Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:10

petra94 schreef:
dit bewijst dus dat rath niet kan rijden.
en succes niet te koop is!

Nou, dat MAR niet kan rijden, zou ik zo niet zeggen. Maar hij kan Totilas iig niet zo rijden als Edward dat deed.
Er zit natuurlijk ook veel verschil ik kwaliteit ruiter tussen MAR en Edward. Daarbij is Edward ruim 10 jaar ouder dan MAR en heeft dus meer ervaring.

Maar ben het met je eens dat succes niet te koop is! :n

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:10

Nikka schreef:
lasamber schreef:
Enne over tijd te kort voor los rijden. Totilas kwam als laatst aan bod tijdens de show daarvoor had ie Bretton Woods gereden daar zat een uur tussen.
Aangezien hij toch echt over een goed team beschikt konden hij zo wisselen van paard en echt wel 3 kwartier losrijden.

Nou, is die smoes ook weer uit de wereld :D

Ben meerdere keren in Vechta geweest en heb al heel wat hengsten zo door de baan gezien met veel spanning en opgekropte energie. Volgens mij zijn er niet zo optimale losrijmogelijkheden in Vechta. Plus dat je dan ook niet de enige bent die moet losrijden en de één kan daar beter mee omgaan dan de ander. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:11

Jannepauli schreef:
Mer1980 schreef:
Idd PS zal Toot never nooit meer onder het zadel doen bij gal, dan is hij de gouden plak zeker kwijt. Hij laat hem liever nog gewoon op stal staan en de dekkingen doen denk ik.....

Maar dan zal PS wel goed ziek zijn van de presentatie in Vechta.. als je hoogste troef, waarmee je zoveel geld wilt verdenen, zo abominabel wordt voorgesteld. Als een willekeurig ander paard zó in de baan zou verschijnen en er zou dan nog 8000 euro voor een rietje gevraagd worden, dan zou ik als belangstellende fokker wel afhaken. Misschien dat hij nog even voortdobbert of de prestaties van het verleden maar wie kent hem niet: resultaten uit het verleden bieden géén garantie voor de toekomst.

Hoezo, hij is toch niet anders gaan fokken?? Oftewel: hij was altijd al overrated?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:11

Abacab schreef:
Jannepauli schreef:
Misschien moeten we maar alvast een poll starten met de meest waarschijnlijke oorzaken (lees smoezen) waardoor Totilas van deelname aan de OS 2012 wordt teruggetrokken.

Misschien moet PS maar 's overwegen om Ingrid Klimke op dit paard te laten rijden.

Mogelijke oorzaak; van de laadklep gevallen.

oorzaak 2 : oude blessure gaat weer opspelen ?

Blijft triest dat dit paard,wat ooit werkte met plezier voor zn ruiter,nu er zo bij moet lopen.. Zonder plezier,want dat straalt ie absoluut niet uit op dat filmpje.. :n Jammer,gewoon erg jammer....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:12

s0173957 schreef:
germie schreef:
Tja, dat krijg je als je er maar een heel gemiddelde ruiter op zet. Er zijn bokkers die beter rijden dan Matthias.

made me laugh... tjonge...

OMG :')

Nu weet ik weer waarom ik in een ander Totilas topic schreef dat ik me soms schaam nederlander te zijn.............

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:13

Oorzaak 3: Rath is de gebruiksaanwijzing voor de knoppen kwijt

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:15

Waarom gelijk de ruiter in een negatief daglicht zetten? Enkel omdat Edward 'zijn' Totilas niet meer start?

Iedereen heeft wel dagen waarop het minder gaat ;)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:17

Jannepauli schreef:
Oorzaak 3: Rath is de gebruiksaanwijzing voor de knoppen kwijt

Heeft die de gebruiksaanwijzing er überhaubt wel bij gehad?? ;)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:17

murphy102 schreef:
Resultaat: paard is volledig de weg kwijt.

