Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oriotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:19

Sodeletuut schreef:
Wij ook, inderdaad gisteren ook de sticker binnen. Gewoon het formulier invullen op basis van de gegevens die in het paspoort staan, betalen en klaar!

En welk formulier heb je het dan over?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:24

Oriotti schreef:
Sodeletuut schreef:
Wij ook, inderdaad gisteren ook de sticker binnen. Gewoon het formulier invullen op basis van de gegevens die in het paspoort staan, betalen en klaar!

En welk formulier heb je het dan over?

https://www.nsvt.eu/formulieren/paard-o ... n-op-naam/

Wendy_Komen

Re: Paardenhouder moet vanaf april de paarden registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:25

Weten jullie of het nut heeft als ik Pepijntje alvast registreer in het systeem, en dan volgend jaar een goed paspoort erbij aanvraag?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:36

Jeetje wat flauw. Die PPI stuurt het gewoon klakkeloos op en de NRPS stuurde mij het paspoort terug op zónder sticker. Conclusie van hun is dat ik het paspoort weer heen en weer moet laten verzenden voor bij elkaar 18 euro. Ze zijn niet goed. Sticker verzenden konden ze vanwege fraude écht niet doen.. :\

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:39

michenou schreef:
Jeetje wat flauw. Die PPI stuurt het gewoon klakkeloos op en de NRPS stuurde mij het paspoort terug op zónder sticker. Conclusie van hun is dat ik het paspoort weer heen en weer moet laten verzenden voor bij elkaar 18 euro. Ze zijn niet goed. Sticker verzenden konden ze vanwege fraude écht niet doen.. :

Zijn er veel meer die het zo doen hoor, ICS bijvoorbeeld ook :j
Sticker staat ook wel iets op van paard in kwestie, bijvoorbeeld UELN of chip, zodat je het niet klakkeloos in elk paspoort kan plakken.

Juist vanwege feit dat paspoorten nog wel eens in post verloren gaan is er toen bij best wat ppi's besloten om t zo te doen.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:22

Sodeletuut schreef:
Spenk schreef:
Voor wie zijn import nog moet registreren in NL NSVT doet dit voor nu maar €15... Super snelle service! Mijn Duitse warmbloed staat nu keurig bij de Rvo in de chip database en op mijn naam.

Bedankt voor de tip! Meteen gedaan!

Mail ik hiervoor het stamboek?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:07

Nandos schreef:
Sodeletuut schreef:

Voor wie zijn import nog moet registreren in NL NSVT doet dit voor nu maar €15... Super snelle service! Mijn Duitse warmbloed staat nu keurig bij de Rvo in de chip database en op mijn naam.

Mail ik hiervoor het stamboek?

Oriotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:08

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:21

Ik kan dit gewoon invullen en betalen en ontvang dan een sticker die ik in het paspoort moet plakken? Mijn Portugezen staan allebei namelijk niet ingeschreven bij RVO, hebben wel een Portugees paspoort. Een is hier geboren en de andere is in 2010 geïmporteerd.

Ik heb hier ooit bericht overgehad van de Lusitanovereniging maar dan moest ik het paspoort opsturen naar het PRE stambook want die konden dat overschrijven en hun niet omdat ze geen mandaat hebben vanuit Portugal.. Heb dat toen niet gedaan.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:27

De volgende stap is een oormerk aan het paard zijn oor ?
Net als de koeien , de geiten en de schapen ?
8)7

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:28

Daar hebben wij gelukkig de chip voor.
Maar als je die niet wilt is dat oormerk vast wel een alternatief :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:54

Dat is waar. Heb jij weer gelijk in.

Oriotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:48

Ik heb vanmiddag even alle manegepaarden en -pony's gecheckt bij mij op stal en ook hier zitten er een paar bij die niet in NL geregistreerd staan. Lekkere kostenpost in deze al financieel zware tijden...

Maar nu had ik 3 pony's die een paspoort hebben van het Nederlands Welsh pony en Cob stamboek, maar als ik zocht bij het RVO op chipnummer stonden zij niet geregistreerd. Hun levensnummer ingevoerd, deze stond bij alledrie wel geregistreerd maar gekoppeld aan een ander chipnummer en bij de PPI stond dan KWPN, terwijl ze een NWPCS paspoort hebben.

