Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:15

Change3x schreef:
Nu ben ik benieuwd hoeveel mensen die hier zo hard geroepen hebben ook echt op dit voorstel ingaan. :D

Ik wil best zoomen hoor (alleen niet in het weekeind). Ik werk hard en houd mijn weekeind graag vrij.

Daarbij vraag ik me af wat hiermee wordt beoogd. Het enige dat ik graag zou willen zien is een door de accountant geaccrediteerde jaarrekening, inclusief winst en verliesrekening en cashflow overzicht van beide stichtingen.
Zolang het bovenstaande er niet is kan er niet op vertrouwd worden dat wat er wordt gezegd ook waar is, snap je Henk? Ik heb geen vragen over jullie bedrijfsvoering; dat moeten jullie helemaal zelf weten.

Vooral als je een stichting bent die geld vraagt aan de burger is het nodig dat je transparant bent over de bestedingen daarvan.
Dus mijn vraag wordt met een mondeling vragenuurtje niet beantwoord, vrees ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:17

Voor zover mijn kennis van Zoom. Maar na even op fb gekeken te hebben zeg ik: Henk, het beste ermee, wanneer wij alleen maar een stelletje gefrustreerde toetsenbord penny's zijn met het IQ van een erwt en dat jij dat ook nog geweldig vind dan houd voor mij het gewoon vraag en antwoord geven op. Allerbeste met je opvang en nog veel succes in de toekomst.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:20

bigone schreef:
Voor zover mijn kennis van Zoom. Maar na even op fb gekeken te hebben zeg ik: Henk, het beste ermee, wanneer wij alleen maar een stelletje gefrustreerde toetsenbord penny's zijn met het IQ van een erwt en dat jij dat ook nog geweldig vind dan houd voor mij het gewoon vraag en antwoord geven op. Allerbeste met je opvang en nog veel succes in de toekomst.

Je mag ook de vragen stellen via een ander medium ook geen probleem, ik sta voor alles open.

henktennapel

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:22

Op de vraag van Babootje, we hebben de accountant de opdracht gegeven om de jaarstukken op te laten stellen in Jip en Janneke taal voor iedereen begrijpbaar. De jaarrekening zal niet meer verdicht gepubliceerd worden. Dan is het ook te begrijpen voor mensen die geen kennis hebben van boekhouden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:24

Dit lijkt mee een prima medium :D.

Dan mijn vraag: Kunnen de door de accountant getekende jaarrekeningen vanaf 2013 van de stichting ZGTD en PZB niet gewoon gedeponeerd worden bij de Kamer van Koophandel?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:27

henktennapel schreef:
Op de vraag van Babootje, we hebben de accountant de opdracht gegeven om de jaarstukken op te laten stellen in Jip en Janneke taal voor iedereen begrijpbaar. De jaarrekening zal niet meer verdicht gepubliceerd worden. Dan is het ook te begrijpen voor mensen die geen kennis hebben van boekhouden.

Heeft Jip of Janneke ze dan ook opgesteld?
Want de jaarrekeningen van PZB zijn geen jaarrekeningen. Hier zou geen accountant zijn handtekening onder zetten. Er valt niets uit op te maken. Zoals gezegd, er ontbreekt een W&V rekening (waarin inkomsten en uitgaven worden verantwoord) en de balans is om je dood te schrikken. Daar klopt helemaal niets van.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 31-10-20 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:27

henktennapel schreef:
bigone schreef:

Je mag ook de vragen stellen via een ander medium ook geen probleem, ik sta voor alles open.

Er zijn in dit topic heel veel goede vragen gesteld en dit is ook een medium toch?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:28

Babootje schreef:
henktennapel schreef:

Want de jaarrekeningen van PZB zijn geen jaarrekeningen. Er valt niets uit op te maken. Zoals gezegd, er ontbreekt een W&V rekening (waarin inkomsten en uitgaven worden verantwoord) en de balans is om je dood te schrikken. Daar klopt helemaal niets van.

Even rustig afwachten, binnenkort de stukken 2019 Jip en Janneke.
Laatst bijgewerkt door henktennapel op 31-10-20 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:28

henktennapel schreef:
bigone schreef:

In dit topic zijn al behoorlijk wat vragen gesteld, is mooi openbaar, hoef je hetzelfde antwoord niet 30 keer privé te geven. ;)

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:32

Ga nu even werken, zie de aanmeldingen wel tegemoet.

