Paard verbrijzelt hoofd van aanrander

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:10

HLPhoto schreef:
we zien een paard allemaal als eigendom. een paard is een dier met gevoel en een brein, maar dat vergeten we hier een beetje zo nu en dan. of we onderstrepen het juist wanneer het ons goed uitkomt en we een heldenverhaal kunnen ophangen :D

Hier ben ik het mee eens en verbaas ik me wel eens over :) Zo ook als een paardje in eens ernstig ziek blijkt te zijn, dan is het 'ja, ik heb hem niet gekocht om hem in een wei te zien staan' dus moet paardlief maar of naar de slacht of naar het eerste beste 'rusthuis' want er valt niet meer op te rijden (eventuele andere alternatieven waar je met je paard vanaf de grond kan werken worden soms niet eens overwogen, zo belangrijk is het rijden)
Uiteraard is dit niet relevant op dit onderwerp maar vind het wel het onderstrepen waard. Het paard is geen weggooi voorwerp, wat mensen wel is vergeten als het hun uitkomt....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:11

HLPhoto, niets, maar ik bedoel dat het sowieso zonder toestemming is wat die man doet, of de merrie het nou wel of niet opmerkt, meneer stond hoe dan ook niet in zijn recht en dan vind ik alsnog 'boontje komt om zijn loontje' ook al zijn de meningen verdeeld of de merrie had moeten reageren op gefrummel achter haar.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:12

Ik vraag mezelf af waar je naar toe wilt HLPhoto?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:20

tsja.. wie met paarden omgaat weet dat ie een trap riskeert. de eerste les die er bij mij ingestampt is (gelukkig figuurlijk :D) is wel dat je niet zomaar achter een paard moet komen. heb al eens wat benen zien vliegen en die gaan hard, hoog en reiken ver.

wat ik bedoel te zeggen is... maak er nou niet al teveel een heldendaad van. ik zie hier reacties voorbij komen die uiteenlopen van dat het paard zo'n beetje moet branden in hel tot dat meneer smeerkees nog veel harder gestraft had moeten worden voor zo'n verschrikkelijk zedendelict.

voor mijn part zamelen jullie geld in om een traumaverwerkingstherapie voor het dier in kwestie te betalen... maar als je het belang van dit paard boven het belang van (normale :P) mensen gaat stellen ga je mijns inziens toch wat ver.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:52

Go merrie!! *\o/* *\o/* *\o/*
'T zou eigenlijk ook wel iets voor mijn merrie zijn :o

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:54

Lesje geleerd :+ . Gedverdemme!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:01

HLPhoto schreef:
ben even benieuwd of jullie allemaal vinden dat de veearts het ook verdient := mij lijkt een arm tot aan de elleboog in m'n achterste namelijk ook alles behalve fijn.
just curious.

Is toch vragen naar de bekende weg???!!!

Ze mogen het niet, maar een DA doet dergelijke dingen onder heel andere omstandigheden. Zo ook andere omstandigheden voor veiligheid.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:11

Chaos schreef:

Ze mogen het niet, maar een DA doet dergelijke dingen onder heel andere omstandigheden. Zo ook andere omstandigheden voor veiligheid.
Waar heb jij de exacte omstandigheden in dit bericht gelezen? Ik heb ze namelijk nergens zien staan.

Ik onttrek me even aan deze discussie. M'n punt is duidelijk voor degenen die het willen horen (maar aan de pb's die ik intussen gekregen heb n.a.v. die paar posts ben ik blijkbaar toch niet de enige op bokt die helder na kan denken :) )

Vala

Re: Paard verbrijzelt hoofd van aanrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:31

Ik snap eigenlijk niet wat hieraan een discussie moet zijn. Die vent is een vuile viezerik en die merrie haalde even lekker uit. Punt. Lijkt mij.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:37

Paard zou een lintje moeten krijgen.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:53

Ik ben het meer eens met HLphoto, dan met de rest volgens mij...
Iedereen doet alsof ze erbij waren en alsof ze precies weten wat er gebeurt was en wat de omstandigheden waren, beetje raar.

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:05

nee we zeggen alleen dat het z'n eigen verdiende loon is
we zeggen toch niet DAT we erbij zijn geweest ? ;)

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:06

Lees de posts, heel veel mensen roepen: 'Oh het zal wel zo' of 'Hij zal wel dit'
er wordt namelijk al gezegd dat het schemerde/donker was, de man zomaar achter de merrie stond, etc etc.
Daarbij zeg ik opnieuw dat ik het absoluut niet goed keur wat deze man gedaan heeft.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:23

Billy schreef:
Nee, geen grapje, gewoon gezond verstand.

Gezond verstand?? Haha, straks ga je 't zelf nog geloven..

Daffodil, je vergelijkt echt appels met peren..

Een paard voelt het heus wel aan hoor. Of er nou een dierenarts komt, of iemand die niet helemaal wijs is en wat anders naar binnen wilt proppen.
Net als dat een paard het prima aanvoelt als je bang bent bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat de merrie 'wist dat ze aangerand werd', (niemand zegt dat hier volgens mij) maar zo'n beest voelt wel degelijk dat het niet met goede bedoelingen is.

