Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:En dan nog steeds beschermt een cap je niet tegen een ongeluk.
horseyfries schreef:Wederom zie ik hier iemand zeggen dat je potentiële risico's kan vermijden door een cap op te zetten. Dit is jezelf voor de gek houden. Er is maar één manier waarop je potentiële risico's door paardrijden kan vermijden en dat is niet op een paard gaan zitten.
Jullie zijn op zoek naar een soort schijnveiligheidsgevoel die de cap je geeft. Prima hoor, maar verplicht mij niet om mee te doen met zo'n schijnvertoning!
Ayasha schreef:horseyfries schreef:Wederom zie ik hier iemand zeggen dat je potentiële risico's kan vermijden door een cap op te zetten. Dit is jezelf voor de gek houden. Er is maar één manier waarop je potentiële risico's door paardrijden kan vermijden en dat is niet op een paard gaan zitten.
Jullie zijn op zoek naar een soort schijnveiligheidsgevoel die de cap je geeft. Prima hoor, maar verplicht mij niet om mee te doen met zo'n schijnvertoning!
Is zonder cap rijden veiliger dan met?
horseyfries schreef:@ Liedje89: Waar staat dat ik het tot de M2 geen probleem vind?? Dat weet jij toch helemaal niet? Ik reed indertijd al rustig met een hoedje in de L rond, tot dat al niet meer mocht. En nu zou ik het in de Z of de Grand Prix straks ook niet meer mogen? Omdat het een héél klein beetje risico wegneemt? Dat doet een bodyprotector ook, dus jij bent dan waarschijnlijk ook voor allemaal met bodyprotector rondrijden? En wat gaan we dan weer uitvinden omdat er nog steeds ongelukken zullen gebeuren waar mensen bij doodgaan?
Ik ben het helemaal eens met de post van Niobe. Ben ook zelfs behoorlijk cynisch over dit hele onderwerp nadat ik mijn moeder verloren heb in een auto-ongeluk, iemand die nooit te hard reed, altijd haar gordel omhad en de airbag kon het ook al niet voorkomen. Zoals ik al zei: oliebol happens! Maak jezelf dus niets wijs dat je met cap op zoveel veiliger bent, want dat is niet zo.
horseyfries schreef:Nee, net zo onveilig want paardrijden is een onveilige sport. En wie dat niet beseft en denkt dat een cap hen kan beschermen, die is pas écht gevaarlijk bezig!
knollentuin schreef:ik snap de redenatie van horsey-fries absoluut! ik zie geregeld mensen bezig dat ik denk ; doe je voorzichtig? en dan zeggen ze ja hoor ik ben niet bang! ...nee dat bedoel ik niet ,ik bedoel doe je voorzichtig? dat is nl iets anders dan bang zijn... op het moment dat de angst weg is doen sommige mensen niet meer voorzichtig,ze wanen zich veilig...en dan krijg je ongelukken..schijnveiligheid...
dat zou je in mijn ogen met cap gebruik ook kunnen krijgen, de redenatie "ik heb een cap op , ik ben veilig idee"
horseyfries schreef:Simpel, ik kom het nu al regelmatig tegen: mensen die onverantwoorde risico's nemen maar dat durven omdat ze een cap op hun hoofd hebben, het lijkt een beetje hun zintuig voor gevaar wegnemen waardoor ze dingen doen die ze anders niet zouden doen/durven.