[UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:02

Serieus? Shettendiefje?

En wat nou als Total US uit zijn stal gehaald wordt door iemand die het niet eens is met zijn verzorging en het feit dat hij veel binnen staat. Is het dan een kwpner diefje? Wat iemand ziet als goede verzorging van een paard is voor een gedeelte toch echt persoonlijk. Daarom is er een instantie die dat toetst, die hebben in dit geval gezegd dat de pony prima verzorgd wordt, daar kun je iets van vinden, maar dat hoort er niet toe te doen. Nu was het iemand met ‘goede’ bedoelingen, maar de volgende keer is het iemand die van mening is dat alle shetten in de worst horen ( is wat voor te zeggen;) ) en dan is het niet zo onschuldig meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:05

Ah zo :)
Ja duidelijker.

Maar die lijst, daar kan ik als particulier wel op kijken? Of daar iig een aanvraag voor doen?
Dus pietje komt hier voor te bijrijden en ik kan dan opvragen of pietje op die lijst staat?
Dan krijgen ze het daar vast druk, dus ik denk niet dat het gaat gebeuren.

Nee op fb is niet netjes, een pony jatten ook niet.
En ja ik zou het nog steeds willen weten wie het zijn, je zou ze maar over de vloer hebben. Zijn ze het niet met je eens, pony weg...

Door rood fietsen mag ook niet, nee lijst mag ook niet, toch word het gedaan.

Ik vind dat je het echt teveel goedpraat wat ze gedaan hebben.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:09

Caira schreef:
Serieus? Shettendiefje?

En wat nou als Total US uit zijn stal gehaald wordt door iemand die het niet eens is met zijn verzorging en het feit dat hij veel binnen staat. Is het dan een kwpner diefje? Wat iemand ziet als goede verzorging van een paard is voor een gedeelte toch echt persoonlijk. Daarom is er een instantie die dat toetst, die hebben in dit geval gezegd dat de pony prima verzorgd wordt, daar kun je iets van vinden, maar dat hoort er niet toe te doen. Nu was het iemand met ‘goede’ bedoelingen, maar de volgende keer is het iemand die van mening is dat alle shetten in de worst horen ( is wat voor te zeggen;) ) en dan is het niet zo onschuldig meer.

Ik denk dat het stelen van een toppaard uit een beveiligde pensionstal wel in een zwaardere klasse zal vallen als georganiseerde misdaad dan het stelen van een oud shetje in een weitje maar kan mij daarin vergissen.
Als je hem slacht of mishandelt komen daar nog wat extra delicten bij natuurlijk die je aangerekend zullen worden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:14

DuoPenotti schreef:
Ah zo :)
Ja duidelijker.

Maar die lijst, daar kan ik als particulier wel op kijken? Of daar iig een aanvraag voor doen?
Dus pietje komt hier voor te bijrijden en ik kan dan opvragen of pietje op die lijst staat?
Dan krijgen ze het daar vast druk, dus ik denk niet dat het gaat gebeuren.

Nee op fb is niet netjes, een pony jatten ook niet.
En ja ik zou het nog steeds willen weten wie het zijn, je zou ze maar over de vloer hebben. Zijn ze het niet met je eens, pony weg...

Door rood fietsen mag ook niet, nee lijst mag ook niet, toch word het gedaan.

Ik vind dat je het echt teveel goedpraat wat ze gedaan hebben.

Ja. Of bvb online te raadplegen wanneer je het rijksregisternummer van die persoon hebt ofzo, ik zeg maar iets zonder de wetgeving over privacy te weten. Maar gewoon een lijst met namen en nummer, geen verdere uitleg of foto’s en dus ook geen aanleiding tot vergeldingsacties.
Dan weet je niet wie die shet heeft gejat, maar wel dat de persoon die bij jou komt stallen/verzorgen/... nooit voor dierendelicten is veroordeeld geweest. Dat is eigelijk genoeg om te weten, de rest is puur nieuwsgierigheid die verkeerd tegen mensen kan gebruikt worden.

Daarbij weet ik ook niet tot hoever je mag gaan met dat soort dingen. Mag je bvb als werkgever van iemand een strafblad opvragen en daar consequenties (i.e. ontslag of weigering) aan hangen? Normaal is straf uitgezeten ook effectief straf uitgezeten en worden mensen dan zo veel mogelijk terug geintegreerd in de maatschappij. Dus of zo’n lijst echt kan betwijfel ik.

