Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het is toch wel apart om te zien, niet alleen hier maar ook op andere social media, zeer veel anti corona , anti vreemdelingen en over het algemeen anti alles zijn ineens pro boer. Je pikt ze er zo uit .
Babootje schreef:Dank voor je uitleg Danique. Ik dacht; als ik het aan iemand moet vragen is het wel aan jou.
Nog een vraagje: Is het etiket tertiaire economie wel helemaal op NL te plakken. Wij produceren toch best veel en hebben ook best aardig wat industrie. En wat blijft er van ons over als we de primaire sector de das omdoen? En gaan we uiteindelijk wel iets bereiken met globalisering. Is daar nog wel tijd voor? Hoe lang houdt de aarde het nog met ons uit?
Dus als ik je goed begrijp is het grootste effect te behalen door ons gedrag (vooral als het om consumptie gaat). Meer dan wat wij als land aan stikstof emissie produceren?
Als de economie naar de kl*te gaat, gaan we vanzelf minder consumeren; zo kun je het ook bekijken. Maar is dat de oplossing?
Mirranda schreef:Citaat:Het is toch wel apart om te zien, niet alleen hier maar ook op andere social media, zeer veel anti corona , anti vreemdelingen en over het algemeen anti alles zijn ineens pro boer. Je pikt ze er zo uit .
Dat komt doordat het onderdeel uitmaakt van een groter geheel en de mensen die dat zien je er dan idd zo uitpikt.
Anti of pro is een etiket waar dit helemaal niet over gaat en de media graag plakt.
Daar begint dus het tegen elkaar opzetten van mensen/groepen mensen --> onwenselijk
ElCid schreef:fransje23 schreef:Een groot tekort woningen kan huizen worden aangemerkt als algemeen belang.
Er is geen tekort aan woningen; er zijn teveel mensen en als het aan de overheid ligt komen er nog meer bij middels immigratie ( tot kansarme jongeren uit Franse achterstandswijken aan toe). Als er nu al te weinig huizen/ te veel mensen zijn waarom er dan nog meer naar binnen halen? Als de Nederlandse jongeren nu al geen huis kunnen krijgen en er wachtlijsten zijn van 10-tallen jaren waarom dan immigranten binnen halen? Als daar nou eens een stop op zou komen zou er al een deel opgelost zijn en vervolgens de leegstand ( want die is er nog steeds!) aanpakken.
Het is dus echt geen "algemeen" belang want zonder natuur en zonder boeren is het snel afgelopen met de mens an sich.
bigone schreef:Het is toch wel apart om te zien, niet alleen hier maar ook op andere social media, zeer veel anti corona , anti vreemdelingen en over het algemeen anti alles zijn ineens pro boer. Je pikt ze er zo uit .
Cer schreef:bigone schreef:Het is toch wel apart om te zien, niet alleen hier maar ook op andere social media, zeer veel anti corona , anti vreemdelingen en over het algemeen anti alles zijn ineens pro boer. Je pikt ze er zo uit .
Wel, ik zie toch ook wel een hoop domme anti-boer mensen op de socials hoor..
"de boeren hebben 70% van de grond, het wordt tijd dat ze dat opgeven voor huizen, wij willen wonen!"
Of bij 1 incident van dierenmishandeling "wij gaan slecht met onze dieren om, alle boeren moeten weg, niemand mag dieren houden"
...zullen we dan, bij het eerste geval van kindermishandeling ook maar alle ouders hun kinderen laten afstaan? (neeee je mag dieren en mensen niet vergelijken natuurijk...)
Ik vind gewoon dat er soms zeer kort door de bocht gegaan wordt, en dat er van alles op 1 hoop gegooid wordt, lekker makkelijk.
Laten we nu gewoon overal een beetje nuance houden? Als iedereen dat een beetje doet, praat het toch een stuk makkelijker?
Citaat:Je kunt er namelijk ook voir kiezen een mening niet te delen via socials.
Mirranda schreef:Citaat:Het is toch wel apart om te zien, niet alleen hier maar ook op andere social media, zeer veel anti corona , anti vreemdelingen en over het algemeen anti alles zijn ineens pro boer. Je pikt ze er zo uit .
Dat komt doordat het onderdeel uitmaakt van een groter geheel en de mensen die dat zien je er dan idd zo uitpikt.
Anti of pro is een etiket waar dit helemaal niet over gaat en de media graag plakt.
Daar begint dus het tegen elkaar opzetten van mensen/groepen mensen --> onwenselijk
Mirranda schreef:Citaat:Je kunt er namelijk ook voir kiezen een mening niet te delen via socials.
Omdat iemand mij/anderen in een pro of anti kamp plaatst vanwege een ander geluid, moet er maar vooral niet gereageerd worden?
