KarinLF schreef:Hier contact gehad met onze DA , zij gaf aan dat zij niet meer influenza gevallen heeft dan voor gaande jaren! Wij wonen niet in het zuiden maar in het Noorden (buurt van Hoogeveen). Ook gaf zij aan niet extra te gaan enten! Waarschijnlijk ent je dan weer niet de juiste coctail variant die nu in het zuiden schijnt te heersen! Maar ook daar geven dierenartsen aan niet meer influenza gevallen te zien!
Elk jaar zijn er influenza uitbraken net als bij de mens (hoorde het gister toevallig opt nieuws)
Haar advies was: doe lekker je ding, jullie hebben gezonde paarden en laat je niet gek maken door de
media!
Komt nog bij dat de KNHS geen negatief advies geeft wbt evenementen/wedstrijden
Citaat:
Wat een bijzondere mening van een veearts. Faculteit Utrecht brengt de gevallen landelijk in kaart. Waarom zou je daar als op zich zelf staande veearts tegen in gaan alleen omdat jij steld niet meer gevallen dan anders te hebben? Dat zegt niets over uitbraken elders. Vind dat behoorlijk discutabel. Het lijkt me dat de neuzen toch wel de zelfde kant op zouden moeten staan om te proberen de epidemie niet verder uit te laten breiden.
Mij ontgaat van alles - ik lees niets dat discutabel is.
* Een DA in het noorden des lands stelt niet meer influenza te zien dan anders.
Dit lijkt mij een feit en geen mening.
Als Drenth deel ik deze waarneming.
(Uiteraard en helaas kan het morgen anders zijn, maar we spreken nu over de feiten van vandaag.)
*'Als je nu ent, ent je met een andere cocktail dan wat in het zuiden heerst' lijkt mij de waarheid als een koe.
In het zuiden is de ervaring dat 'de nieuwe stam' van het virus door de 'oude' cocktail heen breekt na een maand of zes. -
Opnieuw enten 'bij grote infectiedruk' kan dan verstandig zijn. Momenteel is er geen grote infectiedruk in het noorden.
En heel goed als 'Utrecht' de zaak in kaart brengt, maar ik zie geen kaartje van "zoveel influenza gemeld door een DA in plaats X". Wel brave achtergrondinformatie.