Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:29

Kaula schreef:
Uitgemergelde beesten zijn dus uitgesloten, alleen financiële penarie dus...

Wat voor relevantie heeft dit verhaal nog met paarden? Vind financiële kwesties toch meer privé-zaken,
zou mooi worden als we de financiële zaken van andere bokkers op internet gaan bespreken.

Het is wel relevant als je de vraag stelt waarom je bij gebrek aan geld toch nog 5 maanden gebruik maakt van iets waarvan je weet dat je het niet kan betalen. Op het moment dat je inziet dat het financieel niet meer haalbaar is, zul je maatregelen moeten treffen...
Laatst bijgewerkt door gummie op 12-09-11 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:32

gummie schreef:
Kaula schreef:

Wat voor relevantie heeft dit verhaal nog met paarden? Vind financiële kwesties toch meer privé-zaken,
zou mooi worden als we de financiële zaken van andere bokkers op internet gaan bespreken.

Het is wel relevant als je de vraag stelt waarom je bij gebrek aan geld toch nog 5 maanden gebruik maakt van iets waarvan je weet dat je het niet kan betalen. Op het moment dat je inziet dat het financieel niet meer haalbaar is, zul je maatregelen moeten treffen.

Maar dat is niet aan wildvreemde om te gaan veroordelen lijkt mij zo, ze heeft hier toch geen financieel advies gevraagd?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:34

gummie schreef:
Kaula schreef:

Het is wel relevant als je de vraag stelt waarom je bij gebrek aan geld toch nog 5 maanden gebruik maakt van iets waarvan je weet dat je het niet kan betalen. Op het moment dat je inziet dat het financieel niet meer haalbaar is, zul je maatregelen moeten treffen...

Op het moment dat het duidelijk was dat het echt niet meer haalbaar was, ook niet na de WCO heb ik dus maatregelen getroffen.
Mag ik jullie erop wijzen dat er 72 dieren geplaatst moesten worden?? En dat lukt je niet in een maand tijd.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:35

Sorry, maar hoe kun je in vredesnaam 72 dieren hebben en niet in de gaten hebben hoe de financien zijn?
Wat doe je dan niet aan je boekhouding?

Iedere simpele ziel weet toch, dat als hij of zij geen meervoudig miljonair is of geen geldschieters heeft, je nooit 72 dieren kunt onderhouden?
Laatst bijgewerkt door Tendance op 12-09-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Re: Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:42

Ik ben vandaag een paar keer heel even op Bokt geweest, maar dit topic is, voor een buitenstaander, amper te volgen. Door het vele opschonen is er geen touw aan vast te knopen.
Ik heb toendertijd het topic van Javi proberen te volgen, maar dat lukte mij niet als nieuw boktlid.
Het lijkt me vreselijk als je met je eigen naam aan de schandpaal wordt genageld op internet, terecht of onterecht.

_BubbleGum_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:56

Inderdaad!
Net of je mensen die oordelen doen na het lezen van zoiets als dit
verantwoording af moet leggen.
Ik denk dat PVD wel andere dingen aan haar hoofd heeft dan hier
vragen te beantwoorden waar niemand iets over kan of heeft te zeggen.

Ik lees al de hele tijd mee en heb nog geen 1 gedupeerde zich zien melden.
Oja 1.
En was hier niet pasgeleden op bokt een discussie over hetgeen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je dieren, dus ook waar je deze op stal zet ?!
Bovendien ben je zelf op hoge poten weggegaan en kan je dus PVD niet verantwoordelijk houden voor jou voerkosten!
Dierenarts kosten : Ja erg , maar ook eigen verantwoording.
Mijn zusje zette enige tijd geleden haar paard voor "rust" weg.
Paard kwam terug met ernstige verwondingen , kon het zelf betalen hoor.

