Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:38

Gadver

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:42

Batlow schreef:
Gadver

+1..
De bedoeling zal misschien goed zijn, maar als ze geen geld en middelen heeft om ze goed te huisvesten en te laten onderzoeken en behandelen door dierenartsen dan houd het toch gewoon op? Dan kun je niet voor een paard zorgen, laat staan voor meerdere.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:38

Gowlan schreef:
Batlow schreef:
Gadver

+1..
De bedoeling zal misschien goed zijn, maar als ze geen geld en middelen heeft om ze goed te huisvesten en te laten onderzoeken en behandelen door dierenartsen dan houd het toch gewoon op? Dan kun je niet voor een paard zorgen, laat staan voor meerdere.

Helemaal mee eens.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:18

+2
Die mevrouw is geen dieren waard en
als jij Jolanda niet bent...ben je in mijn
ogen niet beter dan haar.

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:20

Wat een gezeur ga iets nuttigs doen inplaats van speculeren

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 00:13

Kan me niet voorstellen dat dit iemand anders is als Jolanda zelf. Maar als ze zich er beter door voelt, is prima, vind het wel komisch. Dat ze hiermee, en in het gevecht om de paarden te houden terwijl het al duidelijk is dat ze tekort komen bij haar, naast haar ziekte nog een soort 'trots' probeert te behouden, waar ze die vandaan haalt weet ik ook niet. Maakt mij verder ook weinig uit, of de bedoeling goed is of niet, hoop alleen dat die beestjes daar niet nog een keer onder hoeven te lijden.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 00:19

felineepino schreef:
Kan me niet voorstellen dat dit iemand anders is als Jolanda zelf. Maar als ze zich er beter door voelt, is prima, vind het wel komisch. Dat ze hiermee, en in het gevecht om de paarden te houden terwijl het al duidelijk is dat ze tekort komen bij haar, naast haar ziekte nog een soort 'trots' probeert te behouden, waar ze die vandaan haalt weet ik ook niet. Maakt mij verder ook weinig uit, of de bedoeling goed is of niet, hoop alleen dat die beestjes daar niet nog een keer onder hoeven te lijden.

+1 _/-\o_

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:53

Ik neem aan dat er nu een betere controle is? Mag het tenminste hopen.. Want wat zagen de beesten eruit.. En we gaan nu weer het "slechtere" seizoen in...

Daarnaast blijft het raar, hoe "goed" het ook bedoeld is, het is gewoon dierenmishandeling. Als je niet voor de zorg van een dier kunt opdraaien moet je geen dier nemen. Komt het door omstandigheden dan zoek je een passende oplossing, maar niet door medelijden op te wekken. Je kiest voor een dier, dan moet je er voor zorgen, kun je dat niet, doe je hem weg. Heel hard, maar waar.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:04

Deels ben ik t met je eens...kun je er niet voor zorgen neem je 1 of indien mogelijk misschien 2 waar de kosten van te overzien zijn en geen ????? Tig dieren, ik begrijp uit de reacties dat het kn veeeeel dieren gaat.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:47

Lonan schreef:
Deels ben ik t met je eens...kun je er niet voor zorgen neem je 1 of indien mogelijk misschien 2 waar de kosten van te overzien zijn en geen ????? Tig dieren, ik begrijp uit de reacties dat het kn veeeeel dieren gaat.

Neem maar aan dat waarschijnlijk de zorg voor 1 paard al (bijna?) te veel is omdat het in kosten niet op een eerlijke manier te overzien is.
Want echt werken doet ze niet, ja geld verdienen over de rug van zieke paarden

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:26

Gowlan schreef:
Lonan schreef:

Neem maar aan dat waarschijnlijk de zorg voor 1 paard al (bijna?) te veel is omdat het in kosten niet op een eerlijke manier te overzien is.
Want echt werken doet ze niet, ja geld verdienen over de rug van zieke paarden

ZIEK :n

samborella04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:11

Nou ik kan jullie zeggen er is 1 paard dat niet terug is naar haar die is naar de rechtmatige eigenaar terug. En dat is niet van horen zeggen omdat die nu terug is naar mijn vriendin!!!! Het beestje is teruggekomen van de opvang en zag er waanzinnig uit niks geen schurft!!! goed doorvoed!!! en de hoefjes netjes gekapt.
Ze kreeg haar zelfs gepoetst terug. Dus die verhalen van ze zagen er niet uit en hadden schurft durf ik te zeggen dat dat weer een fabeltje is zoals zoveel leugentjes en fabeltjes van mevr.

