Geldt voor alle paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:
Anoniem schreef:Damn wat moeten all die mensen dan wel niet die gedwongen 40 uur per week moeten werken en hun centjes moeten afdragen aan de belastingdienst, want doen ze dat niet dan krijgen ze ongenadig op hun flikker... dus ze hebben geen vrije keus.
Zullen we die dan ook maar vrij laten? Want dat is toch ook mishandeling, opgesloten in hun kleine kantoortjes de hele dag moeten voldoen aan de grillen van hun baas
Lusitana schreef:Als een paard gewoon correct opgeleid en bereden wordt heeft het helemaal geen hekel aan zijn werk.
Een paard blijft bovendien normaal gesproken, bij een correcte opleiding en dressuur ook langer goed. Maar dat zie je nog maar weinig terug omdat veel gewoon van meet af aan overbelast worden. Inrijden (en daarbij vrijwel meteen dagelijks een uur aan het werk moeten) als driejarigen en in datzelfde jaar nog beginnen met in de krul wedstrijden rijden, wat bijna norm lijkt in Nederland (ja ik weet dat er ook veel ruiters anders bezig zijn), draagt niet bij tot behoud van de gezondheid van een paard. De spronggewrichten zijn bv pas volgroeid als het paard 6 jaar is. Al ze daar gewoon rekening mee zouden houden, hoefde er niet zoveel gespoten te worden.
als er sowieso een beetje rekening met de ontwikkelijk werd gehouden was er ook niet zveel verzet.
Ze kunnen heel gemakkelijk minimum leeftijden opkrikken. Voor de B 5 en de L 6 bv. Ik denk dat zoiets al erg veel uit zou maken.
Thesserd schreef:Interessant artikel Electra
Salami is zou overigens nog diervriendelijker kunnen zijn dan gedwongen in de sport lopen, jaren langis maar net hoe je het ziet.
Ik vraag me wel af waar de grens ligt. Zal een paard bijvoorbeeld een buitenrit misschien wel leuk vinden? Hoe zit het bijv. met een hond. Zou die liever in vrijheid leven dan een baas hebben? Ik denk het niet. Stel je hebt een kleine kudde van 3 paarden waarvan je er zo nu en dan één of twee mee neemt op buitenrit, zou hij dat leuk vinden, of ten alle tijden vrijheid prefereren?
Salami is zou overigens nog diervriendelijker kunnen zijn dan gedwongen in de sport lopen, jaren langis maar net hoe je het ziet.
Ik vraag me wel af waar de grens ligt. Zal een paard bijvoorbeeld een buitenrit misschien wel leuk vinden? Hoe zit het bijv. met een hond. Zou die liever in vrijheid leven dan een baas hebben? Ik denk het niet. Stel je hebt een kleine kudde van 3 paarden waarvan je er zo nu en dan één of twee mee neemt op buitenrit, zou hij dat leuk vinden, of ten alle tijden vrijheid prefereren?
idc_liz schreef:Colleen Kelly had toch ook rath aangeklaagt?
maar niet gewonnen?
ik zag wel meer mensen die hun paard zo krom trekken..waarom dan alleen adelinde aanklagen?
Electra63 schreef:Maar laten we reëel zijn, als op paarden niet meer gereden mag worden (is natuurlijk een illusie) wordt 99% verkocht........ maar daar is dan geen markt meer voor....... dus in de salami
Cowgirl schreef:farahdiba46 schreef:Waarom zoekt deze mevrouw het niet dichter bij huis, de Big Lick paarden, die hebben het echt slecht!
Dus omdat de twh het slecht heeft valt dit wel mee. Ik word altijd zo moe van die opmerkingen.
Overigens vraagt men hier in Europa ook aandacht voor de ellende van de TWH en kun je momenteel ook een invloedrijke petitie tekenen. Dus waarom ook niet andersom.
Wendy schreef:A3a1 schreef:Wat ik niet zo goed snap hier, is het, laat ze eerst ergens anders kijken.
Naar de twh, naar de dit of naar de dat.
Mag er maar 1 rechtzaak ter wereld worden aangespannen ofzo?
Maar waarom eerst ergens anders kijken? Ja, er is zeker meer dierenleed, maar maakt dat feit iets uit voor dit verhaal?