Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:55

Die 'piaffe' klopt niet. Voorbeen land voor het diagonale achterbeen.
Ben benieuwd naar de totale uitwerking wanneer ze verder zijn emet hun werk in progress

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:01

Elisa2 schreef:

Bij mijn weten mag het idd max. 10 minuten op internationaal losrij terrein. De pro’s hebben daar overigens al hun eigen truks voor om te omzeilen. Als je na tien minuten een paar rondjes laat halsstrekken heb je opnieuw 10 minuten.

En er zijn véél meer ruiters die LDR toepassen op internationaal niveau dan bokt lijkt te denken. :D Anky en Edward zijn in goed gezelschap. Voor een LDR feestje kom je niet toe met de plaatselijke manege-kantine kwa ruimte iig.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:05

Dit vind ik dan wel heel erg gaaf om naar te kijken

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:11

Dat filmpje heb ik vaker gezien en ik heb er gemengde gevoelens bij. Waarom zou je een paard in flipsnaam achterwaarts willen laten piafferen? Het oogt een beetje kunstmatig, ook door de loops in het filmpje en de muziekkeuze.

Overigens vind ik het daarop volgende appuyement erg verkrampt ogen, alsof ie volkomen verzuurd is.

Ayasha, een LDR-feestje? Klinkt een beetje eng :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:33

j1988 schreef:
Ben benieuwd naar de totale uitwerking wanneer ze verder zijn emet hun werk in progress

wie beweert dat het filmpje een perfecte piaffe zou laten zien? het is een stukje van een paar sec. tijdens een training kom op zeg... tijdens een wedstrijd moet die perfect zijn dan mag je dat soort comments op tafel gooien. Op dit filmpje heeft dat geen enkele zin.

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:41

j1988 schreef:

Omg. Het is een trainingsfilmpje van een paard wat duidelijk kracht mist. Iets wat je in het eerste filmpje ook al kon zien. Maar fijn te weten dat bij jou altijd alles gelijk goed gaat. Ook fijn om te weten dat Anky bereid is om door te oefenen. Misschien leert ze dan toch ooit nog om paard te rijden!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:47

speurneusc schreef:
j1988 schreef:

wie beweert dat het filmpje een perfecte piaffe zou laten zien? het is een stukje van een paar sec. tijdens een training kom op zeg... tijdens een wedstrijd moet die perfect zijn dan mag je dat soort comments op tafel gooien. Op dit filmpje heeft dat geen enkele zin.

Vroeger, toen we alles nog beeldje voor beeldje bekeken kon je het bij meer paarden zien en ook bij Anky. Maar wat geweest is, is geweest en wat we nu zien met BB is inderdaad geen proef.

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:03

Bodiwi schreef:
j1988 schreef:

Omg. Het is een trainingsfilmpje van een paard wat duidelijk kracht mist. Iets wat je in het eerste filmpje ook al kon zien. Maar fijn te weten dat bij jou altijd alles gelijk goed gaat. Ook fijn om te weten dat Anky bereid is om door te oefenen. Misschien leert ze dan toch ooit nog om paard te rijden!

Owh pardon. Ik wist niet dat het meteen als een aanval was.
Daarom ik ben benieuwd als ze verder zijn met hun work in progress. En daarom piaffe tussen aanhalingstekens.
Dus omg wat een aanvallende reactie op een goed goedbedoelde reactie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:22

Askja schreef:
Dat filmpje heb ik vaker gezien en ik heb er gemengde gevoelens bij. Waarom zou je een paard in flipsnaam achterwaarts willen laten piafferen? Het oogt een beetje kunstmatig, ook door de loops in het filmpje en de muziekkeuze.

Overigens vind ik het daarop volgende appuyement erg verkrampt ogen, alsof ie volkomen verzuurd is.

Ayasha, een LDR-feestje? Klinkt een beetje eng :D

Hangt maar net van je mindset af! Als er cake en koffie is doet de rest wat ie wil. :P

Filmpje heb ik al eerder gezien en ik heb het nooit kunnen waarderen. Ik weet dat er ook één moet zijn van een ruiter die m achterwaarts laat galopperen, daar snap ik ook het nut niet goed van.

degolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:43

Sizzle schreef:
Wat een grappig topic dit :)
10 seconden film en het gaat van roze dekjes, naar vivaldi, rollkür tot het steunen van boeren aan toe.

