Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:47

Ik las iets over de "papa van" als geldschieter.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:55

hun vader betaal de alles . ze krijgen de paarden niet meer terug . ik denk dat ze ook een verbod op dieren hebben gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:04

Lalahorse schreef:
hun vader betaal de alles . ze krijgen de paarden niet meer terug . ik denk dat ze ook een verbod op dieren hebben gekregen

Jij bent vast de rechter die daarover gaat ja.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:06

[***] schreef:
Lalahorse schreef:

nee maar dit is toch vaak zo als je dieren mishandelt dat je dan een verbod krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:07

Lalahorse schreef:
[***] schreef:

nee maar dit is toch vaak zo als je dieren mishandelt dat je dan een verbod krijgt

Daarvoor is eerst een rechtszaak nodig. Zo'n verbod krijg je in Nederland voor zover ik weet zelden tot nooit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:08

Lalahorse schreef:

Kun je misschien stoppen met speculatie als feiten te brengen?
Dat leest heel verwarrend en vervelend.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:15

Cayenne schreef:
Lalahorse schreef:

en waarom mag ik dan niet gewoon mee praten . als hun geen verbod op dieren houden krijgen dan kunnen ze toch door gaan als ze weer paarden hebben of zie ik dit verkeert ik doe helemaal niets verkeerts

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:17

Weet je wat speculatie betekent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:17

Lalahorse schreef:
Cayenne schreef:

en waarom mag ik dan niet gewoon mee praten . als hun geen verbod op dieren houden krijgen dan kunnen ze toch door gaan als ze weer paarden hebben of zie ik dit verkeert ik doe helemaal niets verkeerts

Je brengt het als feiten terwijl het geen feiten zijn.
Het kan inderdaad zo zijn dat ze straks gewoon nieuwe paarden kunnen kopen of zelfs deze paarden terugkrijgen.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:19

[***] schreef:
Cayenne schreef:

Je brengt het als feiten terwijl het geen feiten zijn.
Het kan inderdaad zo zijn dat ze straks gewoon nieuwe paarden kunnen kopen of zelfs deze paarden terugkrijgen.[/quote]
ik breng het niet als een feit , maar ik denk gewoon mee , er is gewoon een kans dat ze een verbod krijgen op paarden houden . als dit niet gebeurt en de paarden komen terug of kopen andere paarden dan gaat het gewoon weer verder , en dit is toch wat we niet willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:23

Lalahorse schreef:
ik breng het niet als een feit , maar ik denk gewoon mee , er is gewoon een kans dat ze een verbod krijgen op paarden houden . als dit niet gebeurt en de paarden komen terug of kopen andere paarden dan gaat het gewoon weer verder , en dit is toch wat we niet willen

Lalahorse schreef:

Vertel mij maar eens waar hier staat dat dit is wat je denkt of dat er een kans is dat dit zo is. Het staat er alsof het een feit is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:30

Mensen, lalahorse gaat van topic naar topic om te rellen. Hoe meer je dit voedt hoe ‘leuker’. Gewoon niet op in gaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:51

Ik zou er niet op in gaan. Foei knopje jongens!! Die bestaat.

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:51

Ik vond nog een nare foto van de mensen in kwestie hun instagram... Ik heb eerlijk gezegd geen verstand van (klassieke) dressuur, maar volgens mij zitten hier de bijzet teugels veel en veelste strak. Daar komt bovenop dat het paard hierbij geen gewoon bit draagt maar zo een met een hefboomwerking.

Zou ik de link maar de foto hier mogen plaatsen? Al het prive is weggekrast.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:02

Een verbod op het niet houden van dieren hoor je niet vaak in Nederland , of nou ja niet dat het daarna nooit weer gebeurd. Vaak gaan mensen vrolijk weer verder waar ze gebleven zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:07

Dat is eigenlijk ook wel het gevaar. Over een jaar zijn veel mensen dit voorval alweer vergeten en kraait er amper iemand naar wanneer ze mogelijk verder gaan.
Nou kan het natuurlijk dat ze dan hier van geleerd hebben, maar ik vrees ervoor.
Als je zo blind bent dat je vol trots die vreselijke foto's en filmpjes op je social media zet en het nog goed praat ook, dan ben je ook niet vatbaar voor opbouwende kritiek en adviezen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:54

Ik steek er ook mijn hand voor in 't vuur dat die vrouwen binnen afzienbare tijd gewoon terug met hetzelfde bezig zijn. Die zijn zó vol van zichzelf dat die nooit never niet tot inkeer gaan komen.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:56

Moestuin schreef:
Mensen, lalahorse gaat van topic naar topic om te rellen. Hoe meer je dit voedt hoe ‘leuker’. Gewoon niet op in gaan.

