Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:30

Love_myhorse schreef:
<<<<<quote="fargo"]
max66 schreef:
stiefma gaat Tot nooit meer verkopen zegt ze.[b] Nee, dat snap ik, hij zal nooit meer opbrengen wat ze er voor betaald hebben, dus verlies lijden ze sowieso.

Ze hebben een "miskoop" met Tot gedaan omdat Rath er nooit uit zal kunnen halen wat er in zit. Das zuur. Zo zie je maar weer dat het om de COMBINATIE gaat van ruiter/paard....

Ik krijg altijd een nare bijsmaak van een dressuurpaard als Tot, de trainingsmethode van Sjef daar kan ik helemaal niet achter staan. Geld is het belangrijkste in de top sport, maar het gaat altijd ten koste van iets imo.

Tja hier sla je de plank een beetje mis. Stiefmoeder - die een hele goede en bekende amazone was in haar tijd, is PAARDENLIEFHEBBER en laat zich daarom zo'n superpaard nooit meer ontkomen. Niet omdat ze er verlies op zou lijden.. Bovendien heeft ze al het geld in de wereld en dus geen enkele noodzaak om hem te verkopen.
Ze komt uit een paardenfamilie en weet en herkent wat ze in huis heeft en is er gek mee, dat doet ze nooit meer weg.[/quote>>>

En toch denk ik dan: hoe rijk je ook bent, hoe goed je hem ook verzorgd en hoe veel je er ook van houdt.
Als je geen Ferrari kan rijden, maar wel in een oude eend.. waarom dan de Ferri aanhouden? Waarom dan toch niet terug verkopen zodat hij nog een paar mooie sportjaren te gemoed heeft.

Omdat hij het nu prima doet bij zijn nieuwe ruiter en eigenaar en omdat ze onwijs genieten van zijn kwaliteiten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:39

Love_myhorse schreef:
En toch denk ik dan: hoe rijk je ook bent, hoe goed je hem ook verzorgd en hoe veel je er ook van houdt.
Als je geen Ferrari kan rijden, maar wel in een oude eend.. waarom dan de Ferri aanhouden? Waarom dan toch niet terug verkopen zodat hij nog een paar mooie sportjaren te gemoed heeft.

Waarom zou je die ferari weg doen voor een oude eend als je hem en kan besturen, en kan betalen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:43

Ayasha schreef:
Love_myhorse schreef:

Waarom zou je die ferari weg doen voor een oude eend als je hem en kan besturen, en kan betalen?

Precies, moeder én zoon zijn internationaal presterende ruiters..

Anoniem

Re: Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:56

Waarom willen we zo graag Totilas terughebben? Voor hetzelfde geld krijgt Edward het er nu ook niet meer uitgereden. Beest is al 4 jaar weg.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:14

Het zal me ook helemaal niets verbazen dat de druk tijdens de WEG Rath en Totilas wederom te groot wordt en het een fiasco wordt tot en met.
Als dat inderdaad gebeurt dan is het over met de kansen van dit duo.
Maar we zullen het gaan zien over een paar weken.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:15

Bij het ongeloof over de blessures van Totilas moest ik even hier aan terugdenken: [VN] Gestion Lingh niet naar Olympische Spelen

Zei niet een van die mensen gisteren: Alle topruiters zeggen dat een paard of van een trailerklep is gevallen of van de dekbok (en andere dingen) als het paard een blessure heeft? :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:24

Ayasha schreef:
Love_myhorse schreef:

Precies! :-)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:26

Mooie docu! Toot is echt een once in a life time horse!! *D wat een talent en karakter heeft dat paard!

Sjef heeft goede zaken verricht, Rath is weer op de goede weg met hem,
dus ik hoop op het grote succes, zo'n paard verdiend het gewoon om op nr.1 te staan!

En ach er worden zoveel paarden verkocht, zeker goede ;-)
Op een gegeven moment kun je sommige bedragen niet meer weigeren!!
Heel zuur voor Edward, was Glock maar eerder gaan sponseren....
Natuurlijk weet je als ruiter dat als je een paard van een ander rijdt, het ieder moment onder je kont vandaan verkocht kan worden.
Thats life....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:29

vilheide schreef:
Het zal me ook helemaal niets verbazen dat de druk tijdens de WEG Rath en Totilas wederom te groot wordt en het een fiasco wordt tot en met.
Als dat inderdaad gebeurt dan is het over met de kansen van dit duo.
Maar we zullen het gaan zien over een paar weken.

Mwah, vergeet niet dat ie deze keer Sjef aan z'n zij heeft die toch vast ook wel het e.e.a geleerd zal hebben over hoe hij zijn ruiters "klaar" moet maken voor dergelijke druk. :)
En ook Rath heeft wat meer ervaring op gedaan betreffende omgaan met druk onderhand. :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:02

harbourlight schreef:
Bij het ongeloof over de blessures van Totilas moest ik even hier aan terugdenken: [VN] Gestion Lingh niet naar Olympische Spelen

Zei niet een van die mensen gisteren: Alle topruiters zeggen dat een paard of van een trailerklep is gevallen of van de dekbok (en andere dingen) als het paard een blessure heeft? :D

Indd bij lingh klopte het ook van geen kanten wat betreft de olympische spelen

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:38

prachtige documentaire, top gedaan Annet van Trigt!