Mooi stukje film met dat afvloeien na de inspanning :j

_/-\o_ _/-\o_

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:48

Askja schreef:
Een paard heeft geen 'rek- en strekoefeningen' nodig. Dat is achterhaald. Daarbij, de moderne dressuurpaarden zijn eerder te los dan te strak. In de humane sport wordt inmiddels ook veel minder gerekt en gestrekt dan in het verleden.

Ldr is feitelijk geen rekoefening. Het wordt ingezet door de ruiter, niet door het paard zelf, in tegenstelling tot in de humane sport. Een sporter kan heel goed voelen wanneer ie te ver of te lang doorstretcht. Een paard dat door de ruiter 'gevraagd' wordt te stretchen mbv stang en trens, kan dat niet/nauwelijks aangeven.
Wil je rekken en strekken met een paard, doe dan bijv. carrot stretches aan de hand, dan heeft het paard tenminste inbreng, en rekt het zover het zelf kan.
Ldr is m.i. een onfunctionele houding die kan leiden tot overbelasting, m.n. hoog- en laagcervicaal, doordat de betreffende wervels in een eindstand komen en spieren en ligamenten overrekken. Het werd destijds 'verkocht' als gymnastiseren terwijl het feitelijk ging om controle. Gelukkig laten genoeg topdressuurruiters en -trainers inmiddels zien dat het ook anders kan.

Of Anky nog zo traint, geen idee, ik hoop (en denk) het niet, ze heeft het imo niet nodig aangezien ze zo goed kan rijden dat ze die controle zonder ldr ook wel voor elkaar krijgt. Waarbij ik overigens liever over verfijning van de communicatie zou spreken. En dat zien we m.i. in het filmpje.

Wat betreft ldr bij het losrijden, 10 min vind ik nog knap lang voor een houding waarbij het paard overrekt wordt, wat mij betreft mag daar veel sneller op ingegrepen worden.

Geheel mee eens, sowieso kan een paard pas los laten en ontspannen als er niet de hele tijd in die mond gerukt wordt. Wat ook niet nodig is als je van achter naar voren naar de hand toe rijdt en niet op druk rijdt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:17

Als mijn paard ooit zo gaat piafferen komt er ook een filmpje op FB hoor! :D
Ze heeft natuurlijk veel beter laten zien, maar het paard is in training en niet op de olympische spelen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:26

Kabayo schreef:
Dit vind ik dan wel heel erg gaaf om naar te kijken
[ Video ]

Dit kan zo niet, hij heeft geen cap op. Hij heeft geen cap op }> .

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:28

Lara_Silver schreef:
Echt heftig en/of bewonderenswaardig hoe bokt nav twee filmpjes van Anky toch weer in 13 pagina's discussie kan verzanden. :wow:

tis als vanouds! :Y)
Dat filmpje met die spanjaard; ondanks dat het paard wel op de loodlijn loopt, lijkt er niet echt naar de hand toegereden te worden. Maar hé, ik rijd geen gp dus mag ik er mijn mening niet over geven :+

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:53

En er staat weer een nieuw filmpje! :D

Ik vind het echt prachtig om naar te kijken! Nog weer zoveel beter!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:05

Naath86 schreef:
En er staat weer een nieuw filmpje! :D

Ik vind het echt prachtig om naar te kijken! Nog weer zoveel beter!!

Inderdaad, ziet er fijn uit :j.

cp112

Re: Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:37

Dat laatste filmpje is inderdaad waanzinnig!

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:43

Inderdaad heerlijk weer, moet hem echt eens starten

degolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:52

Ze gaat deze starten, kan niet anders.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:53

degolly schreef:

Idd. Teveel teasers waarin hij iedere keer weer beter wordt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:01

degolly schreef:

Denk ik ook.

Guardian wordt door Anne Meulendijks getraind om te gaan starten. Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat het de bedoeling is dat Anky met BB gaat starten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:07

:P Amsterdam???

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:08

degolly schreef:

Bij de vorige filmpjes dacht ik dat al, maar nu kan het niet anders. Heel fijn filmpje en zou het echt leuk vinden als ze hem start :D

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:56

Zou wel heel stoer zijn als ze weer zou starten met een paard. Dit filmpje is onwijs! <3

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:05

Cowgirl schreef:
:P Amsterdam???

Jaaaaw daar ben ik bij!