PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:28

Wanneer iemand zegt 'een sportpaard word gemiddeld 8 jaar' denk ik wel aan de sterfte leeftijd. Dat maak ik daar uit op iig. En dat is gewoon bullshit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:31

Myrthe3 schreef:
Maar dat is al jaren bekend, dat een gemiddeld paard met 8 jaar op de top van zijn kunnen is.
Dat betekent niet dat ie met 9 dood is.
Maar wat is er erg aan dat ze met 8 jaar 'op hun best' zijn?
Mensen zijn op hun 25e vaak ook beter dan op hun 65e.
Maar dat betekent niet dat de gemiddelde mens maar 25 of 30 wordt...

Het gaat om de manier waarop de PVDD met deze gegevens om gaat.
Nu lijkt het dus net alsof paarden het vroeger toch heel wat beter hadden dan tegenwoordig.

Als een buitenstaander dit leest dan denkt die al snel dat wij een stelletje paardenbeulen met elkaar zijn.

https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Shaggy09

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:34

Wat een hoop onzin staat er in dat linkje zeg. :n

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:35

Shaggy09 schreef:

Dat zijn de dingen die mij zo enorm tegen de borst stuiten van de PVDD en aanverwante actiegroepen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:36

Ja ik heb PVVD ook nooit een aantrekkelijke partij gevonden. Te extreem in hun standpunten en idealen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:44

Loretta schreef:
Shaggy09 schreef:

Dat zijn de dingen die mij zo enorm tegen de borst stuiten van de PVDD en aanverwante actiegroepen.

Mij ook!
Prima als je iets niet wil, ergens tegen bent... Maar ga niet met cijfers strooien.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:45

Drammende kleuters die staan te zwaaien met leugens

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:57

Bedoel je Bokt? :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:58

Gini schreef:

Is dat geen leugen dan? Van die 8 jaar?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:35

Dat paarden "steeds hoger" moeten springen is ook helemaal niet waar. De wedstrijden wie het hoogst springt zie je al niet meer vaak en als het dan georganiseerd wordt, worden de hoogtes van vroeger bij lange na niet gehaald. De vlugge en wendbare paarden van tegenwoordig hebben daar ook helemaal de kracht niet voor.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:45

Sterker nog ik denk dat een hoop dingen in de paardensport juist vriendelijker zijn geworden tov het paard. Er word in mijn ogen juist meer rekening gehouden met het paard en daarbij denk ik aan van alles, stalling en verzorging maar ook harnachement of accomodaties.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:55

Nou, ik heb al een mail gestuurd :) ik laat het jullie weten alles ik een reactie krijg. Zullen we weer ontopic?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:00

Shaggy09 schreef:
Gini schreef:

Is dat geen leugen dan? Van die 8 jaar?

I don't know. Het gaat over paarden die alleen staan. :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:22

Mijn vroegere manege\pensionhoudster,dochter van een varkensboer dus geen zweverig type, zei ook dat veel paarden op hun 8ste al zo kapotgereden zijn dat ze naar de slacht moesten.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:23

Shaggy09 schreef:
Snooki schreef:
Ik ken er 2 die al jaren (zeker 10) alleen staan. In 2 verschillende dorpen wel.
Hiervoor kan dus 114 gebeld worden of hoe gaat dat in zn werk?

Ik zou dan eerder eventueel de eigenaar opzoeken dan 144 te bellen. 1. Omdat je niet de achterliggende reden weet, als die er is en 2. Omdat 144 hier waarschijnlijk niks tegen kan en mag doen.

Is gedaan en de eigenaren willen er geen 2e bij. Zelfs geen shet.
Beetje jammer

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:38

Shaggy09 schreef:
Sterker nog ik denk dat een hoop dingen in de paardensport juist vriendelijker zijn geworden tov het paard. Er word in mijn ogen juist meer rekening gehouden met het paard en daarbij denk ik aan van alles, stalling en verzorging maar ook harnachement of accomodaties.

Klopt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:29

Shaggy09 schreef:

Er is de laatste jaren enorm veel verbeterd voor de meeste paarden. En dat is omdat de meeste eigenaren het beste voor hun paard willen. Steeds meer paarden gaan in de groep naar buiten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:42

Loretta schreef:
Shaggy09 schreef:

Er is de laatste jaren enorm veel verbeterd voor de meeste paarden. En dat is omdat de meeste eigenaren het beste voor hun paard willen. Steeds meer paarden gaan in de groep naar buiten.

