Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RoMaReToFel schreef:Tjuppie schreef:Ja prima ook toch? Maar vind de opmerkingen van Ceasario zo raar.
Amen.
Voor een topsporter is winnen het belangrijkste en de kans op Goud op de OS was zo reeel, dat is voor een topsporter als Edward belangrijker dan het geld. Wanneer een paard niet in jouw eigendom is loop je het risico dat het paard bij een goed bod verkocht wordt, of je het nu leuk vind of niet. Edward is hier goed ziek van ( geweest ), dag gouden plak, dag jaren training.
ceasario schreef:janderegelaa schreef:[Welnee, Lingh was eigenlijk al over zijn beste moment heen en zijn fokkerijresultaten waren ook teleurstellend. Daarom is hij verkocht.
Net als Totilas alleen koste Lingh 10% van het bedrag.![]()
janderegelaa schreef:[Lingh was wel bijna 2 keer zo oud. En dan nog steeds een miljoen....
ceasario schreef:janderegelaa schreef:[Lingh was wel bijna 2 keer zo oud. En dan nog steeds een miljoen....
(Totilas bijna 11 jaar bij verkoop)
Lingh is verkocht in 2006.. ( 13 jaar ) ook op zijn top en na een jaar modderen was dit de eerste wedstrijd
Cosequin Wellington Dressage USEF HP-qualifier Pan Am Games/National Grand Prix
Grand Prix B – Test of Choice Lingh 60.417
February 8-11, 2007
Palm Beach Polo Equestrian Club Wellington, FL
Citaat:met Gal: 2006
CDIO Rotterdam (NED): 3e in Grand Prix (73.83%) en 1e in Kür (77.85%) met G4S Lingh
2005:
- CDI-W Amsterdam (NED): 1e in Grand Prix (74.04%) en 1e in Grand Prix Kür op Muziek (81.60%) met Lingh
Citaat:15-03-2004 Gestion Lingh wordt verkocht
Het Grand Prix-dressuurpaard Gestion Lingh wordt op korte termijn verkocht. Dat staat als een paal boven water. Toch kan Edward Gal tot en met de Olympische Spelen over het paard blijven beschikken. Eigenaar Theo van Sadelhoff (80) besloot zijn paarden te verkopen, maar tegelijkertijd garandeert hij dat de combinatie Edward Gal / Gestion Lingh in elk geval tot en met de Olympische Spelen blijft bestaan. Sadelhoff bezit naast Lingh nog drie dressuurpaarden waarvan het lichte tour-paard Charmeur de bekendste is. Lingh kwam als jong paard op stal bij Gal en is door hem afgericht van groen tot en met Grand Prix.
Ayla_4Ever schreef:antje_vip schreef:Moet dan alles uit Nederland komen
Echt wel, zonder NL stond Duitsland er lang niet zo goed voor op het Hippische gebied. Jammer dat NL niet mag pronken! Goed van de KNHS EN SJEF dat ze pas na de OS willen gaan trainen!
M_D_H schreef:wat een onzin zeg!
no offence, maar de roots van onze beste toppaarden (en zelfs van totilas) liggen nog altijd in duitsland!
zonder de duits fokkerij in de jaren 60, 70 en 80 en zelfs nog van de jaren 90 hadden wij hier heel veel topspotpaarden niet gehad!
studiemiep schreef:Het zou mij aan mijn derriere roesten van wie MAR les krijgt, ik zou het echt het leukste vinden als hij gewoon weer lekker in de ring kan verschijnen. Ik gun het Patrick Kittel ook om een medaille te halen en die lest ook bij Sjef...doen we toch ook niet moeilijk over.
Degene die het best op DAT moment rijd moet gewoon winnen en of dat nu een NL is een Brit, Zweed, of Duitsers dat maakt mij niets uit, zolang de jurering maar klopt.
Het zou toch vreselijk zijn als Adeline zou winnen terwijl ze niet de beste proef heeft gereden............