Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:44

T zegt al genoeg volgens mij dat je die Duitsers ook verder niet hoort klagen over de scores. Waarschijnlijk wisten zij zelf ook wel dat er een flinke onregelmatigheid was bij Totilas.
Ik verwacht wel dat ze met Totilas gewoon doorgaan in de sport. Voor PS zou het denk ik niet perse hoeven ik bedoel hij heeft de dekrechten voor die moeder van Rath weet ik het niet. Als je zoveel geld in een paard hebt gestoken..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:02

Maar even heel eerlijk.. Totilas is niet van de ene op de andere dag zo onregelmatig..
Dat moet Sjef toch ook gezien hebben..?? En die laat hem gewoon richting Aken vertrekken??

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:13

Het Totilas gebeuren is altijd een hype geweest, daar begint het mee. Juryleden worden wakker.

Sjef zal heus wel iets gezegd hebben in de rol van trainer van deze combinatie. Het feit is dat Totilas de GP proef doorlopen heeft en deze score telt gewoon mee. De score van Isabell is weggestreept als 4e resultaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:21

zag net een foto van een blauwe tong,van Totilas....zou de dressuursport ooit weer worden zoals het ooit was?
Is dit nog goed te praten?Of zijn de meesten blind?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:34

geerke schreef:
zag net een foto van een blauwe tong,van Totilas....zou de dressuursport ooit weer worden zoals het ooit was?

Dat we na zo'n evenement kunnen zeggen 'wat was het weer mooi he, zo harmonieus'...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:47

LBLGypsyCobs schreef:
geerke schreef:

Dat we na zo'n evenement kunnen zeggen 'wat was het weer mooi he, zo harmonieus'...

Jammer zeg.. Het gaat niet meer om harmonie en samenwerken maar om meedoen en scoren..

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:59

geerke schreef:

er zijn imo serieuze uitzonderingen
Delgado en Beatriz Ferrer-Salat(ESP) lieten zeker een mooi voelbaar kunststukje zien

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:01

Ik heb 2 dagen gekeken, maar toch een heleboel leuke en goede combinaties gezien :) daar heb ik van genoten!

Daarnaast valt een gp paard opleiden en een gp proef rijden niet mee, dus respect hiervoor!

Purkie van die combi was ik heel erg gecharmeerd, echt top! Dat beloofd wat.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:04

geerke schreef:

Oh ja, waar is de link naar die foto?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:05

geerke schreef:

Bron?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:10

Casarell schreef:
Maar even heel eerlijk.. Totilas is niet van de ene op de andere dag zo onregelmatig..
Dat moet Sjef toch ook gezien hebben..?? En die laat hem gewoon richting Aken vertrekken??

Zo onregelmatig liep hij toch niet in Hulten.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:14

De foto
Afbeelding

Paard schreeuwt uit zijn oog
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 15-08-15 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:14

listiglistje schreef:
Ik heb 2 dagen gekeken, maar toch een heleboel leuke en goede combinaties gezien :) daar heb ik van genoten!

Daarnaast valt een gp paard opleiden en een gp proef rijden niet mee, dus respect hiervoor!

Purkie van die combi was ik heel erg gecharmeerd, echt top! Dat beloofd wat.

-ik heb ook genoten van meerdere deelnemers hoor:)

-ja daar gaat veel tijd in zitten, helaas worden die uren niet met scores betaald.

-als ik er aan terugdenk krijg ik weer kippenvel, echt memorabel.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:16

Foto van de tong In close up
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:26

geerke schreef:

Niks wordt nog wat het ooit was... :+

Tja, die tong...hebben ze dan vast en zeker ook wel gezien bij de bit-check na de proef... Net zoals dat linker achterbeen bij de vet check :7 Waar gaat het heen....
Dat het peerd direct bij het loslaten van de teugels zijn hoofd zo hoog doet en zijn mond open, zegt uiteraard genoeg...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:44

Juist omdat wij er zo goed mee bezig zijn, als ik het zo lees. Gaat er later zeker wel wat veranderen in de dressuursport.
Steeds meer mensen komen terug van het :"We zetten er druk op, snoeren de mond vast en prikken met een spoor er in" om maar even een gruwelijke voorbeeld te geven.

Ik zie steeds meer combinaties komen, die wel in rust en harmonie rijden.

Ook zie je steeds meer juryleden die kritischer worden.

Het begin is er :D En ook de hogere klasse komt er heeeel langzaam van terug.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:45

Pandora2 schreef:
Dat het peerd direct bij het loslaten van de teugels zijn hoofd zo hoog doet en zijn mond open, zegt uiteraard genoeg...

:x

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:46

Dat onregelmatige kan wel een hoefzweer zijn en hoeft helemaal niet dramatisch te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:47

Die foto is niet kleurecht volgens mij. De blauwwaarden lijken me sowieso vrij hoog te staan. Ook te zien aan het schuim dat bij lange na niet wit is.

Niet elk paard dat zo uit zijn ogen kijkt is ook bang trouwens. Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:47

Dat Monica Theodorescu haar Whisper eigendom is van Kathrin Linsenhoff maakt zichtbaar dat ook de belangen te verstrengeld geraakt zijn.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:51

Casarell schreef:
Pandora2 schreef:

:x

Kan net zo goed zijn dat hij even flink hinnikt

KausJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:51

Lente schreef:
Die foto is niet kleurecht volgens mij. De blauwwaarden lijken me sowieso vrij hoog te staan. Ook te zien aan het schuim dat bij lange na niet wit is.

Niet elk paard dat zo uit zijn ogen kijkt is ook bang trouwens. Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken.

Maar als je kijkt naar het verschil tussen tandvlees en tong is dat toch wel duidelijk blauwer. Tenzij iemand de moeite heeft genomen de tong te shoppen, maar dat zou wel heel triest zijn...

Totilas lijkt eerder een paniekerige hinnik te doen op die foto, maar dan zonder geluid, ik heb hem namelijk niet horen hinniken na de proef.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:59

Het is alsof ie boven water komt na een wedstrijdje wie het langste onder kon blijven...

Wat maralyn zegt is waar, langzaam aan gaan steeds meer mensen het zien en er komt een dag dat de FEI dat niet meer kan negeren.
We werken met dieren, ook al starten we niet allemaal en zeker niet daar, moeten we altijd kritisch blijven kijken naar ons handelen tov het paard.

Hulde ook voor diegenen die wel netjes rijden en ondanks wat ze om zich heen beloond zien worden, toch trouw blijven doorgaan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:04

geerke schreef:

Van wanneer was die foto dan?
En kun je hen plaatsen?

Edit:zag hem net staan.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 15-08-15 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:06

Lente schreef:

Eens.

Nu wordt er echt naar uitersten gezocht. Nog even en de tranen biggelen hem uit de ogen.