Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:38

Arabier schreef:
Dat mensen hier ook echt met elkaar in discussie gaan:

Die man is psychisch gestoord en iedereen die vind dat dit normaal is moet ook hulp krijgen.

Gelukkig is dat niemand hier :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:38

Arabier schreef:
Dat mensen hier ook echt met elkaar in discussie gaan:

Die man is psychisch gestoord en iedereen die vind dat dit normaal is moet ook hulp krijgen.

Er is een modbreak geweest of je het op de bal wil spelen, niet op de man.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:39

Ailill schreef:
dromertje2 schreef:
In mijn ogen is er bij verkrachting, zowel bij mens en dier, nergens een punt te maken in iemands verdedeging.
Eens.

Maar hoe zit dit dan wat betreft onderwerping, uitbuiting, moord en zelfs consumptie? Allemaal worden door veel mensen dagelijks toegepast, zonder veel morele wroeging. Da's toch krom?

Precies Dromertje. Als je mensen vergelijkt en gelijkstelt op het punt van verkrachting, waarom dan niet op het punt van ongewenst zwanger maken met KI, vermoorden, baby's wegnemen, melken etc?

Qimm, die definitie van verkrachting klopt niet. Verkrachting is het dwingen tot geslachtsgemeenschap en dat is zoenen niet. Dat valt dus alleen onder misbruik.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:44

Qimm schreef:
dromertje2 schreef:
Maar al die zaken maakt sex met dieren niet minder erg, minder strafbaar, minder ranzig...

Dat staat los er van. Van mij mogen ze op al die dingen strenger optreden maar het maakt het andere niet minder erg op.

Moord is ook strafbaar, behalve dan bij dieren. Dus dan is het wel ok?

Nee, daar zou ook celstraf op mogen komen maar ik maak de wetten niet. Is even verwerpelijk.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:44

Kaus schreef:
Precies Dromertje. Als je mensen vergelijkt en gelijkstelt op het punt van verkrachting, waarom dan niet op het punt van ongewenst zwanger maken met KI, vermoorden, baby's wegnemen, melken etc?

Qimm, die definitie van verkrachting klopt niet. Verkrachting is het dwingen tot geslachtsgemeenschap en dat is zoenen niet. Dat valt dus alleen onder misbruik.

"Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land. Bij dit seksueel binnendringen gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap. ..."
Beetje off topic misschien maar goed, de definitie ligt dus niet helemaal vast. Een tongzoen kan dus ook onder verkrachting vallen, al denk ik niet dat het hier zo extreem bestraft zal worden.

Verder moet ik zeggen dat je wel heel inhoudelijk reageert @Arabier. Denk dat de de meeste mensen het erover eens zijn dat deze man niet oké is in zijn hoofd. Daar gaat de discussie niet over, als je een beetje moeite doet om begrijpend te lezen kan je dat wel zien.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:46

Choce schreef:
Amber_anne schreef:

Een hond ziet het verschil niet tussen een vagina en een hand en legt hier geen betekenis achter. En eerlijk ik denk dat als een kind dit een keer vrijwillig doet het niet voor de rest van zijn leven is getraumatiseerd (wat het absoluut niet goedmaakt!!!)

Maar een kind op jonge leeftijd zal dit verschil ook niet zien. Waarom zit er dan toch verschil tussen de hond en het kind?

Zou fijn zijn als je alles quote en niet zomaar eruit kiest wat je zelf aanspreekt, heb uitgelegd waarom het voor een kind anders is

dromertje2

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:48

correctie Amber_anne, waarom het voor jou anders is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:48

dromertje2 schreef:
Qimm schreef:

Moord is ook strafbaar, behalve dan bij dieren. Dus dan is het wel ok?

Nee, daar zou ook celstraf op mogen komen maar ik maak de wetten niet. Is even verwerpelijk.
Maar we doen het allemaal toch, ondanks dat het verwerpelijk is.

Dus pas als er wetten zijn, komt er een moreel besef om de hoek kijken? Lijkt me niet verstandig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:50

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:54

Qimm schreef:
Amber_anne schreef:
Als het is met alle sexuele handelingen dan zou je kunnen zeggen dat iemand die rijdt en daar klaar van zou komen niet meer zou mogen rijden van mensen hier. Maar waarom niet? Omdat het een seksuele betekenis heeft? Want het rijden zelf is geen probleem toch?

Dit vind ik ook een interessant voorbeeld. Mag je willens en wetens opstappen met het zicht op een eventueel hoogtepunt?

Hier ben ik ook nog benieuwd naar

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:55

Is voor mij ook niet ok.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:55

Kaus schreef:
Dat is de definitie van Wikipedia ja, kan niet zeggen dat dat een erg betrouwbare bron is.

http://www.wetrecht.nl/verkrachting/
Hier staat wat anders. En hier ook.
https://www.juridischwoordenboek.nl/zoek/verkrachting

In veel staten in Amerika kan een vrouw een man juridisch gezien niet verkrachten omdat zij hem niet man penetreren met een geslachtsdeel. Een tongzoen zal dus nooit zo bestraft worden als penetratie.

