Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:12

Omdat die eigenaren zelf namelijk wel ervan overtuigd zijn, dat hun merrie mishandeld is door een paardenbeul? En er toch zat gevallen, ook recent weer bekend zijn? Die toch overtuigend door mensenhanden waren toegebracht.
Dus als er dan ineens word gezegd; massahysterie, paardenbeul bestaat niet! Is het toch niet raar dat die eigenaren daar naar van worden?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:14

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:17

Ik denk dat van Greve zich zeer ongelukkig uitgedrukt heeft
of zeer ongelukkig gequote is..

omdat het ook voor hem bekend is dat er mensen met hakbijlen hebben rondgelopen en zelfs een knulletje met een luchtbuks die op een paard schiet is een paardenbeul..

ik gok dat hij meent dat
DE paardenbeul niet bestaat.. Dus niet 1 paardenbeul of zelfs maar enkelen..

maar dat er gewoon altijd gekken zijn rare dingen doen.. waaronder paarden verminken..

Met name de hoeveelheid beschadigingen bij de vulva, zijn onwaarschijnlijk dat ze allen zijn toegebracht door paardenbeulen. omdat ze dus allemaal dan moeten verdoven en lang niet alle merries zelfs onder verdoving toestaan dat er beschadigingen rond de vulva worden aangebracht..
daarnaast is de huid rond de vulva gevoelig voor beschadinging en keren merries elkaar de kont toe in geval van onenigheid.. vrijwel alle keren is de merrie die beschadigd zou zijn niet alleen, maar in bijzijn van andere paarden..

er zijn meer gekken die op een emmertje achter een paard zullen staan voor seks.. En voor het genoegen om bloed te zien vloeien, dat is geen seksuele handeling per definitie..en dan is dat gebied extreem lastig.. je zou dus verwachten dat in het geval van een paardenbeul, met name andere delen van het lichaam geraakt zouden worden..

zoals de benen, of die rug van het veulen, uitgestoken oren, afgesneden oren.. dat zijn zaken die een paardenbeul makkelijker toe te schrijven zijn..

Ik denk dus echt wel dat Greve weet en snapt dat er echt wel lieden met messen en bijlen rondlopen..
Alleen hij gelooft in mijn ogen niet in het werk van een of enkel personen en niet in het feit dat ieder geval dat in de media is geweest met betrekking tot schade aan de vulva, het werk is van een paardenbeul..

ik geloof ook niet dat DE Paardenbeul bestaat.. zelfs niet dat het maar enkele personen zijn..

ik denk met name dat het aansteken van gekken onderling is.. ze zien iets in de krant, raken geintrigreerd en gaan zelf op pad.. en dan vind je weer ergens een verwond paard. en dan leest iemand anders er weer van en bedenkt weer wat anders.

seksueel gebruik van dieren, is een seksuele voorkeur.. daar komt over het algemeen geen snijden bij kijken. poken bij met een stick vanwege de affiniteit met penetreren kan wel weer.. de schade is dan een gevolg wat mogelijk niet zo bedoelt is..

een paard met een mes te lijf gaan, is een hele andere tak van sport en is vaak helemaal niet gebonden aan seks.. het is daarom ook opmerkelijk en vreemd dat het met name de vulva is en dat gebied (waar paarden dus wel onderling slaan)..

dat wil niet zeggen dat iedere schade aan een vulva door paarden komt.. Noch zegt het dat iedere andere rare wond door een beul komt.. maar de verhouding voor mijn gevoel is helemaal verkeerd om. bij seks komt geen schade om de hoek zeilen, althans geen 'opzettelijke'. bij geweld jegens dieren, gaat het weer niet of nauwelijks om de geslachtsorganen.. of zelfs maar om het geslacht.