Ik praat ze niet goed, maar eens bestraft zouden ze verder moeten kunnen met hun leven en niet oneindig veroordeeld blijven worden.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 14-04-21 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:15

Nee diefstal uit een wei is zwaarder, zie eerder geplaats wetsartikel maar.

maar het maakt verder niet uit of je een shet van 100 euro jat of een paard van 1 miljoen.
Hij is niet van de dief, punt.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:59

anjali schreef:
Ik heb ook wel eens iets raars meegemaakt met een verzorgster.Later bleek dat die persoon geestelijk niet in orde was. Maar ik neem geen verzorgsters meer want het is onvoorspelbaar wat ze gaan doen.

Same here! Komt hier nooit weer een verzorger op het erf.
Een tijd geleden zo een getroffen die helemaal 'paardnatuurlijk' was. Mocht van mij doen en laten wat ze wilde, had alle vrijheid, maar op een gegeven moment was ze van mening dat mijn manier van trainen niet goed genoeg was. Dat zei ze eerst niet direct, maar gaf aan dat ze de pony van mij wilde kopen. Echter was die niet te koop en als dat wel het geval was geweest, was het zwaar boven haar budget geweest.
Ik had wel door dat zij wat aan te merken had op de training, want daar was ze niet subtiel mee. Op een gegeven moment ging ze zelfs zwaar onbeleefd met een pensionklant in discussie. Toen heb ik gezegd dat ze beter niet meer langs kwam. Daarna ging ze nog een potje los op mij en ging zelfs zo ver te zeggen dat ik arrogant was en dat dat met mijn handicap te maken had (ik heb zware vorm van kyfoscoliose), want alle gehandicapten waren arrogant. :oo

Had zij de pony gejat had ik niet voor mezelf ingestaan en zéker niet de pony 14 dagen ergens anders laten staan. Dat is verdorie de omgekeerde wereld.
Maar jatten is hier niet zo makkelijk gezien ze achter huis staan en onder camerabewaking. We zien direct alles wat het erf op komt en er is geen andere manier om er te komen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:12

Wat een nare ervaringen met verzorgers. Hier juist nooit rare dingen meegemaakt in mijn omgeving, op steeds minder komen etc na. Wel een verhaal van een random persoon die een paard in de buurt probeerde te jatten maar onderschept was.
Maar de dieven van die shet waren toch niet bekend bij de eigenaar? Of begrijp ik het verkeerd?
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 14-04-21 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:12

elnienjo schreef:
Ik vind het echt schokkend dat sommigen de diefstal goedpraten. Dan ben je geen Penny meer maar 'n PETA.

Wat is er hier op Bokt toch “ mis “ met een Peta?

Niet dat ik daar toe behoor, maar het is me al vaker opgevallen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:33

7ofhearts schreef:
elnienjo schreef:
Ik vind het echt schokkend dat sommigen de diefstal goedpraten. Dan ben je geen Penny meer maar 'n PETA.

Wat is er hier op Bokt toch “ mis “ met een Peta?

Niet dat ik daar toe behoor, maar het is me al vaker opgevallen.

Als je niet weet wat daar mis mee is, dan is het verloren moeite hierop te antwoorden.
Het zijn in mijn ogen terroristen.

7ofhearts

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:01

Kom kom, dat lijkt me erg overdreven.!!
En wie zegt bovendien dat ze er achter zouden zitten?

Je hebt paardenmensen en dierenvrienden in alle soorten en maten.
En de een heeft niet altijd gelijk en de ander niet altijd ongelijk.

De pony zonder toestemming weghalen was niet netjes en valt niet goed te praten, maar om dit nu toe te schrijven aan mogelijke “ terroristen van Peta “ gaat wat ver.

Als deze pony wel allerlei rottigheid onder dat pantser van haren had gehad, dan waren deze terroristen “ helden “ geweest en de eigenaar zou hier ter plekken worden gelyncht.

