Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:01

@Jannepauli
Citaat:
@ Adrian: als jij kunt bewijzen dat er ge-photoshopt is, dan moet je dat aankaarten bij de deken van de advocaten.

Buiten het feit dat ik geen partij ben in deze, gaan dit soort personen alleen af op bevindingen van gerechtelijke instanties. Dit lijkt mij meer een zaak voor de advocaat van Bartels.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:06

Misschien even aan Bartels sturen?

Adrian

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:16

Die zullen hier best wel meelezen, verwacht ik !

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:06

........... is die foto van de kaak dan wellicht ook gemanipuleerd..?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:31

Adrian schreef:
Brilletje nodig ?

[ Afbeelding ]

Ik zie hier niets gefotoshopt (alleen wrijf en spoorplekken). Ik zie geen rare randen die niet goed in elkaar overlopen.
Dit soort plekken zie je ook bij het paard van Andreas Helgstrand, ook in het nieuws wegens dierenmishandeling.

https://www.facebook.com/eponatv/posts/ ... 7335663312

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:44

@Babootje: dan moet je toch even beter kijken, want als je het eenmaal gezien hebt, kun je er niet meer omheen en zie je gewoon dat het erop geplakt is...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:51

Jannepauli schreef:
pien_2010 schreef:
Vind ik te kort door de bocht JP. STEL LE heeft gelijk. Dan kun je van te voren toch denken dat je paard daar tot grand prix niveau wordt opgeleid op een goede manier? Je bent helemaal blij en gelukkig dat je paard op die gerenommeerde stal staat en het geld per maand heb je er blijmoedig voor over. "Het kost wat, maar dan heb je ook wat". Dan haal je hem op en merk je er is iets niet goed. Gaat naar de dierenarts en het circus begint want paard heeft wonden in de mond en het is niet goed, dierenarts stuurt door naar Gent. LE zwaar teleurgesteld.
Kijk, ik zeg niet dat ze gelijk heeft, maar om nu al zo voorbarig te zeggen dat ze ongelijk heeft kun je ook niet zeggen. Vervolgens hikt LE dus tegen de trainingsmethode aan vanuit de recente ervaring. Ik vind dat niet zo vreemd. Maar nogmaals STEL dat....

Ik heb het niet over gelijk of ongelijk - dat is een thema dat jullie hier bezig houdt. Wat ik bedoelde is dat het onzin is om achteraf overal te gaan roepen dat het zo zielig is voor al die paarden die zo gereden worden. STEL, zoals jij zo graag zegt, er met U2 helemaal niks aan de hand geweest was.. had je mevrouw Engels dan overal horen verklaren dat het hoog tijd is dat een dergelijke manier van trainen de wereld uit moet? Ik dacht het niet en ik vind het zo hypocriet als de pest.

Nu stap ik pas wat je bedoelt JP. Sorry.

En dan ben ik het nog niet met je eens.
Er bestaat ook zoiets als voortschrijdend inzicht. Ik zelf was vroeger ook enthousiast over deze manier van rijden totdat ik zag wat het met mijn paard deed. Ik hou van mijn paard en zij was ongelukkig en bespiering klopte niet. Dus roer moest om. Ben toen gaan zoeken naar andere manier van rijden en kwam uit bij de klassieke dressuur. Toen pas geleerd hoe het werkt en hoe fijn het rijden is als je uitgaat van de biomechanica van het paard. Men zegt niet voor niets in NL "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald". Mijn instructrice volgde Anky en reed wedstrijden St Prix George.
Je ziet vaak bij mensen die roken dat die later de grootste anti rokers worden. Dus dat gebeurd wel vaker zonder dat we dit als hypocriet beleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:06

Als je paard tot GP zonder letsel gereden wordt, dan juich je...wat ze ook jaren deed...totdat ze haar paard ging ophalen en thuis constateerde dat gejuich te voorbarig is geweest omdat ze letsel constateerde....

Is gaan nadenken, is gaan nazoeken, is gaan beraden, is you tube gaan bekijken, heeft mensen in haar omgeving gesproken, een DA en is tot andere conclusies gekomen, is helaas wijzer geworden, heeft duur leergeld betaald...