Iemand enig idee wat dit voor geks is? En waar zou ik het kunnen nakijken wat klopt?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:40

Oriotti schreef:
Ik heb vanmiddag even alle manegepaarden en -pony's gecheckt bij mij op stal en ook hier zitten er een paar bij die niet in NL geregistreerd staan. Lekkere kostenpost in deze al financieel zware tijden...

Maar nu had ik 3 pony's die een paspoort hebben van het Nederlands Welsh pony en Cob stamboek, maar als ik zocht bij het RVO op chipnummer stonden zij niet geregistreerd. Hun levensnummer ingevoerd, deze stond bij alledrie wel geregistreerd maar gekoppeld aan een ander chipnummer en bij de PPI stond dan KWPN, terwijl ze een NWPCS paspoort hebben.

Iemand enig idee wat dit voor geks is? En waar zou ik het kunnen nakijken wat klopt?

Daarvoor zou ik even mail sturen naar NWPCS, is hun verantwoordelijkheid dat ze in systeem RVO staan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:52

Of er is gerotzooid met de paspoorten en de paarden zijn niet wie je denkt dat ze zijn.

Oriotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:27

Marije_jiplover schreef:
Of er is gerotzooid met de paspoorten en de paarden zijn niet wie je denkt dat ze zijn.

Altijd een optie, maar van 1 pony weet ik 100% zeker dat dat niet zo is aangezien de fokker onze oude dierenarts is.

Maar denk dat ik iets fout heb gedaan. Ik heb de chipnummers die het RVO aangeeft opgezocht via de paardenzoeker van de KNHS en dat zijn gewoon KWPN-ers. Dus ik denk dat ik misschien het levensnummer verkeerd heb afgelezen ofzo.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:47

Oriotti schreef:

Ik heb er 2 met knhs paspoort daar staat bij geboortedatum 1-1-1900 ook zoiets geks..

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:48

ik heb via de rvo mijn 3 paarden opgezocht. 2 kon ik wel vinden was alleen het geboorte datum 1-1-1900??
Nummer 3 is niet te vinden maar deze heeft wel een paspoort van het shetlander stamboek (waarschijnlijk niet op mijn naam)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:13

Maaike_Ma schreef:
Ik heb er 2 met knhs paspoort daar staat bij geboortedatum 1-1-1900 ook zoiets geks..

Dan is hij officieel niet geldig.
Op het paspoort van mijn Fjord stond helemaal geen geboortedatum.. was ook vast een stagiaire die hem gemaakt heeft.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:25

Brainless schreef:
Maaike_Ma schreef:

Dan is hij officieel niet geldig.
Op het paspoort van mijn Fjord stond helemaal geen geboortedatum.. was ook vast een stagiaire die hem gemaakt heeft.

Ik volg al een tijdje maar sta nu even dubbel verbaasd te kijken! Zelfde geval hier, ook paspoort van de KNHS en ook die gekke geboortedatum als je het invoert. In het paspoort zelf staat wel de juiste datum en ik was erbij toen hij gechipt werd en de formulieren zijn ingevuld + verstuurd.

Dikke fout bij de KNHS dus wat blijkbaar meer voorkomt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:39

Volgens mij werd die datum gebruikt als de geboortedatum niet bekend is?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 02:22

Dat ligt ook deels aan systeem RVO, maakt paspoort absoluut niet ongeldig vermits daar wel juiste datum in staat.

Aan dat probleem wordt gewerkt met die data, in ieder geval hebben wij van een kleine 3000 paarden de juiste dob moeten doorgeven :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 02:38

Poosje81 schreef:
Dat ligt ook deels aan systeem RVO, maakt paspoort absoluut niet ongeldig vermits daar wel juiste datum in staat.

Bij de mijne stond het in het paspoort verkeerd (geen geboortedatum).

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 03:01

Brainless schreef:
Poosje81 schreef:

Bij de mijne stond het in het paspoort verkeerd (geen geboortedatum).

Dat is lulliger idd,aan ppi om dat aan te passen.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 08:55

Toen ik mijn paard en pony op ging zoeken via de site van de rvo stond bij beide de geboortedatum ook op 1-1-1900. Geboortedatum staat wel juist in het paspoort. De andere gegevens klopte wel gewoon wat omhoog kwam bij de rvo.