Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LisanneElena schreef:inderdaad is een paard een wild dier, dus waarom zou het iets voor je doen als het gewoon weg kan rennen en eigenlijk kan doen wat hij zelf wil? Bij de meeste paarden merk je het wel als ze iets leuk vinden...wat heeft dat trouwens met Bonfire te maken?
Ceriadwen schreef:In de kern heeft de man gewoon gelijk, maar dat willen wij natuurlijk allemaal niet weten
Vivian__ schreef:Lon schreef:Prikkelende column, een stuk beter dan die over Mariska Orban-de Haas. Ik denk dat aan het hebben van een dier altijd een egoïstische component zit, een dier kiest er niet voor om huisdier te zijn. Of je dat acceptabel vindt, beslist een ieder voor zichtzelf.
True.
Maar aan de andere kant.. Ik heb er ook niet voor gekozen om in deze 'maatschappij' te leven...

Of het verstandig/veilig is is wat anders.
LisanneElena schreef:inderdaad is een paard een wild dier, dus waarom zou het iets voor je doen als het gewoon weg kan rennen en eigenlijk kan doen wat hij zelf wil? Bij de meeste paarden merk je het wel als ze iets leuk vinden...wat heeft dat trouwens met Bonfire te maken?

), maar kom hem wel 3 keer per week rijden. chelle_dora schreef:Wat ik me dan afvraag.. Misschien is iemand erop gekomen hoor al, maar hoe zit dat dan met mennen? Hou je dan wel van je paard..?
Je zit er dan immers niet op.
Tiepfoudt schreef:chelle_dora schreef:Wat ik me dan afvraag.. Misschien is iemand erop gekomen hoor al, maar hoe zit dat dan met mennen? Hou je dan wel van je paard..?
Je zit er dan immers niet op.
Je haalt me de woorden uit de mond. Nee, want je vierspan gaat en staat maar lekker waar die wil. Komen geen ongelukken van

Waarschijnlijk was hij dan tot het inzicht gekomen dat het 'gebruiken van een paard' niet in verband staat met of je van dat dier houd of niet. Tiepfoudt schreef:Precies! Als hij zich wat verder had verdiept in de hele paardensport dan had hij zijn punt een stuk beter kunnen onderbouwen. Dan nog zou ik het niet met hem eens zijnWaarschijnlijk was hij dan tot het inzicht gekomen dat het 'gebruiken van een paard' niet in verband staat met of je van dat dier houd of niet.