Nieuw design voor Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:54

Dorien66 schreef:
Dorien66 schreef:
Maar twee dagen nieuws vind ik wel heel weinig. Of is het de bedoeling dat na de os de rechterkant ook weer voor een paar extra dagen nieuws wordt ingezet?

Heb ik het antwoord hierop over het hoofd gezien?

O wacht even, de donderdag is erbij verschenen! Toch wel weer meer dagen op de voorpagina, gelukkig *\o/*
Ben het wel eens met Rose21 dat door het ontbreken van opsommingstekens de tekst een grote brij wordt. Graag een puntje of een streepje voor ieder onderwerp.

NathalietjeB

Re: Nieuw design voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:58

had op me mobiel dat alles door elkaar stond aan de rechterkant heel iri..gebruik trouwens gewoon ie op me nokia N8 -symbian

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:10

Jammer dat je niet mag kiezen met het oude design! Ik vind dit juist een verouderde stijl. Heel basic en de reclame is erg overheersend. Jammer!

Boktmarkt is niet meer geworden wat het moest zijn en nu dit ook nog weg.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:22

Ik snap ook niet waarom iets veranderd moet worden wat gewoon functioneel is.
Waar kan ik nu de ledenlijst vinden bijvoorbeeld?
De voorpagina is onoverzichtelijk en om uit te loggen heb je nu ineens twee handelingen i.p.v. één.
Jammer!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:25

Oja! De ledenlijst idd...dat is tot nu toe het enige wat ik niet kan vinden maar verder kan ik alles vinden wat ik vaak gebruik. Vind het echt verrassend dat er zoveel mensen de nieuwe layout niet mooi vinden...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:28

Dat vind ik idd ook Bellatrix! Omdat er toch wel positieve geluiden kwamen op het idee van een nieuwe layout

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:29

Bellatrix schreef:
Oja! De ledenlijst idd...dat is tot nu toe het enige wat ik niet kan vinden maar verder kan ik alles vinden wat ik vaak gebruik. Vind het echt verrassend dat er zoveel mensen de nieuwe layout niet mooi vinden...

Te veel lettertjes op de homepage.
Alles springt, kan ook mijn leeftijd zijn natuurlijk :P maar ik zie liever het oude. Was alles netjes in blokken geplaatst en meer kleurschakeringen.
Ik heb overigens de ledenlijst gevonden met een vergrootglas weliswaar. :=
Die zit helemaal onderin in de blauwe balk, linksonder. Succes met zoeken Bellatrix.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:30

Ik vind het zo grappig dat leden bij elke verandering op hun achterste benen gaan staan en "dreigen" weg te gaan.

Toen ik nog bij sugababes.nl "werkte" zag ik dat ook zo vaak en uiteindelijk wennen ze er gewoon aan...
Ik zie serieus niet wat er mis is met het nieuwe design, ik vind het een stuk strakker.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:31

Mooi, het bevalt me wel hoor :) Alleen even wennen, maar wel heel mooi! :j

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:31

doe mij die ouwe maar weer terug, ik mis het nu al en schrok me rot eerlijk gezegd... |o
net als bij horses.nl vind ik het op het eerste gezicht niet beter.

wat is er nu functioneler geworden? :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:32

ik kom dus bijna nooit op de homepage...eigen berichten is mijn 'home' van internet dus ik zie die hele homepage van bokt nooit. := Wel ben ik het er mee eens dat er iets van een puntje of streepje voor die berichten moet komen die in het midden staan.

Oja, ik zie het nu ja. :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:37

Bart,

In het topic [FZ] Concept nieuwe layout voor Bokt.nl ( OP) toon je een concept (advertentie) voor o.a. volledige browser - dat ziet er toch heel anders uit dan het huidige resultaat!
Ik vind de 'witte' plekken van het huidige ontwerp gigantisch storend - in het concept staan de verschillende teksten netjes naast elkaar - waarom is dat dan nu niet zo ( idem de advertentie lay-out, ook van de lege blokken). Ik zie dat meerdere gebruikers zich hieraan storen, maar lees geen antwoord van jou op die klacht. Kun je me uitleggen waarom die lege stukken nodig zijn?
En wat gebeurt er met de ruimte als er straks geen 'London berichten ' meer zijn - nog meer wit?

In het concept staat de advertentie onderaan 'nieuwe berichten' en 'nieuwe advertenties'

Voor het overige kan ik best leven met de nieuwe lay-out: lettertype is ok. Wat 'breekpuntjes' voor de verschillende nieuwsberichten ( stipje of streepje) maakt de tekst van de nieuwsberichten overzichtelijker.

Als je de lege plekken weghaalt, hoor je mij niet meer!
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 02-08-12 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:40

Huh? Ik zag de fotos van de nieuwe bokt in dat topic. Heel andere achtergrond/ Is bij jullie de achttergrond wit of lichtblauw/blauw?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:42

Niobe schreef:
Ik vind het zo grappig dat leden bij elke verandering op hun achterste benen gaan staan en "dreigen" weg te gaan.

Tsja, grappig... ik vind het toch wel tamelijk vervelend dat een heleboel dingen gewoon steeds slechter worden en minder goed werken. De meeste aanpassingen van grote sites (van google tot 9292) hebben het gebruiksgemak flink beinvloed. Mensen gaan niet weg omdat er geen alternatief is - voor bokt is ook niet een alternatief omdat het toch in eerste instantie de community is. Maar voor een boel mensen is het nu toch vervelender en dat is jammer.