De vraag is of een tongzoen minder erg is dan penetratie. Dat zal per individu verschillen denk ik.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:56

Ik zie dagelijks mensen die een fetisj lijken te hebben en dit praktiseren.
Het zijn vrij dominante types die houden van onderdrukken in de vorm van bondage.
Ze hangen de meest gekke attributen aan hun paard om hem op deze manier een bepaalde houding af te dwingen.
Er komt vaak ijzer en leer aan te pas.
Ik weet niet of het ze sexuele opwinding geeft maar iig lijken ze wel te houden van de dominantie positie tov het onderworpen paard...
Laatst bijgewerkt door Clasical op 29-07-18 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:57

Maar in sommige landen zal de definitie dus anders kunnen zijn. Al betwijfel ik het ook ja dat iemand er celstraf voor zal krijgen, maar het is alleszins zeker aanranding.
Ik heb het net ook nog eens even opgezocht en het wordt inderdaad sinds enige tijd niet meer als verkrachting gezien, sinds 2013 ongeveer.
Al zie ik dan weer een artikel uit België waarbij iemand wel celstraf heeft gekregen voor een hardhandige tongzoen; beoordeeld voor verkrachting. En dat was in 2015. Al kwam daar ook wel bijna meer bij kijken. Het is dus niet zo zwart wit.
[Edit] Even op de andere post waarom het 'minder erg' zou zijn. Tja op zich vergelijk ik zo'n dingen niet graag maar volgens mij is een tongzoen meestal minder traumatisch, erg afhankelijk van zoveel verschillende dingen.. Al vind ik dan weer niet dat de dader daarom minder straf moet krijgen, iemand ongewild seksuele handelingen 'laten'/dwingen uit te voeren kan gewoon niet.

Maar goed, beetje off topic misschien. :p Overigens vind ik het ook wel erg dat een gedwongen tongzoen niet veroordeeld zou worden. Al gebeurt dat misschien wel? (Geen idee dus eigenlijk, het ziet niet thuis in de justitie. :+ )

En inderdaad wat Ailill zegt. :j Als iedereen gewoon altijd blindelings de regels van de maatschappij gevolgd had... Zou niet willen weten in wat voor situatie we nu dan nog zouden zitten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:13

Ik denk niet dat het off topic is. Een simpele zoen waarbij iemand per ongeluk zijn tong tegen jouw zin in in je mond doet, ongelukje. Kan gebeuren. Maar zou dus in theorie onder verkrachting kunnen vallen.

Echter iemand die onder extreme omstandigheden alleen tot een tongzoen wordt gedwongen, zal hoogstwaarschijnlijk wel onder de definitie verkracht vallen.

Als een paard tegen stribbelt en er alles aan doet om weg te komen, zit daar nogal een verschil tussen of dat het paard lekker relaxed stond te eten imo.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:18

Ja maar een paard kan ook tegenstribbelen terwijl hij een wormenspuit in zn mond krijgt, of een bit, etc.
Ondanks het tegenstribbelen is er dan nog steeds geen sprake van fysieke of mentale schade.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:21

Jildau schreef:
Mars schreef:
Dierensex is wat mij betreft dermate verwerpelijk gedrag dat je imo inderdaad niet tof in je noot bent als je daar nuances in ziet of probeert te vinden. Of diegenen het zelf ook willen doen, geen idee, ik hoop het niet.

Ik vind seks met dieren verschrikkelijk en ik vind deze man dan ook strafbaar. Daarnaast moet hij zich even na laten kijken en in therapie of iets dergelijks.

Maar ik denk niet dat het paard haar leven nu verpest is, dat ze enorme pijn heeft gehad of dat ze nu getraumatiseerd is.

Nou dit dus.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:24

dromertje2 schreef:
correctie Amber_anne, waarom het voor jou anders is.

Voor mij persoonlijk is dat een kwestie van gevoel. Maar in theorie is het idd geen verschil als het kind het niet zou herrineren en daar dus later geen last van zou hebben.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:28

