Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:20

Ayasha schreef:
Waarom niet? Het is een mens en een dier. Die kunnen fouten maken en die mogen dat ook, zonder fouten geen leer-proces. De 1e maanden zijn vaak het moeilijkst voor nieuwe combinaties, zelfs in de basis al. Waarom zou dat voor dit niveau niet zo zijn? 2 geheel verschillende ruiters met een andere rijstijl. Ik snap niet dat mensen het niet verwacht hadden dat het niet meteen knallen ging zijn.. Dan ben je IMO gewoon blind en zelfs een tikkeltje kortzichtig. :)

Knallen hoeft van mij nog niet eens maar kom op een proef zonder mega grote fouten mag toch wel in de lijn der verwacht liggen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:21

Ik denk niet dat Edward zulke megascores had gekregen, als hij Totilas een circuskunstje liet doen. Juryleden zullen echt wel verder kijken als hoe hoog het voorbeen komt. Zo niet; hoeveel paarden uit de top lopen dan werkelijk correct? Hoe komt het dat juryleden over de hele wereld dit onderscheid niet maken???

En ach, dat Totilas nu eens wegspringt; het blijft een paard he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:22

Hmmm, misschien maakt een voorbeeld het duidelijker easy. 3 weken geleden wedstrijd gehad met een jonge merrie van mij. 67% Gisteren dezelfde proef 49% Ze had een baal dag. Wat denk je, dat paarden dit niet hebben? Volgens mij vergeten sommigen dat een paard leeft en een eigen wil heeft. Een paard is geen robot die een perfecte piaffe doet als je op een knopje duwt.

Jasmijn76

ik snap niet dat je een paard van 10 miljoen in een andere rijstijl wil hebben...zou gewoon de knopjes volgen, dat werkte namelijk!

ben wel mee eens dat we rath/toot ook de tijd moeten gunnen..maar jeetje, waarom moeten ze nu al gelijk op wedstrijd...waarom gunnen ze elkaar niet de tijd om aan elkaar te wennen....maar dat zal het geld wel zijn wat speelt met rath en toot als speelbal!(wel een dure)

sarabande

Ayasha schreef:
Waarom niet? Het is een mens en een dier. Die kunnen fouten maken en die mogen dat ook, zonder fouten geen leer-proces. De 1e maanden zijn vaak het moeilijkst voor nieuwe combinaties, zelfs in de basis al. Waarom zou dat voor dit niveau niet zo zijn? 2 geheel verschillende ruiters met een andere rijstijl. Ik snap niet dat mensen het niet verwacht hadden dat het niet meteen knallen ging zijn.. Dan ben je IMO gewoon blind en zelfs een tikkeltje kortzichtig. :)

Wat kortzichtig is is jezelf overschatten en op dit niveau de ring in komen als je er nog niet klaar voor bent.
Voorlopig heeft Toot in de gaten dat hij de vloer kan aanvegen met Rath en omdat Toot geen lieverdje is zal hij dat steeds meer gaan uitproberen.
Van mensen op dat niveau verwacht je dat ze dat thuis gaan oplossen en pas in de ring verschijnen als dat kan
Zeker als je weet dat de hele hippische wereld je met argus ogen bekijkt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:23

DeMolenhoek schreef:
Waarom is die hoop nu volledig op niets uitgedraaid? Wat voor gel*l is dit nu. Ze zijn nog niet lang een combi, je kan niet op 3 proeven een harde mening vormen over het feit of ze het wel of niet zullen halen.

Ik heb gelijktijdig met de verkoop van Toot ook een dressuur paard gekocht. Ook ik worstel er nog altijd mee omdat het paard 7 jaar onder een andere ruiter heeft gelopen. Ik geef mijn hulpen totaal anders, dit moet het paard ook gewoon worden. Toot en Rath zijn nog geen combi, hebben nog veel misverstanden, maar ik ben ervan overtuigd dat we binnen 2 jaar wel anders gaan piepen.

Misschien wat minder naar jezelf kijken en wat meer naar je paard? Jezelf afstemmen op het dier en het niet andersom willen? Zou al een wereld van verschil zijn.
En ik denk dus ook dat als Rath zichzelf meer zou afstemmen op Totilas dat we een heel ander beeld zouden krijgen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:24

Geef ze even de tijd. Je bent niet met een knip met de vingers een goede combinatie. Daar gaat eerst heel wat overheen. Rath moet Toot nog leren kennen en andersom ook. Het zijn de eerste proeven nog maar. Je kunt niet meteen een score verwachten die de combo Gal/Toot evenaart. Besides, fouten mogen gemaakt worden. Hartstikke menselijk. Je leert ervan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:25

easygoing schreef:
Ayasha schreef:

Knallen hoeft van mij nog niet eens maar kom op een proef zonder mega grote fouten mag toch wel in de lijn der verwacht liggen.