Groeten,
Henk

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:42

Ik vind het sowieso raar dat het niet via hier kan.
Zijn hier inderdaad al veel goede vragen gesteld.
Mocht iemand die in de toekomst een paard bij jullie adopteren en jullie googlen dit topic lezen zullen ze waarschijnlijk met meer vragen blijven zitten en misschien wel afhaken omdat er zo geheimzinnig over word gedaan.
Waarom niet gewoon openheid? Ik denk dat jullie daar zelf ook meer baat bij hebben en veel mensen hier misschien zelf op andere gedachten kunnen brengen. Je hebt niets te verliezen toch?
En de toon naar babootje toe vind ik ook niet echt profesioneel, blijkbaar weet zij heel goed waar ze het over heeft en beweren jullie dat ze er geen verstand van heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:45

Ik zou het ook gewoon hier doen. Lees het topic even door en antwoord op de meest gestelde vragen en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:50

Ik denk niet dat we ooit antwoorden gaan krijgen, laat staan normale communicatie. :')

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:52

naomiiiii schreef:
Ik denk niet dat we ooit antwoorden gaan krijgen, laat staan normale communicatie. :')

Klopt als je er niet om vraagt *D

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:00

Stille meelezer...
Henk, ik denk dat de grootste vragen zijn:
- Waar zijn de jaarrekeningen zoals ze behoren te zijn? Dus niet in Jip en Janneke taal?
- Waarom liggen deze niet waar ze behoren?

Misschien een idee om beide gewoon te plaatsen? Dus voor degene die het allemaal niet snappen de Jip en Janneke taal en voor degene met verstand ervan of die het beter willen weten de echte officiële versie? Dan is er denk ik al een hoop duidelijk voor iedereen?
Lijkt mij dat jullie de officiële gewoon zelf hebben liggen en dat die uploaden geen probleem moeten zijn?

Ik zelf heb er geen verstand van overigens, maar toen ik wilde doneren (een flink bedrag) aan een goed doel heb ik dit wel alleen gedaan nadat ik echt een duidelijk overzicht van hen kreeg hoe en wat met het geld. Ondanks dus geen verstand wel goed gekeken naar goh, wat komt waarvan binnen en wat gaat waaraan (enigszins precies) eruit... De groep waar ik aan doneerde had dit heel mooi opgesteld, de officiële balans en dan aanvullend een uitleg erbij, helemaal top en super transparant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:37

henktennapel schreef:
naomiiiii schreef:

Klopt als je er niet om vraagt *D

Zoals ik (en andere) net al zei(den), staan er genoeg in dit topic en ook na je reacties zijn er vragen gesteld. Neem toch aan dat je alles hebt gelezen gezien het commentaar op facebook, dus de vragen lijken me duidelijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:57

Babootje schreef:
henktennapel schreef:

Want de jaarrekeningen van PZB zijn geen jaarrekeningen. Er valt niets uit op te maken. Zoals gezegd, er ontbreekt een W&V rekening (waarin inkomsten en uitgaven worden verantwoord) en de balans is om je dood te schrikken. Daar klopt helemaal niets van.

henktennapel schreef:
Even rustig afwachten, binnenkort de stukken 2019 Jip en Janneke.

Prima dat jullie Jip en Janneke versies maken. Maar ik neem toch aan dat er ook jaarrekeningen zijn vanaf 2013 die gewoon gedeponeerd zouden kunnen worden bij de KvK? De gewone accountantsversies? Dan zijn ze voor iedereen die dat wil gewoon inzichtelijk. Zou ook graag die van ZGTD zien; die leeft tenslotte ook van donaties en sponsoren. En heeft een sterke relatie met PZB.

PS ik zie dat jullie de W&V rekeningen hebben toegevoegd op de website. Zo even op snelheid diagonaal er doorheen lezend vallen me toch wel een aantal vreemde zaken op. Nu geen tijd om daar goed doorheen te lopen dus kom ik op terug.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:06

Ik kom nu niet meer bij van het lachen, nu staat er wel in 1 keer een winst en verlies rekening op. En dat we die nu toegevoegd hebben, nou sorry het is een bestaande PDF en stond er al de hele tijd op.
Het lijkt me zinvol om die eens een keer te bestuderen, weet je exact wat er binnen is gekomen en uit is gegaan. Wil je wel even meegeven dat we in 2018 462 euro aan donaties binnen hebben gekregen. Dus dan weet je dit vast. Dat is nu wat ik bedoel.......Lezen....en even de volledige balans en winst en verlies rekening bekijken. In 2019 komen de grotere donaties in zicht. Als je nog meer vragen hebt, wil ik deze wel beantwoorden of nader aangeven waar je bepaalde zaken kunt vinden ;-)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:24

henktennapel schreef:
Ik kom nu niet meer bij van het lachen, nu staat er wel in 1 keer een winst en verlies rekening op. En dat we die nu toegevoegd hebben, nou sorry het is een bestaande PDF en stond er al de hele tijd op.
Het lijkt me zinvol om die eens een keer te bestuderen, weet je exact wat er binnen is gekomen en uit is gegaan. Wil je wel even meegeven dat we in 2018 462 euro aan donaties binnen hebben gekregen. Dus dan weet je dit vast. Dat is nu wat ik bedoel.......Lezen....en even de volledige balans en winst en verlies rekening bekijken. In 2019 komen de grotere donaties in zicht. Als je nog meer vragen hebt, wil ik deze wel beantwoorden of nader aangeven waar je bepaalde zaken kunt vinden ;-)

