Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RSLevi schreef:Dat vroeg ik me dus idd ook af: Moet de eigenaar van het UBN (Dus stalhouder) de paarden registreren, of de eigenaar van het paard zelf (als die niet eigenaar van UBN is, zoals bij een pensionstal).
Tilmar schreef:RSLevi schreef:Dat vroeg ik me dus idd ook af: Moet de eigenaar van het UBN (Dus stalhouder) de paarden registreren, of de eigenaar van het paard zelf (als die niet eigenaar van UBN is, zoals bij een pensionstal).
De eigenaar van het paard moet zorgen dat het paard bekend is in de database.
De stalhouder moet een UBN voor paarden aanvragen en kan vervolgens de paarden op de UBN toevoegen.
De stalhouder kan iemand machtigen om dit te doen. Die moet dan wel eerst zelf registreren op mijn.rvo
Spetter schreef:Wij hebben problemen met aanmelden. De eigenaar waar wij als groep een stal met weide huren heeft zelf paarden te registreren. Hij moet mij dus machtigen om onze paarden te kunnen registreren. Dat heeft hij geprobeerd maar hij moet mijn relatienummer invoeren. Na veel gezoek wat dan een relatienummer is heb ik ook een ubn nummer op zijn adres (tevens adres stal) aangevraagd. Maar dat nummer wordt niet herkend. De eigenaar kon ook geen enkel paard registreren van hem omdat chipnummwrs niet herkend werden. Hij is er eerst mee gestopt en nu kan ik dus ook niks.
De eigenaar heeft groot perceel. Bij zijn huis staan zijn eigen paarden. En stukje verderop staat onze stal, weides grenzen aan elkaar dus 1 groot perceel.
Als huurder kun je dus zelf registreren maar niet als er al andere paarden staan geregistreerd. Het wordt er niet makkelijker op gemaakt
Jorex schreef:Daarom wacht ik dus nog af, wij willen eerst weten wat dat UBN ons gaat kosten.
Het is toch van de zotte dat alles overmorgen al geregistreerd moet staan, maar hoe of wat qua kosten valt nergens te vinden.
Jorex schreef:Daarom wacht ik dus nog af, wij willen eerst weten wat dat UBN ons gaat kosten.
Het is toch van de zotte dat alles overmorgen al geregistreerd moet staan, maar hoe of wat qua kosten valt nergens te vinden.
Kinke schreef:wij hebben al een ubn voor de koeien, het lukte me zowaar om diersoort 'paard' toe te voegen.
Ik kan mijn paarden ook vinden als ik het chipnummer opzoek, maar....het registreren lukt me niet. Vult het systeem standaard de landcode voor Nederland in? (heb een Iers en een Spaans paard). Met het invullen van het levensnummer die ik krijg bij opzoeken op chipnummer krijg ik nog steeds een foutmelding.
Ik had het moeten weten, de ervaring leert ons al jaren dat niets eenvoudig gaat bij RVO
Kinke schreef:wij hebben al een ubn voor de koeien, het lukte me zowaar om diersoort 'paard' toe te voegen.
Ik kan mijn paarden ook vinden als ik het chipnummer opzoek, maar....het registreren lukt me niet. Vult het systeem standaard de landcode voor Nederland in? (heb een Iers en een Spaans paard). Met het invullen van het levensnummer die ik krijg bij opzoeken op chipnummer krijg ik nog steeds een foutmelding.
Ik had het moeten weten, de ervaring leert ons al jaren dat niets eenvoudig gaat bij RVO
FCSA schreef:Kan iemand mij helpen hoe ik als UBN de paarden op de locatie kan registreren? Ik raak een beetje verdwaald op de mijnRVO (dbriri.agro.nl) site..