Waarom? Waarom mag hij geen fouten maken?

Jasmijn: Waarom zou hij niet zijn eigen stijl houden :) Ik zou het niet kunnen, iemand anders kopieren. Nu ben ik ook niet zo'n ruiter maar toch. IMO moet je toch jezelf kunnen zijn op een paard.

sarabande: Rath kon het niet goed doen. Bleef hij thuis, was hij bang, komt ie op wedstrijd is ie dom en overschat ie zichzelf :+ Tis nie makkelijk denk ik, topruiter zijn :')

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:25

sarabande schreef:
[

Wat kortzichtig is is jezelf overschatten en op dit niveau de ring in komen als je er nog niet klaar voor bent.
Voorlopig heeft Toot in de gaten dat hij de vloer kan aanvegen met Rath en omdat Toot geen lieverdje is zal hij dat steeds meer gaan uitproberen.
Van mensen op dat niveau verwacht je dat ze dat thuis gaan oplossen en pas in de ring verschijnen als dat kan

Een actief wedstrijdruiter weet, dat als je op concours gaat er vaak nog veel dingen uitkomen die je thuis minder tegenkomt. Door juist op concours te gaan krijg je de juiste informatie om thuis weer verder te gaan fine tunen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:27

sarabande schreef:

Wellicht gaat Toot nog wel geheel eigenhoevig de sprongen boven de aarde introduceren in de GP?
Zonder dollen ik denk ook dat als Toot dit nu al door heeft dat het nog wel eens extreem moeilijk zal kunnen gaan worden voor Rath om hem weer in het gareel te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:27

Jasmijn76 schreef:
ik snap niet dat je een paard van 10 miljoen in een andere rijstijl wil hebben...zou gewoon de knopjes volgen, dat werkte namelijk!

ben wel mee eens dat we rath/toot ook de tijd moeten gunnen..maar jeetje, waarom moeten ze nu al gelijk op wedstrijd...waarom gunnen ze elkaar niet de tijd om aan elkaar te wennen....maar dat zal het geld wel zijn wat speelt met rath en toot als speelbal!(wel een dure)

Toen hij maar niet op het wedstrijdterrein kwam schreeuwde 75% moord en brand. Nu hij eindelijk op het wedstrijdterrein staat, wil je hem er weer af? Tja, moesten ze me de hele tijd pushen om wedstrijden te gaan rijden zou ik na 3 maand ook wel gek worden en uiteindelijk op wedstrijd gaan.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:29

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

Waarom? Waarom mag hij geen fouten maken?

Ik zeg ook helemaal niet dat hij geen fouten mag maken maar kom op he dit waren toch echt wel heel grote fouten en dan nog niet eens 2 of 3 nee bijna een hele proef vol grove fouten.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:31

DeMolenhoek schreef:
Jasmijn76 schreef:

Toen hij maar niet op het wedstrijdterrein kwam schreeuwde 75% moord en brand. Nu hij eindelijk op het wedstrijdterrein staat, wil je hem er weer af? Tja, moesten ze me de hele tijd pushen om wedstrijden te gaan rijden zou ik na 3 maand ook wel gek worden en uiteindelijk op wedstrijd gaan.

Dat riepen ze ook wel zelf over zich af he.
Eerst van de daken schreeuwen wanneer ze zouden starten en wanneer de pers mocht komen en het steeds weer af zeggen.

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:31

easygoing schreef:
[

Ik zeg ook helemaal niet dat hij geen fouten mag maken maar kom op he dit waren toch echt wel heel grote fouten en dan nog niet eens 2 of 3 nee bijna een hele proef vol grove fouten.

En hoe had jij het er van af gebracht als je totilas had gestart met de hele wereldpers toekijkend?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:32

Annet555 schreef:
Een actief wedstrijdruiter weet, dat als je op concours gaat er vaak nog veel dingen uitkomen die je thuis minder tegenkomt. Door juist op concours te gaan krijg je de juiste informatie om thuis weer verder te gaan fine tunen.

