Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:22

Nah, ik gok zo dat elke liefhebber van welk ras dan ook zulke dingen wel te horen krijgt. Ik hou van oa IJslanders, daar kunnen ze ook op vitten hoor :)) gewoon lekker negeren. Ieder zijn ding toch, ik vind dat alle paarden wel wat moois kunnen hebben.

Snoevie

Re: Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:23

dat is ook zo,over elk ras zijn (onterechte) vooroordelen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:57

ladolcevita schreef:
:D Ik vond het wel lekker om even stoom af te blazen. :+
ben trouwens zelf ook gek op alle huis-tuin-en-keuken paarden hoor,;-) Maar ik hoor mijn hele leven die onzin al.
En deze post blijft vast wel hangen. Beetje provoceren mag toch op zijn tijd. O:)

Dit gebeurt bij elk ras, dus om het ene ras op te hemelen en al het andere af te kraken vind ik totaal niet relevant ;-) .

Ik vind het paard uit de OP absoluut imposant maar zou zelf niet zo'n paardje kopen, heeft helemaal niet met jaloezie oid te maken, ik hou gewoon van een ander type paard. Prima toch? Ieder z'n heug ;-)!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:08

Sieltjuh schreef:
Lifaya, heb je het nou over dat mooie exemplaar in Djerba :D Die tussen die prachtige berbers woont? :D

Jupjupjup, heb 3 weken lang mijn tijd mogen vertoefen met deze kanjers van hengsten <3

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:10

Een arabier is een parel onder de paarden, op de juiste manier geslepen..........

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:25

Precies, gaat ook op voor elk ander ras :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:48

lifaya schreef:
Sieltjuh schreef:
Lifaya, heb je het nou over dat mooie exemplaar in Djerba :D Die tussen die prachtige berbers woont? :D

Jupjupjup, heb 3 weken lang mijn tijd mogen vertoefen met deze kanjers van hengsten <3

I know, heb je foto's uiteraard ook voorbij zien komen! Ik ben ook fan! :D

Alle rassen hebben hun charme :)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:19

Tieneke schreef:
Op dat vlak heb ik er eentje die aan alle vooroordelen voldoet, ken weinig paarden die zo nerveus zijn als de mijne, geen eigenlijk :D

Om nog even vooroordelen te bevestigen, die van mij is als die ademt net darth vader :') .

Heeft ie verder geen last van trouwens, misschien zal ie het op de renbaan wat minder doen..

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:57

*plaag* Zo paardje zo baasje, reageren allebei een beetje gevoellig? ;) */plaag*
Grapje hoor :) het paard is zeker mooi maar dat is smaakgebonden. Ik lees trouwens pas net goed dat het een wedstrijd alleen voor arabieren was want ik dacht wel "hmm, niet eerlijk voor andere rassen". Ik moet beter leren lezen hehe.

@Lepeltje zolang hij niet met lightsabers aan de gang gaat zou ik me geen zorgen maken ;)

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:00

ik neem mijn woorden terug over Totilas hoor, was ongegerond. ;-) Maar QR Marc fokt wel heel goed. Dat dekgeld houden ze zo hoog om de kwaliteit van de merries ook zo hoog mogelijk te houden. Dan is de kans dat de veulens ook goed zijn groter en rijst zijn ster nog verder. Bizar is dat vaak dit soort hengsten toch een flinke lijst nakomelingen hebben ondanks het hoge dekgeld en na een paar jaar heb je dan nog niets exclusiefs.
Dan is er weer een nieuwe ster.

spotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 01:36

Ik heb het hele topic gelezen (koste wel wat tijd :P ).
Maar ik ga mij er toch mengen in deze discussie. Het Arabisch Volbloed is mijn aller grootste liefde en die laat ik hier natuurlijk niet zomaar afkraken. Ik ben al van jongs af aan gek op Arabieren. Heb de verschrikkelijke mazzel dat ik de afgelopen jaren een paar av's heb verzorgd en gereden.
Arabieren zijn alles behalve zwak en iel en krakkemikkig. Ze komen in alle disciplines voor! Western, dressuur, endurance, show en lekker recreatief buiten rijden zijn ze ook super in.
Je hebt ook verschillen in (bloed?)lijnen. Egyptisch, Spaans, Russisch en tegenwoordig ook Amerikaans (wat volgens mij behoorlijk wat russische invloeden heeft. Dont blame me if i'm wrong)

