger op :x
Ik hoop maar dat dat dier op een fatsoenlijke en relatief pijnloze manier vervoerd gaat worden.
Edit: lees net het bericht hierboven. Wartime? Cheating people's money? Die man is niet goed wijs.
Vraag me af of dr Rossignol weet waar hij aan begint met deze vent :(

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:15

“Not looking backwards” maar ook “not looking forward”

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:21

Schijtverhaal

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:22

Hij maakt en schrijft het iniedergeval wel erg sensationeel

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:26

Korte samenvatting van het verhaal: hij gaat over lijken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:32

Ibbel schreef:
Korte samenvatting van het verhaal: hij gaat over lijken.

En helaas niet alleen hij

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:35

Alles voor zijn eigen ego en publiciteit

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:37

Maar is de kliniek nu wel bekend dan?

Omdat die opgezocht is. Heb ik wat gemist

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:38

Deze hele post is echt een gevalletje van: even tien seconden ademhalen, slokje water en dan pas reageren. Maar dan mislukt.
Ik lach wel een beetje om zijn debielheid. Wel echt janken dat dit over de rug van Furion gaat

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:39

GabberGill schreef:

Nee hij heeft de naam van de kliniek niet bekend gemaakt, gaat hij pas doen als alles achter de rug is ofzo, maar hij heeft wel de naam van de dierenarts genoemd. Als je deze naam in Google gooit kom je zo op de website van de kliniek

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:42

LiannePuthzy schreef:
GabberGill schreef:

Nee hij heeft de naam van de kliniek niet bekend gemaakt, gaat hij pas doen als alles achter de rug is ofzo, maar hij heeft wel de naam van de dierenarts genoemd. Als je deze naam in Google gooit kom je zo op de website van de kliniek

Dan moet ik weer even zoeken tussen de reacties denk ik. Wat ik net al zei, ik lees zoveel en hoop eigenlijk alleen nog een plan om alles af te blazen te lezen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:44

Dr. Rossignol lees Ik