Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:53

reken maar dat heel veel mensen gedachten hebben... nou we zien wel of er veel sneeuw valt of niet. maar ik denk toch niet dat merel ook zo instelling heeft gehad. ze heeft gewoon hele dikke pech en het is nu hopen dat ze gewoon door kunnen rijden. al is het maar zachtjes als ze maar rijden. ze zijn nu weer een paar km dichter bij huis.

rowo

geerke schreef:
misschien er weleens bij stilgestaan dat ze een belangrijke wedstrijd moest rijden?
En dan nemen mensen gewoon het risico...maar dan niet huilie huilie als het misgaat.

Euh die wedstrijd hebben ze al gehad Geerke ;) Ze waren op de terugweg.

Choiix

Beter in een dorp met voorzieningen dan op een autosnelweg. Het was mogelijk, zij het met 2,5 uur omrijden om om het noodweer heen te rijden.

Gelukkig is het goed gekomen maar als ik die chauffeur was zou ik volgende keer zo'n reis beter voorbereiden.

En dat die TomTom dat niet weet is gelul van de bovenste plank, kan je bij elk model met TRUCK software of een apparaat van 2008 en nieuwer instellen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:54

Niemand heeft hier idd schuld aan en er waren heel erg veel mensen die dachten dat het nog wel kon blijkbaar.
Maar ook van mijn oom hoorde ik dat er heel erg veel gewaarschuwd is vooraf.

Betekend helemaal niet dat het haar eigen schuld is hoor. Maar mensen hebben vaak het idee dat het allemaal wel een beetje meevalt en beseffen pas dat ze in de problemen komen als ze er al midden in zitten.
Dat de hulpdiensten haar niet geholpen hebben vind ik helemaal niet zo vreemd hoor, die hadden waarschijnlijk hele andere prioriteiten in trant van: "eerst de zwangere vrouwen en de kinderen" ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:55

rowo schreef:
geerke schreef:
misschien er weleens bij stilgestaan dat ze een belangrijke wedstrijd moest rijden?
En dan nemen mensen gewoon het risico...maar dan niet huilie huilie als het misgaat.

Ja???ze hebben dus het risico genomen...ik wist al een week dat het ging sneeuwen in het noorden.

star_hutch

Fijn dat ze weer kunnen rijden!

En voor de 'waarom heeft ze niet....'-mensen onder ons: wat zou de wereld er toch fijn uitzien als we van tevoren al konden weten wat er gaat gebeuren! Mag een mens niet gewoon pech hebben??

MMIDV

Achteraf en van een afstandje is toch ook zo makkelijk kletsen...
Wat fijn dat sommigen hier enkel goede beslissingen nemen :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:56

Marley schreef:

:') _/-\o_

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:56

star_hutch schreef:
Fijn dat ze weer kunnen rijden!

En voor de 'waarom heeft ze niet....'-mensen onder ons: wat zou de wereld er toch fijn uitzien als we van tevoren al konden weten wat er gaat gebeuren! Mag een mens niet gewoon pech hebben??

Amen _/-\o_

Wat een gezeur zeg. Nu weten we het wel!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:57

Marley schreef:

Je weet toch wel dat op bokt engeltjes zitten, die mensen doen altijd alles goed!! Zou toch fijn zijn om ook zo'n heilige te zijn :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:58

geerke schreef:
rowo schreef:

Ja???ze hebben dus het risico genomen...ik wist al een week dat het ging sneeuwen in het noorden.

Maar er zit verschil in tussen sneeuwen en sneeuwen he ;) hier heeft het ook gesneeuwt..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:59

Nou, ze rijden weer en de discussie of ze wel/niet goed gehandeld hebben wordt gestart :r. Ik vind dat zo misselijk.. wat hebben we daaraan? wat hebben de mensen die in de file staan daaraan? Zo makkelijk om met je vingertje te wijzen vanachter je computertje.. :n.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:59

geerke schreef:

Maar sinds wanneer is een weerbericht een week van te voren nauwkeurig? Dat is het nog nooit geweest. Sterker nog, als hier in Nederland code oranje wordt gegeven gebeurt er vaak hélémaal niks!

Gewoon blij zijn dat de boel weer rijdt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:01

Winged schreef:
geerke schreef:

Maar sinds wanneer is een weerbericht een week van te voren nauwkeurig? Dat is het nog nooit geweest. Sterker nog, als hier in Nederland code oranje wordt gegeven gebeurt er vaak hélémaal niks!

En denk dat ze al ruim voor de wedstrijd daarheen is gegaan. Dus dan had ze af moeten gaan op een weerbericht van 10-14 dagen van tevoren..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:01

Geloof ook niet dat ik Merel zelf heb horen (of naja lezen) zeuren... Alleen dat het langer duurde dan ze dacht en nu iets voor de paarden moest regelen. Is gebeurd, ze is gewoon blij dat het weer rijdt :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:02

Winged schreef:
geerke schreef:

Je neemt me de woorden uit de mond :)

Er is in 17 jaar blijkbaar niet zoveel sneeuw gevallen in combinatie met de wind was het blijkbaar niet te voorspellen.