Zoals velen hier al zeggen meningen en smaken verschillen. Oké daar is iedereen mens voor. Maar dat afkraken vind ik zo walgelijk en respectloos. Alsof alle energie en liefde en werk wat AV liefhebbers in hun paarden stoppen voor niks is want het zijn toch maar barbie paardjes waar je niks mee kan behalve showen en opmaken.... Zoals hier eerder al is gezegd (volgens mij door La dolce vita) Die vooroordelen zijn allemaal van onwetendheid.
Er zijn genoeg paarden (van KWPNers tot friezen) die niet te hanteren zijn op shows of wedstrijden.
Vaak zijn het ook de kruising Arabieren die op de een of andere manier veel heter zijn en die het imago van een Arab een beetje verpest hebben.
De meeste Echte AV's zijn de rust zelve. Kijk naar Karin die haar 2 hengsten aan de vrachtwagen zet met een zak hooi aan een halstertje als ze wedstrijd heeft. Dat zie je bij geen enkel ander ras hoor! (Ik niet in ieder geval). Of inderdaad kinderen die zo met een ''wilde woeste hete nerveuze gevaarlijke'' arab lopen.. Nou nou poeh poeh wat zijn ze toch gevaarlijk! :+
De Arabier is niet voor niets het paard wat heel veel gebruikt is om andere rassen te verfijnen. Bij friezen, anglo-arabieren, welsch noem maar op. Bovendien is het Arabisch volbloed het enige echte zuivere bloed nog na al die jaren.

Ikzelf houd persoonlijk meer van de Russen ook omdat ik zelf niet zo klein ben (1.85 :j ) Er zijn genoeg mensen die mij aanraden om gewoon op een KWPNer te gaan rijden, maar ik ben besmet geraakt met het Arabitus virus :D (chronisch).

Een (kleine) selectie van Arabieren waar ik onder de indruk van ben: Kas Valdes, Amir Ashiraf, Af Umoyo.
(voor de Arabieren kenners onder ons grote verschillen dus). Ieder zo zijn eigen smaak!

Het Arabisch volbloed is een heel gevoelig paard. Dus als je zelf een gevoelig mens bent heb je een prima match!

Persoonlijk vind ik Qr Marc erg gaaf, niet alleen vanwege het uiterlijk maar ook wat er eerder in dit topic is vermeld. Dat hij een geweldige pedigree heeft. En erg goed kan bewegen. Ook zijn nakomelingen zijn stuk voor stuk prachtig.

Ik ben zelf al bij een paar shows geweest: NK in Ermelo, All nations cup in Aken waar ik (om een voorbeeld te noemen) Marajj, Lva Maximus en Van Gogh heb gezien. Stuk voor stuk beauty's!

Ik vind dat iedereen elkaar en diens smaak moet respecteren.

Kortom het Arabisch Volbloed is dus anders dan ieder ander ras. En behoorlijk uniek in zijn soort.
Als ik hiermee mensen afkraak of beledig is dat niet de bedoeling.
Ik wil gewoon mijn grote liefde verdedigen <3 (zoals ieder paarden liefhebbend mens dat zou doen bij zijn lievelingsras)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 06:47

Vastzetten aan een halstertje aan de trailer met hooi zie je ook bij andere rassen hoor. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 06:56

Ja tuurlijk is de AV anders dan ieder ras,maar dat geldt toch voor elk ras,of althans dat zal de liefhebber van een ras altijd over zijn favoriet zeggen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:03

Tuurlijk.
Ik heb geen favoriet ras. Wel bepaalde voorkeuren en AV zit daar zeker bij. Wil niet zeggen dat ik ze zo anders en zo veel unieker vind dan een ander ras.
Laat iedereen gewoon in z'n waarde.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:16

en zo is het. ieder zn smaak.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:48

IMJ schreef:
Vastzetten aan een halstertje aan de trailer met hooi zie je ook bij andere rassen hoor. :)

2 hengsten?

Natuurlijk geldt het voor ieder ras.. Zoals ik al eerder schreef, ik heb ook jaaren een haf gehad en ben ook zeker wel gecharmeerd van dat ras nog steeds. Ik zal ook zeker niet zeggen de rest van mijn leven niks anders meer te willen dan een AV, want er zijn zo veel leuke rassen. wel verbaas ik me echt gigantisch over de vooroordelen over de AV, helemaal sinds ik er zelf een heb, want ze slaan echt helemaal nergens op! Ik vind het een bizar verschil om te zien hoe mensen tegenover mijn AV staan vergeleken met mijn haf. Dierenartsen verdoven al bij voorbaat, staleigenaren hebben giga vooroordelen, kinderen die mijn paard niet mogen aaien, hele vreemde blikken omdat ik haar bitloos rijdt? Terwijl ze echt echt echt even lief en makkelijk is als mijn haf. Paard heeft net een jaar op rust gestaan door een stom ongeluk (nee ze is niet zwak), incl boxrust en ik heb al die tijd zonder sedatie, aan een halstertje buiten kunnen stappen en draaf nu ook op die manier. Had met mijn haf niet gelukt, met de gemiddelde kwpner ook zeker niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:52

Ireen_ schreef:
IMJ schreef:

2 hengsten?

