Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babootje schreef:Ik zie alleen het nut van zo'n ding als het onder begeleiding gebruikt wordt in een les situatie in een bak bij beginnende ruiters met een hoog valrisico.
chelle_dora schreef:Denk je veilig te rijden, klapt dat ding ineens los op het moment dat ie juist vast had moeten blijven zitten.. Leuk als je paard daar dan ineens van schrikt
sj33k schreef:Dat kan altijd fout gaan door een fabrieksfout of wat dan ook. Ik vertrouw het voor geen meter, zelfs niet om uit te proberen, brr.Vernieuwing / innovatie roept nu eenmaal altijd weerstand op.
Iedereen die het Pulliter systeem zou willen proberen, is van harte welkom op de demodag die in het voorjaar van 2014 zal worden gehouden.chelle_dora schreef:Denk je veilig te rijden, klapt dat ding ineens los op het moment dat ie juist vast had moeten blijven zitten.. Leuk als je paard daar dan ineens van schrikt
Het systeem ontsluit zich, er is zeker geen sprake van 'los klappen'!
Bij een lage of lege batterijstand zal het systeem zich niet sluiten. Bij een defect of lege batterij zal een waarschuwingslampje gaan branden.
Babootje schreef:Ik zie alleen het nut van zo'n ding als het onder begeleiding gebruikt wordt in een les situatie in een bak bij beginnende ruiters met een hoog valrisico.
sj33k schreef:Vernieuwing / innovatie roept nu eenmaal altijd weerstand op.
Iedereen die het Pulliter systeem zou willen proberen, is van harte welkom op de demodag die in het voorjaar van 2014 zal worden gehouden.
.
karuna schreef:Ik wil zeker op de hoogte gehouden worden waar zoiets bekeken kan worden. Als dit voor mij het verschil maakt tussen nagenoeg niet meer kunnen rijden of ietsje langer kunnen genieten op ons knollie. Dan heb ik daar geld voor over.
Juist vanwege mijn beroerde evenwichtsorgaan en draaiduizeligheid lig ik er erg snel naast en kost het me teveel energie om het rijden langer dan 10 minuten in stap vol te houden. Als ik hiermee dat zou kunnen verlengen naar bv 20 minuten of een half uur stappen en een kleiner risico om er op een stomme manier af te vallen graag. Onze tinker houdt al rekening met me door te gaan stilstaan als hij voelt dat ik ga wiebelen ongeacht welke gang hij gaat. Maar dat is soms domweg niet genoeg om te voorkomen dat ik ga schuiven en er met moeite op kan blijven zitten, of net niet meer.
En vroeger er vaak genoeg vanaf gedoken op zachtere of hardere manieren. Soms had het systeem me ervoor kunnen behoeden maar soms ook niet, en dat waren de situaties waarbij het systeem zou losklappen zelf ook. En de grootste schade aanmezelf is aangedaan bij juist de l ullige duikelpartijen van een bijna stilstaand paard dat wat wegglijd bijvoorbeeld waarbij mijn kniegewricht is gebroken. En de laatste keer geen idee of het systeem me had kunnen behoeden van een flinke smak. Paardlief flipte door een steek van een insect. Ik heb het nog bijna een grote volte kunnen uitzitten maar ben toen toch echt gelanceert. Had graag blijven zitten maar dat ging echt niet meer, dankzij valles ben ik netjes doorgerolt maar toch stevige schade opgelopen achteraf.
naomi_g1998 schreef:Babootje schreef:Ik zie alleen het nut van zo'n ding als het onder begeleiding gebruikt wordt in een les situatie in een bak bij beginnende ruiters met een hoog valrisico.
Als dan een paard schrikt dan zit zo'n beginnende ruiter een rodeo uit, leuk dat die botten misschien wel tien minuten lang door mekaar geshaked worden.
Er bestaan geen braaf genoege paarden. Elk paard is een schrikdier en ook al word die als bomproof beschreven kan het alsnog in een rodeo stier veranderen.
