mamamier schreef:Nens77 schreef:en zie dat maar eens te vinden hier in de buurt.
Dat is een egoïstische smoes, geen excuus.
En jij kunt erover oordelen want jij woont ook hier in de buurt ?
En jouw situatie wat gezin, werk en paard betreft is exact gelijk aan de mijne ?[/quote]
Het mag best wat minder aanvallend gezegd worden maar de strekking blijft hetzelfde. Als de situatie qua werk, gezin en paard het niet toelaat om een paard op aanvaardbare manier te houden, dan geen paard naar mijn mening. Ik zou onze pony ook het liefst 24/7 op gras hebben met inloop stal op een betaalbare stal met luxe faciliteiten voor de ruiter. Maar dat vind je niet in de randstad. Dus wij hebben gekozen voor de plek waar het voor de pony het fijnste is. Waar hij dus in de winter zo'n 12 uur op de zand paddock staat met zijn grote vriend en onbeperkt hooi en in de zomer de hele dag op de wei. Met minder kan ik geen genoegen nemen. Vind ik niet kunnen tov het dier. Dat er geen enkele luxe is en dochterlief dagelijks een takken eind moet fietsen en ik er behoorlijk wat tijd in moet investeren is jammer maar een bewuste keuze.
Ook ik heb een drukke baan, vier kinderen en 6 katten (hobbyfokker) en manlief werkt doordeweeks in het buitenland waardoor ik dus alles alleen doe. Toch is de stal keuze gemaakt op basis van wat de pony nodig heeft en niet op wat mij beter uitkomt. Want geloof me, het zou zoveel makkelijker en minder tijdrovend zijn om hem op de manege achter ons huis te zetten....[/quote]
Ik zei niet dat mijn situatie het niet toe laat.
Ik bedoel daarmee dat ik naast mijn eigen wensen ook rekening dien te houden met de veiligheid van mijn dochter. En niet een uur in de auto kan zitten om er te komen.
Ergens een stalletje op een stuk wei met verder niets betekend (met een ex manege pony die nooit buitenkwam) voor mijn dochter niet rijden (voor mij overigens ook niet).
Ze zal hem eerst in een veilige omgeving (lees rijbak) goed onder controle moeten hebben voor ze naar buiten kan (ze is 11).
Het zou voor mij een stuk MINDER tijdrovend zijn als hij in de hit actief (want dat is een van de weinige plaatsen waar ze ook in de winter steeds buiten zijn) zou staan want dan kan ik ook eens een dag of twee overslaan.
Nu MOET ik twee keer per dag omdat ik anders vind dat mijn paard er te weinig uitkomt.
Maar ja, de hit heeft een wachtlijst (waar ik overigens op sta, al bijna 1,5 jaar) en loopt het risico te verdwijnen wegens ontpoldering) en zoals al gezegd is het niet zo eenvoudig om een goede stek te vinden....
De pony is overigens manegepony geweest, dus we hebben hem op zijn oude plekje laten staan en ondanks dat is hij al enorm opgeknapt.
dat probeert men te zeggen.