Wel meer naast elkaar zelfs. Ach, ik vind dat alle rassen wat hebben en dat eindeloze "mijn ras is het beste kijk dan dit en dit" vind ik gewoon een beetje onzin altijd, ik heb zo ook mijn rasvoorkeuren maar beweren dat die beter zijn dan andere rassen zul je mij niet horen doen. Het lijkt hier haast wel alsof de Arabier een uniek heilig paard zou zijn, nou dat krijg ik ook altijd te horen over de PRE, de Fries, de Fjord, de Haflinger ga zo maar door. Elk ras is uniek en de Arabier niks meer dan een ander.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:19

Uiteindelijjk is de arabier wel uniek door zijn extra wervel :j dat wel :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:54

Ja, maar dan zijn gangenpaarden ook extra uniek bijv :P maar globaal gezien als ras is het gewoon een paard even goed als een KWPN, Haflinger, Shetlander of wat dan ook... en al die voorbeelden (hengsten aan de trailer, mak als een lammetje bij kinderen etc) gaat ook gewoon op voor andere rassen, dat ligt imo meer aan karakter en training dan aan ras, kijk in Spanje en Portugal rijdt toch ook iedereen zo met hengsten weg daar wordt amper geruind. 't Is maar net hoe je er mee om gaat en wat het dier gewend is. Hier in NL vind ik dat men soms wat panisch doet wat dat soort dingen betreft.

spotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:33

Het enige wat ik hiermee probeer te zeggen is dat mensen die negatieve vooroordelen hebben over een AV eerst even moeten nadenken voordat ze lukraak zo maar ''ons'' lieftallig ras belachelijk maken.
En wat ik hiermee ook probeer te zeggen is dat de meeste oordelen komen van onwetendheid. En aangezien ''wij'' wel weten hoe lief, trouw, kindvriendelijk zo'n ''gevaarlijke'' AV is.
Er worden zelfs Arabieren geweigerd op een manege... Het moet niet gekker worden!

Voorbeeldje:
Meisje van 13 die op haar moeders Arabier rijd van 15 jaar oud. Wil in de manege les rijden. En ze mag niet met haar ''wilde'' paard in de lessen met kinderen. Want dat is een groter risico voor de andere manege kinderen.
Dat is toch belachelijk! Het is bijna racistisch! :')

Nogmaals ik wil niemand beledigen Alleen mensen overtuigen dat de AV niet gevaarlijk, iel, zwak, lelijk(eigen mening natuurlijk) is.

Maar goed.. Dit is dan ook weer typisch Bokt. Al dat gezeur en gebitch op elkaar.
Laatst bijgewerkt door spotje op 16-04-12 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:36

Klopt, in NL is men daar om een of andere reden een beetje panisch over. Op IJsland en Spanje/Portugal heb ik dat heel anders gezien :) heeft dan ook weinig met ras te maken, maar meer met mentaliteit, gewenning en opvoeding.

Heb niks tegen Arabieren hoor, maar dat "oh mijn ras is heilig" zie je overal bij liefhebbers van welk ras ook. Krijg je hè, als men gek is van een ras :D maar dat wil nog niet zeggen dat dit soort dingen (zoals hierboven) heel speciaal zou zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:08

Maar zelf doe je het andersom! :D
Bij geen ander paardenras kunnen hengsten aan een touwtje aan de trailer staan schreef je eerder! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:10

Huh, waar zeg ik dat? :o? Of heb je het tegen spotje? :+

spotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:12

IMJ schreef:
Maar zelf doe je het andersom! :D
Bij geen ander paardenras kunnen hengsten aan een touwtje aan de trailer staan schreef je eerder! :D

Beter lezen:
Dat zie je bij geen enkel ander ras hoor! (Ik niet in ieder geval) *D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:14

Zo ken ik er ook nog wel een; ik heb nog nooit meerdere Arabische hengsten naast elkaar bij de trailer zien staan, maar wel gelijksoortige situaties bij andere rassen. Zal ik dan maar de conclusie trekken dat je dat niet bij Arabieren ziet simpelweg omdat ik het nooit gezien heb?

Beetje jammer trouwens dat je je hele post hierboven hebt veranderd, nou staat er heel wat anders dan waar ik op reageerde ;)