Kijk dat zijn we dan weer met elkaar eens.
Murphy vergeet alleen even dat MAR aanvankelijk laaiend enthousiast was over Toot en leuk kon meekomen op wedstrijd.
Naarmate de combi langer samen is worden de prestaties slechter en staat Toot om de haverklap stil ivm blessure leed. Er is geen groei, wel afbraak. En het bewijs hebben we kunnen zien in het filmpje.
MAR trekt de aanpak van zijn vader openlijk in twijfel door in de pers dolgelukkig mee te delen dat hij Het Licht heeft gezien en zich eerst nog met enkel de jonge paarden maar straks na de OS ook met Toot zal laten BeSjeffen.
Maar Murph, mischien dat jij je diensten maar eens moet gaan aanbieden bij een MAR :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:20

Laura_x_ schreef:
Iedereen heeft wel dagen waarop het minder gaat ;)

Hmm... dat zijn dan inmiddels wel heel erg veel dagen waarop het minder gaat...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:22

murphy102 schreef:
De stalamazone van Paul S. reed Totilas alleen maar voorwaarts neerwaarts en geen GP; "eerst de Rollkur" eruit volgens Paul S.

Het is triest voor Totilas en het is triest voor Rath.
Met dank aan Gal die er een voorgeprogrammeerde, mechanische trucjesmachine van heeft gemaakt.
Aanvankelijk heeft Rath Tot. klassiek gereden, hetgeen het paard helemaal in de war maakte: de harde schijf werd ontregeld: Gal reed hem afgedwongen (en begin nu niet dat dat niet zo is, getuige de vele, vele filmpjes), Rath probeerde hem op een eerlijke manier te rijden.
Resultaat: paard is volledig de weg kwijt.
Een paard dat klassiek is gereden, rijdt iedereen die klassiek (met het Scala als leidraad) is opgeleid, zo mee weg (zelfs de 6-jarige kleindochter van Klimke op een GP-paard) sensibel of niet.
Op modérn gereden paarden worden "de knoppen" erop gezet. Paarden zijn onderdanig, zijn "onder controle".
Rath heeft niet geleerd zo te rijden, onder druk, en zoekt nu wanhopig "de knoppen" bij Totilas ........

Hoe kon Totilas onder Edward dan zo spetteren en sprankelen?
Nou breng je Edward wel erg in discrediet door te beweren dat hij Totilas gedwongen heeft om een mechanische trucjesmachine te worden.

Onder Edward zag ik een paard wat (meestal)fantastisch liep.
Dat Totilas onder MAR de weg kwijt is, kan ik het mee eens zijn, maar niet met de bewering zoals hierboven.

Paddenpad

Urnie85

Nederlands meest geliefde paard.........

Hoe voel je je eigen Ed als je dit ziet?

Eigenlijk vind ik het ook erg sneu voor Matthias, de afknapper kan niet groter lijkt me...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:23

Nikka schreef:
NenaC schreef:
Waarom is totilas altijd een hot item en bijv. nooit alle talentvolle paarden die Onassis koopt, waar we vervolgens nooit meer wat van horen? :o

Ik denk dat een bescheidenere opstelling vanaf het begin van de verkoop heel wat had kunnen schelen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:24

I miss seeing Edward and Totilas as a team, he's lost his shine. Poor horse..

Ich find es eine Schande, was aus diesem Pferd geworden ist, vor allem wenn man dieses Video mit dem Auftritt vor einem Jahr vergleicht... traurig wie dieses Pferd so abgebaut hat (nicht von seinem können, sondern eher von seinem Willen) das dieses Pferd top-Qualität hat steht außer Frage. Ich hätte mir gewünscht, das Totilas damals einen talentierten Reiter bekommt, der reell reitet. Leider hatte ich schon vor einem Jahr die Ahnung, das MAR auf die Nase fällt... Gönnt dem Pferd endlich Ruhe

zo.. niet alleen de nederlanders denken er zo over..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:25

Urnie85 schreef:
Nederlands meest geliefde paard.........

Hoe voel je je eigen Ed als je dit ziet?

Eigenlijk vind ik het ook erg sneu voor Matthias, de afknapper kan niet groter lijkt me...

Uhm,wat heeft Ed hier mee te maken ? Hij heeft niet besloten om Totilas te verkopen dat heeft de fam visser gedaan. Rare opmerking dus :?

