Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:45

wat leveren wij och mooie paarden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:10

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:58

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:02

oeps klein beetje ongelijk, maar wel met het andere been volgensmij

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:12

romygic schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=sK3TzBuG ... re=related
Voor de mensen die het interessant vinden, dit kwam ik tegen op youtube.. kijk eens bij 21.33....

Dit filmpje heb ik ook al eens gepost. Het is vrij langdradig maar het wordt zo duidelijk dat Rath Totilas zo enorm in de weg zit met zijn zit....

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:16

romygic schreef:
Voor de mensen die het interessant vinden, dit kwam ik tegen op youtube.. kijk eens bij 21.33....

Had em al eerder gezien, was al geplaatst in een topic. Maar inderdaad interessant, vooral om te horen dat exact datgene wordt getoond en gezegd wat velen hier ook willen verwoorden, maar wat op de een of andere manier hier tot allerlei onzin tegenargumenten leidt. Varierend van "doe het hem maar eens na", tot "als je zelf geen grand prix hebt gereden moet je je mond houden".

Ik blijf er bij dat Rath dat stukje ruitergevoel mist wat nodig is om een paard op de juiste manier in de Grand Prix uit te brengen. Het commentaar in dat filmpje is vooral gericht op het feit dat Rath op ieder paard dezelfde hulpen in dezelfde mate en van dezelfde aard geeft, ongeacht waar het paard op dat moment om vraagt. En daar sluit ik me bij aan.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:58

Ok, ik had het filmpje nog niet gezien, wist niet dat hij al gepost was.. Toch viel het mij niet op in dit filmpje zoals andere zeggen dat Totilas ongelijk in het voorbeen was bij Edward in de uitgestrekte draf (of ik heb toch een bril nodig) Bij Sterntaler (of hoe dat paard ook heet) viel het me wel heel erg op....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:07

Ank89 schreef:
Paard ongelijk in de voorbenen, doet achter niets, nodige bespiering is ervan af, een ruiter die niet stil zet, een paar grove fouten en die penny muziek... En dan zo'n score... Waar gaat in godsnaam de paardensport naartoe.

Dit vat het wel zo'n beetje samen _O- :')

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:15

horseyfries schreef:
Ank89 schreef:
Paard ongelijk in de voorbenen, doet achter niets, nodige bespiering is ervan af, een ruiter die niet stil zet, een paar grove fouten en die penny muziek... En dan zo'n score... Waar gaat in godsnaam de paardensport naartoe.

Heb het filmpje gezien en toen nog maar eens de kur samen met Edward bekeken. Het zou minstens 20% in de score moeten schelen.

Zonde van het paard :(:)

Waar gaat het naartoe? Ik vermoed dat Matthias op de OS in Londen in een roze slipjas met een glitterhoed gaat rijden en vervolgens op het einde van deze kur bekent dat hij naast van Totilas ook van mannen in het algemeen houdt.... *\o/* :D (sorry, mijn fantasie wordt gestimuleerd door regen....)

Misschien rijd hij zijn kür op de OS wel op de muziek van de Toppers, SHINE!!!!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:48

romygic schreef:

superinteressant filmpje! Vergelijkt echt de rijstijl van de beide ruiters, los van trainingsmethoden als LDR-rollkur etc. Heb er nooit zo opgelet want ik kijk zelden lang naar dressuur en als ik kijk zie ik alleen het algehele plaatje. Maar nu zie ik idd het verschil in zit en hulpen :) Na het zien van dit filmpje denk ik dat Rath een lesje centered riding nodig heeft :j :P

En heb een beetje medelijden met Totilas... -O-

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:53

ik heb het filmpje ook bekeken.. pfff.. wat een verschil zeg.. echt bizar hoe totilas nu loopt.. en dat bedoel ik niet postief :(

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:12

Interessant filmpje! (nou ja, filmpJE...) Ik kan het hier helaas niet helemaal uitkijken, maar die ga ik vanavond nog even uitgebreid bekijken.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:09

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:41

Heeft iemand een filmpje van Isabell en el Santo, lees net het artikel en ben nu wel erg benieuwd...

