gewoon lekker negeren. Ieder zijn ding toch, ik vind dat alle paarden wel wat moois kunnen hebben. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ladolcevita schreef:Ik vond het wel lekker om even stoom af te blazen.
![]()
ben trouwens zelf ook gek op alle huis-tuin-en-keuken paarden hoor,;-) Maar ik hoor mijn hele leven die onzin al.
En deze post blijft vast wel hangen. Beetje provoceren mag toch op zijn tijd.
.
! lifaya schreef:Sieltjuh schreef:Lifaya, heb je het nou over dat mooie exemplaar in DjerbaDie tussen die prachtige berbers woont?
Jupjupjup, heb 3 weken lang mijn tijd mogen vertoefen met deze kanjers van hengsten

Tieneke schreef:Op dat vlak heb ik er eentje die aan alle vooroordelen voldoet, ken weinig paarden die zo nerveus zijn als de mijne, geen eigenlijk
.
*/plaag*
het paard is zeker mooi maar dat is smaakgebonden. Ik lees trouwens pas net goed dat het een wedstrijd alleen voor arabieren was want ik dacht wel "hmm, niet eerlijk voor andere rassen". Ik moet beter leren lezen hehe.
Maar QR Marc fokt wel heel goed. Dat dekgeld houden ze zo hoog om de kwaliteit van de merries ook zo hoog mogelijk te houden. Dan is de kans dat de veulens ook goed zijn groter en rijst zijn ster nog verder. Bizar is dat vaak dit soort hengsten toch een flinke lijst nakomelingen hebben ondanks het hoge dekgeld en na een paar jaar heb je dan nog niets exclusiefs.
).
) Er zijn genoeg mensen die mij aanraden om gewoon op een KWPNer te gaan rijden, maar ik ben besmet geraakt met het Arabitus virus
(chronisch).
(zoals ieder paarden liefhebbend mens dat zou doen bij zijn lievelingsras)
IMJ schreef:Vastzetten aan een halstertje aan de trailer met hooi zie je ook bij andere rassen hoor.
Ireen_ schreef:IMJ schreef:Vastzetten aan een halstertje aan de trailer met hooi zie je ook bij andere rassen hoor.
2 hengsten?
dat wel
maar globaal gezien als ras is het gewoon een paard even goed als een KWPN, Haflinger, Shetlander of wat dan ook... en al die voorbeelden (hengsten aan de trailer, mak als een lammetje bij kinderen etc) gaat ook gewoon op voor andere rassen, dat ligt imo meer aan karakter en training dan aan ras, kijk in Spanje en Portugal rijdt toch ook iedereen zo met hengsten weg daar wordt amper geruind. 't Is maar net hoe je er mee om gaat en wat het dier gewend is. Hier in NL vind ik dat men soms wat panisch doet wat dat soort dingen betreft.
heeft dan ook weinig met ras te maken, maar meer met mentaliteit, gewenning en opvoeding.
maar dat wil nog niet zeggen dat dit soort dingen (zoals hierboven) heel speciaal zou zijn.