Zo, even alles gelezen, wat een discussie zeg!
Ik moet zeggen dat ik bij de eerste drie pagina's zoiets had van "whut, gaan we sex met dieren goedpraten?" maar na nog 10 pagina's met inhoudelijk zeer goede argumenten (die blijkbaar 100x herhaald moet worden omdat sommige mensen weigeren goed te lezen) denk ik dat ik het toch eens ben met vjestagirl.
Nee, ik vind niet dat je sex mag hebben met een dier. Ik vind het ook niet normaal en ben blij dat het strafbaar is. Laten we dat even voorop stellen, voordat mensen mij ook nog eens gaan beschuldigen van het goedkeuren van beastialiteit.
Maar, als we de intentie van het inbrengen van penis/arm/KI spuit nou eens helemaal loskoppelen van het daadwerkelijke inbrengen, dan denk ik dat een paard liever zo'n klein sneu mensenpiemeltje (sorry mannen!) in haar heeft dan een arm.
De lading die mensen aan seksuele handelingen hangen is een menselijke emotie, die (de meeste) dieren niet kennen. Voor een paard maakt het dus gevoelsmatig geen verschil als er een mensenpiemel in haar hangt, of een mensenarm, (afgezien van het feit dat een arm tien keer zo groot is) het paard kan immers niet denken "oh shit, die man hangt zn piemel in mij omdat hij dat lekker vind, nu word ik verkracht! Hellup!" het paard denkt eerder "goh, er word iets in me gehangen, zoals dat wel vaker gebeurd. Ok. Dooreten"
Op dezelfde manier begrijpt een paard niet het verschil tussen "ik word bereden omdat ík daar beter van word" en "ik word bereden omdat mijn baas daar beter van word" en toch word dit beide goedgekeurd, ondanks dat hier duizenden paarden onder lijden. Écht lijden. Dus inclusief mentale en lichamelijke problemen.
"we" doen collectief honderden dingen met onze dieren die absoluut niet natuurlijk zijn en ook absoluut niet noodzakelijk. Maar omdat wij als maatschappij een bepaalde lading en intentie hebben bij het uitvoeren van sexuele handelingen, is het opeens een probleem.

Nogmaals, voor de zekerheid: sex met dieren is not done! Niet oke, doe je niet. Ik praat het ook op geen enkele manier goed, ik probeer alleen de sexuele intentie los te koppelen van de daadwerkelijke handeling en dán te kijken wat erger is. Vergeet dus die hele sexuele lading!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:29

Clasical schreef:
Ja maar een paard kan ook tegenstribbelen terwijl hij een wormenspuit in zn mond krijgt, of een bit, etc.
Ondanks het tegenstribbelen is er dan nog steeds geen sprake van fysieke of mentale schade.

Ja, exact. Maar dat vinden we wel oké en doen we (het bit) voor ons plezier. Maar een paard dat relaxed zn hooitje staat te eten en ondertussen aan de man zn stokje sabbelet of gepenetreerd wordt is dan niet oké?

En nee, daarmee zeg ik niet dat seks met dieren maar oké is.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:44

Ik vind het wel een hele interessante discussie en ik weet ook niet goed wat ik zelf werkelijk vind.
Ooit eens een aflevering van Midas Dekker hierover gezien en toen was mijn gedachten al wel wat veranderd.
Intressant vind ik ook dat de mensen toch vaak benadrukken dat ze sex met dieren niet “ok” vinden ondanks dat ze ook aangeven dat ze vinden dat een dier hier niet onder lijd en het vaak minder erg is dan andere zaken die we wel op dieren verrichten.
Is dat dan vanuit een maatschappelijk taboe/angst?

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:52

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:56

Clasical schreef:
Ik vind het wel een hele interessante discussie en ik weet ook niet goed wat ik zelf werkelijk vind.
Ooit eens een aflevering van Midas Dekker hierover gezien en toen was mijn gedachten al wel wat veranderd.
Intressant vind ik ook dat de mensen toch vaak benadrukken dat ze sex met dieren niet “ok” vinden ondanks dat ze ook aangeven dat ze vinden dat een dier hier niet onder lijd en het vaak minder erg is dan andere zaken die we wel op dieren verrichten.
Is dat dan vanuit een maatschappelijk taboe/angst?

Lijkt mij eerder omdat het gewoon niet normaal is. Voor zover ik weet hebben andere diersoorten ook geen seks met dieren die niet binnen hun ras vallen.
Net zoals pedofilie een mentale ziekte is waar iemand in principe niks aan kan doen (behalve dan om niet op zijn/haar gevoelens in te gaan), zal dit met mensen die zich aangetrokken voelen tot dieren ook zo zijn.
Je moet ergens een grens trekken. Al is het natuurlijk ook weer hypocriet dat we in massaal veel dieren vermoorden, maar iets waar het dier in principe geen last van heeft, daar kijken we raar naar.

Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet denken om eerlijk te zijn, het is nogal dubbel. Als een vriendin tegen mij zou vertellen dat ze 'seks' heeft met de hond ja... Dan zou ik me er toch erg vreemd bij voelen. Dat je je aangetrokken voelt kan ik nog inkomen, de hersenen van de mens doen misschien niet altijd wat ze horen te doen of hoe ze horen te zijn. Maar om die gevoelens echt tot werkelijkheid te brengen..? Ik weet het niet zo direct.

Ik zal straks eens naar de documentaire kijken.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:19

Maar een “vrouw” is al jong vruchtbaar, je zou dan kunnen stellen dat de natuur het bedoeld heeft dat ze dan ook sex kan hebben om zwanger te worden.
Wat de maatschappelijke “norm” is heeft met zoveel te maken en is overal ter wereld wat anders.
In sommige landen is het ook normaal dat een 14 jarige zwanger is.
En ook afwijkingen worden gevormd vanuit de natuur...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:23

Hier was het ooit ook heel normaal om al erg jong te trouwen en kinderen te krijgen. Vaak werden die jonge meiden uitgehuwelijkt aan oudere mannen. Kun je je nu ook niets meer bij voorstellen