PowerReiner schreef:Babootje schreef:Ik zie alleen het nut van zo'n ding als het onder begeleiding gebruikt wordt in een les situatie in een bak bij beginnende ruiters met een hoog valrisico.
Lijkt in eerste instantie aannemelijk, maar denk toch dat weinig instructeurs ervoor zullen kiezen. Een ruiter moet ook leren vallen en naomi heeft ook zeker een punt.
Babootje schreef:PowerReiner schreef:
Ik zie alleen het nut van zo'n ding als het onder begeleiding gebruikt wordt in een les situatie in een bak bij beginnende ruiters met een hoog valrisico.
Lijkt in eerste instantie aannemelijk, maar denk toch dat weinig instructeurs ervoor zullen kiezen. Een ruiter moet ook leren vallen en naomi heeft ook zeker een punt.
pulliter schreef:ANSWER FROM PULLITER
If someone from the 1400’s would come to visit us today, ….one of the only things that has neither changed nor evolved since is horse ridding….. The ‘visitor’ would just pick up a horse and ride…. And the curious thing is that at that time they had much less accidents than we do today !
bruja schreef:Ik vind t wel een interessant systeem.
Ik ben een ervaren ruiter, maar met een paard dat soms verandert in een rodeoknol. Ze kan handstanden maken als t moet! Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar 1 of 2 x per jaar krijgt ze het op haar heupen. Uiteindelijk komt het er dan op neer dat ik het niet meer uit kan zitten en val... Heeft me in de afgelopen jaren al menig kneuzingen en verwondingen opgeleverd. Misschien dat dit systeem ervoor kan zorgen dat ik het wél uit weet te zitten, ook na de 20e bok!
Ik wil de demo's dus wel meemaken!
PowerReiner schreef:Babootje schreef:
Ik zie alleen het nut van zo'n ding als het onder begeleiding gebruikt wordt in een les situatie in een bak bij beginnende ruiters met een hoog valrisico.
PowerReiner schreef:Met leren vallen bedoel ik niet per se dat het door de instucteur wordt aangeleerd, ik heb het immers ook nooit op de manege geleerd. Ik heb al vroeg geleerd dat iets leren met vallen en opstaan gebeurd, zo ook paardrijden en dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Ik zou persoonlijk als ik instructeur zou zijn mijn leerlingen nooit met zo'n systeem op een paard zetten, dit omdat vallen soms beter is dan te blijven zitten. Flink lelijk als er een kind van 8 een wiplash oploopt omdat ie vast zat op een rodeo paard, en dat gebeurd ook soms bij manege paarden. Dan verkies ik ervoor dat het kind valt en 10 minuten last heeft van zijn arm bijvoorbeeld.
naomi_g1998 schreef:Babootje schreef:Ik zie alleen het nut van zo'n ding als het onder begeleiding gebruikt wordt in een les situatie in een bak bij beginnende ruiters met een hoog valrisico.
Als dan een paard schrikt dan zit zo'n beginnende ruiter een rodeo uit, leuk dat die botten misschien wel tien minuten lang door mekaar geshaked worden.
Er bestaan geen braaf genoege paarden. Elk paard is een schrikdier en ook al word die als bomproof beschreven kan het alsnog in een rodeo stier veranderen.
WildWings schreef:Als je reactievermogen zo tragisch is dat je minutenlang nodig hebt om op een knopje te drukken heb je sowieso toch niets in de buurt van paarden te zoeken?
Wat een oneindige loze argumenten voeren mensen hier aan zeg. Dit is net zoals geen cap dragen omdat het je neus zou breken als je valt, of geen autogordel omdat die in je nek kan snijden, etc. Vernieuwingen gaan altijd gepaard met tegenspraak, maar kennelijk is het hier helemaal extreem. Vooral niet open staan voor nieuwe dingen en lekker tegendraads blijven zijn, daar kom je wél ver mee