Electra63 schreef:
Ik ben vandaag een paar keer heel even op Bokt geweest, maar dit topic is, voor een buitenstaander, amper te volgen. Door het vele opschonen is er geen touw aan vast te knopen.
Ik heb toendertijd het topic van Javi proberen te volgen, maar dat lukte mij niet als nieuw boktlid.
Het lijkt me vreselijk als je met je eigen naam aan de schandpaal wordt genageld op internet, terecht of onterecht.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:59

Jongens, ik ga afsluiten voor vandaag. Weltrusten. Ben moe

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:59

@ Bubblegum: PVD kiest ervoor zich hier op bokt te verdedigen. In plaats van alles als een aanval te zien, zou je er ook voor kunnen kiezen bepaalde vragen te beschouwen als een mogelijkheid je te verdedigen (als je dat toch al op bokt wil doen). Even voor de duidelijkheid: ik zal haar niet van wat dan ook beschuldigen, iemand is onschuldig tot schuld bewezen is. Maar als ze dan toch hier verhaal komt doen, dan moet je het niet gek vinden dat mensen haar hier vragen stellen.

Word trouwens doodmoe van dit topic, omdat mensen alleen nog maar op elkaar in lopen te hakken, zelfs als ze geen verkeerde bedoelingen hebben.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:00

potverdikkie schreef:
Jongens, ik ga afsluiten voor vandaag. Weltrusten. Ben moe

Hier nog zo iemand..... Trusten!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:06

Waar gaat dit nou eigenlijk over? Verwaarloosde paarden of dieren in het algemeen? Die heb ik tot nu toe niet gezien. En dat geldt voor iedereen. En dus wordt er gezanikt over een zak voer. Echte beschuldigingen en bewijzen daarvoor ben ik in dit topic nog niet tegen gekomen.
Om toch te kunnen blijven beschuldigen, heeft de discussie zich verplaatst tot het faillissement en de gedupeerde leveranciers. Moet dit op Bokt worden besproken, moet iemand zich daar tegen verdedigen op een forum als Bokt? Zijn sommige Bokkers zo gefrustreerd, dat ze alles wat hun zelf tegen zit in het leven botvieren op iemand die al ellende genoeg heeft en heeft veroorzaakt? Knap hoor. De wereld verbeteren begint nog altijd bij jezelf.

@PVD: blokkeer je naam bij 'vind me niet' of een dergelijke site en een heleboel hits op je naam raak je daarmee kwijt. Richt je niet op je verdediging op Bokt, maar je verdediging in het echte leven. Stop je energie daarin, bouw je leven weer op, ga schoon schip maken. Van fouten kun je leren (sommige bokkers maken kennelijk geen fouten, die leren dus ook nooit iets). Als je echt een goed hart hebt, kom je er weer bovenop. Maar niet zomaar, dat moet je zelf doen.

@Mods, over offtopic en persoonlijke aanvallen gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:10

Marion71 schreef:
En dus wordt er gezanikt over een zak voer.

Een kostenpost van dik 300 euro om je paard ergens een week te hebben staan, noem dat maar een zak voer. Het gaat niet zozeer om dat geld, het gaat erom dat ik bedrogen ben door MB omdat ze mij zaken voorgespiegeld heeft die ze niet heeft waargemaakt. Ze zorgde slecht voor mijn paard en dat was natuurlijk niet wat we afgesproken hadden. Iedereen die bij MB op stal is geweest en haar persoonlijk kent, begrijpt direct wat ik bedoel. Alleen de mensen die de internet-halleluja verhalen die ze zelf heeft verzonnen, willen geloven die begrijpen het dus niet.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:16