Beetje bijzonder, maar ik laat me de mond niet snoeren in ieder geval.
Volgens mij reageer ik met respect
Mirranda schreef:Citaat:Maar dan moet je mensen die een andere mening hebben niet wegzetten als "ze willen het niet zien".
Ik geloof niet dat ik ergens heb geschreven dat iemand iets niet wil zien.
Maar laten we vooral on topic blijven
Mirranda schreef:Citaat:zo jammer dat deze topics gebruikt worden voor diverse complot theorieën
Wel eens bedacht dat al die zgn complottheorieën de afgelopen 2 jaar wel complotfeiten bleken te zijn.
Zelf al eens onderzoek gedaan?
Agenda 2030 uitgeplozen en de SDG's bekeken?
Blind voor het mandaat dat onze regering momenteel volgt (onder leiding van WEF en dus niet het mandaat van het NL volk)?
Blind voor alle dwang en drang vanuit de politiek?
Blind voor alle controlemiddelen die op alle manieren worden opgetuigd?
Ik denk dat het tijd wordt dat er eens wat mensen wakker gaan worden.
En blijkbaar worden hier op Bokt veel mensen pas wakker als het te laat is en je paarden gedwongen worden afgenomen! (wees gerust, al je eigendommen gaan eraan hoor)
Lekker weg blijven kijken, dat lost wat op![]()
NIETS!! is wat het lijkt.
De wakkeren onder ons willen niets liever dan iedereen bewust maken van wat er momenteel wereldwijd speelt en mensen behoeden daarvoor. Het is niet kwaad bedoeld. Tenslotte zijn we allemaal paardenliefhebbers en veelal ook bezitters. Dat is en de passie die we delen en graag willen blijven delen.
Cer schreef:bigone schreef:Het is toch wel apart om te zien, niet alleen hier maar ook op andere social media, zeer veel anti corona , anti vreemdelingen en over het algemeen anti alles zijn ineens pro boer. Je pikt ze er zo uit .
Wel, ik zie toch ook wel een hoop domme anti-boer mensen op de socials hoor..
"de boeren hebben 70% van de grond, het wordt tijd dat ze dat opgeven voor huizen, wij willen wonen!"
Of bij 1 incident van dierenmishandeling "wij gaan slecht met onze dieren om, alle boeren moeten weg, niemand mag dieren houden"
...zullen we dan, bij het eerste geval van kindermishandeling ook maar alle ouders hun kinderen laten afstaan? (neeee je mag dieren en mensen niet vergelijken natuurijk...)
Ik vind gewoon dat er soms zeer kort door de bocht gegaan wordt, en dat er van alles op 1 hoop gegooid wordt, lekker makkelijk.
Laten we nu gewoon overal een beetje nuance houden? Als iedereen dat een beetje doet, praat het toch een stuk makkelijker?
Cer schreef:fransje23 schreef:Voor de boeren is het uitstelgedrag van Henk Bleker cruciaal. Had hij het dossier niet voor zich uitgeschoven naar zijn opvolger maar de plannen na het afschaffen van het melkquotum gepresenteerd had daar beter op geanticipeerd kunnen worden.
Dan waren er minder nieuwe grotere stallen gebouwd etc.
Maar ja, dan kon hij niet meer als held op een podium staan bij boze boeren.
Al waren die boeren dan misschien ook wel minder boos geweest.
Inhoudelijk ben ik niet op de hoogte, maar als ik dit zo lees dan lijkt dit me redelijk essentieel?
Maar omdat een politiek iemand gewoon deed wat voor zichzelf het beste was ligt het nú aan de boeren? Dat is toch gek?
ruitje schreef:Ik zie hier en op nu.nl heel vaak staan het meeste is voor de export. Hebben jullie je daar wel eens in verdiept? Een deel is doorvoer, een deel is planten, een heel groot deel export is buurlanden. Ik heb niet de puf om er een hele post uit te zetten, maar ik vind dat toch ook echt een 'zin die geroepen word zonder echt de inhoud te zien'
Het roept zo lekker...
En ik snap eigenlijk ook niet wat er tegenwoordig zo vies is aan export
ruitje schreef:Ik zie hier en op nu.nl heel vaak staan het meeste is voor de export. Hebben jullie je daar wel eens in verdiept? Een deel is doorvoer, een deel is planten, een heel groot deel export is buurlanden. Ik heb niet de puf om er een hele post uit te zetten, maar ik vind dat toch ook echt een 'zin die geroepen word zonder echt de inhoud te zien'
Het roept zo lekker...
En ik snap eigenlijk ook niet wat er tegenwoordig zo vies is aan export