Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lusitana schreef:Verschrikkelijk. Als er een ding is waaraan je kunt zien of er een beetje redelijk is opgeleid, is het wel aan het gedrag bij halthouden en groeten.
Als dat er niet is maak je de drempel nog lager en komen er nog meer kneuzen aan de start. Men wil natuurlijk zoveel mogelijks starts, want dat is geld. Het is wel duidelijk.
Bah.
Lusitana schreef:Verschrikkelijk. Als er een ding is waaraan je kunt zien of er een beetje redelijk is opgeleid, is het wel aan het gedrag bij halthouden en groeten.
Als dat er niet is maak je de drempel nog lager en komen er nog meer kneuzen aan de start. Men wil natuurlijk zoveel mogelijks starts, want dat is geld. Het is wel duidelijk.
Bah.
Yvank_ schreef:Wat naar mijn mening best een logisch iets is omdat je dan volledig in de flow van het rijden zit en in volle concentratie.. Bij het afgroeten ben je daarna klaar dan zie je veel ruiters al anders groeten.
ff wat voorwaarts erin rijden en dan met vertrekken houd je hem mooi op het achterbeen. Maar dat is persoonlijk. Tendance schreef:Yvank_ schreef:Wat naar mijn mening best een logisch iets is omdat je dan volledig in de flow van het rijden zit en in volle concentratie.. Bij het afgroeten ben je daarna klaar dan zie je veel ruiters al anders groeten.
Maar goed als het dan een groet, omdat het moet is, dan kun je beter 1 van de 3x halthouden inruilen voor 1x halsstrekken.
Zo breng je de meeste onderdelen ook gewoon naar een gelijke 2x.
En kun je lekker voorwaarts je proef starten.
Halthouden aan het begin van de proef is naar mijn idee zo'n: We beginnen en hop staan alweer stil.
listiglistje schreef:.In de b en l ja...je weet wat daar in rond rijd!
In het z verwacht ik dat de meeste gewoon op 2 teugels en aan het been zijn,
ik neem aan dat ze dan gewoon de hand volgen en de boel zakt.
Ik denk echt dat er weinig door de mand vallen, daarbij vind ik uberstreichen een mooiere controle oefening of een paard ontspannen en gedragen loopt.
Kost minder tijd en ziet er vloeiender uit.
Alleen denk ik dat de meeste paarden bij uberstreichen uit elkaar vallen of impuls verliezen
Tendance schreef:We zien momenteel zoveel strak gehouden paarden in de Z, dat ik inderdaad denk, dat als de hand ontspant, het paard wel wil strekken, maar de onderdelen daarna..... zijn die ook nog op de achterhand te krijgen?
En dan gaat het ineens om meer dan 1 onderdeel en dat kan wel degelijk grote verschillen gaan geven.
en dat verschil zie je heel goed in de hogere klasses. listiglistje schreef:Tendance schreef:We zien momenteel zoveel strak gehouden paarden in de Z, dat ik inderdaad denk, dat als de hand ontspant, het paard wel wil strekken, maar de onderdelen daarna..... zijn die ook nog op de achterhand te krijgen?
En dan gaat het ineens om meer dan 1 onderdeel en dat kan wel degelijk grote verschillen gaan geven.
Lijkt mij sterk, paard kan op het achterbeen of niet...
diegene die niet op het AB kunnen lopen de hele proef toch al fluten dat verschil zie je heel goed in de hogere klasses.
Dus teugels aannemen, juiste aanleuning en aanspanning met zit en been en je paard komt op het AB.
Ik zie niet in dat na het halsstrekken je paard niet meer op het AB kan/gaat.