Ondanks alle verwijten aan mijn adres moet ik je toch zeggen dat ik werkelijk denk aan de paarden en de andere dieren. Bij de dood van je 5 ponies heb je werkelijk naar mij uitgehaald, jij zou aan iedereen tonen en laten weten wie ik ben, geen dierenvriend, maar een trotse meeloper van het internet, jij had contact met de Politie. De oprichters van de groep "Stop de Paardenverminker" waren voor de Politie, personen die het onderzoek schade berokkenden, jij had het volste vertrouwen van de Politie en de Overheid. Wel, nu kan ik nog niet begrijpen dat je zo blijft schrijven en denken, ik blijf nu ook een mens en dierenvriend en vraag mij af wat heeft U zo ver gebracht om blijven vol te houden dat steeds andere personen de oorzaak zijn van je tegenslagen, hen de oorzaak van alle roddels te noemen.
Blijf met je twee voeten op de grond, tracht een leven op te bouwen zonder roddels, zonder laster, zonder verwijten, kijk in je eigen hart en zie ook je eigen fouten.
Ieder mens maakt fouten, ieder mens heeft goede en slechte kanten, laat de slechte kanten je leven niet vergallen en zeker niet het vertrouwen van de mensen beschamen.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:18

Ik lees dit nu al ff mee....
Wat zijn velen hier toch ongezond nieuwsgierig.... Velen lijken hier te vinden dat uitgerekend zij recht hebben op de gehele vuile was van deze failliete manegehoudster.... Sorry, maar wat een brutaliteit...
(nu we het er toch over hebben, wil ik ook wel van div hier weten wat het banksaldo is...)
Ik zie geen uitgemergelde dieren, zoals ik volgens de topictitel zou moeten aantreffen hier, dus wederom weer iets dat uit het verband gerukt schijnt te zijn....
Al die ongezond nieuwsgierige bokkers moeten eens achter hun oren krabben, of ze niet beetje heel zwaar onbeschoft zijn....
Ik ken de failliete dame in kwestie niet, maar ookal schijnt ze niet de beste keuzes in het verleden gemaakt te hebben, ik geloof niet dat er moedwillig dieren zonder eten hebben gestaan....

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:21

Ik ga niet zeggen dat M haar paarden verwaarloosde, maar ik heb ZELF een stal uitgemest na haar vertrek uit Friesland... Minimaal 60 cm stront, zeik en zelfs een dode rat kwam eruit! Een lucht om te kotsen. Een maand ervoor was er een merrie in deze stal bevallen, hoe gezond is dat. En ja, er zijn hier zelfs mensen op bokt die dit kunnen beamen en geholpen hebben om de bende op te ruimen die ze achter gelaten heeft. De paarden zagen er verder goed uit, maar die werden ook gewoon gevoerd.
In mijn beleving is hebzucht je nu fataal geworden M.b.. Jammer, je had het zo anders en beter voor elkaar kunnen hebben... Succes met het opruimen van je shit.
Sterkte voor alle gedupeerden die waarschijnlijk nooit meer een rode cent gaan terug zien spijtig genoeg.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:22

Wie de schoen past....... Ik heb geen persoonlijke schoenmaten genoemd, dat gebeurt vanzelf.

Punt van het artikel is niet het faillissement maar de verwaarlozing. Dat is de reden dat het op Bokt komt te staan. En juist over die verwaarlozing gaat het al pagina's lang niet meer. Tot wanhoop gedreven zijn er foto's gemaakt met datum en paarden erop. Mss toch de conclusie durven trekken, dat van verwaarlozing geen sprake is?
Dat er gedupeerden zijn, staat buiten kijf. Maar we gaan op bokt toch ook geen andere faillissementen en gedupeerden bespreken? Da's een zaak voor de curator, gedupeerden en PVD. Hebben ze het oordeel van bokt echt niet bij nodig.

@Lovely, ook jouw kwestie heeft niks met verwaarlozing te maken. Wel met een verschil van inzicht en een kostenpost als gevolg daarvan. Waarom regel je dat niet met PVD zelf? Wrs ben je daar nu een beetje laat mee, van een kale kip.........

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:23

Rascha schreef:
Ik lees dit nu al ff mee....
Wat zijn velen hier toch ongezond nieuwsgierig.... Velen lijken hier te vinden dat uitgerekend zij recht hebben op de gehele vuile was van deze failliete manegehoudster.... Sorry, maar wat een brutaliteit...
(nu we het er toch over hebben, wil ik ook wel van div hier weten wat het banksaldo is...)
Ik zie geen uitgemergelde dieren, zoals ik volgens de topictitel zou moeten aantreffen hier, dus wederom weer iets dat uit het verband gerukt schijnt te zijn....
Al die ongezond nieuwsgierige bokkers moeten eens achter hun oren krabben, of ze niet beetje heel zwaar onbeschoft zijn....
Ik ken de failliete dame in kwestie niet, maar ookal schijnt ze niet de beste keuzes in het verleden gemaakt te hebben, ik geloof niet dat er moedwillig dieren zonder eten hebben gestaan....

Ze kiest er zelf toch voor om aan te geven dat ze betalingsachterstand heeft en bij wie allemaal?
Het maakt me geen fluit uit hoeveel ze schuldig is aan wie dan ook, maar ik vraag me gewoon af, waarom ze zo respectloos over deze schulden praat.
Het is wel geld, dat van een ander is en je niet zomaar uit kan geven.

Mijn vriend en ik hebben een koophuis, 2 paarden en een shet, een auto, een hond, 2 katten, geen betalingsachterstanden, leningen, studieschulden of wat dan ook en een heel mooi positief saldo, dit mede te danken aan een zeer goede boekhouding.
Ik heb geen geheimen hoor!

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:27

iedereen mag zijn menig zeggen...
ik vraag me af of de blid wel goed bezig is en beseffen waar ze mee bezig zijn?
een paard blijven filmen inplaats van het dier te helpen?
hebben jullie daar al op ge googeld?
of hebben we het hier over een kudde schapen?
die maar klakeloos volgt?
zodra de naam in het spel komt van m is iedereen in rep en roer..
maar wie kent haar persoonlijk?
wie ziet wat er daar gebeurd?
ik heb paarden met de vrachtwagen de paarden op gehaald uit een opfok...
geloof me de dieren zagen er werkelijk waar niet uit...
na 1 maand de dieren terug te zien waren ze netjes verzorgd flink aangekomen..
alles shuift ze opzij voor haar dieren..
en weer wil iemand aandacht trekken door dit soort dingen te gaan publiceren.
waar kun je nu een frisse start beginnen als je door het slijk word gehaald x op x?
de grond onder je voeten word gehaald.?
en het ergste is dat merendeels haar niet eens persoonlijk kent.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:29

Ach, Tendance. Je weet nog niet wat het leven je nog brengt. Zeg nooit 'dat overkomt mij niet'. Je weet soms niet hoe dingen lopen. Dat weet je pas achteraf.

Dat PVD er een puinhoop van heeft gemaakt, is wel duidelijk. Maar wij ruimen die echt niet op door hier zo kritisch en PVD aan een kruisverhoor te onderwerpen. Ze heeft de shit zelf veroorzaakt en moet 'em ook zelf weer opruimen. En juist daar moet ze haar energie in steken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:30

Is het relevant dat jij geen schulden en 2 shetlanders hebt Tendance? Fijn trouwens dat jij kennelijk geen lening(en) hebt (hypotheek ook niet dan) maar wat heeft dit te maken met de rest van de wereld?

Weet je hoeveel ondernemers er op zeker moment een lening moeten afsluiten, alleen al om een bepaalde groei te financieren? Helaas neemt een ondernemer altijd een bepaald risico, en ja, daar springt de een een stuk verstandiger mee om dan de ander.

Daarnaast vind ik jouw manier van reageren naar Potverdikkie zo langzamerhand toch behoorlijk grensoverschrijdend en dat je dat doet onder het mom van 'haar ter verantwoording menen te moeten roepen' omdat ze in jóuw ogen te lichtvaardig over die schulden praat vind ik ook een wassen neus.

Haar botte en soms sarcastische reacties lijken mij meer een antwoord op manier waarop mensen haar veroordelen.

