Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ohjajoh6 schreef:Omdat die eigenaren zelf namelijk wel ervan overtuigd zijn, dat hun merrie mishandeld is door een paardenbeul? En er toch zat gevallen, ook recent weer bekend zijn? Die toch overtuigend door mensenhanden waren toegebracht.
Dus als er dan ineens word gezegd; massahysterie, paardenbeul bestaat niet! Is het toch niet raar dat die eigenaren daar naar van worden?
Jannepauli schreef:
Janine1990 schreef:ohjajoh6 schreef:Omdat die eigenaren zelf namelijk wel ervan overtuigd zijn, dat hun merrie mishandeld is door een paardenbeul? En er toch zat gevallen, ook recent weer bekend zijn? Die toch overtuigend door mensenhanden waren toegebracht.
Dus als er dan ineens word gezegd; massahysterie, paardenbeul bestaat niet! Is het toch niet raar dat die eigenaren daar naar van worden?
Want jij hebt het gezien?
Er wordt overigens helemaal niet gezegd dat de paardenbeul niet bestaat. Enkel dat in het geval van merries die van achteren beschadigd zijn er ook rekening moet worden gehouden met interactie tussen twee of meer hele boze merries.
Nouja, lees een aantal van mijn vorige reacties nog maar eens...
Ik zie nog steeds geen enkele reden om naar te worden van deze uitspraken wanneer het jezelf is overkomen. Ik neem aan dat jij ook weet dat de huid daar ontzettend dun en kwetsbaar is, zeker wanneer het aan geweld (in welke vorm dan ook) wordt blootgesteld.
De enige reden die ik zie om naar te worden wanneer het je is overkomen dat je op een ochtend je merrie beschadigd ziet, is dat je teleurgesteld bent dat je je kudde toch niet zo goed kende als je hoopte. Maar dan nog is het toch belangrijker om te weten dat dit ook een mogelijke toedracht is? Als is het maar om wat rust te creëren.
En allicht leidt deze uitspraak eindelijk tot een conclusie. Omdat er ineens wel een buisje bloed wordt getrokken voordat er verdovende middelen worden toegediend ten behoeve van een behandeling.
En een paard dat ten dode op is geschreven misschien toch nog door een forensisch dierenarts wordt bekeken?
ohjajoh6 schreef:Huh?
Wat is dat nou toch een rare opmerking van jou? "Want jij hebt het gezien?"
Als je zelf aan mij vraagt of ik kan uitleggen, waarom dat eigenaren van mishandelde paarden naar van voornoemde opmerkingen worden?
Dat heet invoelen in je medemens hoor...
ohjajoh6 schreef:Sorry Janine1990, je weet het allemaal leuk te omschrijven hoor, maar ik ga deze discussie niet met jou aan.
Je lijkt inderdaad wel een beetje voor advocaat van de duivel te spelen...
ohjajoh6 schreef:Sorry Janine1990, je weet het allemaal leuk te omschrijven hoor, maar ik ga deze discussie niet met jou aan.
Je lijkt inderdaad wel een beetje voor advocaat van de duivel te spelen...
Ik en niemand niet trouwens, hoeft aan jou natuurlijk voorbeelden te gaan noemen, zodat jij ze op je gemak allemaal als ongeluk of door mensenhanden verricht, af kunt gaan doen.
Dat vind ik eigenlijk nog veel onbehoorlijker, dus daar leen ik mij niet voor...
Ik ben geen DA/advocaat/ervaringsdeskundige in deze, dus ik neem voetstoots aan, dat als de da's die bij een mishandeld paard zijn geweest en zeggen dat het door mensenhanden is gebeurd, dat dit zo is.
Dat die mnr. Greve daar duidelijk anders over denkt, moet hij weten natuurlijk, maar hij heeft duidelijk nog nooit een geval van dichtbij gezien, anders had hij heel goed beseft hoe kwetsend dit overkomt op de eigenaren van een mishandeld paard. Dat toont voor mij persoonlijk alleen maar aan dat hij net als iedereen hier trouwens, ook al geen idee heeft waar hij over praat.
ohjajoh6 schreef:Ik ben helemaal niet emotioneel in deze.
Ik vind het alleen maar begrijpelijk dat mensen die het wel van dichtbij hebben meegemaakt, hier aanstoot aan nemen.
ohjajoh6 schreef:Ik ben helemaal niet emotioneel in deze.
Ik vind het alleen maar begrijpelijk dat mensen die het wel van dichtbij hebben meegemaakt, hier aanstoot aan nemen.
Dat is niet eens een discussie, alleen maar een mening, die van mij toevallig.
Ik heb trouwens de meeste DA's al helemaal niet op zo een voetstuk staan als dat jij dat doet Janine.
Zijn net als wij mensen, die dus , dat bewijst deze hele discussie maar weer, ook wel eens verkeerd uit de hoek kunnen komen.
Ik doe gewoon geen uitspraken, of iets wel of niet waar is, als ik daar zelf niet bij ben geweest. En dat zouden jullie en Greve ook niet moeten doen...
ohjajoh6 schreef:Ik trek mij maar terug uit deze discussie, want jullie pikken er maar steeds enkele zinnetjes uit.
Ik heb geen probleem met bot en lomp. Maar ik heb wel een probleem, met uitspraken doen over zaken waar men niet eens is bij geroepen. Ik kan dat niet serieus nemen.