Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manubres schreef:Voor degene die Facebook hebben...kijk even op haar pagina...daar staat het hele verhaal door haar zelf geschreven. Dat ze de hele nacht bij hem is gebleven en geen oog dicht deed (vandaar die rode wangen en vermoeide blik?). En voor degene die het verhaal niet geloven van de insectenbeet, er staat ook een foto bij van Parzival met een heel dik hoofd.
Zelf denk ik dat ze achteraf spijt heeft dat ze toch is gestart.
besita schreef:wat mij betreft krijgen sporters die een reserveplek weigeren levenslang uitsluiting ( in ogen van de bc & bond dan ..niet "op papier " )voor grote kampioenschappen ..
Ik vind het absoluut van weinig teamspirit getuigen om niet als reserve af te reizen ..en het argument " jong paard niet willen belasten met vliegreis en dan niet starten etc gaat niet op ..als er wel een teamplek in had gezeten was het paard niet ineens 2 jr ouder geworden
HorseTimeXL schreef:Ik denk dat het de Nedrrlandse equipe nu wel even op scherp zet dat reservers net zo belangrijk zijn en dat daar met zo goed in moet worden geïnvesteerd.
Ayasha schreef:Dat ze niet willen af reizen als reserve snap ik, maar IMO zouden ze dan geen reserve mogen zijn. Kies dan iemand die desnoods pas op de 4e reserve plek komt die wel mee wil reizen en sla de anderen over. Of je gaat mee, of je bent geen reserve. Punt.
besita schreef:Ayasha schreef:Dat ze niet willen af reizen als reserve snap ik, maar IMO zouden ze dan geen reserve mogen zijn. Kies dan iemand die desnoods pas op de 4e reserve plek komt die wel mee wil reizen en sla de anderen over. Of je gaat mee, of je bent geen reserve. Punt.
Ik snap dat niet PUNT![]()
wat een ongelooflijke ervaring moet het niet zijn om alles hetzelfde mee te maken tot 2 uur voor de eerste proef !! zie het als een generale repetitie voor latere kampioenschappen
LBLGypsyCobs schreef:Maar als ze als deelnemend lid geselecteerd was, was het paard dan ook te jong geweest voor die reis?
En als ze zo te lezen al problemen met Parzival verwacht had, was er ook als reserve reële kans op deelname.
Maar wat Ayhasha schrijft; hoe kun je als reserve geselecteerd zijn als je niet bereid bent om je paard te laten reizen?
laraxXxemma schreef:Ik kan me niet eens indenken hoe Adelinde met haar handen in het haar moet hebben gezeten..
alle vet checks waren goed, maar gevoel zegt nee.. geen ander persoon dat in kan vallen, startplek ook niet naar de volgende dag verplaatst..
Ik vind het zo moedig dat ze het nog heeft geprobeerd, en toch tijdens de proef zelf beslissen dat het niet kan ondanks dat iedereen groen licht gaf..
Ze laat hier voor mij niet alleen zien dat ze met 100% voor het nederlandse team staat (in tegenstelling tot andere "teamleden"), maar tegelijkertijd 110% voor haar paard is en imo is dit precies zoals een ruiter zou moeten zijn.
besita schreef:melissapupa schreef:Ik vind de reactie van Madeleine erg onsportief. maar ze had nooit kunnen starten, na de beet van parzival was er nooit genoeg tijd om de reserve naar Rio te laten komen. voordat ze was ingevlogen en de quarantaine tijd voorbij was, toch vind ik dat adelinde nooit had mogen starten paard was/is ziek door de beet.... en überhaupt denk ik dat ze uit gebeld werd als de jury die tong zag
meereizende reserves kunnen gewoon starten als er iemand uitvalt
Tot 2 uur voor de eerste proef kan de reservecombinatie ingezet worden ..de reserve combinatie doet immers het hele traject gewoon zoals de 4 teamleden mee ..zelfs de vetcheck
Franse springruiters hebben het nu aan de hand ..Delestre zijn paard raakte op stal geblesseerd en Rozier valt in ..klaar
besita schreef:HorseTimeXL schreef:Ik denk dat het de Nedrrlandse equipe nu wel even op scherp zet dat reservers net zo belangrijk zijn en dat daar met zo goed in moet worden geïnvesteerd.
vergeet ook niet dat er een heel lang verhaal voorafgaat aan dat tripje naar Rio ..van zodra de longlist bekend gemaakt word van( mogelijke ) kandidaten gaat er al heel veel geld naar bloedonderzoeken , onderzoek naar voer en noem maar op voor de mogelijke kandidaat paarden richting RIO ..dus er zijn kosten gemaakt ook aan de reserves ..dus hop meereizen
besita schreef:laraxXxemma schreef:Ik kan me niet eens indenken hoe Adelinde met haar handen in het haar moet hebben gezeten..
alle vet checks waren goed, maar gevoel zegt nee.. geen ander persoon dat in kan vallen, startplek ook niet naar de volgende dag verplaatst..
Ik vind het zo moedig dat ze het nog heeft geprobeerd, en toch tijdens de proef zelf beslissen dat het niet kan ondanks dat iedereen groen licht gaf..
Ze laat hier voor mij niet alleen zien dat ze met 100% voor het nederlandse team staat (in tegenstelling tot andere "teamleden"), maar tegelijkertijd 110% voor haar paard is en imo is dit precies zoals een ruiter zou moeten zijn.![]()
Ayasha schreef:Dat ze niet willen af reizen als reserve snap ik, maar IMO zouden ze dan geen reserve mogen zijn. Kies dan iemand die desnoods pas op de 4e reserve plek komt die wel mee wil reizen en sla de anderen over. Of je gaat mee, of je bent geen reserve. Punt.
besita schreef:topsport is elke dag risico Ayasha dus dat is echt een waardeloos argument
en door nu te weigeren zet je wel een hypotheek op je verder carrière ..
niet teamwaardig ...sorry
Easy_Rider schreef:ik kijk net de beelden van de NOS terug met het commentaar van Laurens van lieren.
En daar schrik ik toch wel van. Laurens is enthousiast over Adelinde haar proef tot dan toe.![]()
Het wordt toch hoog tijd dat de NOS een andere commentator gaat zoeken en laurens van Lieren heel snel weg stuurd. Je schaamt je toch dat een Nederlandse ruiter/commentator dit goed kan noemen.