Meneer Ten Napel, ik ken u niet, u mij ook niet. Maar als u een volwassen en nette discussie wilt aangaan betreft de financiële kwestie, lijkt het me verstandig dat u zelf ook een volwassen houding aanneemt en de vragen die gesteld worden betreffende de financiële situatie rustig beantwoordt. Ik ben geen kenner betreft financiën of het runnen van een eigen bedrijf/stichting etc, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat wanneer u de stichting zo uitbundig profileert op social media, dat u kunt verwachten dat er vraagtekens komen als de financiële situatie niet duidelijk blijkt te zijn.
En dat er dan mensen geblokkeerd en verwijderd worden van social media als de vragen of opmerkingen u niet aan staan, dan wordt de geloofwaardigheid daar niet beter op.

Dus ik wil u meegeven, steek uw hand in eigen boezem en kijk naar wat jullie beter kunnen doen, ipv elke keer op social media te schreeuwen naar de mensen die kritisch zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:26

Eens met Earth, netjes verwoord!

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:27

Het moet mij van het hart dat de reacties hier op een heksenjacht beginnen te lijken en weinig respectvol zijn naar dhr Ten Napel. Dhr Ten Napel is vgl mij niemand een uitleg verschuldigd terwijl dit bijna geeist wordt. Als je niet wil doneren, doneer dan niet.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:30

Anderen mogen alles zeggen van diefstal en verrijking van ons zelf. Dat vat u onder een nette discussie. Dit is nu wat ik bedoel. Het klopt zeker dat er mensen geblokkeerd zijn op facebook, dat is om de zelfde reden hoe bepaalde zaken gaan.

Dat klopt "hoge Bomen" dat is het probleem zeer zeker niet, dat hoort er nu bij. Het is alleen een beetje hilarisch dat mensen verschillende zaken roepen en dit als waarheid aannemen. En dat ze binnen een uur zeggen dat de stukken wel compleet zijn en dat die net aangepast zijn. Dan mag ik toch wel zeggen dat ik er om moet lachen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:31

Jessie2020 schreef:
Het moet mij van het hart dat de reacties hier op een heksenjacht beginnen te lijken en weinig respectvol zijn naar dhr Ten Napel. Dhr Ten Napel is vgl mij niemand een uitleg verschuldigd terwijl dit bijna geeist wordt. Als je niet wil doneren, doneer dan niet.

Dat heeft natuurlijk wel een wisselwerking. Paard zoekt baas zoekt veel aandacht. Wanneer daar kritische vragen over zijn, wordt daar niet altijd professioneel mee omgegaan en als er dan ook nog onduidelijkheid is betreft de financiële situatie, dan wordt het vertrouwen niet groter. Gewoon een hoge bomen vangen veel wind gevalletje. Wie zijn kop boven het maisveld uit steekt kan verwachten dat er kritiek komt. Altijd, of het nou allemaal goed gaat of niet.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:32

Ja maar om nu mensen te belasteren...

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:36

Earth schreef:
Jessie2020 schreef:

Dat heeft natuurlijk wel een wisselwerking. Paard zoekt baas zoekt veel aandacht. Wanneer daar kritische vragen over zijn, wordt daar niet altijd professioneel mee omgegaan en als er dan ook nog onduidelijkheid is betreft de financiële situatie, dan wordt het vertrouwen niet groter. Gewoon een hoge bomen vangen veel wind gevalletje. Wie zijn kop boven het maisveld uit steekt kan verwachten dat er kritiek komt. Altijd, of het nou allemaal goed gaat of niet.

Klopt maar heb gemerkt dat er bepaalde berichten die op Bokt gepost zijn, zich niet baseren op feiten en daarmee indruisen tegen de forum regels van bokt. De groep mensen die ons niet "zien zitten" probeer ik ook zeer niet over te halen. Je kunt niet iedereen te vriend houden, maar als ik het gevoel krijg dat het wel lijkt of er een hetze gevoerd gaat worden, die hangt tegen lasteren. Dit toch ernstig tegen mijn rechtvaardigheid gevoel indruist. Heb vaker mensen uitgenodigd om eens te buurten, maar daar is nooit gebruik van gemaakt. *\o/*
Laatst bijgewerkt door henktennapel op 31-10-20 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt