Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:12

upendo schreef:
Ze bedoelt dat er vanuit de organisatie om Hulp bij een beleidsplan schrijven moet worden gevraagd.

Dat bedoel ik inderdaad. Je kan daar nu zelf heel veel tijd en werk insteken, als je dan naar de organisatie stapt en die zegt mmmm, maar ik vind het goed hoe we het nu doen, dan staan we 0,0 stappen verder.
Net zoals met alcoholisme, depressie en dergelijke moet de persoon zelf beseffen dat er een probleem is en dat die hulp nodig heeft. Alleen dan heeft het nut.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:59

Gini schreef:
upendo schreef:
Ze bedoelt dat er vanuit de organisatie om Hulp bij een beleidsplan schrijven moet worden gevraagd.

Dat bedoel ik inderdaad. Je kan daar nu zelf heel veel tijd en werk insteken, als je dan naar de organisatie stapt en die zegt mmmm, maar ik vind het goed hoe we het nu doen, dan staan we 0,0 stappen verder.
Net zoals met alcoholisme, depressie en dergelijke moet de persoon zelf beseffen dat er een probleem is en dat die hulp nodig heeft. Alleen dan heeft het nut.

Wat knap dat je vanachter je computer kunt bepalen dat het probleem bij deze stichting hiermee vergelijkbaar is; geef dan eens aan wat je concreet weet van deze mensen en óf er niet een bedrijfsplan is. Eerder kon je al lezen dat er nl. wel het e.e.a. vastligt (zie paar bladzijden terug). Ik vind dit allemaal wel ver gaan hoor !

Gini

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:13

Nu kan je op alle slakken zout gaan leggen. Als je ieder bericht dat niet "woehoe, joepie, wat zijn deze mensen goed bezig" zegt extreem negatief gaat lezen, dan kap ik er maar mee. Mensen met problemen moeten zelf een oplossing willen en zelf hulp vragen, dat is wat ik daarmee wil zeggen.
Waaruit ik vaststel dat ze geen goed bedrijfsplan hebben? Omdat ze zelf in nood zijn. En niet voor de eerste keer. Kan je moeilijk van goede bedrijfsvoering spreken.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:54

Ben het eens met Gini.

Als er een goede bedrijfsvoering was geweest, dan hadden ze nu niet in nood gezeten, alweer!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:05

Netje schreef:
Wat knap dat je vanachter je computer kunt bepalen dat het probleem bij deze stichting hiermee vergelijkbaar is; geef dan eens aan wat je concreet weet van deze mensen en óf er niet een bedrijfsplan is. Eerder kon je al lezen dat er nl. wel het e.e.a. vastligt (zie paar bladzijden terug). Ik vind dit allemaal wel ver gaan hoor !

Zoals ik ook al eerder schreef heeft het totaal geen zin om plannen te maken als men zich er toch niet aan houdt. En tenzij het natuurlijk een heel slecht plan is (of er sprake is van heel veel tegenslag waar ik niets over gelezen heb), kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat ze zich niet aan het plan hebben gehouden. Anders hadden ze namelijk niet in nood gezeten.
Het maken van een plan is daarmee eigenlijk verspilde moeite, en de bedrijfsvoering is niet op orde.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:16

Zelfde handelaar van horrormelding vent gaat dus gewoon door met zijn handel , heb het ondertekend geen idee of dit gaat helpen , heb al een paar keer naar deze gemeente geschreven maar geen antwoord , zijn al twee keer aangegeven door dierenbescherming maar gerechtigheid duurt te lang , geld wat die verdiend heeft met andere zal die wel goed mee bezig zijn om andere dieren te kopen .

http://www.change.org/es/peticiones/d-j ... -de-segura

Hij is aangegeven door Refugio Burrito uit Malaga die ezels opvangen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:36

Dus al die paarden zijn gekocht en ze hebben er verder geen aanklacht tegen gedaan?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:41

Ja natuurlijk gaat die door! Die gekke Ollanders kopen zijn paarden toch wel. Zo blijft zijn bedrijfje ook in stand.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:42

Ik weet niet of het eerlijk is om te stellen dat het aan de bedrijfsvoering ligt dat ze in nood zitten.

