Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ashley5760 schreef:Zoals iets later gezegd zou een soort "3e bewijs" moeten komen dat je thuis houdt en eigendomsbewijs is. (Zoals bij auto's)
Maar zeer wssl komt er binnen niet al te lange tijd net zo'n registratie als bij vee en dan is het vrijwel onmogelijk om paarden te laten "verdwijnen" maar dienen ze ook ten alle tijden goed geregistreerd te staan.
(Bovendien ik laat nooit een paspoort achter op een secretariaat?)
BMHP schreef:De stal is ook goed bezig: Paard wordt getraind zodat het bij verkoop meer oplevert.
De eigenaar heeft daar geen opdracht voor gegeven.
De hamvraag is dan ook naar welke schuldeiser gaat dat geld?
Misschien wordt de fiscus wakker van al deze aandacht, ik vermoed dat er ook op dat gebied misschien ook wel bedrijfsschulden te vinden zijn.
Kimmej schreef:Het is een hengst, in de bloei van zijn leven. Wat denk jij dat er gebeurt als je zo'n dier alleen maar op stal laat staan (afgezien van wat voor schade hij al aangericht heeft)? Plus wat het mentaal doet.
Nicky1963 schreef:Kimmej schreef:Het is een hengst, in de bloei van zijn leven. Wat denk jij dat er gebeurt als je zo'n dier alleen maar op stal laat staan (afgezien van wat voor schade hij al aangericht heeft)? Plus wat het mentaal doet.
Gelukkig heeft hij niet alleen maar op stal gestaan. Hij kwam elke dag uit zijn box om de benen te strekken. En hij wordt sinds kort ook weer gereden dus.
Wat bedoel jij trouwens met 'wat voor schade hij al aangericht heeft'?
Ashley5760 schreef:liedje89 schreef:Een contract betekend toch niet standaard dat je allerlei ingewikkelde afspraken wilt maken? Als ik iets duurs koop neem ik altijd de bon mee lijkt me met een paard ook verstandig?
Volgens mij kan je gewoon een standaard contract downloaden bij vereniging eigenpaard oid waar eigenlijk alleen maar instaat ""pietje koopt paard X van Jantje voor bedrag x op datum xx-xx-20xx" met een paar andere standaard bepalingen. Het is dan gewoon achteraf duidelijk dat het paard ook daadwerkelijk door pietje van jantje is gekocht op die datum, want als je dingen mondeling afspreek kan een van de partijen soms ineens een heel andere visie hebben op hoe zo'n gesprek is verlopen.
Wat wil je dan met die bon? Paard heb je gekocht, geld is voldaan en jij hebt alles wat je nodig hebt. Verkoper kan op geen enkele manier meer aanspraak maken (verkocht is verkocht) en gebreken heb je voor koop uitgebreid kunnen onderzoeken/testen dus is nu risico van koper.
Ashley5760 schreef:De pension eigenaresse heeft alle paarden terug gebracht/contact opgenomen om paard op te halen en heeft calisto (ik denk ervan uitgaande dat deze van JB was) als onderpand gehouden.
Dus dat JB haar paarden netjes terug gebracht heeft klopt niet?
? Kimmej schreef:Het is een hengst, in de bloei van zijn leven. Wat denk jij dat er gebeurt als je zo'n dier alleen maar op stal laat staan (afgezien van wat voor schade hij al aangericht heeft)? Plus wat het mentaal doet.
Gelukkig heeft hij niet alleen maar op stal gestaan. Hij kwam elke dag uit zijn box om de benen te strekken. En hij wordt sinds kort ook weer gereden dus.
Wat bedoel jij trouwens met 'wat voor schade hij al aangericht heeft'?
Dat bedoel ik dus, BMHP heeft het over dat eigenaar daar nooit opdracht voor heeft gegeven, vandaar.
Hij is al eens uit zijn box gekomen en in de box van een andere merrie. Niet echt leuk.
, er zitten soms types tussen.Ashley5760 schreef:De pension eigenaresse heeft alle paarden terug gebracht/contact opgenomen om paard op te halen en heeft calisto (ik denk ervan uitgaande dat deze van JB was) als onderpand gehouden.
Dus dat JB haar paarden netjes terug gebracht heeft klopt niet?