Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Tango1979 schreef:Verder begrijp ik dat de jury binnen de eerste drie onderdelen moet uitbellen en het daarna niet meer mag (of dit nou zo'n goede regel is....) .
Citaat:7. Elimination.
7.1. Lameness. In a case of marked lameness, the Judge at C informs the Athlete that he is eliminated. There is no appeal against this decision.
Tango1979 schreef:Ik vind het erger dat een jury een DA overruled zodat het paard door de Vet-check komt. Ik zou daar de aandacht aan besteden.
Tango1979 schreef:Sees schreef:EDIT, ik vind het überhaupt onacceptabel dat de stress voor een dier tijdens de wedstrijd zó hoog kan worden dat het blijkbaar uit 'frustratie' op lip of tong gaat bijten maar dat kan aan mij liggen.
Wie zegt dat hij uit stress op zijn tong bijt? Het zou kunnen, maar het zou ook zomaar kunnen van niet. Veel meningen hangen van aannames aan elkaar.
En hoe kan je van te voren voorspellen dat de stress zo hoog wordt, dat hij op zijn tong/ lip gaat bijten?
Ik bijt ook wel eens op mijn tong, geloof niet dat ik dan echt gestrest was.
. Hoe is bloed uit de mond te verklaren? Sees schreef:Dat weet ik niet maar dat wordt geopperd hier, dus reageer ik daarop. Hoe is bloed uit de mond te verklaren?
Snollygoster schreef:Een paard hoeft niet per se onder het rijden op zijn tong of lip bijten. Heb ooit een paard gekend die in de stal een stuk van haar tong eraf had gebeten.
heb ik ook eens meegemaakt....alleen had mijn ene paard een stukje tong afgebeten van mijn andere paard.Het leek wel een slachterij
xAntoinettex schreef:Hebben jullie dat filmpje gezien op de Glock Facebook pagina? Undercover heeft het zo slecht..
geerke schreef:Snollygoster schreef:Een paard hoeft niet per se onder het rijden op zijn tong of lip bijten. Heb ooit een paard gekend die in de stal een stuk van haar tong eraf had gebeten.
heb ik ook eens meegemaakt....alleen had mijn ene paard een stukje tong afgebeten van mijn andere paard.Het leek wel een slachterij
geerke schreef:Snollygoster schreef:Een paard hoeft niet per se onder het rijden op zijn tong of lip bijten. Heb ooit een paard gekend die in de stal een stuk van haar tong eraf had gebeten.
Sees schreef:Er zullen vast meerdere oorzaken kúnnen zijn van bloed in de mond bij paarden. Het viel mij alleen op dat ik wel vaker foto's zie opduiken van dressuurruiters en paarden met bloed uit de mond. Vandaar dat ik me afvroeg of er een verband zou kúnnen zijn.
xAntoinettex schreef:Hebben jullie dat filmpje gezien op de Glock Facebook pagina? Undercover heeft het zo slecht..
Dat is alleen maar voor de show, zodat ze stiekem achter gesloten deuren de paarden kunnen mishandelen... geerke schreef:het stukje tong lag op de grond...dat heeft een van mijn honden opgegeten
![]()
Een klein wondje kan al lijken alsof het paard bijna geslacht is.Bloedrijk plekje de tong![]()
Ik vind het eigelijk veronrustender als de tong blauw is en afgekneld.Maar dat schijnt te mogen ofzo?
ingedebruijn schreef:Achja blijkbaar heeft een paard een fantastisch leven als ie op de wei komt. Wat er verder van m verwacht wordt geeft niet. Struisvogels!
Tango1979 schreef:geerke schreef:het stukje tong lag op de grond...dat heeft een van mijn honden opgegeten
![]()
Een klein wondje kan al lijken alsof het paard bijna geslacht is.Bloedrijk plekje de tong![]()
Ik vind het eigelijk veronrustender als de tong blauw is en afgekneld.Maar dat schijnt te mogen ofzo?
Checken ze daarom na de proef niet de mond? Om dat te controleren (dat vind ik nu een goede maatregel)
Tango1979 schreef:ingedebruijn schreef:Achja blijkbaar heeft een paard een fantastisch leven als ie op de wei komt. Wat er verder van m verwacht wordt geeft niet. Struisvogels!
Wat wordt er dan van het paard verwacht wat jij verschrikkelijk vind? Ik zou (als ik naar het totaalplaatje kijk) liever paard bij een topdressuurruiter zijn, dan bij de gemiddelde recreant. Wat natuurlijk nog beter is, is dat we allemaal stoppen met paardrijden, maar daarvoor ben ik dan blijkbaar iets te egoistisch
Tango1979 schreef:Sees schreef:EDIT, ik vind het überhaupt onacceptabel dat de stress voor een dier tijdens de wedstrijd zó hoog kan worden dat het blijkbaar uit 'frustratie' op lip of tong gaat bijten maar dat kan aan mij liggen.
Wie zegt dat hij uit stress op zijn tong bijt? Het zou kunnen, maar het zou ook zomaar kunnen van niet. Veel meningen hangen van aannames aan elkaar.
En hoe kan je van te voren voorspellen dat de stress zo hoog wordt, dat hij op zijn tong/ lip gaat bijten?
Ik bijt ook wel eens op mijn tong, geloof niet dat ik dan echt gestrest was.
. Hoe is bloed uit de mond te verklaren?[/quote]Tango1979 schreef:Ik denk dat de kans dat je foto's van recreatiepaarden met bloed in de mond tegenkomt, idd een stuk lager is. Of dit ligt aan het feit dat het alleen bij dressuurruiters voorkomt, of aan het feit dat er wat meer aandacht voor de topdressuurruiters is.... dat laat ik dan maar in het midden.
En zie jij echt zoveel foto's van paarden met bloed in het mond? Ik hoor het echt zelden.
).Tango1979 schreef:Wat wordt er dan van het paard verwacht wat jij verschrikkelijk vind? Ik zou (als ik naar het totaalplaatje kijk) liever paard bij een topdressuurruiter zijn, dan bij de gemiddelde recreant. Wat natuurlijk nog beter is, is dat we allemaal stoppen met paardrijden, maar daarvoor ben ik dan blijkbaar iets te egoistisch
.Sees schreef:Echt? Oh nee ik absolúút niet.
Doorgaans VEEL minder vrije buitengang.
Veelal minder contact met soortgenoten.
Stress van het transport, de wedstrijden etc.
Etc etc.
.
.