Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:34

[/quote]Moet ie daarvoor niet naar achteren kunnen kantelen? Bollen van de lage rug, is een naar achter gekanteld bekken... Tenminste, da's bij mensen wel zo. Dus ik denk dat een naar voren gekanteld bekke, juist ongunstig is, want dan hol je de lage rug...[/quote]

Maakt de rug bol bij de lendenen met ondergekantelde bekken! naar achter staande bekken maat de rug hol, maar met rijden kan je ze de rug laten strekken en leren gebruiken, ondergekantelde bekken zitten erg vast de rug is namelijk bol van skelet al, dat deze hengst bol in de rug/lendenen is staat ook zijn keuringsrapport. Heb ook gelezen dat hij uitgejoeld is op de keuring toen men doorgaf dat hij door was, vele vonden hem dus waarschijnlijk niet goed genoeg! Dier kan er nat niks aandoen, dat vind ik dan weer sneu.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:58

Ben zeer voor begeleiding door Dhr. Edward Gal, die moet er echter geen tweede TOOT in proberen te zien, hetgeen (emotioneel) best heel moeilijk zal zijn... kan alleen maar hopen... gezien de druk tot presteren die er onvermijdelijk achter zit..dat dit geen "zo snel mogelijk in the picture rijden" verhaal wordt, zoals dat het geval was met de miljoenen- aanschaf van vader Totilas in Duitsland en is verworden tot een absolute farce, dat paard heeft daar bedroevend genoeg nooit meer iets waargemaakt van diens reputatie. Misschien dat er nog IETS van zijn vermogen doordruppelt in zijn nazaten, zoals misschien bij deze jonge hengst. Maar daar ligt tegelijk het gevaar in.

Dan krijg je uiteindelijk: "welke "Toot" is beter (trouwens, wat is er mis met de naam Toto, Totilas zelf werd ook continu TOOT genoemd). Bonfire "Bonnie" en Salinero "Sallie" Ik bedoel maar, dat krijg je toch.
Het competitie-element is helaas nu al overduidelijk daar, gezien alle ophef en naam.

Op zich niets mis mee, maar hoe en wat en wie de jonge hengst ook is: het is NIET Totilas. En dat zal het nooit worden, het is zijn zoon, de jongeman dient vooral op diens eigen merites beoordeeld te worden... en zeker niet te vroeg te worden ingezet omdat er iets bewezen zou moeten worden, want dan gaat dit paard zeker stuk... als ik mij niet vergis is juist deze met deze achtergrond een behoorlijke laatbloeier, dus voor een jaar of 4 hoop ik op veel rust, gezond verstand en genade voor hem, als eerste goedgekeurde telg van Totilas.
Hoop dat de waan van de dag niet de hoofden van eigenaren en ruiter op hol brengt.
Maar dat het veulen de kans krijgt uit te botten (dit zowel letterlijk als figuurlijk te nemen), tot zijn waarachtige zelf.

Het onder trainingsbeheer brengen van de jonge Toto (dat Junior mag er van mij ook wel af, hij blijft immers geen Junior... sommige suggesties om hem Totilas 2 te noemen zijn nog erger: alsof hij bij voorbaat altijd in de schaduw van zijn vader zou moeten staan). bij Edward Gal vind ik zowel de juiste zet, als een risico inhouden... Nou schat ik Gal wel zo professioneel in, ondanks zijn emotionele uitspraak "het is net of er een stukje Totilas is thuisgekomen" dat hij er na enige aanvankelijke euforie wel ziet en door de tijd die er met zo'n jonge hengst overheen gaat voordat er ook maar IETS van te verwachten is, dat hij het onderscheid wel kan maken.

De pijn en het verlies en vervolgens de roemloze teloorgang van Totilas zit denk ik nog net onder de oppervlakte...
Uiteraard wens ik Gal en Toto het allerbeste, voor nu en in de toekomst.

Hoe heeft men vanuit Duitsland eigenlijk gereageerd op deze aanschaf, ik kan er geen commentaar (bijv van Schockemole of de familie Rath over vinden... iemand anders wel)?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:11

Ilaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:35

Ik denk dat Edward Gal kundig en eerlijk genoeg is om dit paard de tijd te gunnen die het nodig heeft. Hij weet als geen ander wat het doet wanneer je een paard te snel en te veel belast, hij wil dit paard nog kunnen rijden als het 14 is neem ik aan. Denk dus dat wij op hem kunnen vertrouwen, het paard komt toch pas in te picture als het daar klaar voor is en het vol kan houden, anders zet je jezelf (net zoals Totilas en Rath) heel ongeloofwaardig in het daglicht.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:37

Maar het verschil in de schouders van Toto en Gribaldi is toch ook onwijs groot, of lijkt dat maar zo? Als ik het zo zie, lijkt toto redelijk misvormd wat betreft romp-been-hals verhouding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:55