Ik rel niet . Ik geef men meimgen door en msg ook gewoon mee praten wat geweest is is geweest . Vind niet leuk hoe jullie over me praten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:12

Cayenne schreef:
AmyII schreef:
Wellicht dat ze zelf onderling wat oplossen. Van degene die ik gesproken heb weet ik dat ze vrij snel een goede nieuwe plek had en weg was (gelukkig!).

Weet jij of ze uberhaupt wel op die locatie blijven zitten als bedrijf?

Nee ik weet daar verder niks van, ik mag hopen dat zij in elk geval niet meer een dergelijk bedrijf mogen/ kunnen runnen.

Als ik toch geld had gehad <<) dan had ik het wel geweten, ‘t is een prachtig terrein!

Zebrastreep schreef:
Een verbod op het niethouden van dieren hoor je niet vaak in Nederland ….

Nee, die hoor ik niet vaak nee ;)

Sorry, grapje.. Ik kon het niet laten..
Ik hoop voor de dieren dat deze dames nooit meer een dier kunnen houden/ trainen/ aanraken in de toekomst.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:14

miezelke schreef:
Ik steek er ook mijn hand voor in 't vuur dat die vrouwen binnen afzienbare tijd gewoon terug met hetzelfde bezig zijn. Die zijn zó vol van zichzelf dat die nooit never niet tot inkeer gaan komen.

Ik verwacht het ook. Die gaan gewoon weer door tenzij ze een verbod krijgen :n

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:22

die kunne straks gewoon weer andere paarden kopen en opnieuw beginnen. Er zijn mensen geweest die nog veel en veel erger waren dan deze dames en zelfs die kregen geen verbod op het houden van dieren. Doen ze niet zo snel in Nederland; dan moet je al meerdere keren veroordeeld zijn voor mishandeling en of zware verwaarlozing voor je zo'n verbod krijgt.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:30

Daarom . Moeten de mensen die paarsen dit aandoen gewoon een verbod moeten hebben . Volgensmij doen ze dit wel men broodfokkers die dan een verbod op houden en fokken krijge

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:37

Ik kwam nu pas het interview in Cap tegen. Dat zegt genoeg.. “we hebben strenge regels want je moet wel je mannetje kunnen staan tegen de paarden” |o
En ze doet het blijkbaar al 18 jaar. Proficiat als dit na 18 jaar het beste idee lijkt om met paarden om te gaan.

Hopelijk duurt het nog even voor hun namen weg zijn op Google zodat deze info naar boven blijft komen, ook als ze opnieuw beginnen.
Volgens mij moet je al een hele goeie reden hebben om dingen van Google af te krijgen?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:03

18 jaar.. :n
Je zou niet zeggen dat ze al 18 jaar bezig zijn. Ongeacht hun trainingsmethode, zou je toch verwachten dat ze verder zouden zijn gekomen dan een paard tegen de muur op laten springen uit angst en in het zadel totaal uit balans hakken en zagen.
Ik ga me hoe langer hoe meer verbazen.
Je gaat jezelf toch ook achter de oren krabben op een gegeven moment als je na 18 jaar nog steeds niet die chevalier bent uit je kinderdroom? Maar ach.. misschien waren zij dat wel in hun ogen. Niks verbaast me meer.
Echt.. hoe dan??

Er zou een soortgelijk iets moeten zijn als een VOG voor mensen die met dieren werken.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:27

Sommige mensen zijn gewoon heel erg overtuigd van hun trainingsmethoden, als ze dan niet open staan voor opbouwende feedback, tja dan verandert er ook niks natuurlijk. Je moet ook willen veranderen, feedback kunnen ontvangen en er iets mee doen… ik ken nog trainers die al zo’n lange tijd in het vak zaten, eigen stal etc. En die dan toch dingen deden als in de stal draad om een weide mee af te spannen zetten en daarop stroom zetten omdat het paard schuurde, rijden met twee zwepen (een links en een rechts) om bij elke misstap een tik te kunnen geven, stallen niet uitmesten, paarden nauwelijks of geen eten geven enz. Aantal jaren bezig zijn zegt helaas weinig…