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:25

Nou afknapper zal ik niet zeggen. Maar waarschijnlijk heeft MAT echt geen klik met het paard en het paard niet met MAT en als je dat mist met een combi. Word het echt 3x zo moelijk als normaal. Dit is niemand te verwijten. Er is een klik of niet.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:27

Jannepauli schreef:
Mer1980 schreef:
Idd PS zal Toot never nooit meer onder het zadel doen bij gal, dan is hij de gouden plak zeker kwijt. Hij laat hem liever nog gewoon op stal staan en de dekkingen doen denk ik.....

Maar dan zal PS wel goed ziek zijn van de presentatie in Vechta.. als je hoogste troef, waarmee je zoveel geld wilt verdenen, zo abominabel wordt voorgesteld. Als een willekeurig ander paard zó in de baan zou verschijnen en er zou dan nog 8000 euro voor een rietje gevraagd worden, dan zou ik als belangstellende fokker wel afhaken. Misschien dat hij nog even voortdobbert of de prestaties van het verleden maar wie kent hem niet: resultaten uit het verleden bieden géén garantie voor de toekomst.

Ik denk dat Mathias er zelf ook niet blij van wordt dit is slecht en dankzij inet ziet de hele wereld dit

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:27

Ik las de laatste opmerking onder het filmpje op youtube, en kan het niet beter verwoorden:

This horse has lost his shine..

hopelijk komt voor totilas de zon nog weer te voorschijn zodat hij weer kan gaan stralen!
(het maakt mij niet uit met welke ruiter, als het paard maar weer gaat genieten in de ring.)

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:28

Ik wordt hier echt verdrietig van! sorry hoor maar vind dit echt een afgang.... 10 minuten lang beetje in passage en piaff rondhobbelen terwijl dat beest strak staat van de spanning( vind hem geen moment ontspannen lopen).... en vind ze achterhand gebruik ook een heel stuk minden dan voorheen!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:29

En dan te bedenken dat Rath nog opperde dat hij verder wilde waar Edward gestopt was, yeah right! Ik vond het jammer dat Totilas verkocht was, maar na relativeren gunde ik het ze best. Bleef maar denken dat ze nog combinatie moesten worden, je rijd ook niet zomaar op een paard met zoveel capaciteiten weg. Maar dit? Dit is volledig in strijd met waar het in de dressuur om gaat. Dit is niet meer het gymnastiseren van een paard, dit is afbraak, een brok spanning. Je kan er zo nog geen degelijke B proef mee lopen. Onwijs zonde van het paard en ik zou voor geen goud in Rath's schoenen willen staan. Wat een complete afgang zeg!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:29

Ik heb Totilas altijd gezien als een paard met aangeleerde trucjes. Het was imo altijd te. En het is logisch dat als iemand hem nu normaal wil rijden dat dat moeilijk gaat worden. Altijd een hoop voorbeengezwaai en niks natuurlijks meer. Dus met die mechanische trucjesdoos ben ik het eens.

Het omzetten van het trucjesdoos naar een goed dresuurpaard zal jaren duren. Dus nee vindt het niet gek dat het nog geen combi is.

Daarbij 2 totaal verschillende ruiters, 2 totaal verschillende stylen. wat wil men? het is geen machine die op knopdruk functioneert.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:30

Ik werd er erg droevig van en heb de film ook afgezet...

doei

Ik vind het ergens wel zielig voor MAT, ik geloof echt wel dat deze ruiter kan rijden :j
Hoe ik het zie is dat MAT, Totilas niet vertrouwd :n
Het is zonde voor zo een getalenteerd paard, het lijkt me heel erg frustrerend voor het dier!
Laatst bijgewerkt door doei op 07-02-12 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

nadita

Orchidee21 schreef:
Ik las de laatste opmerking onder het filmpje op youtube, en kan het niet beter verwoorden:

This horse has lost his shine..

hopelijk komt voor totilas de zon nog weer te voorschijn zodat hij weer kan gaan stralen!
(het maakt mij niet uit met welke ruiter, als het paard maar weer gaat genieten in de ring.)

Precies!
En imo 'straalt' een mechanische trucjesmachine niet, zoals Murphy102 het verwoorddde.
Want sprankelen deed Totilas onder Edward.
Laatst bijgewerkt door nadita op 07-02-12 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt