http://www.ritchiefount.com/thriftyking.html
Een goedkopere oplossing is dit:

Kleine speciekuip in een hele grote speciekuip met daartussen en eronder een dikke laag hooi gepropt en aangestampt, dat achter een wandje zetten en vullen met lauw water en het blijft langdurig vloeibaar, hier al 2 dagen.
@torgil: Als ik jou was zou ik het bestemmingsplan even downloaden en goed doorlezen, soms vind je daar openingen in. Als het plan 10 jaar of ouder is is de gemeente verplicht het te vernieuwen (het mag niet ouder zijn dan 10 jaar). Ik heb hetzelfde gedoe over mijn schuilstal, wij zijn daardoor nu een nieuw huis aan het bouwen (met weidegrond erbij) en de paarden komen daar aan huis te staan dus door het gezeur komt mijn droom nu uit maar als je niet die mogelijkheid hebt zoals ik dan zit je mooi met de gebakken peren. Vanaf de zomervakantie wordt mijn mooie weide ook alleen maar hooiland. Wat dat betreft werkt vaak de gemeente ook niet echt mee aan het welzijn van de dieren, ze kunnen ook een bestemmingsplanwijziging doorvoeren maar zijn daar vaak ook niet voor te porren.