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:00

samborella04 schreef:
Nou ik kan jullie zeggen er is 1 paard dat niet terug is naar haar die is naar de rechtmatige eigenaar terug. En dat is niet van horen zeggen omdat die nu terug is naar mijn vriendin!!!! Het beestje is teruggekomen van de opvang en zag er waanzinnig uit niks geen schurft!!! goed doorvoed!!! en de hoefjes netjes gekapt.
Ze kreeg haar zelfs gepoetst terug. Dus die verhalen van ze zagen er niet uit en hadden schurft durf ik te zeggen dat dat weer een fabeltje is zoals zoveel leugentjes en fabeltjes van mevr.

nou Samborell04 ik reageer nu wel omdat "rechtmatige eigenaar"een beetje voorbarig is omdat het paard hoelang ...bij Jolanda heeft gestaan gaat ze ook de kosten betalen die zij heeft gemaakt .... tja dat zal wel later komen en het is jammer dat jij niet kan zien hoe haar paarden er aan toewaren ... en zijn ik heb er foto's van en heb het zelf gezien maar gewoon verder afwachten
zo kunnen jullie weer los gaan

samborella04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:59

Beste Fishie het zou beter zijn als je je beter in een zaak laat voorlichten voordat je uitspraken doet. Ik zie het verband niet dat Jolanda rechtmatige eigenaar zou kunnen zijn zeker niet omdat ik ook weet dat mijn vriendin wekelijks soms om de 14 dagen voer bracht voor haar eigen paarden. (Heb ik trouwens ook meerdere malen gebracht) Dus jij zegt wanneer een paard ergens lang staat dat je dan geen eigenaar meer bent! Zou een mooi verhaal worden.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:13

Ik ben benieuwd naar je foto's, laat maar zien fishie, hoe je het wend of keert, het blijft geen plaats voor zoveel paarden daar.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:47

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd omdat het reacties waren op de post waarin namen genoemd werden. Deze post is ook verwijderd. Graag verder ook niet meer speculeren over namen.

MaxineRehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:52

Goedemiddag,

ik ben al de hele dag bezig met dit voorval, en na het lezen van dit hele topic zit ik echt jankend voor de laptop. Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken.

Een aantal jaar geleden (ik gok 6 jaar), heb ik mijn pony afgestaan aan navajo ranch zodat zij gebruikt kon worden voor gehandicapten en verder gewoon nog een heerlijk leven kon hebben. Het advies kwam van een goede vriend van mij, die de paarden ook altijd heen en weer bracht gratis. Toen ik daar was, zag alles er ook nog goed uit en waren er ook nog niet zo veel paarden. Ik kan me de tinker nog herinneren, waar mijn pony (soraya, de kruising arabier waar nelaika het eerder ook over had) het goed mee kon vinden.

Toen ik een tijd later wilde komen kijken, stuurde ik een mail wanneer dit uit zou komen. Ik kreeg hierop een niet zo vriendelijk antwoord. Dat ik haar nooit meer mocht zien, dat ze al veel geld kwijt was aan haar omdat ze alles sloopte door haar 'stalondeugden'. Ik was ontroostbaar, want ik wist toen al dat het niet goed zat. Had me dan gebeld, dan was ik haar weer op komen halen! Maar ik was ten einde raad... mijn moeder heeft toen die vriend van ons opgebeld, en gevraagd of hij niet wat kon doen.

Een tijd later belde hij op dat hij het hele zooitje van tholen weer naar barendrecht ging verhuizen, en of ik mee wilde (undercover, maar dat maakt me nu echt niet meer uit. It was me fuckers!). Zo kon ik soraya toch nog zien. Toen we aankwamen in tholen zag ik mijn meisje al gelijk staan, helemaal gestresst maar er kwam alsnog een kleine hinnik uit. Je kon mij echt opvegen, maar ik moest me sterk houden. Ze werd bij de eerste groep ingeladen, en toen kon ik eindelijk even met haar alleen zijn. Even kijken hoe het met haar ging. Ze zag er nog wel sterk uit, maar zo wil je alsnog je pony niet zien... Eenmaal in barendrecht aangekomen zag ik de ravage wat een stal moest heten.