Greve legt het op zich goed uit, alleen de wijze waarop hij aangeeft waar hij wel en niet in gelooft betreffende de dierenbeul is volgens mij zeer ongelukkige woordkeuze van hem waarmee hij zijn naam en geloofwaardigheid schade aanricht.. Te hopen dat het zijn woorden waren die ongelukkig waren en niet dat de quote verkeerd is gemaakt.

vanzelfsprekend kan het wel zo zijn dat in een bepaald beperkt gebied een seksbeluste gek met bloedlust rondloopt.. waardoor je dus wel in dat gebied een serie van gelijke verwondingen hebt.. dan heb je het daar ter plekke mogelijk wel over 1 specifiek geval en wel verwondingen die seksueel gericht zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:21

ohjajoh6 schreef:
Omdat die eigenaren zelf namelijk wel ervan overtuigd zijn, dat hun merrie mishandeld is door een paardenbeul? En er toch zat gevallen, ook recent weer bekend zijn? Die toch overtuigend door mensenhanden waren toegebracht.
Dus als er dan ineens word gezegd; massahysterie, paardenbeul bestaat niet! Is het toch niet raar dat die eigenaren daar naar van worden?

Want jij hebt het gezien?

Er wordt overigens helemaal niet gezegd dat de paardenbeul niet bestaat. Enkel dat in het geval van merries die van achteren beschadigd zijn er ook rekening moet worden gehouden met interactie tussen twee of meer hele boze merries.

Nouja, lees een aantal van mijn vorige reacties nog maar eens...

Ik zie nog steeds geen enkele reden om naar te worden van deze uitspraken wanneer het jezelf is overkomen. Ik neem aan dat jij ook weet dat de huid daar ontzettend dun en kwetsbaar is, zeker wanneer het aan geweld (in welke vorm dan ook) wordt blootgesteld.
De enige reden die ik zie om naar te worden wanneer het je is overkomen dat je op een ochtend je merrie beschadigd ziet, is dat je teleurgesteld bent dat je je kudde toch niet zo goed kende als je hoopte. Maar dan nog is het toch belangrijker om te weten dat dit ook een mogelijke toedracht is? Als is het maar om wat rust te creëren.

En allicht leidt deze uitspraak eindelijk tot een conclusie. Omdat er ineens wel een buisje bloed wordt getrokken voordat er verdovende middelen worden toegediend ten behoeve van een behandeling.
En een paard dat ten dode op is geschreven misschien toch nog door een forensisch dierenarts wordt bekeken?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:26

ElenaMM77 :

Kan me helemaal vinden in je betoog.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:38

Jannepauli schreef:

Die foto is volgens mij van het paard van DVB.

Die laatste is het verhaal van de instructrice van Joanniek.

En die over die Shetlander:
Ik had een minihengst bij mijn grote paard. Die kleine etter heeft zich letterlijk in mijn grote paard vastgevreten. Hij (dat grote) paard had hele nare beetwonden tussen de achterbenen. En meneer kleine etter heeft zijn lieve tandjes in de keel van zijn vriend gezet: een wonde / plek zo groot als een tennisbal bleef daar achter.
Ook in dit geval weer: omdat de eigenaar zich (kennelijk) niet kan voorstellen wat paarden / ponies elkaar aan kunnen doen, is het dus per definitie weer een beul

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:40

Janine1990 schreef:
ohjajoh6 schreef:

Want jij hebt het gezien?

Er wordt overigens helemaal niet gezegd dat de paardenbeul niet bestaat. Enkel dat in het geval van merries die van achteren beschadigd zijn er ook rekening moet worden gehouden met interactie tussen twee of meer hele boze merries.

Nouja, lees een aantal van mijn vorige reacties nog maar eens...