Dat zou ik ook met mn honden hebben. Zijn echt schatjes, hebben nog nooit wat gedaan. Maar stel dat er 1 of andere idioot komt, die wat raars met ze wil proberen.. Dan mogen ze van mij bijten hoor. (Vraag is nog of ze dat doen, maar dat hoop ik dan wel.. :') )

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:27

braaf paard! :j

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 01:16

Wat 'n viespeuk!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 01:19

HLPhoto schreef:
Chaos schreef:

Waar heb jij de exacte omstandigheden in dit bericht gelezen? Ik heb ze namelijk nergens zien staan.

Ik onttrek me even aan deze discussie. M'n punt is duidelijk voor degenen die het willen horen (maar aan de pb's die ik intussen gekregen heb n.a.v. die paar posts ben ik blijkbaar toch niet de enige op bokt die helder na kan denken :) )

Denk niet dat de exacte handelingen uitmaken.
Maar goed, ieder zijn mening. Al schrik er van dat mensen zo denken!

Snap niet waarom er nu weer met vingers gewezen moet worden naar de merrie, het is een paard hoor, nee zeggen kon ze niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 01:37

Ik heb verder geen medelijden, maar de verwensingen van sommige bokkers naar de man ik kwestie vind ik wel erg ver gaan, ja hij heeft het verdient, ja hij zal z,n les wel geleerd hebben. Maar hoe gek een persoon in z,n kop ook is, of hoe groot je grootste vijand ook is, ik vind niet dat je iemand dood verwensingen hersenbloeding verminking of what ever. Nogmaals het is niet oke wat deze meneer heeft gedaan maar ik denk dat hij dat nu zelf ook wel gevoelt heeft.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 03:48

Jemig, wel erg voor de man dat hij meteen zo hard te pakken is genomen is door zijn slachtoffer.
Maar zou hij ooit geweten hebben niet achter een vreemd paard gaan staan...........? Dus ja, was wel
te verwachten dat zo'n geval een keer slachtoffers onder de mensen zou laten plaatsvinden.

Ik hoop enerzijds dat hij wel hersteld zodat justitie hem op juiste wijze kan veroordelen.
Maar in de tussentijd, chapeau merrie.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:00

HLPhoto schreef:
tsja.. wie met paarden omgaat weet dat ie een trap riskeert. de eerste les die er bij mij ingestampt is (gelukkig figuurlijk :D) is wel dat je niet zomaar achter een paard moet komen. heb al eens wat benen zien vliegen en die gaan hard, hoog en reiken ver.

wat ik bedoel te zeggen is... maak er nou niet al teveel een heldendaad van. ik zie hier reacties voorbij komen die uiteenlopen van dat het paard zo'n beetje moet branden in hel tot dat meneer smeerkees nog veel harder gestraft had moeten worden voor zo'n verschrikkelijk zedendelict.

voor mijn part zamelen jullie geld in om een traumaverwerkingstherapie voor het dier in kwestie te betalen... maar als je het belang van dit paard boven het belang van (normale :P) mensen gaat stellen ga je mijns inziens toch wat ver.

Het belang van elk dier wat zo behandeld word of erger kunnen ze wat mij betreft boven een mens zetten.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:06

Susyb schreef:
daffodil schreef:
En wat nou als het de veearts was geweest? Die had er ook achter gestaan en die had misschien wel zijn hele arm naar binnen gebracht.......dan had het verhaal toch wel heel anders geworden en had de merrie een enkeltje slacht gekregen gok ik zo!

Ik praat niet goed wat die vent gedaan heeft, maar helemaal normaal gedrag van die merrie is het natuurlijk ook niet!

Een merrie die dit doet weet de eigenaar er waarschijnlijk van.. als de veearts dan moest komen dan was hij of verdooft of in een opvoelbox gezet.. gekluisterd
Dus dat is gewoon onzin. Er zijn genoeg fokmerrie die slaan als je daaraf erin gaat zitten vroeten..

Hebben t mee gemaakt op stal met een da die flink stuk geslagen is door een merrie bij het navoelen. Merrie was niet in een opvoelbox gezet en vond het niet zo'n goed plan. Dier leeft nog steeds hoor, niets mis mee en da zelf zei zelf idd dat het haar fout is geweest dat ze haar niet in een opvoelbox had gezet terwijl die wle beschikbaar was. Dus nee hoor, zelfde verhaal.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:45

Blijf erbij, boontje komt om zijn loontje.
Volgens mij zijn er genoeg sexpoppen, sexspeeltjes enz op de wereld waar zo,n man zijn frustratie op kan botvieren.
Tja en het risico van achter een paard staan is toch een trap riskeren.
Hij zal haar op de 1 of andere manier toch wel pijn gedaan hebben, of laten schrikken.
en een dier blijft een dier, en trappen is hun eerste reactie.
Zal iemand die man nu vertellen dat je dat soort dingen ook van plastic hebt en dat dat niet trapt??

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:52

Go paard en wat een viespeuk zeg bah. Heeft zijn straf wel gehad van die merrie
Vind het eerlijk gezegd best lachwekkend dat die merrie hem zo goed geraakt heeft :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:34

Hilaaaarisch _O-

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:49

Chaos schreef:
Snap niet waarom er nu weer met vingers gewezen moet worden naar de merrie, het is een paard hoor, nee zeggen kon ze niet.

Jawel, en dat heeft ze ook gedaan!