Omdat ik als de dood was voor jolanda, ben ik die dag er op (ik was pas om 22.00 thuis van dit leuke verhaal en 4x op en neer rijden) gelijk gaan informeren bij de dierenbescherming etc. Zij wistten dat er al klachten waren, maar ik stond totaal niet sterk omdat ik haar vrijwillig had afgestaan en geen bewijs meer had dat ze van mij was. Ik had namelijk alles mee gegeven, omdat ze het goed kon gebruiken.

Ik heb het laten rusten, want ik maakte mezelf alleen maar kapot er mee. En toen hoorde ik van de inbeslagname... ik was als de dood dat mijn meisje er zo slecht aan toe was. Wat heb ik haar aangedaan!

Vandaag heb ik gebeld met de dierenbescherming, die mij vervolgens doorstuurde naar dienst regelingen. Daar mee gebeld en na veel zoeken kon ze mij vertellen dat google mijn beste vriend was en zij verder niets mochten vertellen als geen belangene was, zolang de zaak nog liep. Ze konden dus echt niets zeggen, ook niet of er uberhaupt nog paarden waren of mijn pony er tussen zat.

Toen ben ik hier gekomen, en heb ik 14 pagina's met tranen in mijn ogen gelezen. Ze zitten in belgie? Ze hebben ze paarden terug? Waarom is de zaak dan nog niet gesloten en mag ik niets horen?

Ik wil gewoon heel graag weten waar mijn meisje is, en wat ik kan doen om haar terug te krijgen. Ook al hebben ze het nu goed, mijn pony moet daar weg, iets waar ik al jaren mee bezig ben. Willen ze geld? ze kunnen het krijgen! Misschien kunnen ze wat aflossen, weet ik het. Ik ben bereid geld te geven, maar ik kan mijn pony daar niet langer laten. Leeft ze uberhaupt nog wel?

Hopelijk hebben jullie antwoorden voor mij, het maakt me niet uit van wie, vriend of vijand. Als ik maar iets kan doen..

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:09

Wauw wat een verhaal, wat naar. En wat ziek dat er zo word besloten dat jij je pony niet meer mag zien omdat ze zogenaamd al teveel geld gekost had. Kon ze toch even bellen? Maarja het zal niet het enige onredelijke zijn wat bij haar vandaan komt. Ik denk trouwens niet dat ze in Belgie zitten, zal wel een verzonnen iets zijn om ergens onderuit te komen. En ik denk ook dat je via haar zelf niks gaat bereiken, ze moet geen geld, geen onderhandelingen, alleen die paarden en der trots. Zo komt het in ieder geval op mij over. Ik heb verder geen idee.. Lees dus ook even mee :(:)

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 15:53

zitten in zeeland. niks te belgië...

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:24

Ik moet jullie allemaal teleurstellen op een na zijn alle paarden terug inclusief veulens en nog twee op komst
Het laatste paard zal ook niet lang op zich laten wachten omdat als je twee paarden dumpt waarvan er een overleden is en de kosten niet door de "eigenaar" zijn voldaan en het andere paard bij toeval terug komtbij haar omdat het paspoort niet veranderd is, is het logisch dat dat paard terug komt en daar wordt aangewerkt. Zo weer even bij gepraat

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:28

Onvoorstelbaar dat dit gewoon blijkt te kunnen....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:18

Je bent er nogal op uit om ons de les te lezen, en alsof jij het allemaal maar beter weet en het normaal vindt. Kan hier maar 1 ding over zeggen: jou zou ik niet willen kennen :n

fishie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:21

Ik schrijf alleen de waarheid om dat er nogal gespeculeerd wordt en dan maar een bericht en het gaat er niet om of ik iemand wil kennen of niet

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:23

Ja maar je moet ons schijnbaar 'teleurstellen' dus zo op de hoogte houden, nee dat zal het niet alleen zijn ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:28

fishie55 schreef:
Ik moet jullie allemaal teleurstellen op een na zijn alle paarden terug inclusief veulens en nog twee op komst
Het laatste paard zal ook niet lang op zich laten wachten omdat als je twee paarden dumpt waarvan er een overleden is en de kosten niet door de "eigenaar" zijn voldaan en het andere paard bij toeval terug komtbij haar omdat het paspoort niet veranderd is, is het logisch dat dat paard terug komt en daar wordt aangewerkt. Zo weer even bij gepraat

Oudnieuws, hier gaat al lang te ronden dat ze alles terughad.

Daarnaast, waarom zou ze een paard terugkrijgen omdat het paspoort niet veranderd is. Paspoort is namelijk geen eigendomsbewijs.