Ik zie nog steeds geen enkele reden om naar te worden van deze uitspraken wanneer het jezelf is overkomen. Ik neem aan dat jij ook weet dat de huid daar ontzettend dun en kwetsbaar is, zeker wanneer het aan geweld (in welke vorm dan ook) wordt blootgesteld.
De enige reden die ik zie om naar te worden wanneer het je is overkomen dat je op een ochtend je merrie beschadigd ziet, is dat je teleurgesteld bent dat je je kudde toch niet zo goed kende als je hoopte. Maar dan nog is het toch belangrijker om te weten dat dit ook een mogelijke toedracht is? Als is het maar om wat rust te creëren.

En allicht leidt deze uitspraak eindelijk tot een conclusie. Omdat er ineens wel een buisje bloed wordt getrokken voordat er verdovende middelen worden toegediend ten behoeve van een behandeling.
En een paard dat ten dode op is geschreven misschien toch nog door een forensisch dierenarts wordt bekeken?

Huh?
Wat is dat nou toch een rare opmerking van jou? "Want jij hebt het gezien?"

Als je zelf aan mij vraagt of ik kan uitleggen, waarom dat eigenaren van mishandelde paarden naar van voornoemde opmerkingen worden?

Dat heet invoelen in je medemens hoor...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:46

ohjajoh6 schreef:
Huh?
Wat is dat nou toch een rare opmerking van jou? "Want jij hebt het gezien?"

Als je zelf aan mij vraagt of ik kan uitleggen, waarom dat eigenaren van mishandelde paarden naar van voornoemde opmerkingen worden?

Dat heet invoelen in je medemens hoor...

Je schrijft 'recent' en 'overtuigend door mensenhanden aangebracht'. Dat is nogal random, met andere woorden: Over welk recente geval praat je nu? In het geval van de instructrice van Joanniek dan betwijfel ik sterk of de gedachtengang van Greve toepasbaar is. Als ik het nu terug lees heb ik niet heel duidelijk gereageerd. Mijn gedachten gingen wat sneller dan mijn vingers ;)

Maar omdat eigenaren er zelf van overtuigd zijn, wil het niet zeggen dat ze ook gelijk hebben. Dat is hetzelfde met andere nieuwsitems die bijvoorbeeld betrekking hebben op moord/zelfmoord/verdrinking. Hoevaak zie je niet dat ouders of andere gerelateerden niet kunnen geloven dat hun geliefde zelfmoord heeft gepleegd. Recent nog met dat meisje dat voor de trein sprong. Die moeten er ook rekening mee houden dat hun idee niet de waarheid is.
En daar draait het hele item van Greve om: "Hou er rekening mee dat......................"

Kijk empatisch vermogen is een groot goed. Maar wat is het oordeel van een deskundige nu dan nog waard?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:03

Haha, meneer Greve heeft nu toch wel een heleboel 'straatadvocaten' die wel even vertellen wat hij nu allemaal denkt en gezegd heeft ... hoe bizar is dat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:05

Suusje1986 schreef:
Jemig wat een zinloze discussie zeg. Het gaat er toch om dat hij een keer een ander licht op de kwestie laat schijnen. Dat lijkt me alleen maar goed :)

:j Dat dus.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:06

Jannepauli schreef:
Haha, meneer Greve heeft nu toch wel een heleboel 'straatadvocaten' die wel even vertellen wat hij nu allemaal denkt en gezegd heeft ... hoe bizar is dat? :)

Tja dan zit er maar 1 ding op en dat is het om het hem gewoon te vragen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:10

Sorry Janine1990, je weet het allemaal leuk te omschrijven hoor, maar ik ga deze discussie niet met jou aan.
Je lijkt inderdaad wel een beetje voor advocaat van de duivel te spelen... :roll:

Ik en niemand niet trouwens, hoeft aan jou natuurlijk voorbeelden te gaan noemen, zodat jij ze op je gemak allemaal als ongeluk of door mensenhanden verricht, af kunt gaan doen.
Dat vind ik eigenlijk nog veel onbehoorlijker, dus daar leen ik mij niet voor...

