Arabier schreef:Dat mensen hier ook echt met elkaar in discussie gaan:
Die man is psychisch gestoord en iedereen die vind dat dit normaal is moet ook hulp krijgen.
Gelukkig is dat niemand hier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ailill schreef:dromertje2 schreef:Eens.In mijn ogen is er bij verkrachting, zowel bij mens en dier, nergens een punt te maken in iemands verdedeging.
Maar hoe zit dit dan wat betreft onderwerping, uitbuiting, moord en zelfs consumptie? Allemaal worden door veel mensen dagelijks toegepast, zonder veel morele wroeging. Da's toch krom?
Qimm schreef:dromertje2 schreef:Maar al die zaken maakt sex met dieren niet minder erg, minder strafbaar, minder ranzig...
Dat staat los er van. Van mij mogen ze op al die dingen strenger optreden maar het maakt het andere niet minder erg op.
Moord is ook strafbaar, behalve dan bij dieren. Dus dan is het wel ok?
Kaus schreef:Precies Dromertje. Als je mensen vergelijkt en gelijkstelt op het punt van verkrachting, waarom dan niet op het punt van ongewenst zwanger maken met KI, vermoorden, baby's wegnemen, melken etc?
Qimm, die definitie van verkrachting klopt niet. Verkrachting is het dwingen tot geslachtsgemeenschap en dat is zoenen niet. Dat valt dus alleen onder misbruik.
Choce schreef:Amber_anne schreef:
Een hond ziet het verschil niet tussen een vagina en een hand en legt hier geen betekenis achter. En eerlijk ik denk dat als een kind dit een keer vrijwillig doet het niet voor de rest van zijn leven is getraumatiseerd (wat het absoluut niet goedmaakt!!!)
Maar een kind op jonge leeftijd zal dit verschil ook niet zien. Waarom zit er dan toch verschil tussen de hond en het kind?
dromertje2 schreef:Maar we doen het allemaal toch, ondanks dat het verwerpelijk is.Qimm schreef:
Moord is ook strafbaar, behalve dan bij dieren. Dus dan is het wel ok?
Nee, daar zou ook celstraf op mogen komen maar ik maak de wetten niet. Is even verwerpelijk.
Qimm schreef:Amber_anne schreef:Als het is met alle sexuele handelingen dan zou je kunnen zeggen dat iemand die rijdt en daar klaar van zou komen niet meer zou mogen rijden van mensen hier. Maar waarom niet? Omdat het een seksuele betekenis heeft? Want het rijden zelf is geen probleem toch?
Dit vind ik ook een interessant voorbeeld. Mag je willens en wetens opstappen met het zicht op een eventueel hoogtepunt?
Kaus schreef:Dat is de definitie van Wikipedia ja, kan niet zeggen dat dat een erg betrouwbare bron is.
http://www.wetrecht.nl/verkrachting/
Hier staat wat anders. En hier ook.
https://www.juridischwoordenboek.nl/zoek/verkrachting
In veel staten in Amerika kan een vrouw een man juridisch gezien niet verkrachten omdat zij hem niet man penetreren met een geslachtsdeel. Een tongzoen zal dus nooit zo bestraft worden als penetratie.
Jildau schreef:Mars schreef:Dierensex is wat mij betreft dermate verwerpelijk gedrag dat je imo inderdaad niet tof in je noot bent als je daar nuances in ziet of probeert te vinden. Of diegenen het zelf ook willen doen, geen idee, ik hoop het niet.
Ik vind seks met dieren verschrikkelijk en ik vind deze man dan ook strafbaar. Daarnaast moet hij zich even na laten kijken en in therapie of iets dergelijks.
Maar ik denk niet dat het paard haar leven nu verpest is, dat ze enorme pijn heeft gehad of dat ze nu getraumatiseerd is.
Clasical schreef:Ja maar een paard kan ook tegenstribbelen terwijl hij een wormenspuit in zn mond krijgt, of een bit, etc.
Ondanks het tegenstribbelen is er dan nog steeds geen sprake van fysieke of mentale schade.
Clasical schreef:Ik vind het wel een hele interessante discussie en ik weet ook niet goed wat ik zelf werkelijk vind.
Ooit eens een aflevering van Midas Dekker hierover gezien en toen was mijn gedachten al wel wat veranderd.
Intressant vind ik ook dat de mensen toch vaak benadrukken dat ze sex met dieren niet “ok” vinden ondanks dat ze ook aangeven dat ze vinden dat een dier hier niet onder lijd en het vaak minder erg is dan andere zaken die we wel op dieren verrichten.
Is dat dan vanuit een maatschappelijk taboe/angst?