Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pipo schreef:Mijn kruising, een mega lieve tinkertank is nu 9 jaar. Ik verkondig al jaren dat als ik m kwijt moet hij naar de slacht gaat. Waarom? In mijn ogen simpel... hij is zeker niet de makkelijkste! Ik heb hem zelf opgevoedt... maar alleen ik kan met hem door 1 deur. Een ander aan de teugels, zowel onder de man als voor de wagen zou een drama wezen,IK kan alles met hem maar bv mijn man of dochter kan er weinig mee doen. Ik wil niet dat hij straks van hot naar her gesleept wordt omdat ie niet begrepen wordt, dus als het ooit zover moet komen dat hij moet verhuizen gaat ie naar de slacht. Geen discussie over mogenlijk! Ik wil niet dat hij constant moet verhuizen omdat ie niet is wat men verwacht had... nee dan eet ik hem liever op. banketstaaf?? nee , eerlijk. Tenminste in mijn ogen.. ik wil weten waar mijn paardjes blijven en ik wil het beste voor ze. Zo niet.. dan beter af dood en op een bord.
Narnia schreef:[Beide hengsten met een gebruiksaanwijzing
zimbabwe schreef:Ik vind het wel wat apart dat je denkt dat er in heel paardenland niemand rondloopt die iets met jouw paard zou kunnen, maar goed...
NatasjavE schreef:Narnia schreef:[Beide hengsten met een gebruiksaanwijzing
Je heb geen sjoege van Gelderse paarden. Dat is duidelijk. Koss is een hengst en mag af en toe lastig zijn.
Renovo kan ik geen uitspraak over doen. Maar hij was populair dus het zal wel te doen geweest zijn.
Er zijn zeer veel brave Koss nakomelingen(verreweg de meeste). Je moet niet naar de hengst zelf kijken. Dat is een hengst en gedraagt zich ook op die manier. Gelderse hengsten worden doorgaans aan de hand ook nog eens met heel veel bluf voorgesteld (beetje jammer)
Als zijn nakomelingen van Koss een slecht karakter zouden hebben zouden ze niet zo populair zijn.
Men vergist zich nog wel eens in Gelderse Paarden kwa karakter. Het zijn ongecompliceerde dieren die erg mens gericht zijn. Laten zich niet al te zeer van de wijs brengen. Maar het zijn wel vuurvreters. Heet en voorwaarts. Geen lome trapzakken. Als je een flegmatiek sloom dier wil moet je verder zoeken.
Ik heb een Koss vrij paard (Elegant x Zep x Commandant x Eclatant...Gelderser kan het niet worden) en die is heet en voorwaarts. Maar ik durf er overal mee naar toe. Denk alleen dat haar zoon, een Alexandro P(een Koss zoon!!) vele male braver is.
Zinzi_jewel schreef:Zoek je een braaf paard , neem een Gelderse !!! Ze zijn braaf maar vaak wel voorwaarts .
Maar niet snel van de wijs te brengen . Ik ben gek op mijn Gelderse klei stamper . En mocht ik van haat afscheid moeten nemen heb ik haar half Gelderse dochter nog en als die ooit een veulen gaat krijgen , zeker een Gelderse vader .
Maar is erg off topic
paintedblack schreef:Oehh Narnia zeg dat maar niet hardop hihihi ik heb al geprobeerd om een oplossing aan te voeren maar dat word verkeerd geinterpreteerd
Narnia schreef:Liever geslacht dan verwaarloost
paintedblack schreef:Oehh Narnia zeg dat maar niet hardop hihihi ik heb al geprobeerd om een oplossing aan te voeren maar dat word verkeerd geinterpreteerd
Narnia schreef:Sammyyoo:
Economisch belangen!? Bij een kwart van de bevolking misschien maar het merendeel
en volgens mij is dat zo'n beetje drie kwart van de totale bevolking nog maar net in staat tot het houden van (een) paard(en)....zodra men dan werkloos raakt is het paard toch het geen wat er aan geloven moet want hoe je het ook went of keert een paard is toch een vorm van luxe en met de huidige politieke ontwikkelingen in de maatschappij van vandaag de dag...ben ik bang dat alleen de mens met een inkomen boven modaal nog instaat is om een paard te kunnen houden...ik verwacht nog veel meer dieren bij de slager.
Sammyoo schreef:En ik heb geen moeite met een tijdelijk fokverbod, maar dan wel voor alle paarden. Maar dat is vanwege economische belangen (er zijn gewoon mensen die er voor hun boterham van afhankelijk zijn) niet haalbaar dus geen realistisch voorstel.