Ja dat inderdaad en er is gewoon meer kennis als vroeger. Ik denk dat we steeds meer vooruit gaan en vind het niet nodig dat de PVDD zo extreem is met haar standpunten, zij praten eigenlijk alsof het momenteel nog allemaal heel erg slecht is en dat vind ik absoluut niet zo.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:21

Ik denk dat als jij een van de paarden bent die nog wél alleen staat en nooit een soortgenootje ziet het je verdomd weinig uitmaakt of er 10 of 10 000 andere paarden in dezelfde situatie leven :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:24

Magrathea schreef:
Ik denk dat als jij een van de paarden bent die nog wél alleen staat en nooit een soortgenootje ziet het je verdomd weinig uitmaakt of er 10 of 10 000 andere paarden in dezelfde situatie leven :+

Heb je dat tegen mij?
Ik heb het namelijk daar helemaal niet over.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:27

Sommige paarden kunnen niet met andere paarden in de wei.
je hebt paarden erbij, die andere paarden aanvallen, en er op los slaan .
Dan heb je geen andere keus .

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:34

pompadour schreef:

Elk paard kan met een ander paard... je moet soms gewoon de juiste match vinden. Mijn haflinger had (voordat ik hem kocht) 17 jaar lang alleen gestaan, geen beetje sociaal contact, snapte werkelijke niks van lichaamstaal en had geen idee hoe hij eens moet communiceren. Een ramp in het begin. Hij wist gewoon niet wat hij met een soortgenoot aan moest.
Het duurde even.. maar dan heb je ook wat.. uitiendelijk een perfecte match gevonden voor hem! Een shetlander van een vriendin. Hij kon zijn lol niet meer op.
Een maatje hebben is zo belangrijk... Hij bloeide helemaal op, was intens gelukkig.
Helaas zijn ze allebei een week na elkaar overleden.

Afbeelding

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:46

Sara18 schreef:
pompadour schreef:

Elk paard kan met een ander paard... je moet soms gewoon de juiste match vinden. Mijn haflinger had (voordat ik hem kocht) 17 jaar lang alleen gestaan, geen beetje sociaal contact, snapte werkelijke niks van lichaamstaal en had geen idee hoe hij eens moet communiceren. Een ramp in het begin. Hij wist gewoon niet wat hij met een soortgenoot aan moest.
Het duurde even.. maar dan heb je ook wat.. uitiendelijk een perfecte match gevonden voor hem! Een shetlander van een vriendin. Hij kon zijn lol niet meer op.
Een maatje hebben is zo belangrijk... Hij bloeide helemaal op, was intens gelukkig.
Helaas zijn ze allebei een week na elkaar overleden.

[ [url=m/tKY4He.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik zeg niet alle paarden, maar je hebt paarden erbij die van je ellende alleen moeten zetten. Ik heb ook een paard gekend, hij viel alle paarden aan, zelfs als ie op stal stond deed ie dat ook. Zelfs mensen viel ie aan, waarschijnlijk had ie een flinke rugzak .

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:21

Myrthe3 schreef:
Maar dat is al jaren bekend, dat een gemiddeld paard met 8 jaar op de top van zijn kunnen is.
Dat betekent niet dat ie met 9 dood is.
Maar wat is er erg aan dat ze met 8 jaar 'op hun best' zijn?
Mensen zijn op hun 25e vaak ook beter dan op hun 65e.
Maar dat betekent niet dat de gemiddelde mens maar 25 of 30 wordt...

Een paard is op zijn top tussen zijn 12de en 16de jaar. Op zijn 8ste is hij net volgroeid en mag ie ook pas GP lopen.

De cijfers van dat onderzoek zijn vanuit de verzekering gedaan, daarin werden ook alle veulensterfte, ongelukken enz meegenomen. Paarden die bijv. naar het buitenland verkocht zijn, zijn er niet in meegenomen. Onderzoek klopt dus voor geen meter.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:14

Ik geef het op :roll:
De discussie blijft hier gaan over de PVDD of over paarden die niet samen met een ander paard op de wei kunnen staan.
Beide volledig off topic.
Verbaasd me dat er nog geen reactie is gekomen van de modjes >;)