Ik snap werkelijk niet dat dit topic op deze manier open blijft, van mij mag het dicht. Ik vind niet dat bokt een podium moet bieden aan mensen die anderen veroordelen zonder dat ze weten wat de feiten zijn.

Er is geen reden om nog verder te praten hier, de poezen en ponys zien er goed uit. Het gezeur over 'gesloten blikken' vind ik overigen ook weer lekker insinuerend. De volgende keer maar een paraplu opsteken dan trekken ze de oogjes wel open. ;)
Dát stukje uit het bericht van de BLID is voldoende ontkracht, mij lijkt dit een gevalletje smaad en laster en mensen zaken achterna dragen.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 12-09-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:31

Marion71 schreef:
Wie de schoen past....... Ik heb geen persoonlijke schoenmaten genoemd, dat gebeurt vanzelf.

Punt van het artikel is niet het faillissement maar de verwaarlozing. Dat is de reden dat het op Bokt komt te staan. En juist over die verwaarlozing gaat het al pagina's lang niet meer. Tot wanhoop gedreven zijn er foto's gemaakt met datum en paarden erop. Mss toch de conclusie durven trekken, dat van verwaarlozing geen sprake is?
Dat er gedupeerden zijn, staat buiten kijf. Maar we gaan op bokt toch ook geen andere faillissementen en gedupeerden bespreken? Da's een zaak voor de curator, gedupeerden en PVD. Hebben ze het oordeel van bokt echt niet bij nodig.

@Lovely, ook jouw kwestie heeft niks met verwaarlozing te maken. Wel met een verschil van inzicht en een kostenpost als gevolg daarvan. Waarom regel je dat niet met PVD zelf? Wrs ben je daar nu een beetje laat mee, van een kale kip.........

Al die tijd heb ik nog niet gereageerd, lees nu deze post en verwoord goed hoe ik het ook voel!
Mag ik me hierbij aansluiten Marion?

Vond de eerder geplaatste foto's met enveloppe ook echt schrijnend, en dan bedoel ik zeker niet dat ik de dieren er slecht bij vind staan, en dat is toch waar het hier om gaat.

Hoop eigenlijk alleen maar dat dit voor de dieren goed komt en dat PVD haar naam kan schonen als echt blijkt dat het artikel onterecht is!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:39

randalinpony schreef:
Is het relevant dat jij geen schulden en 2 shetlanders hebt Tendance? Fijn trouwens dat jij kennelijk geen lening(en) hebt (hypotheek ook niet dan) maar wat heeft dit te maken met de rest van de wereld?

Weet je hoeveel ondernemers er op zeker moment een lening moeten afsluiten, alleen al om een bepaalde groei te financieren? Helaas neemt een ondernemer altijd een bepaald risico, en ja, daar springt de een een stuk verstandiger mee om dan de ander.

Ten eerste was het gewoon een reactie op de vraag, die iemand stelde.
Ten tweede is MB geen ondernemer als ze zegt er zelf zo goed als niets aan te verdienen.

En ten derde ik kan het niet hebben, dat iemand luchtig praat over het hebben van schulden bij instanties, daar werken ook mensen, die hun loon willen hebben! Dit is dan ook de reden, dat mijn vragen een minder vriendelijk imago hebben, maar de vragen zijn wel oprecht gesteld!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:15

In dit topic hebben we een ieder de mogelijkheid gegeven te reageren en potverdikkie de kans om uitleg te geven. We willen bij deze onze dank uitspreken voor de open maar ook correcte wijze waarop veel mensen het gesprek zijn aangegaan. Super!"

Inmiddels wordt het meer en meer persoonlijk en heeft het minder en minder met het nieuwsbericht te maken, wordt het meer en meer een kruisverhoor over zaken die hier niet thuis horen en waar wij als bokt en bokkers niets mee te maken hebben.
Daarom hebben we besloten het topic gesloten te houden.