Love_myhorse schreef:<<<<<quote="fargo"]max66 schreef:stiefma gaat Tot nooit meer verkopen zegt ze.[b] Nee, dat snap ik, hij zal nooit meer opbrengen wat ze er voor betaald hebben, dus verlies lijden ze sowieso.
Ze hebben een "miskoop" met Tot gedaan omdat Rath er nooit uit zal kunnen halen wat er in zit. Das zuur. Zo zie je maar weer dat het om de COMBINATIE gaat van ruiter/paard....
Ik krijg altijd een nare bijsmaak van een dressuurpaard als Tot, de trainingsmethode van Sjef daar kan ik helemaal niet achter staan. Geld is het belangrijkste in de top sport, maar het gaat altijd ten koste van iets imo.
Tja hier sla je de plank een beetje mis. Stiefmoeder - die een hele goede en bekende amazone was in haar tijd, is PAARDENLIEFHEBBER en laat zich daarom zo'n superpaard nooit meer ontkomen. Niet omdat ze er verlies op zou lijden.. Bovendien heeft ze al het geld in de wereld en dus geen enkele noodzaak om hem te verkopen.
Ze komt uit een paardenfamilie en weet en herkent wat ze in huis heeft en is er gek mee, dat doet ze nooit meer weg.[/quote>>>
En toch denk ik dan: hoe rijk je ook bent, hoe goed je hem ook verzorgd en hoe veel je er ook van houdt.
Als je geen Ferrari kan rijden, maar wel in een oude eend.. waarom dan de Ferri aanhouden? Waarom dan toch niet terug verkopen zodat hij nog een paar mooie sportjaren te gemoed heeft.
Omdat hij het nu prima doet bij zijn nieuwe ruiter en eigenaar en omdat ze onwijs genieten van zijn kwaliteiten..
wat een talent en karakter heeft dat paard!