Citaat:
Ik moet zeggen, ik veroordeel topsport absoluut niet. Ik ben zelf ook van plan te kijken hoever wij het kunnen schoppen binnen de dressuurring. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik ooit op mijn paard zal gaan zitten mijn mijn paard zo'n pijn zal doen.. het is verschrikkkelijk jammer dat zulke rolmodellen voor de westernsport, zo'n slecht voorbeeld geven. Straks zit heel westernnederland aan de hoofden van hun paarden te rukken en tegen een muur op te rijden: want zo doen de profs het ook. Ik denk niet dat dit de juiste manier is. Rieky young en zelfs Anky heb ik een aantal keer een korte clinic zien geven en dan ben ik een leek, maar dat zag er toch fijner uit. Ik hoop dat heel Nederland dat beeld in zijn achterhoofd houd, anders zijn er straks een hoop paarden met ruk/nek klachten..
Rieky kun je ook in het filmpje zien, zij is zo lang aan het spinnen.
Een korte clinic is wat anders dan zo'n kampioenschap.
Ik denk niet dat het zo hoeft maar ik weet niet of je dan zo kan showen als hoe hij het doet.
Ik heb het idee dat tegenwoordig het spektakel boven het correct gereden gaat, en dat is jammer.
Ik vind het prachtig als je een snelle rechte stop kunt laten zien met een losse teugel.
Ik mis dat vaak wel op de wedstrijden die ik zie van open ruiters.
Ook daar zie je rare dingen gebeuren in de inrijbak.
Ik vind dit filmpje wel erg extreem.
Zeker niet alle wedstrijdruiters rijden zo.