En idd weten zoveel mensen van achter de computer het zo goed. Mensen KUNNEN verrast worden door het weer... 'Ze had dit..' of 'Ze had dat moeten doen..' is zoooo makkelijk gezegd. Zit zelf maar eens in die situatie.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:03

Rhodos schreef:
Janneke2 schreef:
De omvang van het ged*nder en de onmacht zijn idd groter, dan ik verwacht had.

Maar er is - helaas - niet meer sneeuw gevallen dan werd verwacht. Mensen hebben het zelf helaas onderschat.

Dit is nu de derde post die je plaatst waarin je eigenlijk aangeeft dat Merel dit had kunnen weten en dus deze situatie had kunnen voorkomen.

Het gaat mij om iets veel ruimers dan Merel alleen en het gata me nadrukelijk niet om een wijsvingertje "fout"!
Maar meer om: hoe mensen omgaan met "de natuur". Alsof we in de 21ste eeuw gewoon vergeten zijn, dat het weer grillig is en je in gevaar kan brengen. Dat boeren niet voor niets, sinds er weersverwachtingen zijn, er uiterst trouw naar luisteren. Bij wijze van: uur na uur.
(okee, een boer werkt hard, maar toch.)

Niet alleen Merel, maar heel erg veel mensen hebben inschattingsfouten gemaakt. Of zoals je een andere post hier zou kunnen lezen als "Er was in 17 jaar niet zo veel sneeuw gevallen, dus mag je de waarschuwingen in de wind slaan". (Dat werd net niet gezegd, maar zo kan je het lezen en het IS wat heel veel mensen hebben gedaan.)

En nadat de boel hartstikke fout was gelopen, heb ik me (het zij herhaald) verbaasd, over dat het rode kruis etc. niets deed.

En ik heb expliciet gezegd, dat voorbij een bepaald punt je met een dilemma zit - met name met een vrachtwagen rijd je niet zo maar even een kleine afrit naar een landweggetje op, maar als veel anderen dat wel hadden gedaan, was de ellende te overzien geweest.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 13-03-13 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:03

Harry Smolders stond blijkbaar ook vast in Frankrijk.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:07

CaPrIoLe`79 schreef:
Als dit al zo moeilijk ging, hoe is het dan afgelopen met mensen met baby`s, ouderen en mensen die dringend medische hulp nodig hadden? In de vrachtwagen kun je nog behoorlijk lang warm stoken in de living, maar een auto moet zuinig zijn met zijn benzine en dan is zo`n nacht erg zwaar. Ik denk dat er veel heel dankbaar waren voor hun mobiele telefoon.

Ik denk dat als ik alleen met een auto zou zijn ik de auto liet staan en naar het dichtstbijzijnde dorp was gelopen om te kijken of ik ergens kon overnachten.
Schrijf bewust ik denk want je weet pas wat je doet als je in zo'n situatie zit natuurlijk.....

Waarom schrijft Merel eigenlijk alles in het engels?

Fijn dat ze weer rijden, volgens mij voel je je knap machteloos in zo'n situatie!

Over die weer waarschuwingen, hier in Nederland luister ik daar nooit na want het valt toch altijd mee...
Dus kan me voorstellen dat veel mensen toch gewoon zijn gaan rijden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:09

@ janneke2: Of dan hadden juist heel veel anderen op de landweggetjes en afritten VAST gestaan en had je op meerdere plaatsen nog meer ellende gehad. Stel je voor als een paar vrachtwagens dat idee hadden gehad.. als er 1,5m sneeuw ligt kun jij niet meer zien wat wel of niet weg is. Als je dan ergens vast komt te zitten... Ook al is het verschrikkelijk allemaal en hoop ik echt dat deze ellende voor iedereen snel voorbij is, volgens mij is het beste toch wel om gewoon te blijven waar je bent. alleen de regering en hulpdiensten hadden veel meer moeten doen om de mensen van eten, drinken en dekens te voorzien of wat dan ook.

Volgens mij zijn er ook veel mensen die inderdaad hun auto achtergelaten hebben. Ik las toenstraks ergens dat ze namelijk lege auto's moesten gaan wegslepen.. Wat natuurlijk ook weer voor oponthoud zorgt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:11

@justdiesel: het lijkt mij een stuk praktischer om alles in het Engels te schrijven als je ergens in een buitenland vast zit op de snelweg. De kans dat je dan iemand treft die toevallig je twitteraccount volgt en kan helpen is met Engels wat groter dan met Nederlands.

Daarnaast zal Merel als internationaal amazone sowieso wel een groep internationale volgers hebben.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:13

@Apple, Dat klinkt inderdaad wel heel erg logisch.....
Had ik toch zelf ook wel kunnen bedenken :D :o

Apple

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:13

:D :D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:30

Oh ik zou GEK worden, wat een drama moet dat zijn ;(

Goed dat de boel weer rijd! Hopen dat ze snel thuis zijn en dat de paarden er niets aan over houden!

Sammie

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:35