Is dat nog steeds hypocriet? Of moet je berusten in de naiviteit die je eerst had en je wijzer geworden ervaringen met kop in de grond steken...wat is is dan hypocriet?

Als ik 1000 euro per maand stalgeld en training betaal verwacht ik het beste van het beste, ook in informatie als blijkt dat mijn "topper" toch niet zo een topper is en het niveau niet gaat halen... Maar omwille van de toch niet zo ampele inkomsten in de waan van ....? Zeker nu de paardenwereld ook de recessie merkt en eigenaar zo ver weg is dat die niet in de gaten krijgt dat training steeds moeizamer gaat en einde trainingsnivo in zicht is?

Wat is dan nog hypocriet, wel een breed begrip dan.....

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:14

Ik zie het ook niet als hypocriet. Veel mensen, zeker werkend met dieren, groeien; leren dagelijks bij. Je kunt erg opkijken tegen een trainingsmethode, maar als je dan geconfronteerd wordt met de keerzijde en je mening bijstelt, zie ik dat niet als hypocretie. Eerder als een veranderd inzicht.

De fotoshop zie ik zelf ook niet. Wel een donkere plek rond de spoorafdruk, maar die is prima te verklaren als schuurplek. Let wel .... ik zeg niet dat het er niet IS, alleen dat ik het niet zie.

Lijkt mij trouwens ook niet logisch dat een dergelijk document als bewijsmateriaal wordt gebruikt omdat het te achterhalen is? Nogmaals ... ik WEET het niet, heb alleen mijn twijfels bij die stelling.

Ben wel benieuwd hoe de zaak gaat lopen en in hoe ver de gevolgen daarvan gaan strekken.
Hoop iig dat de waarheid naar boven komt; wat die dan ook is.

Het lijkt mij tevens van groot belang om te achterhalen waardoor de kaakschade nu is ontstaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:53

Dat zit ik me ook af te vragen, zo'n advocaat zal toch echt niet zo dom zijn om een gefotoshopte foto als bewijs aan te leveren. Dat is gemakkelijk te onderzoeken en hij/zij gooit daarmee zelf z'n glazen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:13

Bijzonder, gefotoshopt....geloven jullie dat nu zelf? Er is altijd hoor en wederhoor, dus gedaagvaarde partij gaat natuurlijk ook onderzoek doen. Beide partijen zijn geen amateurs in zakenleven...

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:38

Het kan zijn dat LE wakker is geworden door wat ze in o.a. Gent heeft gezien gehoord.
In zekere zin vind ik het wel hypocriet, omdat ze in mijn ogen stal Bartels deel maakt van haar probleem. (gewijzigd inzicht zullen we het maar noemen)
Ze heeft voor mijn gevoel bewust gekozen voor een trainingsstal die op het allerhoogste niveau paarden traint, ruiters opleid. Met wat statistieken is het niet moeilijk te bewijzen dat topsport een aanslag is voor het lichaam. Dat zijn allemaal dingen die ze wist! en waarmee ze blijkbaar geen problemen had toen het goed ging.

Ja ze mag van mening veranderen, Ja U2 is geblesseerd en slachtoffer.
Ja ze mag boos, verontwaardig en verdrietig zijn.

maar wat ik dan niet snap (en daarom noem ik het hypocriet)
Zij is opdrachtgever en in mijn ogen verantwoordelijk.
Nu achteraf het fout is gegaan, heeft iemand anders dan alle de schuld?

Wat als stal Bartels een week later een DA / tandarts op stal had die dit dan had geconstateerd?
Wat als stal Bartels haar had verteld, sorry Lonneke, U2 is geblesseerd en niet meer in staat te lopen op GP niveau?
Het gevoel dat ik krijg is er moet betaald worden. Dat gevoel komt voornamelijk door haar advocaat.
Maar ook hier idem dito LE is opdrachtgever.

Als ze een kruistocht zonder rechtszaak was begonnen onder de kop:
Pas,op dit kan iedereen overkomen is het signaal duidelijk.
Ik weet niet of Lonneke meeleest, hoop het eigenlijk niet omdat het de wonden open houd.
Maar ik denk dat ze moet kiezen, of een rechtszaak, of een heel veel sterkere boodschap.