Ik ben geen DA/advocaat/ervaringsdeskundige in deze, dus ik neem voetstoots aan, dat als de da's die bij een mishandeld paard zijn geweest en zeggen dat het door mensenhanden is gebeurd, dat dit zo is.
Dat die mnr. Greve daar duidelijk anders over denkt, moet hij weten natuurlijk, maar hij heeft duidelijk nog nooit een geval van dichtbij gezien, anders had hij heel goed beseft hoe kwetsend dit overkomt op de eigenaren van een mishandeld paard. Dat toont voor mij persoonlijk alleen maar aan dat hij net als iedereen hier trouwens, ook al geen idee heeft waar hij over praat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-16 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:15

ohjajoh6 schreef:
Sorry Janine1990, je weet het allemaal leuk te omschrijven hoor, maar ik ga deze discussie niet met jou aan.
Je lijkt inderdaad wel een beetje voor advocaat van de duivel te spelen... :roll:

....net als Greve.

Gelukkig dragen mensen die dat doen vaak iets zinvols aan een discussie bij. Heb je meer aan dat dat iedereen maar klakkeloos ja knikt en kritiekloos met de massa meegaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:45

ohjajoh6 schreef:

Ik en niemand niet trouwens, hoeft aan jou natuurlijk voorbeelden te gaan noemen, zodat jij ze op je gemak allemaal als ongeluk of door mensenhanden verricht, af kunt gaan doen.
Dat vind ik eigenlijk nog veel onbehoorlijker, dus daar leen ik mij niet voor...

Ik ben geen DA/advocaat/ervaringsdeskundige in deze, dus ik neem voetstoots aan, dat als de da's die bij een mishandeld paard zijn geweest en zeggen dat het door mensenhanden is gebeurd, dat dit zo is.
Dat die mnr. Greve daar duidelijk anders over denkt, moet hij weten natuurlijk, maar hij heeft duidelijk nog nooit een geval van dichtbij gezien, anders had hij heel goed beseft hoe kwetsend dit overkomt op de eigenaren van een mishandeld paard. Dat toont voor mij persoonlijk alleen maar aan dat hij net als iedereen hier trouwens, ook al geen idee heeft waar hij over praat.

Misschien moet je even teruglezen, ik heb namelijk nergens gezegd dat alle gevallen van mishandeling een ongeluk zijn.

Het enige dat ik heb gezegd is dat ik Greve en collega kan volgen, dat je hun woorden niet als wettig moet zien, maar als 'hou er rekening mee dat ook dit een mogelijkheid is'.

Als je op mijn berichten selecteert zul je een van mijn eerste reacties tegenkomen waarin ik vraag waarom deze meldingen dan zo massaal zijn geworden in de afgelopen 2,5 jaar... Want ja, ik kan Greve en collega heel goed volgen. Maar ik kan niet verklaren waarom er zoveel meldingen van zijn.

Een dierenarts is er niet om mensen altijd maar gerust te stellen en met ze mee te praten. Een dierenarts probeert dieren beter te maken. En als dierenarts heb je een aardige opleiding gedaan en weet je ook aardig goed hoe dieren in elkaar steken. Daarnaast kan je je niet volop in al je emoties gaan storten op elk dier dat je tegenkomt, dan zou je jezelf kapot maken. Reden ook dat deze heren het van een afstandje kunnen bekijken en met deze uitspraken kan komen.

Maar dit kan ik nog wel 100.000 keer gaan schrijven. De mensen die zich persoonlijk geraakt voelen om wat voor reden dan ook, door de woorden van Greve, of die deze in mijn ogen verkeerd interpreteren, gaan mijn reacties ook verkeerd interpreteren. En dan krijg je dit soort reacties.

Emotioneel tegen rationeel discussiëren is moeilijk.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:52

Janine1990 schreef:
Emotioneel tegen rationeel discussiëren is moeilijk.

Onmogelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:01

Ik ben helemaal niet emotioneel in deze.
Ik vind het alleen maar begrijpelijk dat mensen die het wel van dichtbij hebben meegemaakt, hier aanstoot aan nemen.
Dat is niet eens een discussie, alleen maar een mening, die van mij toevallig.

Ik heb trouwens de meeste DA's al helemaal niet op zo een voetstuk staan als dat jij dat doet Janine.
Zijn net als wij mensen, die dus , dat bewijst deze hele discussie maar weer, ook wel eens verkeerd uit de hoek kunnen komen.

Ik doe gewoon geen uitspraken, of iets wel of niet waar is, als ik daar zelf niet bij ben geweest. En dat zouden jullie en Greve ook niet moeten doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:17

ohjajoh6 schreef:
Ik vind het alleen maar begrijpelijk dat mensen die het wel van dichtbij hebben meegemaakt, hier aanstoot aan nemen.

Maar dat is toch juist precies wat bedoeld wordt met vanuit uit emotie discussiëren in plaats van rationeel? Dat mensen aanstoot nemen aan wat gezegd wordt en daardoor hoofdzakelijk vanuit hun emotie reageren? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:28

Ja klopt Safina, ik dacht eigenlijk dat men dacht dat ik emotioneel reageerde...
Verkeerd begrepen, sorry Janine.

Maar dan vind ik nog altijd dat mensen en vooral DA's daar best een beetje rekening mee kunnen houden met die emoties.
En ik vind gewoon dat niemand zulk soort uitspraken hoort te doen, al helemaal een DA niet, wat nu als hij door de politie ook serieus genomen word?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:54

ohjajoh6 schreef:
en vooral DA's daar best een beetje rekening mee kunnen houden met die emoties.

Doe jij maar een dierenarts die rekening houdt met emoties. Dan neem ik wel die andere die bot en lomp is maar wel vraagtekens zet bij verwondingen en oorzaken onderzoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:03

Ik trek mij maar terug uit deze discussie, want jullie pikken er maar steeds enkele zinnetjes uit.

Ik heb geen probleem met bot en lomp. Maar ik heb wel een probleem, met uitspraken doen over zaken waar men niet eens is bij geroepen. Ik kan dat niet serieus nemen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:07

Maar jij doet toch ook uitspraken over zaken waar je niet bij bent geweest? En ik ook? En 90% van bokt?

We vinden volgens mij allemaal verschrikkelijk wat er gebeurt! Maar de kracht van discussie is alleen maar goed voor toekomstige gevallen....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:08

ohjajoh6 schreef:
Dat is niet eens een discussie, alleen maar een mening, die van mij toevallig.

Ik heb trouwens de meeste DA's al helemaal niet op zo een voetstuk staan als dat jij dat doet Janine.
Zijn net als wij mensen, die dus , dat bewijst deze hele discussie maar weer, ook wel eens verkeerd uit de hoek kunnen komen.

Ik doe gewoon geen uitspraken, of iets wel of niet waar is, als ik daar zelf niet bij ben geweest. En dat zouden jullie en Greve ook niet moeten doen...

Nouja volgens mij reageer je wel degelijk vanuit emotioneel oogpunt. Hetzij de emoties van de mensen die dit soort verminkingen van dichtbij hebben meegemaakt en precies zoals je zelf zegt, aanstoot nemen aan de uitspraken van Greve en collega's. Je wilt mensen tegen deze uitspraken in bescherming nemen. Dat is een vorm van empathie, handelen uit emoties, want ook het willen beschermen van mensen komt voor uit een emotie. Emotioneel betekent namelijk helemaal niet dat je meteen aan het janken bent, lachen is ook het uiten van een emotie.