Ik ga er van uit dat het belang van de pony het ultieme doel was.
Over de uitvoering daarvan kan je denken, een volgende keer doen we het anders.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:51

Ik mis geloof ik compleet wat PETA hiermee te maken heeft, waarom wordt die organisatie erbij gehaald

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:11

Telpeva schreef:
Ik mis geloof ik compleet wat PETA hiermee te maken heeft, waarom wordt die organisatie erbij gehaald

Je bent niet de enige...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:48

PETA-leden hebben er ook 'n handje van dieren die zij zielig vinden 'te bevrijden'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:59

Gaat het nu serieus over Peta? Ik lees hier veel dat men vindt dat er te snel conclusies worden getrokken over de eigenaar en de pony. Maar serieus, waar baseren jullie dit soort uitspraken dan helemaal op, er is helemaal niets bekend hier over die dieven?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:00

Jullie?
Misschien heb ik niet goed gelezen maar ik geloof dat 1 bokker het maar over Peta heeft :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:38

Nee ik zie het ook echt niet, hoe PETA iets te maken heeft met de diefstal en het scheren van deze oude shetlander.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:43

Ik lees het zo dat niet direct Peta verantwoordelijk is, maar het gedrag in hoe sommige bokkers deze daders goed praten. Dat het geen penny gedrag is maar veel verder gaat.

Overigens niet mijn gedachte, ik vind het penny gedrag. En ja ook volwassenen kunnen bij mij een penny zijn :P :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:05

DuoPenotti schreef:
Ik lees het zo dat niet direct Peta verantwoordelijk is, maar het gedrag in hoe sommige bokkers deze daders goed praten. Dat het geen penny gedrag is maar veel verder gaat.

Dit dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:22

DuoPenotti schreef:

Overigens niet mijn gedachte, ik vind het penny gedrag. En ja ook volwassenen kunnen bij mij een penny zijn :P :D

Wie praat het gedrag goed dan. Volgens mij zegt hier niemand dat je vooral een pony van een ander moet stelen. Nee, van een pony van een ander moet je prima afblijven, als je jat, verdien je een straf, daar is ieder het wel over eens.'

De mate van straf daar verschillen de meningen over, van de een moeten de daders aan de publieke schandpaal en een ander vindt een opgelegde straf ok. Ook over de staat waarin de pony uberhaupt verkeerde daar verschillen de meningen over, de een heeft vraagtekens of de verzorging van de pony bij de eigenaar wel adequaat genoeg was en de ander vindt een pony met die uiterlijke verzorging helemaal prima.
Maar niemand praat hier het gedrag van de daders goed

Hard roepen en niet nuanceren is misschien niet penny, maar ook niet helemaal volwassen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:53

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:12

speurneusc schreef:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... xrjE9L0szo

na check landelijke inspectie, geen enkele tekenen van verwaarlozing!!!!!!!!!!!!!!!

Er staat ‘bleek dat het niet verwaarloosd is’... dat is iets anders als geen enkel teken van verwaarlozing. Die zijn er namelijk wel als je kijkt naar die ene foto en naar de hoef, maar dus onvoldoende om de diagnose ‘verwaarloosd’ te stellen.

Daarnaast is dit het zoveelste artikel waarin ze alleen de eigenaar even hebben geinterviewd zonder enige verdere moeite, tegenkant of meer betrouwbare bron.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:45

Pff, dit is wel een heel erg eenzijdig artikel, alles vanuit 1 kant bekeken...
Een verhaal heeft altijd 2 kanten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:50

2 kanten?
Je bent een ordinaire brutale dief en die kant moet ook nog belicht worden ook?

Echt de wereld op de kop.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:02

DuoPenotti schreef:
2 kanten?
Je bent een ordinaire brutale dief en die kant moet ook nog belicht worden ook?

Echt de wereld op de kop.

Zelfs moordenaars krijgen de kans om hun kant te vertellen (ok meestal hun advocaten).
Er zijn altijd mogelijke beweegredenen en verzachtende omstandigheden om in acht te nemen. En de verklaringen van objectieve waarnemers natuurlijk. Misschien miste die pony net 0,5 punt om als verwaarloosd te worden geclasseerd, weten we niet he :)

Misschien waren de dieven zelfs kinderen... hek open doen en pony meenemen is niet moeilijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:05

En kinderen hebben een scheerapparaat voor handen, deken voor handen, tuurlijk...

Die 2e kant mogen ze mooi voor de rechter vertellen.
Verzachtende omstandigheden, ja bij moord kan ik me die voorstellen.
Van jatten van een pony en nog vragen of ze de papieren krijgen, nee. Dan ben je een brutale vieze dief.