Het is ook iets wat van buiten af komt: zij ervaren het als nood dat er veel meer paarden hun hulp nodig hebben dan ze aan kunnen.
Dat is iets waar alle stichtingen mee te kampen hebben. En dat is heel erg.

Ik zelf wil het liefst alle honden en paarden redden, en ik kan dat niet. Ik ervaar dat ook wel eens als nood. Maar ik kan niet in mijn eentje de wereld redden. Kun je mij toch niet aanrekenen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:44

Maar jij bent dermate verstandig dat je ziet dat dat doel onrealistisch is en daarom verklein je je schaal.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:50

upendo schreef:
Maar jij bent dermate verstandig dat je ziet dat dat doel onrealistisch is en daarom verklein je je schaal.

Ja, maar als ik vervolgens dagelijks geconfronteerd wordt met dieren in nood, zoals deze mensen, waar anderen naar toe komen om hun paarden onder te brengen, dan voel ik me toch behoorlijk tekort schieten en dan ben ik echt wel in nood. Ik denk dat dit ook zo'n verhaal is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:52

Met het opkopen van broodfokpuppy's
a) los je de problemen op
b) houd je de broodfok in stand.
Rarara?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:53

calippe schreef:
upendo schreef:

Ja, maar als ik vervolgens dagelijks geconfronteerd wordt met dieren in nood, zoals deze mensen, waar anderen naar toe komen om hun paarden onder te brengen, dan voel ik me toch behoorlijk tekort schieten en dan ben ik echt wel in nood. Ik denk dat dit ook zo'n verhaal is.

Je schiet pas tekort als je je fundament niet meer op orde hebt.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:57

Gini schreef:
Rarara?

?

Wie heeft het hier over broodfokpuppies? Heb ik iets gemist?

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:57

Ceriadwen schreef:
Je schiet pas tekort als je je fundament niet meer op orde hebt.

Te kort schieten kan ook een gevoel zijn. Als je meer wilt dan dat je kunt. Het kan heel frustrerend zijn, onbevredigend, etc. Vraag maar aan veel mensen die in de zorg werken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:00

calippe schreef:
Gini schreef:
Rarara?

?

Wie heeft het hier over broodfokpuppies? Heb ik iets gemist?

Ter vergelijking. Als je deze vergelijking niet begrijpt, dan snap ik dat je ook de fundamentele problemen die deze organisatie heeft niet kan begrijpen.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:02

Gini schreef:
Ter vergelijking. Als je deze vergelijking niet begrijpt, dan snap ik dat je ook de fundamentele problemen die deze organisatie heeft niet kan begrijpen.

Leg eens uit?

Want van broodfok bij paarden is toch geen sprake?

En de stichtingen in spanje die honden opvangen, zijn een soort van asiel en vangen ook straathonden op. Die fokken niet voor geldelijk gewin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:04

calippe schreef:
Gini schreef:

Leg eens uit?

Want van broodfok bij paarden is toch geen sprake?

En de stichtingen in spanje die honden opvangen, zijn een soort van asiel en vangen ook straathonden op. Die fokken niet voor geldelijk gewin.

Ik denk dat Gini bedoelt, dat er handelaren zullen zijn in Spanje die niet nadenken als zo'n dier 'gered' is, maar denken 'das mooi, dat zijn centen die ik eerst niet had' en op die manier gewoon weer doorfokken, want er is toch een stichting die geld inzamelt en vervolgens jou komt redden door je dieren van je op te kopen. Denk ik hoor, don't shoot me als het niet zo is.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:07

chelle_dora schreef:
Ik denk dat Gini bedoelt, dat er handelaren zullen zijn in Spanje die niet nadenken als zo'n dier 'gered' is, maar denken 'das mooi, dat zijn centen die ik eerst niet had' en op die manier gewoon weer doorfokken, want er is toch een stichting die geld inzamelt en vervolgens jou komt redden door je dieren van je op te kopen. Denk ik hoor, don't shoot me als het niet zo is.