Wat mij verbaasde is dat de fam. Visser is bedreigd na verkoop, welke idioten doen zo iets?
Zou de familie zich nu gelukkig voelen, vraag het me af....

ook vond ik de reactie van Jitske vreemd, dat ze teleurgesteld was dat ze niets van de verkoop had gekregen, ik zou het wellicht kunnen denken maar zou het niet hardop zeggen...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:54

Jitske kan dan wel teleurgesteld zijn maar ze was op dat moment niet de ruiter van Toot. Dus heeft ze in mijn ogen niets te zeuren. Mijn instructeur vroeg toen al het dubbel voor een privéles dan het bedrag dat zij vroeg telkens ze toot reed.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:59

Jitske reed al heel lang niet meer met Totilas, ik vraag me ook af waarom zij geld zou willen hebben? Zij had er toch al jaren niks meer mee te maken?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:16

aisie schreef:
Jitske reed al heel lang niet meer met Totilas, ik vraag me ook af waarom zij geld zou willen hebben? Zij had er toch al jaren niks meer mee te maken?

Het gaat over het moment dat de fokker hem verkocht aan de fam. Visser.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:19

xx_Irisje schreef:
aisie schreef:

Het gaat over het moment dat de fokker hem verkocht aan de fam. Visser.

Toen reed zij hem namelijk. Alleen is hij vlak voor verkoop naar Edward gegaan en daardoor vistte Jiska achter het net voor die 10%..

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:20

Hoe lang reed Edward hem al voordat Visser hem kocht? Dat hoor ik nergens. In de docu klonkt het toch echt alsof het geen jaren was. Edward ging snel op zoek naar een koper was het volgens mij?

Hoe dan ook, mvr. Linsenhof komt inderdaad soms wat over enthousiast over, maar zoals hier al eerder is gezegd, ze is zeker geen slecht mens. Tenminste, al haar prijzengeld ging altijd naar Unicef en dat vind ik wel een mooi gebaar.

Wat ik me wel afvraag: bij Edward dekte hij niet. Volgens mij wel even geprobeerd (of overwogen), maar is uiteindelijk volledig voor de topsport gekozen. Ik vroeg me toen al af waarom en nu vraag ik me dat nog steeds af.

Het hele echte verhaal zullen we wel nooit weten. Iedereen praat toch zijn straatje schoon en zal zijn echt vuile was nooit buitenhangen en zeker al niet op tv. Edward is in ieder geval flink bedacht en heeft er een aantal leuke jonge paarden van kunnen kopen. Misschien is daarmee toen ook wel afgesproken dat hij niet meer zou reageren in de pers. Weten wij veel.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:23

In het begin was Totilas nog niet goedgekeurd, dat gebeurde pas later. Maar wanneer en hoelang hij toen nog bij Edward gestaan heeft weet ik eigenlijk niet.
Iemand die dat wel op een rijtje heeft?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:26

ik heb het idee dat hij ca.6 jaar was toen hij naar Edward ging, en ca.10 jaar toen hij weer verkocht werd.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:52

en o ja, ik vond hem inderdaad aan de dunne kant, als je de filmpjes bekijkt onder Edward ziet hij er veel beter uit.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:09

ik vind het bijna een soort "zielig"(is een groot woord) dat hij zoveel talent heeft.. geld speelt zo'n grote rol in dit verhaal, begrijpelijk.. maar wel jammer, voor het paard denk ik. of is dit erg penny wat ik zeg? :+

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:15

Ik vind de dit wel van toepassing.

"Succes is geen toeval. Het is hard werken, doorzetten, leren, investeren en vooral houden van wat je doet." - Pele

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:18

hij heeft 1 jaar gedekt bij edward maar beperkt. de merries werden bekeken en uitgekozen en dan ook nog eens dekgeld van 5000.

@knakker klopt dat ie bij Rath wat dunner is aangezien het logisch is dat een paard spieren verliest als hij geblesseerd is dus dat is niks geks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:35

Maar Ann Kathrin heeft Totilas nu uit de dekdienst gehaald, dekken zit er volgens mij voorlopig niet in.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:44

Jans schreef:
Maar Ann Kathrin heeft Totilas nu uit de dekdienst gehaald, dekken zit er volgens mij voorlopig niet in.

heel verstandig, hij heeft zich sufgedekt de eerste tijd bij Schockemohle, à 8000 euro dekgeld, die moest zijn geld terugverdienen....

Zal vast ook veel invloed op de prestaties ed hebben gehad (bokongelukjes ook niet uitgesloten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:45

Ik meende dat ze in de docu zeiden dat de laatste blessure ook door het dekken kwam, achterhandblessure :j