Charique schreef:
Met de lipizzaner beginnen ze heel erg laat met 4 inrijden en met 8 jaar pas de trucjes, geloof dat ze ook na 8 of 10 pas meelopen in shows, en ze lopen vaak op of iets voor de loodlijn, kwpnérs worden met 3 ingereden, krijgen met 4 de pavo cub en met 8 rijden ze al hogerop!! en dan ook nog vaak achter de loodlijn! een quarter heeft ook een afhangend kruis een engels volbloed ook, maar die kruizen zitten losser van de rug dan deze toltilas zoon, ze kunnen hun bekken nog naar achteren kantelen, je ziet op het filmpje de hengst ook lopen als een kameel, kan zijn bekken niet naar achter kantelen, zit teveel aan de rug vast in de lenden partij waardoor ze niet hun rug goed los kunnen laten, ga je ze lekker op de kop rijden krijg je spier schade in de rug met een beetje pech ook problemen met de wervels bijv kissing spines. Echt als je dit paard goed rijd en uit laat groeien zal je er veel aan hebben, maar helaas in de topsport moet het vroegtijdig en snel op de kop gereden worden! dat is dus dat verzameld gefokt de bekken staan al in de verzamelde stand dan gaan ze nog meer vragen gaat ie nog meer onderschuiven is een erge belast voor de rug, met deze bouw vraag je snel teveel van een dier!

Je ziet ook in de topsport weinig afzet bij de dressuurpaarden, en vaak een beetje hangende achterbenen zit geen power en afzet meer in de achter hand de voorhand doet alles en de achterhand treed alleen onder. dat is ook de manier van rijden maar een paard moet los kwa bouw dat wel kunnen doen.

Je commentaar is niet alleen een enorme berg onzin, ik stoor me ook nog eens vreselijk aan je schrijfstijl. Alsjeblieft beter op je punt- en commagebruik letten, dan is alles een stuk makkelijker te lezen.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:56

@ terpentijn: Heel mooi gesproken! Amen _/-\o_

sallandval

Re: Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:05

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:09

xSlvna schreef:
Maar het verschil in de schouders van Toto en Gribaldi is toch ook onwijs groot, of lijkt dat maar zo? Als ik het zo zie, lijkt toto redelijk misvormd wat betreft romp-been-hals verhouding.

Geen van beide zijn "misvormd', maar het is de Totilaszoon waarbij het beter in elkaar zit dan bij Gribaldi.

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:13

wauw heeft echt iets weg van Totilas!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:12

Charique schreef:
Maakt de rug bol bij de lendenen met ondergekantelde bekken! naar achter staande bekken maat de rug hol, maar met rijden kan je ze de rug laten strekken en leren gebruiken, ondergekantelde bekken zitten erg vast de rug is namelijk bol van skelet al, dat deze hengst bol in de rug/lendenen is staat ook zijn keuringsrapport. Heb ook gelezen dat hij uitgejoeld is op de keuring toen men doorgaf dat hij door was, vele vonden hem dus waarschijnlijk niet goed genoeg! Dier kan er nat niks aandoen, dat vind ik dan weer sneu.

Eens.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:08

"...waarschijnlijk vonden ze hem niet goed..." Ik quote je even. Dit is dus gokken naar de reden waarom. Heb je het gevraagd? Los daarvan, wat is volgens jou nou het probleem bij dit paard? Dat hij kapot gereden zal worden door Edward Gal of vind je hem gewoon niet mooi? Je kan niet zeggen dat hij anatomisch niet perfect is, dat is geen enkel paard, zelfs een lipizaner. De kunst zit hem in de kunst van de ruiter om dit paard in zijn meest optimale vorm te laten zien. Totilas was als vijfjarige ook niet iets bijzonders in vergelijking tot zijn leeftijdsgenoten toen. Maar die is ontzettend tot zijn recht gekomen onder mijns inziens, één van de meest bekwame ruiters van dit tijdperk. Dus ook al is deze jonge zoon nog verre van "perfect", laten we even nog een jaar of vijf wachten. Ik wil je dan nog eens horen. Boeien of hij door het KWPN wel of niet erkend of goedgekeurd zal worden, ik hoop hem in de wedstrijdring te mogen bewonderen en hoop dat hij net als zijn vader heel wat teweeg kan brengen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:12

Er werd gejoeld omdat het paard (volgens het publiek onterecht) door gelaten werd. Presteren zal die zeker, misschien niet als Valegro en Totilas, maar dat boeit ook niks.

Ilaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:44

Ik denk dat het Glock weldegelijk boeit xSlvna, voor de kijkers niet, die kijken toch wel. Maar zij moeten door het investeren in paarden het geld eruit zien te halen, zij zullen niet zomaar een loze investering doen omdat ze toevallig nog een tonnetje hadden liggen. In de toekomst kijken kun je nooit, maar als ze er niks in zien of niet verwachten dat hij de top kan halen, zullen ze niet in dit paard investeren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 02:35

anneliesdj schreef:
Charique schreef:

Eens.