Citaat:
Ik zie serieus niet wat er mis is met het nieuwe design, ik vind het een stuk strakker.

'Strak' vind ik zelf vaak vooral saai en fantasieloos. Als het zo blijft heb ik er overigens niet zoveel last van, maar als het forum wordt aangepast aan de 'nieuwe stijl' en net zo kil en kleurloos is, dan is dat wel een gemis, en een echte duidelijke en onnodige achteruitgang.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:42

Bedoel je die in het concept-ontwerp van het eerdere topic dat ik aanhaalde? Achtergrond is daar lichtblauw, tekstblokkenachtergrond is wit.
In de huidige homepage is alles lichtblauw.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 02-08-12 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:43

Niobe schreef:

Toen ik nog bij sugababes.nl "werkte" zag ik dat ook zo vaak en uiteindelijk wennen ze er gewoon aan...

Ik sta niet op mn achterste benen maar het lijkt de laatste tijd wel op internet dat alles perse veranderd moet worden en dan komt het vaak niet ten goede aan de functionaliteit. Evenals boktmarkt.. daar is het nooit meer zo geworden met de advertenties als hiervoor en dat is heel gemakkelijk te zien aan de aantallen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:45

_Aurora_ schreef:
Ik sta niet op mn achterste benen maar het lijkt de laatste tijd wel op internet dat alles perse veranderd moet worden en dan komt het vaak niet ten goede aan de functionaliteit. Evenals boktmarkt.. daar is het nooit meer zo geworden met de advertenties als hiervoor en dat is heel gemakkelijk te zien aan de aantallen.

De boktmarkt is typisch iets dat wel veel beter zou kunnen werken. Het forum werkte niet lekker en was ook niet praktisch, daar waren veel klachten en vragen over. Maar ik denk dat je dan nu beter energie kunt steken in het beter maken van de markt, dan het aanpassen van een stijl die in veel opzichten prima functioneerde. (Het ontwerp niet altijd, maar over de stijl waren bijna alle mensen wel tevreden.)

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:47

Ja ik vind het eerlijk ook niks. Bokt is bokt en werkte naar mijn idee via zijn vorige layout fijner

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:51

Shadow0 schreef:
_Aurora_ schreef:

De boktmarkt is typisch iets dat wel veel beter zou kunnen werken. Het forum werkte niet lekker en was ook niet praktisch, daar waren veel klachten en vragen over. Maar ik denk dat je dan nu beter energie kunt steken in het beter maken van de markt, dan het aanpassen van een stijl die in veel opzichten prima functioneerde. (Het ontwerp niet altijd, maar over de stijl waren bijna alle mensen wel tevreden.)

Of gewoon geen nieuw design hebben ontworpen en die energie al in markt steken :D maargoed das achteraf :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:59

Ik kijk er vast overheen maar waar zijn de pb's gebleven?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:01

even wennen maar tot nu toe erg overzchtelijk alles op de voorpagina

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:04

Ho effe... ik heb net even bokt via GoogleChrome opgezocht... en daar zijn er geen witte plekken! Daar staat alle tekst netjes zoals het hoort in kolommen.. normaalgesproken gebruik ik IE9 - en een kleine check via die browser geeft meteen weer zo'n rare indeling.

Ik probeerde zojuist via Chrome opnieuw in te loggen - werkt niet en geeft de melding 'account reeds geactiveerd' Dus wat nu??
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 02-08-12 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:05

erg mooi Bart! ziet er een stuk strakker uit! mijn complimenten!

natuurlijk is het even wennen, maar dat moet je bij alle veranderingen ;)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:05

Het zal vast allemaal al wel gezegd zijn maar, ik wil het toch ook even kwijt. Misschien veranderd het wel weer als er maar genoeg mensen klagen. :D

Goed, ik vind de nieuwe layout verschrikkelijk. De voorpagina heeft veel te veel witte vlakken (is het potje boktblauw soms leeg?), in die witte vlakken staat veel te veel tekst met kleine lettertjes (het lezen van het nieuws is nu heel erg irritant en nu al geschrapt van mijn dagelijkse to do lijstje), wat meer fototjes bij het nieuws zal ook wel prettig zijn.
Verder zijn er ook dingetjes die voor nieuwe leden erg lastig kunnen zijn. Zoals het knopje "uitgebreid zoeken" wat alleen maar te zien is als je weet waar het is en het knopje om op de voorpagina te komen is misschien wat lastig zo zonder tekst. Ik had in ieder geval, gisteren, even moeite om uit te zoeken hoe ik op de voorpagina moest komen. Gelukkig was er iemand die het in dit topic geschreven had.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:09

Hihi, op mijn werk merk ik toch ook altijd weer (inclusief mezelf hoor!) dat verandering gewoon niet in de smaak valt, ook al is het stiekem beter. Mensen hebben altijd tijd nodig om te wennen. Verandering betekent dat je van de automatische piloot af moet en dat betekent extra energie en dus is het stom :) Het is gewoon leuk om te zien. Sinds ik het elke keer zo meemaak ook op werk kan ik er zelf allemaal een stuk meer om lachen..

Na een nachtje slapen wen ik al aardig en vind ik het eigenlijk best prima zo :)