Ik weet niet waar jij ziet dat ik dierenartsen op een voetstuk plaats. Ik doe enkel een weergave van de feiten. Ik heb Bedrijfskunde gestudeerd, zou ik meer ins en outs weten over verwondingen door paarden en paardengedrag dan een dierenarts met specialisatie paarden? Mwaah... Ik denk het niet.
Ik kan prima met paarden omgaan, ik kan wel een beetje rijden, ik doorzie een paard en z'n gedrag vrij snel. Maar ken ik de theorie daar allemaal onder? En ken ik de anatomie van bot tot vacht? Helaas niet. Dus ja, ik denk dat dierenartsen een heel aardig beeld hebben van wat paarden elkaar eventueel kunnen aandoen en in hoeverre ze in staat zijn om mensen iets aan te doen. Daar heeft een dierenarts vaker mee te maken dan ik. Dus ga ik er ook vanuit dat ze in het geval van de vermeende mishandelingen een nuttigere verklaring kunnen geven dan ik. Want ik zou het ook gooien op mishandeling, met mijn kennis.

Maar wees gerust, ik denk ook gewoon met een dierenarts mee als hij bij mijn paard is en ben ook kritisch op zijn uitspraken dan.

Het zijn inderdaad ook maar mensen, alle mensen komen wel eens verkeerd uit de hoek. Of het in dit geval zo schadelijk is? Mwah... ik denk het niet... Of het politieonderzoek verstoord? Ik denk het zeker niet... Politie kan nu dingen gaan proberen uit te sluiten, door forensisch onderzoek. Door dierenartsen aan te schrijven en vragen om bloedonderzoek voordat er verdoofd wordt voor behandeling of voordat er afgespoten wordt. Het biedt nieuwe inzichten. Daar kan de politie meer mee dan het dode spoor dat ze tot voor kort hadden.

Doe ik uitspraken? Mwah... Nogmaals en nu voor de allerlaatste keer. Ik heb enkel aangegeven Greve en collega te kunnen volgen in hun uitspraken. Ik heb ze waar mogelijk getracht te verduidelijken.
Daarnaast heb ik aangegeven dat het wel opmerkelijk is dat er zulke grote aantallen gemeld worden in de laatste 2,5 jaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:17

Ik durf voor 1000% te zeggen dat bij mijn merrie de paardenbeul is geweest.Ik ken mijn paarden,ze hebben veel respect voor elkaar, 2 merrie's [21 en 28] en 1 ruin [28 de leider].Ze hoeven de oren maar in een bepaalde richting te doen en de ander wijkt ervoor.Ik heb nog nooit de paarden naar elkaar gericht zien schoppen,wel een bok geven van een afstandje of een hap geven.Heb nooit wonden gezien bij ze,alleen als het mensen waren geweest.Ze zijn vaker mishandeld geweest op mijn weiland.Er was 1 pony verkracht met een stok,die van binnen kapot was en later is ingeslapen.
Deze verkrachting is door een mens gedaan.Hoe ik dat zo zeker weet? de dader werd na 5 jaar gepakt en heeft bekend.Ik ken me paarden door en door,weet precies wanneer ze zichzelf verwond hebben.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:24

ohjajoh6 schreef:
Ik trek mij maar terug uit deze discussie, want jullie pikken er maar steeds enkele zinnetjes uit.

Ik heb geen probleem met bot en lomp. Maar ik heb wel een probleem, met uitspraken doen over zaken waar men niet eens is bij geroepen. Ik kan dat niet serieus nemen.

Ooit weleens aangedacht dat die man zo vreselijk veel expertise heeft dat hij op basis van een foto een oordeel kan geven?

Het is geen pietje puk veearts.......

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:30

Succesvolle communicatie ontstaat als het verschil tussen wat door de zender (Greve/horses.nl/pk) wordt bedoeld en wat de ontvanger (de lezer) interpreteert zo klein mogelijk is.
Communicatie gaat altijd gepaard met interpretatie.
Geen communicatie zonder interpretatie. Iedereen interpreteert alles anders. Een heel klein beetje anders, of totaal anders. Alle gradaties zijn mogelijk.

Conclusie: een niet zo'n succesvolle communicatie :+ ??