De rechtszaak maakt denk ik meer kapot dan dat er te winnen is.

Photoshop??????
kom op, zijn wij hier nieuw bewijsmateriaal bezig aan te dragen, voor of tegen?
dit soort zaken gaan een eigen leven leiden, en doen niet echt ter zake.
Het hoort thuis in de rubriek: modder gooien, foto's zonder medische rapportage zijn in mijn ogen niet eens bewijs.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:00

russel schreef:
Als je paard tot GP zonder letsel gereden wordt, dan juich je...wat ze ook jaren deed...totdat ze haar paard ging ophalen en thuis constateerde dat gejuich te voorbarig is geweest omdat ze letsel constateerde....

U2 heeft volgens mij nooit GP gehaald hoor !

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:01

russel schreef:
Bijzonder, gefotoshopt....geloven jullie dat nu zelf? Er is altijd hoor en wederhoor, dus gedaagvaarde partij gaat natuurlijk ook onderzoek doen. Beide partijen zijn geen amateurs in zakenleven...

Als je goed kijkt zie je gewoon dat het stukje erop geplakt is, dus ja dat geloof ik wel :-) Fotoshoppers zien het meteen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:04

BMHP schreef:
Het hoort thuis in de rubriek: modder gooien, foto's zonder medische rapportage zijn in mijn ogen niet eens bewijs.

Foto is gebruikt in rapport van Ulrike Thiel. Hoe dan ook is het geen bewijs, maar je ziet (als je het eenmaal weet) écht dat die foto bewerkt is. Maar dan nog: ik zie een paard en een laars..... Is dat U2, ik zou het niet weten :D Is geen kwestie van modder gooien, maar een reactie op iets uit dat rapport (en dat wordt hier al pagina's lang gedaan). Dus ik zie het probleem niet....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:20

Netje schreef:
russel schreef:

Als je goed kijkt zie je gewoon dat het stukje erop geplakt is, dus ja dat geloof ik wel :-) Fotoshoppers zien het meteen.

Je ziet natuurlijk ook wat je wilt zien :D
Naast de foto is er ook ondersteunend bewijsmateriaal van overmatig spoorgebruik. Ik meen ook in het rapport te hebben gelezen dat littekenweefsel en wrijfplekken ook door DA zijn geconstateerd. Dat is denk ik een stuk belangrijker nog dan de foto.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:56

ik bedoel het gezeur over photoshop. Het is normaal om een foto te bewerken zodat wat je wil laten zien duidelijk showt. knippen plakken is oplichterij, maar ook modder gooien omdat het de discussie in een ander licht brengt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:56

Kinke schreef:
Dat zit ik me ook af te vragen, zo'n advocaat zal toch echt niet zo dom zijn om een gefotoshopte foto als bewijs aan te leveren. Dat is gemakkelijk te onderzoeken en hij/zij gooit daarmee zelf z'n glazen in.

Nee natuurlijk niet. En ja ik werk veel met Photoshop (niet met fotoshop, misschien is dat iets anders :+ ).
Maar ik denk dat sommigen zien wat ze graag willen zien.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:36

Natuurlijk was Lonneke opdrachtgever en natuurlijk zal ze hebben geweten dat topsport niet niets is, maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee ook inzicht had in de volledige trainingswijze en gevolgen.
Dus nee, ik vind het niet hypocriet.
Ik heb ook wel eens opgekeken naar prestaties van mensen, voordat ik wist wat daarachter zat.
Op het moment dat je dat beseft, dondert zo iemand meteen hoog en hard van het voetstuk.

En eerlijk gezegd denk ik dat een boodschap dan geen nut heeft/niemand helpt. Een rechtszaak wel, want deze rechtszaak wordt door de dressuursport ongetwijfeld nauwkeurig gevolgd. Als werkelijk helder wordt dat het huidige doel in de sport (het graag geziene plaatje) de middelen heiligt en dat dit daar de consequenties van zijn, gaan de gevolgen van het hele proces veel verder dan alleen dit proces.
Dan zal Bartels niet de laatste zijn, waarbij de trainingsmethode in twijfel wordt getrokken.

