Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:34

Urielle schreef:
Enorm veel respect voor dat ze het zo doet, zelfs nog zonder zadel erop.
Maar dit is ook geen internationale topdressuur, als je bijv. de appuyementen ziet schaart hij heel indrukwekkend maar heeft imo wel veel te weinig lengtebuiging. Ik vind het superknap hoor, begrijp me niet verkeerd, maar wat hierboven staat, het concept is aanwezig maar de puntjes staan niet op de i. Maar ik ben wel van mening dat de puntjes op de i moeten kunnen zonder blauwe tong en zonder spoorplekken. _-:(

En toch, vind ik, dat zij wereld kampioen moet worden. Alle omschreven reglementen van de FEI (zie eerder gepost) zijn toegepast.
Appuyement kán beter, maar verder zijn zeker alle oefeningen zeer goed uitgevoerd.
Zelfs hoe ze richting verzameling gaat (met zit) kan je al zien, hoe het hoofd en halshouding van een paard hoort te zijn in mate van africhting. Dat houd dus in, neusje iets naar voren of ll, en nek het hoogste punt. Geen valse knik.
Alles met zit gereden.
Ik zou heel graag de topdressuurruiters dit zien evenaren.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:37

Urielle schreef:
nombrado schreef:

Maar dit is ook geen internationale topdressuur, als je bijv. de appuyementen ziet schaart hij heel indrukwekkend maar heeft imo wel veel te weinig lengtebuiging. Ik vind het superknap hoor, begrijp me niet verkeerd, maar wat hierboven staat, het concept is aanwezig maar de puntjes staan niet op de i. Maar ik ben wel van mening dat de puntjes op de i moeten kunnen zonder blauwe tong en zonder spoorplekken. _-:(

Paard zal ongetwijfeld ook met bit zijn opgeleid, waarbij die puntjes wel gezet kunnen worden.

Maar gewoon het feit dat ruiter en paard elkaar voldoende vertrouwen om op deze wijze samen de zwaarste oefeningen te kunnen! doen, geeft al aan dat de basis van de dressuur hier wel snor zit. :)

Dit is op ieder niveau van rijkunst gewoon niet mogelijk zonder vertrouwen, balans en wederzijds respect. En ja, dus een genot om naar te kijken. :)

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:53

Hmm ik ben toch van mening dat je om het grof te zeggen echt n grap van n ruiter bent als je je paard op zo'n brute manier rijd, voor mij is n goeie ruiter iemand die met gevoel en vooral respect rijd of diegene nu grand prix rijd of door het bos...als je op deze manier dit niveau moet halen ben je imo gewoon een nepruiter met een gebroken paard...(A)

Moet ik ook zeggen dat ik zelf echt geen passage oid kan rijden hoor :') maar ik kan mezelf wel in de spiegel kijken als ik klaar ben met hobbelen hihi :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:59

nombrado schreef:
Urielle schreef:

En toch, vind ik, dat zij wereld kampioen moet worden. Alle omschreven reglementen van de FEI (zie eerder gepost) zijn toegepast.
Appuyement kán beter, maar verder zijn zeker alle oefeningen zeer goed uitgevoerd.
Zelfs hoe ze richting verzameling gaat (met zit) kan je al zien, hoe het hoofd en halshouding van een paard hoort te zijn in mate van africhting. Dat houd dus in, neusje iets naar voren of ll, en nek het hoogste punt. Geen valse knik.
Alles met zit gereden.
Ik zou heel graag de topdressuurruiters dit zien evenaren.

Hier een normale video van je wereldkampioen.

Molfre

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:03

ombrado,

Is dat niet die madame die al lang en breed door de man gevallen is? Haar trainingsmethodes van voor deze video waren ook niet om over naar huis te schrijven :n

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:34

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:36

Wat ultiem triest :').

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:38

Als hij echt bedreigd wordt is dat inderdaad erg triest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:38

Het zou me niets verbazen, eerlijk gezegd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:39

Bwa, triest kan ik het niet vinden, sorry. Wie zijn billen brandt,....

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:40

Dreigementen heb ik geen begrip voor. Als men had besloten de uitnodiging in te trekken vanwege de ophef, had ik dat meer dan redelijk gevonden en ik vind het ook prima dat zijn manier van rijden onder de loep ligt en duidelijk wordt dat het niet acceptabel is. Niet alleen vanwege hem zelf (hij heeft immers al heel wat vaker laten zien dat hij behoorlijk grof is met rijden en zijn ego ver boven het welzijn van het paard uittorent) maar ook omdat er een signaal wordt afgegeven dat het grof behandelen van een dier om tot prestatie te dwingen niet meer wordt getolereerd.

Maar het uiten van dreigementen vind ik een no-go.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:44

Gini schreef:

Nee? Jij vindt het terecht dat mensen bedreigd worden?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:45

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:49

Misschien ligt het aan mijn laptop, maar de link geeft een foutmelding...?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:56

Ik denk dat bovenstaande maatregel weinig nut heeft. Het zal niets gaan voorkomen. Diegenen die op hoog niveau gebruik maken van een simpele trens zijn zelden diegenen die een S&T omtoveren tot martelwerkstuk.

