Adil schreef:Na 3 jaar het eerste grote succes, en hier verwachten mensen van Rath dat hij het na een half jaartje allemaal maar even doet
Jij ziet liever een 6 jarige in de GP starten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lucybakker schreef:Dan hebben jullie in mijn ogen geen oog voor talent. Ook al zet je een doorsnee ruiter op dit paard dan nog zie je dat dit geen doorsnee grand prix paard is maar een paard met net even dat beetje extra wat vele andere GP paarden missen....Maar goed dat is mijn mening. En MT hoeft Edward ook niet te evenaren. Hij hoeft geen kopie te worden van Edward. Twee heel verschillende mensen met twee verschillende manieren van rijden. 1 ding hebben ze gemeen. Ze hebben het beste paard van de wereld mogen rijden. Al dat gezeur hier altijd over anderen en hun rijden. Kunnen jullie het beter?
sarabande schreef:Adil schreef:Na 3 jaar het eerste grote succes, en hier verwachten mensen van Rath dat hij het na een half jaartje allemaal maar even doet
Jij ziet liever een 6 jarige in de GP starten
Adil schreef:Uiteraard niet, maar het laat wel zien hoelang Gal nodig heeft gehad om met Toot een team te vormen.
Dat Toot nu "klaar" is, is voor Rath een absoluut voordeel en theoretisch moet het daardoor allemaal sneller haalbaar zijn, maar een "klaar" paard betekent niet opstappen en wegrijden en ik vind dat mensen daar wat realistischer over mogen gaan denken.
Marjoow schreef:Adil schreef:
ja joh, op een GP-paard zitten alle knopjes er ook zo even op en het maakt niet uit wat voor ruiter je erop zit, je moet alleen maar knopje "piaffe" drukken en hij doet het!
Tuurlijk, een rasechte machine!
Euh, Edward heeft de knopjes erop gezet en Rath hoeft ze alleen maar op te zoeken. Big difference.
Adil schreef:Marjoow schreef:Euh, Edward heeft de knopjes erop gezet en Rath hoeft ze alleen maar op te zoeken. Big difference.
Een klaar paard geeft echt geen garantie. Je zult je alsnog op het paard moeten vinden. En al heeft een paard alle knopjes, is het nog aan de ruiter om te bwijzen dat hij dat eruit kan rijden. En dat kost gewoon tijd.
Marjoow schreef:Adil schreef:Uiteraard niet, maar het laat wel zien hoelang Gal nodig heeft gehad om met Toot een team te vormen.
Dat Toot nu "klaar" is, is voor Rath een absoluut voordeel en theoretisch moet het daardoor allemaal sneller haalbaar zijn, maar een "klaar" paard betekent niet opstappen en wegrijden en ik vind dat mensen daar wat realistischer over mogen gaan denken.
Meid, wat zeggen de meesten hier? Rath is te snel gestart. Dat is precies wat jij ook zegt.
zipje71 schreef:Ikima schreef:
Je vergeet hier wel even dat MR nu een klaargestoomd paard heeft die alles al gewonnen heeft wat er te winnen valt, als hij er nog niet klaar voor was, en dat vinden er velen, had hij thuis door moeten trainen tot hij wel een nette proef kon laten zien.
je bent me net even voor, had precies dezelfde gedachte. het opleiden naar GP duurt ff wat langer dan het combinatie worden van een GP-ruiter en GP-toppaard.
Adil schreef:Uiteraard niet, maar het laat wel zien hoelang Gal nodig heeft gehad om met Toot een team te vormen.
Adil schreef:Marjoow schreef:Meid, wat zeggen de meesten hier? Rath is te snel gestart. Dat is precies wat jij ook zegt.
Nogmaals, Marjoow, ik denk niet dat alleen Rath bepaald wanneer hij a la publiek moet rijden maar dat ook PS hier wat over te zeggen heeft.
zipje71 schreef:Adil schreef:Uiteraard niet, maar het laat wel zien hoelang Gal nodig heeft gehad om met Toot een team te vormen.
van z naar gp duurt m.i.nog steeds langer dan een combi worden van een gp-paard met een gp ruiter. Zie je dat nu echt niet?
Adil schreef:zipje71 schreef:van z naar gp duurt m.i.nog steeds langer dan een combi worden van een gp-paard met een gp ruiter. Zie je dat nu echt niet?
Wie zegt dat? Jij? Mag ik vragen vanuit welke persoonlijke ervaringen jij daar spreekt?
Seraphim schreef:Jammer dat ik het filmpje niet kan zien.. Ik vind het een nette score hoor, knap gedaan. Onder zo'n druk te moeten presteren zal zeker niet makkelijk zijn.
zipje71 schreef:rath is een gp -ruiter en heeft een gp TOPpaard. Wat is nu je punt?
Marjoow schreef:Adil schreef:ja joh, op een GP-paard zitten alle knopjes er ook zo even op en het maakt niet uit wat voor ruiter je erop zit, je moet alleen maar knopje "piaffe" drukken en hij doet het!
Tuurlijk, een rasechte machine!
Euh, Edward heeft de knopjes erop gezet en Rath hoeft ze alleen maar op te zoeken. Big difference.
_San87_ schreef:zipje71 schreef:rath is een gp -ruiter en heeft een gp TOPpaard. Wat is nu je punt?
Dat jij hier nu voor Rath loopt te verkondigen dat het makkelijker is een combinatie te vormen met een GP-toppaard. Dat is bullshit, sommige mensen worden nooit een combinatie met hun paard. En het gaat echt niet altijd van een leien dakje.
Marjoow schreef:Adil schreef:
Wie zegt dat? Jij? Mag ik vragen vanuit welke persoonlijke ervaringen jij daar spreekt?
Nou, we hebben toch vergelijkingsmateriaal? Van Z naar GP, dat duurt lang. Er zijn paarden die op hun 6e al Z lopen, maar pas op hun 12e in het GP kunnen worden uitgebracht. En geloof me, zodra jij je eerste ZZ-Licht proef hebt gereden heb je als het goed is al een band met je paard, en ben je al een team!!
Adil schreef:Goed, het mag dan langer duren, het heeft echte niks te zeggen over de moeilijkheidsgraad wanneer je spreekt over een GP-paard en een GP-ruiter. Ook dat kost tijd en is moeilijk. Of Rath genoeg tijd heeft gehad betwijfel ik gezien de blessure en het feit dat Toot nog maar sinds kort bij hem staat en hij nu pas intensief kan gaan trainen.
En persoonlijk vermoed ik dat hij dus niet het alleenrecht heeft wanneer het gaat om het bepalen wanneer wel uitbrengen of niet.
Dat valt me dus ook een beetje tegen in dit topic: Rath wordt veroordeelt terwijl niet de feiten kent en ooit eens achter de coulissen mee mocht kijken.