Gini schreef:Ik word hier eigenlijk een beetje triest van. Een ruiter die met 30 tot 40% van zijn lichaamsgewicht aan 1 teugel hangt, is een normaal beeld geworden in de paardensport. Daar mogen we niet meer door van onze stoel vallen. Zo is de paardensport. Ik word daar oprecht een beetje triest van. Misschien dat ik dit topic dus maar beter even verlaat. Ik zal later nog wel eens terugkomen om te zien wat er nog allemaal gepost is.
Ik zeg toch erbij dat ik het ook geen fijn beeld vind. Maar er worden foute conclusies getrokken van een momentopname. Ook weet je niet hoeveel gewicht er aan de teugel hing. Dat kan je gewoon niet weten, ook al ziet het er zo uit.
Ik stel mijn paard ook door, maar hij volgt mijn hand. En als mijn teugel te lang is zit ik ook met mijn hand weet ik veel waar. Maar druk zit er niet op de teugel hoor... Trek daar eens een foto van en het ziet er niet uit, zou ik zelf ook vinden.
Voor hetzelfde liep het paard erna heel fijn over de rug met mooi lengte in de hals. Dat weet jij niet, ik niet, enkel de amazone zal het geweten hebben.
Maar wat wordt er in de plaats gedaan geroepen dat ze het allemaal beter kunnen met hun paard. Daar wordt ik triest van.

). Wat ze op een clinic laten zien, is niet altijd wat er "thuis" in de training gebeurt. Misschien kun je je nog herinneren dat er een poos geleden een rechtszaak liep tegen de Van Grunsvens over het paard Idool dat ze net hadden verkocht en dat kort daarna dood neerviel in de wei.
in de wei heb je ook geen stress neem ik aan...