Het probleem zit hem echt niet in de bitten, maar ligt gewoon bij de ruiter. Als die het paard normaal optoomt en met normaal contact rijd is ook met een S&T niets mis. Pas als ze in de handen van een brute ruiter of amazone met weinig scrupules terecht komen heeft het paard een probleem.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:27

_San87_ schreef:
Gini schreef:

Nee? Jij vindt het terecht dat mensen bedreigd worden?

Euhm, ik zeg alleen dat ik het niet triest kan vinden.
Over begrip of onbegrip, rechtvaardig of onrechtvaardig en dergelijke heb ik niets gezegd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:52

Ik denk dat jullie een Babylonische spraakverwarring hebben.
Volgens mij denk jij Gini, triest, verdrietig voor Andreas Helgstrand.
Terwijl San en Nynke volgens mij 'triest gedrag', beetje sneuig, minderwaardig gedrag van degene die bedreigd heeft bedoelen.
Toch?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:01

Iemand die zo bruut te werk gaat t.o.v. het gereden paard, roept in deze tijden van iedereen met Iphones, Internet, filmpjes en foto's, het over zichzelf af.
Ik heb medelijden met het paard, niet met AH.
Daarenboven vind ik dat "verkeerde" bitten-verhaal te stompzinnig voor woorden. Mensen op dat niveau zouden juist exact dienen te weten wat er in een paardenmond past.
Als je in de publieke belangstelling staat, zorg je toch tenminste dat je harnachement in orde is?
Er is geen verkeerd bit, maar een verkeerde ruiter.
Aan de schandpaal nagelen, die lieden die niet fatsoenlijk met een ander levend wezen kunnen omgaan .
Of het nu recreatieruiters op topruiters zijn.
Je hebt met een van jou afhankelijk levend wezen te maken.
Wees dan ook zo grootmoedig om dat wezen niet te kwellen voor je eigen ego.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:06

Nynke1 schreef:
[ Video ] Hier een normale video van je wereldkampioen.

wat bedoel je met normale video?
was de andere video abnormaal dan? :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:09

Urielle schreef:
Ik denk dat jullie een Babylonische spraakverwarring hebben.
Volgens mij denk jij Gini, triest, verdrietig voor Andreas Helgstrand.
Terwijl San en Nynke volgens mij 'triest gedrag', beetje sneuig, minderwaardig gedrag van degene die bedreigd heeft bedoelen.
Toch?

Klopt :D.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:11

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:12

terpentijn schreef:
Iemand die zo bruut te werk gaat t.o.v. het gereden paard, roept in deze tijden van iedereen met Iphones, Internet, filmpjes en foto's, het over zichzelf af.
Ik heb medelijden met het paard, niet met AH.
Daarenboven vind ik dat "verkeerde" bitten-verhaal te stompzinnig voor woorden. Mensen op dat niveau zouden juist exact dienen te weten wat er in een paardenmond past.
Als je in de publieke belangstelling staat, zorg je toch tenminste dat je harnachement in orde is?
Er is geen verkeerd bit, maar een verkeerde ruiter.
Aan de schandpaal nagelen, die lieden die niet fatsoenlijk met een ander levend wezen kunnen omgaan .
Of het nu recreatieruiters op topruiters zijn.
Je hebt met een van jou afhankelijk levend wezen te maken.
Wees dan ook zo grootmoedig om dat wezen niet te kwellen voor je eigen ego.

AMEN!! mooi verwoord!]

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:15

Tja, kan ie wel zeggen dat ie bedreigd is, maar dat verhaal rond dat verkeerde bit is óók nogal ongeloofwaardig gezien al het materiaal dat zo op internet te bekijken is.
Persoonlijk denk ik tja, zal en kan best, maar ook mogelijk dat de grond te heet onder de bespoorde voetjes is op dit moment en dat ie niet durft op te draven in publiek. Met of zonder paard.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:25

Dat "verkeerde bitten" verhaal is natuurlijk een flauwe smoes.

Alsof men op dat niveau (door eigenaar/sponsor) niet alle gelegenheid krijgt om de spullen pasklaar aan te laten meten. Bovendien behoort een ruiter zoiets ZELF te zien en te constateren, mocht er een vekeerd bit/zadel/whatever aan de hand zijn.

Vind het meer dan logisch dat sponsoren zich terugtrekken.. wie wil z'n naam hier aan verbinden?

Wat ik al eerder zei: hij is de enige niet, in Nederland rijden er ook nog een paar die eens ontmaskerd zouden moeten worden.

Topsport heet dat dan... nou als het zo moet, dan is het FLOPsport.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:40

Gini schreef:

Iemand die wel lief is voor zijn paard kan net zo goed op een ongelukkig moment gefotografeerd worden, bijvoorbeeld als je paard valt, of je veegt met je zweep een daas van je paard en er ontstaat daardoor een veeg bloed (omdat die vlieg inmiddels al gebeten heeft), en voor je het weet sta je bekend op internet als iemand die een paard tot uitputting toe laat lopen of tot bloedens toe slaat... en nemen mensen die je verhaal niet weten meteen het recht je met de dood te bedreigen... lekker is dat... :\

Natuurlijk heeft Andreas een paar duidelijk grove fouten gemaakt, en is het goed dat zijn gedrag aan de kaak wordt gesteld, maar iemand met de dood bedreigen is toch echt not done.