Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Is het niet ontzettend naief om te denken dat binnen de EU alles prima geregeld is en dat daar buiten alleen maar horken wonen en leven die zich ook zodanig gedragen. Alsof het op die manier logisch is dat dieren in het buitenland zo behandeld worden. Ik zie daar de logica niet van in.
Zoals je ziet waren er ook veel bedrijven die in de veronderstelling waren prima vlees in te kopen. Maar daar gaat het dan ook fout. Er is niet (voldoende) gecontroleerd en in elke tussenstap is alleen op vertrouwen gehandeld. Ik weet hoe het in de voedselindustrie er aan toegaat wat betreft controles en supermarkten auditen op grote schaal en met regelmaat. Het is mij écht een raadsel waarom hier niet is geaudit. Men is er vanuit gegaan dat de partij waar zij het kochten dat wel controleerde en met zoveel tussenschakels is dat dus niet goed gegaan.
Sammie schreef:Maar zo werkt een samenleving niet en zo kan een samenleving ook niet werken. Als jij je kind naar een basisischool stuur kies je die uit op soort onderwijs en soort school. Je gaat (en je behoort) er ook vanuit te gaan dat je kind wat leert op school. Dat de juffen en de meesters voor de klas les kunnen geven en om kunnen gaan met jouw kind. Zij worden getoetst en jij gaat regelmatig op tussentijdsgesprekje. Je gaat er niet vanuit dat je kind met 7 en 8’en thuiskomt omdat de juf of meester zomaar wat invult. Als jij je auto naar de garage brengt moet je er vanuit kunnen gaan dat je auto nagekeken wordt. Dan ga je er niet onderkruipen om vervolgens zelf een APK uit te voeren Je moet er vertrouwen in kunnen hebben dat een andere partij doet wat hij zegt . Als je dat vertrouwen niet kunt hebben, moet je alles zelf doen. In een samenleving als de onze kan dat niet. Daar maak je afspraken voor.. en worden deze gebroken dan zitten er consequenties aan. . En dat zie je ook in dit topic… Nu zijn o.a. de consequenties dat bepaalde merken en supermarken links gelaten worden en reken maar dat het heel lang duurt eer dit negatieve gevoel over de snacks van merk y en vlees van supermarkt x de wereld uit is.
Magrathea schreef:Je geeft goede voorbeelden, maar ook daar gaan we er in het algemeen niet zomaar van uit dat het goed zit.
Tallie1979 schreef:Eyes on animals heeft ook een YouTube kanaal. Hier kan je de rapportage zien waarbij wel alle misstanden te zien zijn. Ze hebben voor de tros uitzending het ergste nog weg gelaten!
Ook kan je er filmpjes zien met betrekking tot het halal slachten in Turkije en het CO2 verdoven van varkens.
Ik heb, ondanks dat het vreselijk is om te zien allemaal, bijna alle filmpjes op het kanaal gekeken.
Het is monsterlijk, bij de paarden, de koeien en ook zeker bij de varkens.
Eigenlijk is de mens een monster zoals er met dieren wordt omgesprongen. Ik ben blij dat ik weinig vlees eet en daarbij ook biologisch. Halal eet ik al jaren niet meer!