Ik ben het eens met je gedachtegang maar niet dat het bij dit paard zo erg is.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:24

Resistance schreef:
Charique schreef:
Met de lipizzaner beginnen ze heel erg laat met 4 inrijden en met 8 jaar pas de trucjes, geloof dat ze ook na 8 of 10 pas meelopen in shows, en ze lopen vaak op of iets voor de loodlijn, kwpnérs worden met 3 ingereden, krijgen met 4 de pavo cub en met 8 rijden ze al hogerop!! en dan ook nog vaak achter de loodlijn! een quarter heeft ook een afhangend kruis een engels volbloed ook, maar die kruizen zitten losser van de rug dan deze toltilas zoon, ze kunnen hun bekken nog naar achteren kantelen, je ziet op het filmpje de hengst ook lopen als een kameel, kan zijn bekken niet naar achter kantelen, zit teveel aan de rug vast in de lenden partij waardoor ze niet hun rug goed los kunnen laten, ga je ze lekker op de kop rijden krijg je spier schade in de rug met een beetje pech ook problemen met de wervels bijv kissing spines. Echt als je dit paard goed rijd en uit laat groeien zal je er veel aan hebben, maar helaas in de topsport moet het vroegtijdig en snel op de kop gereden worden! dat is dus dat verzameld gefokt de bekken staan al in de verzamelde stand dan gaan ze nog meer vragen gaat ie nog meer onderschuiven is een erge belast voor de rug, met deze bouw vraag je snel teveel van een dier!

Je ziet ook in de topsport weinig afzet bij de dressuurpaarden, en vaak een beetje hangende achterbenen zit geen power en afzet meer in de achter hand de voorhand doet alles en de achterhand treed alleen onder. dat is ook de manier van rijden maar een paard moet los kwa bouw dat wel kunnen doen.

Je commentaar is niet alleen een enorme berg onzin, ik stoor me ook nog eens vreselijk aan je schrijfstijl. Alsjeblieft beter op je punt- en commagebruik letten, dan is alles een stuk makkelijker te lezen.

Amen! _/-\o_

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:04

Citaat:
als hij niet naar voren zou kunnen kantelen (hypothetisch gezien dus, ik zeg niet dat deze dat niet kan), kan hij hoe dan ook niet ondertreden en dragen lijkt me? En daarmee dus ook niet correct dragen/bewegen?
Of redeneer ik verkeerd? (please do correct me if I'm wrong)

Citaat:
Je hebt helemaal gelijk. Alleen met een naar voren gekanteld bekken kan het paard de achterhand doen laten dalen waardoor het de voorhand kan rijzen en waardoor het gewicht in balans (50/50) over dragende benen kan worden verdeeld.

Citaat:
Moet ie daarvoor niet naar achteren kunnen kantelen? Bollen van de lage rug, is een naar achter gekanteld bekken... Tenminste, da's bij mensen wel zo. Dus ik denk dat een naar voren gekanteld bekke, juist ongunstig is, want dan hol je de lage rug...

De rug met de daaraan verbonden romp bolt niet. De romp dient voor de verplaatsing stabiel gemaakt te worden om het eigen gewicht en dat van de ruiter in balans te kunnen verplaatsen. Geen enkele mechanische ingenieur ontwerpt een voertuig waarvan de carrosserie (de romp) in de beweging instabiel is. Dat doet de natuur ook niet. De vering zit derhalve in de ledematen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:19

ik gun het edward van harte ik ben heel benieuwd wat hij met dit paard gaat presteren over een paar jaar...laat ze eerst maar eens lekker aan elkaar wennen een jaartje dan praten we er verder over.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:42

Denk dat het plan wel was om een Totilas zoon te kopen dus ze zullen best wel meerdere gezien hebben zijn ook wat geveilt in NL toch ?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:09

Wat leuk dat Edward hem gaat rijden! Leuk voor Edward, en ik kijk er naar uit om Toto over een paar jaar te zien. Zal onder Edward wel weer uitgroeien tot een superpaard, en dat is 'm gegund!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 01:43

arie53 schreef:
De rug met de daaraan verbonden romp bolt niet. De romp dient voor de verplaatsing stabiel gemaakt te worden om het eigen gewicht en dat van de ruiter in balans te kunnen verplaatsen. Geen enkele mechanische ingenieur ontwerpt een voertuig waarvan de carrosserie (de romp) in de beweging instabiel is. Dat doet de natuur ook niet. De vering zit derhalve in de ledematen.

Je wilt zeggen dat de ruggengraat statisch is?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:08

Ja inderdaad arie? Bedoel je dat een rug strak is,zodra je iemand erop zit?
Dat kan nooit!

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:45

anneliesdj schreef:
arie53 schreef:

Je wilt zeggen dat de ruggengraat statisch is?

Hahaha ..een goede vraag..
dan zou geen osteopaat nodig zijn om de rugwervels los te maken.
Kunnen we besparen.
Een plank is een plank.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:22

Stabiel en statisch zit een verschil in.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:12

Maar ook met een stabiele rug, kun je zeker wel veerkracht hebben. Arie zegt dat veerkracht alleen vanuit de ledematen komt...