Citaat:
Als er echt 30-40% van de NL veehouders zou stoppen (ik moet het nog zien), is mijn hobby echt nog geen moment "in gevaar". De jouwe ook niet.
Ik denk dat in de stemmingmakerij rondom de agrarische belangen heel veel onnodige paniek wordt gezaaid en dat velen daar in trappen.
NERGENS wordt/is besloten dat alle boeren in NL moeten stoppen. NIEMAND met macht zegt dat. Want het is simpelweg niet aan de hand. De maatregelen gaan per saldo vooral om krimp in veepopulatie.
Het "enige" dat nu 'hot' in de schijnwerper staat,
is stikstofreductie.
(Wat mij betreft moet er meer gebeuren : grondwaterpeil omhoog, waterkwaliteit, kooldioxide vastleggen,...)
En svp een stevige boeren lobby met VISIE dat het beslist anders kan dan de verrotte sector die we nu hebben.
En laat de rabobank en firma's x, y en z maar meebetalen aan de veroorzaakte schade.
(Refrein: nieuwe regels, nieuw apparaat nodig, naar de erfgenaam van de boerenleenbank,
en de lening krijg je alleen als je er gedwongen - tig koeien bij neemt.
Het dure apparaat doet ondertussen maar half wat was beloofd.
Belastingbetaler doet aan inkomenssteun van de boer,
boer werkt zich een slag in de rondte,
en het geld komt terecht bij de firma's x, y en z.)
Citaat:
En jij denkt dat er straks nog loonwerkers zijn?
Geen boeren, geen loonwerkers.
Die kunnen niet op die paar mensen die paarden hebben leven.
1) Alle boeren weg is nergens voor nodig.
2) Loonwerker lijkt me een beroep met een relatief laag ondernemers risico, dus wellicht dat een aantal boeren stoppen om loonwerker te worden.
Citaat:
En betreft natuurhooi, hier in Friesland krijgt het Jabokskruid al vrij spel. En dat zal zonder boeren nog erger worden
Kul.
JKK heeft zo haar eigen ritme. Een paar jaar pieken -
dus graag iemand laten hooien die het terrein kent -
en daarna weer een paar jaar weg.
Uitzondering: overbegraasd land.