Die stichtingen moeten in principe niet opkopen want dan houden ze het probleem in stand.

Ze moeten die dieren gratis krijgen. En de dieren vervolgens opknappen en indien mogelijk ter adoptie stellen voor een prijs waardoor ze tenminste uit de kosten kunnen komen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:07

Je gaat door voor de koelkast. :D
Om dus de vergelijking door te trekken naar het onderwerp.

Als je verwaarloosde handelspaarden opkoopt
b) hou je de handel en mogelijke verwaarlozing in stand
Rarara?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:08

Heb ook getekend Judith. Het is gewoon schandalig dat die man gewoon met zijn praktijken door kan gaan.

Zou de rest van dit topic misschien ook kunnen tekenen? het is gewoon naam, achternaam, land en postcode invullen en eventueel waarom je tekent , daarna firmar, dat betekent tekenen, ze hebben nog 128 stemmen nodig.

Handelaren weten dat nederlanders of engelsen dit zielig vinden en dan hun paarden opkopen om ze te redden, en veelal vangen ze er dan meer en verkopen ze sneller, als dt ze een paard goed te eten geven en willen verkopen . Zo blijft het een circel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:08

calippe schreef:
chelle_dora schreef:

Die stichtingen moeten in principe niet opkopen want dan houden ze het probleem in stand.

Ze moeten die dieren gratis krijgen. En de dieren vervolgens opknappen en indien mogelijk ter adoptie stellen voor een prijs waardoor ze tenminste uit de kosten kunnen komen.

Maar de vraag is dus of dat gebeurt. Ik zie inderdaad wel heel vaak op facebook staan 'we willen die en die paarden ophalen, maar daar hebben we x aantal euro voor nodig! Wie helpt ons!'. Dat wekt wel de illusie dat ze de paarden overkopen van de handelaren, dus in die zin snap ik de broodfok vergelijking dus helemaal, want hoe leuk het ook is dat ze paarden redden, als ze ze kopen.... Tja dan kan ik ook wel een stichting hier opzetten en alle oude hollandse paarden redden, maar op het moment dat je ze koopt vind ik dan weer geen sprake van redden..

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:10

Ik ga ervanuit dat ze niet eens geld hebben om die paarden te kopen. Volgens het bericht krijgen ze paarden aangeboden van huilende mensen, en staan er al 30 op de wachtlijst. Maar ze kunnen ze niet plaatsen. wellicht plaatsen, maar vervolgens geen geld hebben om de zorg te bieden die nodig is.

Dus het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat ze die paarden opkopen. Ik zou dat niet doen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:13

Citaat:

Ze moeten die dieren gratis krijgen. En de dieren vervolgens opknappen en indien mogelijk ter adoptie stellen voor een prijs waardoor ze tenminste uit de kosten kunnen komen.[/quote]

Maar de vraag is dus of dat gebeurt. Ik zie inderdaad wel heel vaak op facebook staan 'we willen die en die paarden ophalen, maar daar hebben we x aantal euro voor nodig! Wie helpt ons!'. Dat wekt wel de illusie dat ze de paarden overkopen van de handelaren, dus in die zin snap ik de broodfok vergelijking dus helemaal, want hoe leuk het ook is dat ze paarden redden, als ze ze kopen.... Tja dan kan ik ook wel een stichting hier opzetten en alle oude hollandse paarden redden, maar op het moment dat je ze koopt vind ik dan weer geen sprake van redden..[/quote]

Je slaat de spijker op zijn kop.

Calippe, ze kopen de paarden wel op, dat is dus de vizieuze circel.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:17

Zolang je nog voor een paard moet betalen, staat het paard niet in nood.
Een eigenaar zal het toch prefereren om zijn paard weg te geven aan iemand die hem voert, i.p.v. hem zelf dood te laten hongeren?