Edit: Al gevonden.

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:04

Waves schreef:
Ank89 schreef:

Dit vat het wel zo'n beetje samen _O- :')

Ben ik het helemaal mee eens! Maar ja het beest heeft in korte tijd ook zo enorm veel problemen aan zn voeten gehad dat het knap is dat hij uberhaupt nog kan lopen.
En toch blijft het gewoon een schitterend paard...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:47

Urnie, het is natuurlijk al vreemd dat al die problemen ineens boven water komen.
Voorheen waren er nooit problemen althans niet die van dien aard waren dat er een persbericht uitgedaan werd of er wedstrijden afgezegd moesten worden.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:03

Problemen aan zijn voeten had ie vroeger ook al wel eens, maar met een goede smid valt dit allemaal goed te managen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:06

vur schreef:
Problemen aan zijn voeten had ie vroeger ook al wel eens, maar met een goede smid valt dit allemaal goed te managen.

Dus hij moet niet alleen een Nederlandse trainer maar ook nog een Nederlandse hoefsmid hebben :D :D :D

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:43

misschien een domme vraag maar wat had Totilas dan? Waren toch lichte blessures wat ik begreep?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:23

Tuurlijk,elk paard heeft wel eens wat aan de voeten maar opvallend blijft het wel dat hij nu ineens vaker wat heeft dan dat hij niets heeft en ik mag toch aannemen dat ze toch wel een smid van een zekere kwaliteit hebben.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:27

sarabande schreef:
vur schreef:

Dus hij moet niet alleen een Nederlandse trainer maar ook nog een Nederlandse hoefsmid hebben :D :D :D

Ik las een tijdje geleden een oude bit (geloof ik) waarin een verhaal van de oude hoefsmid in Nederland van totilas stond, die beste man is bij de verkoop van totilas meegereisd naar duitsland om daar aan de duitse hoefsmid uit te leggen hoe totilas z'n ijzers moest hebben! :j

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:57

nnicolex schreef:
sarabande schreef:

Ik las een tijdje geleden een oude bit (geloof ik) waarin een verhaal van de oude hoefsmid in Nederland van totilas stond, die beste man is bij de verkoop van totilas meegereisd naar duitsland om daar aan de duitse hoefsmid uit te leggen hoe totilas z'n ijzers moest hebben! :j

Misschien staat er bij de H van het A-Z van Totilas wel iets over zijn hoeven. :D :D

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 03:32

Dan heeft de duitse smid niet zo goed geluisterd wat toot heeft hele andere ijzers dan dat toot gewend is

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:37

Na ja, het klopt inderdaad dat de oude hoefsmid van Totilas daar is geweest om de smid voor te lichten. Ik weet niet hoe goed die smid is, maar het luistert schijnbaar nogal precies. In een artikel over Totilas, waar de bereidster van Totilas van voor Edward ook aan het woord kwam, stond iets over zijn voeten, maar ook niet precies wat. Het blijft speculeren. Hoe dan ook, ze zullen iets aan dat ongelijke voorbeen in de uitgestrekte draf moeten doen, want anders gaan de juryleden er alleen maar meer op letten en gaat het echt punten kosten.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:38

wat is er met zijn beenactie gebeurt -O- Ik heb het idee en het gevoel dat dit paard niet mijn optimaal is omdat hij "zijn" ruiter kwijt is. Sinds hij verkocht is geweest is de spark gewoon weg.
Ik blijf erbij, veel mensen hebben "een paar van hun leven" maar ik denk dat dit voor paarden ook geldt, dat ze "hun ruiter voor hun leven" hebben. Ene waarmee het enorm goed klikt en die elkaar super kunnen aanvoelen.

Ik denk dat hij da een beetje kwijt is.