Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myrthe3 schreef:Maar dat is al jaren bekend, dat een gemiddeld paard met 8 jaar op de top van zijn kunnen is.
Dat betekent niet dat ie met 9 dood is.
Maar wat is er erg aan dat ze met 8 jaar 'op hun best' zijn?
Mensen zijn op hun 25e vaak ook beter dan op hun 65e.
Maar dat betekent niet dat de gemiddelde mens maar 25 of 30 wordt...
Shaggy09 schreef:Snooki schreef:Ik ken er 2 die al jaren (zeker 10) alleen staan. In 2 verschillende dorpen wel.
Hiervoor kan dus 114 gebeld worden of hoe gaat dat in zn werk?
Ik zou dan eerder eventueel de eigenaar opzoeken dan 144 te bellen. 1. Omdat je niet de achterliggende reden weet, als die er is en 2. Omdat 144 hier waarschijnlijk niks tegen kan en mag doen.
Shaggy09 schreef:Sterker nog ik denk dat een hoop dingen in de paardensport juist vriendelijker zijn geworden tov het paard. Er word in mijn ogen juist meer rekening gehouden met het paard en daarbij denk ik aan van alles, stalling en verzorging maar ook harnachement of accomodaties.
Loretta schreef:Shaggy09 schreef:Sterker nog ik denk dat een hoop dingen in de paardensport juist vriendelijker zijn geworden tov het paard. Er word in mijn ogen juist meer rekening gehouden met het paard en daarbij denk ik aan van alles, stalling en verzorging maar ook harnachement of accomodaties.
Er is de laatste jaren enorm veel verbeterd voor de meeste paarden. En dat is omdat de meeste eigenaren het beste voor hun paard willen. Steeds meer paarden gaan in de groep naar buiten.
pompadour schreef:Sommige paarden kunnen niet met andere paarden in de wei.
je hebt paarden erbij, die andere paarden aanvallen, en er op los slaan .
Dan heb je geen andere keus .
Sara18 schreef:pompadour schreef:Sommige paarden kunnen niet met andere paarden in de wei.
je hebt paarden erbij, die andere paarden aanvallen, en er op los slaan .
Dan heb je geen andere keus .
Elk paard kan met een ander paard... je moet soms gewoon de juiste match vinden. Mijn haflinger had (voordat ik hem kocht) 17 jaar lang alleen gestaan, geen beetje sociaal contact, snapte werkelijke niks van lichaamstaal en had geen idee hoe hij eens moet communiceren. Een ramp in het begin. Hij wist gewoon niet wat hij met een soortgenoot aan moest.
Het duurde even.. maar dan heb je ook wat.. uitiendelijk een perfecte match gevonden voor hem! Een shetlander van een vriendin. Hij kon zijn lol niet meer op.
Een maatje hebben is zo belangrijk... Hij bloeide helemaal op, was intens gelukkig.
Helaas zijn ze allebei een week na elkaar overleden.
[ [url=m/tKY4He.jpg]Afbeelding[/url] ]
Myrthe3 schreef:Maar dat is al jaren bekend, dat een gemiddeld paard met 8 jaar op de top van zijn kunnen is.
Dat betekent niet dat ie met 9 dood is.
Maar wat is er erg aan dat ze met 8 jaar 'op hun best' zijn?
Mensen zijn op hun 25e vaak ook beter dan op hun 65e.
Maar dat betekent niet dat de gemiddelde mens maar 25 of 30 wordt...