(helgstrand staat immers ook al onder vuur en in duitsland is een proces geweest tegen de rollkur)
Dus ja, ik begrijp de stap van het proces wel

Wie uiteindelijk in het gelijk wordt gesteld, weet ik niet. Ik kan alleen hopen dat de volledige waarheid helder wordt, incl de oorzaak van de letsels bij het paard en dat het niet, zoals zo vaak, onder de tafel wordt geveegd.

En nee, ik geloof nog steeds niet dat het photoshop is. Ik geloof absoluut niet dat de advocaat van Lonneke dergelijke stommiteiten begaat, want dat is altijd te achterhalen. En eerlijk gezegd vermoed ik dat het bewijsmateriaal meer inhoud dan datgene wat gepubliceerd is. Maar weten doe ik niets...

Vandaar dat ik hoop dat alles tot op de grond wordt uitgezocht en de waarheid, ongeacht wat die is, volledig helder wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:44

Netje schreef:
russel schreef:

U2 heeft volgens mij nooit GP gehaald hoor !

Nee klopt, Prix st George, maar was wel de bedoeling...maar dan toch is blijkbaar dat nivo te hoog geweest voor dar paard. En dat hadden de kundige ruiters en instrukteurs voor een slordige 1000 euro per maand aan expertise ook kunnen inschatten... En dat was mijn punt.

Ik zelf en Lonneke vast ook hebben nl het kundige oog en de technische vaardigheden van de ruiters en instrukteurs van stal Bartels hoog in het vaandel staan.

Als er mensen zijn die echt kunnen rijden en met het juiste gevoel paarden boven verwachting kunnen laten bewegen, dan zijn zij het wel...en daar is duidelijk iets mis gegaan en over een te lange periode....

12000 euries per jaar is toch een leuke verdiensten voor een uurtje per dag rijden en het stal personeel te laten verzorgen in de dagelijkse route...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:33

russel schreef:
12000 euries per jaar is toch een leuke verdiensten voor een uurtje per dag rijden en het stal personeel te laten verzorgen in de dagelijkse route...

Dit vind ik altijd weer zo flauw.... Weet niet of je de accomodatie en alle faciliteiten kent, maar die moet natuurlijk ook betaald worden (evenals dat genoemde stalpersoneel) en niemand heeft LE gedwongen daar te gaan staan. Daarbij: denk dat dit op stal bij andere bekende ruiters zeker niet minder zal zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:40

Netje schreef:
russel schreef:

Dit vind ik altijd weer zo flauw.... Weet niet of je de accomodatie en alle faciliteiten kent, maar die moet natuurlijk ook betaald worden (evenals dat genoemde stalpersoneel) en niemand heeft LE gedwongen daar te gaan staan. Daarbij: denk dat dit op stal bij andere bekende ruiters zeker niet minder zal zijn.

Netje ik denk dat er bedoeld wordt dat dit gewoon veel geld is om te betalen en dat je dan wel erg op je neus kijkt "als je paard naar de kl.te is gereden" even uitgaande van de beleving van LE. LE heeft daar haar paard gestald met andere verwachtingen, daar zullen we het toch met zijn allen over eens zijn, ongeacht wat nu waar en niet waar is van het hele verhaal.

Ik geloof ook niet zo dat er geknoeid is met foto's. Zou wel heel erg dom zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:11

Yes, zo bedoel ik dat dus.....

Ik zie alles zonder de roze bril....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:27

Even een kleintje off topic (als t mag). Gisterenavond Wensing nog voorbij zien komen in het programma van Brandpunt gisterenavond. Ging over het vele geld wat met de handel in internationale sportpaarden is gemoeid en het bedrog dat daarmee gepaard gaat.
2 voorvallen van tussenhandelaren die wat al te veel commissie hadden berekend zonder het de eigenaar te vertellen. Paard verkocht voor 9 ton terwijl er 4 ton naar de eigenaar ging.
Het geval Tommie Visser / Vingino kwam ook nog even voorbij. Daar is de zakenpartner van Wensing, Maaike Weda mee bezig. Ze hebben de handen vol aan de hippische zaken. De meeste halen het nieuws niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:55

Ja ook gezien, wist niet dat het zo erg was....jemig de pemig...