Ik heb het idee dat je het over een ander niveau hebt. En dan heb je gelijk in de basis is het vaak goed om kilometers te maken.
Op dit niveau zorg je dat je de boel voor elkaar hebt, zeker met een meervoudig wereldkampioen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:33

Annet555 schreef:
En hoe had jij het er van af gebracht als je totilas had gestart met de hele wereldpers toekijkend?

Ik denk dat zij evenals de hele weldenkende Duitse top gewoon geweigerd had

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:34

sarabande schreef:
Annet555 schreef:

Juist. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:35

easygoing schreef:

Ja.... Dussssss mijn vraag blijft, waarom niet? Hoe je over de proef denkt weet ik inmiddels wel.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:36

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

Ja.... Dussssss mijn vraag blijft, waarom niet? Hoe je over de proef denkt weet ik inmiddels wel.

Volgens mij lees je niet goed. En volgens mij gaat het in dit topic ook over die proef of ben ik nou gek?

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:37

sarabande schreef:
[

Ik heb het idee dat je het over een ander niveau hebt. En dan heb je gelijk in de basis is het vaak goed om kilometers te maken.
Op dit niveau zorg je dat je de boel voor elkaar hebt, zeker met een meervoudig wereldkampioen.

Ook op dit nivo zul je moeten testen. En daarbij, hij had al zo'n bak ellende over zich heen toen hij zich afmelde vanwege een hoefzweer, dan zou hij nu helemaal bagger over zich heen krijgen.

Hij kan het niet goed doen, hoe hij het ook doet!!!
Laatst bijgewerkt door Annet555 op 12-06-11 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn76

Ayasha schreef:
Jasmijn: Waarom zou hij niet zijn eigen stijl houden :) Ik zou het niet kunnen, iemand anders kopieren. Nu ben ik ook niet zo'n ruiter maar toch. IMO moet je toch jezelf kunnen zijn op een paard.

sarabande: Rath kon het niet goed doen. Bleef hij thuis, was hij bang, komt ie op wedstrijd is ie dom en overschat ie zichzelf :+ Tis nie makkelijk denk ik, topruiter zijn :')

dat noem men toch het gevoel van paardrijden?....elk paard is anders!..en dit is geen paard waar je buitenritjes op maakt...je heb snel zat door hoe een paard is beleerd..maar als je een heel ander systeem wil gaan rijden en daar hebben we het hier over, moet je niet verwachten dat het goed gaat op wedstrijd en had hij gewoon de tijd moeten nemen om te zorgen dat alles klopte...en dan kom ik gelijk op het volgende punt: als er bij bekendmaking van de ruiter, gelijk werd verteld dat er de tijd voor zou genomen worden om aan elkaar te wennen...had niemand dat vreemd gevonden.......maar Rath kwam met gote woorden"ik ga verder waar edward is geeindigd"...tja, dan roep je problemen op je af, zeker met zo snel te starten...

echt, ik gun het Rath harstikke,ben alleen niet eens hoe die het doet en dan bedoel ik met name het snelle starten..ik hoop echt dat we over een jaar een goede combie zien waar toot er weer zoals toot uitziet

Annet555

sarabande schreef:
Annet555 schreef:

Och ja tuurlijk...........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:38

Uhu maar ik stel je de vraag waarom je verwachtte dat hij geen grote fouten zou maken gezien ik al opper dat dat IMO een oneerlijke verwachting is. Terug over de proef beginnen is dan geen antwoord, snap je? :D

Jasmijn: het snelle starten is denk ik een beetje bezwijken onder de druk van et volk en niet te vergeten, collega ruiters. :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:41

Annet555 schreef:
sarabande schreef:

Och ja tuurlijk...........

Ik krijg toch sterk de indruk dat jij hier alleen bent om iedereen voor de schenen te schoppen!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:42

Even alle rijtechnische feiten/meningen buiten beschouwing gelaten, kijken naar Gal en Toot was genieten. Kijken naar Rath en Toot doet me niks. Maar komt dit nu door het feit dat Toot van "ons" was en nu "van de Duitsers" en alle heisa erom heen? Ik weet het niet.
Wat mij betreft was de chemie tussen Gal en Toot duidelijk aanwezig en bij Rath en Toot absoluut (nog?) niet.
Wel moet ik zeggen dat ik persoonlijk Rath mooier vind zitten dan Gal, maar dan heb ik t ook alleen over de zit en niet over het rijden.