Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:09

E_Nalanta schreef:
Walgelijk deze filmpjes, topsport of niet, zo hoort níemand met zijn paard om te gaan. Als je nu echt in de top rijd,
hoor je dat ook 'top' te kunnen, en dit is vérre van paardvriendelijk of prettig. Ziek :n

Precies!
Dit is echt akelig om te zien, al zal het absoluut niet overal zo gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:10

thillie schreef:
Joolien schreef:
Nu weet ik pas waarom die westernpaarden altijd zo ongelukkig kijken...

Dit valt niet goed te praten. Topsport is dierenmishandeling, dat is nu dus ook wel goed te zien, en QuarterH pleaaaase leg mij uit via pb waarom dit goed zou zijn, daar ben ik dan erg nieuwsgierig naar...?

Dit slaat werkelijk alles. Westernpaarden die ongelukkig kijken??? Heb heel veel maar dan ook heel veel western paarden heel vrolijk zien kijken dus jou reactie slaat gewoon nergens op.

Kijk eens goed naar het paard op het tweede filmpje, dat straaaaalt gewoon onvrede en ongelukkigheid uit, geloof mij, dat kunnen paarden uitstralen. Als je dat niet ziet mag je wel even je ogen schoonmaken van al dat zand wat er in zit als je je kop in het zand steekt.

Kom op jij vind dit normaal?

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:11

@ Joolien; Maar dat betekend dan toch niet dat ALLE westernpaarden gelijk ongelukkig zijn...
Waarschijnlijk heb jij net de verkeerde gezien....

edit: Haalt niet weg dat ik t paard op filmpje 2 geen uitstrling meer vind hebben...hij kijkt gewoon dood uit zn ogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:12

Melanthe0396 schreef:
@ Joolien; Maar dat betekend dan toch niet dat ALLE westernpaarden gelijk ongelukkig zijn...

Nee, niet alle, en ik zeg ook niet dat alle ruiters oneerlijk rijden, maar laatst heb ik toevallig ook filmpjes gezien van andere westernruiters en daar keken sommige paarden ook zo. Maar dat zie ik ook in andere takken van sport hoor.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:12

Joolien schreef:
Kijk eens goed naar het paard op het tweede filmpje, dat straaaaalt gewoon onvrede en ongelukkigheid uit, geloof mij, dat kunnen paarden uitstralen. Als je dat niet ziet mag je wel even je ogen schoonmaken van al dat zand wat er in zit als je je kop in het zand steekt.

Lees eerst jou eigen post eens goed na. Daaruit merk ik op dat je het over meerdere westernpaarden hebt en niet alleen die uit het filmpje.

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:13

Mickskeh schreef:
thillie schreef:
Ik ben het helemaal met Melanthe0396 eens.
Jammer dat gelijk bijna iedereen maar denkt dat alle western ruiters zo rijden.
Ook ik ben het zeker niet eens met het eerste filmpje en ik ben ook een western ruiter.
Laten we vooral iedereen hun mening respecteren.

Mijn bovenstaande post is een reactie hierop :)

Dank je voor een langere uitleg haha.

Sorry, ben meestal best wel lang van stof :D

thillie

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:14

@Mickskeh geeft niks ik vaak wat kort haha

Melanthe0396

Joolien schreef:
Melanthe0396 schreef:

Nee, niet alle, en ik zeg ook niet dat alle ruiters oneerlijk rijden, maar laatst heb ik toevallig ook filmpjes gezien van andere westernruiters en daar keken sommige paarden ook zo. Maar dat zie ik ook in andere takken van sport hoor.

Klinkt al beter.....
Net klonk t alsof je over Alle westernp. zo dacht...

Mickskeh

Vera schreef:
Jammer genoeg zijn dit soort ruiters het voorbeeld voor de recreatieruiter die denkt dat dit de weg is om kampioen te worden van " god-weet-wat-voor-show-om de hoek" en daarmee credits en aanzien opbouwen.
Ik zie ze vaak genoeg helaas.

Ja precies, dat bedoelde ik ook..

Rebel_Gloe

Denk wel dat we naar "the bigger picture" moeten kijken. Dat een ruiter zo rijdt is 1 ding, maar dat de FEI het dus goedkeurt is een nog groter probleem! Wel erg goed dat het aan het licht wordt gebracht en dat erover gediscussieerd wordt. De Engelse ruiters kunnen nu tenminste zien dat de doorsnee western ruiters (met hersens) dit ook afkeurt. Dan kan de western ruiter misschien de Engelse ruiters in het vervolg ook iets milder benaderen want die denken toch wel vrijwel dat elke engelse ruiter 60 minuten per dag rijdt en 60 minuten de roll-kur gebruikt. Denk toch dat er door amateurs en pro's in beide disciplines gelukkig toch ook heel anders wordt getraind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:15

thillie schreef:
Joolien schreef:

Lees eerst jou eigen post eens goed na. Daaruit merk ik op dat je het over meerdere westernpaarden hebt en niet alleen die uit het filmpje.

Jup, dat zeg ik ook ja. Maar ga alsjeblieft niet zo mierenneuken maar antwoord mijn vraag als je wilt?

wallance

En dan noemen ze de westernsport zo vriendelijk voor de paarden......... :?

Chantal86

IK heb niet alle reactie's van iedereen gelezen. Maar ik verafschuw dit gedrag, met name dat eerste filmpje BAH BAH BAH.. Ik werd er ziek van :(.
En bijna 2 minuten rondjes draaien sorry, dat komt er bij mij ook niet in.
Ben blij dat nu niet een keertje de dressuur sport in de picture wordt genomen. Maar zo lang als je paard rijd kom je helaas dit soort dingen tegen. :( Want ook de springsport is niet altijd even vriendelijk in het mondje

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:16

Zolang er topsport is en zolang er geld/eer of wat dan ook mee te verdienen is, zullen zulke beelden elke keer weer verschijnen. Bij elke tak van paardensport.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:16

@joolien ik zal dat filmpje nog even bekijken heb meer naar de ruiter gekeken op het 2e filmpje

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:17

Edit: Verkeerd gelezen
Laatst bijgewerkt door Melanthe0396 op 26-05-11 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:17

:r En dat noemen ze goede ruiters laat me niet lachen. Belachelijk dat geruk in die mond. Jammer dat sommige het willen goed praten omdat dressuur niet perfect is. Geen enkele topsport is perfect. Dressuur niet, springen niet, western niet en mennen ook niet.
Als je op deze wijze moet trainen om ergens te komen, dan is dat een perfect voorbeeld van de zwakheden van de ruiter.

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:18

Melanthe0396 schreef:
Joolien schreef:
Nu weet ik pas waarom die westernpaarden altijd zo ongelukkig kijken...

Dit valt niet goed te praten. Topsport is dierenmishandeling, dat is nu dus ook wel goed te zien, en QuarterH pleaaaase leg mij uit via pb waarom dit goed zou zijn, daar ben ik dan erg nieuwsgierig naar...?

Ik zie het toch echt hier staan hoor... Waarom DIE westernpaarden zo ongelukkiig lijken...
Lijkt er niet op alsof je hier er maar 1 of 2 bedoeld...
Maargoed, zal wel aan mij liggen hoor...

SOrry, my bad, ik lees niet goed...vergeet deze maar even!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:19

Citaat:
Ik moet zeggen, ik veroordeel topsport absoluut niet. Ik ben zelf ook van plan te kijken hoever wij het kunnen schoppen binnen de dressuurring. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik ooit op mijn paard zal gaan zitten mijn mijn paard zo'n pijn zal doen.. het is verschrikkkelijk jammer dat zulke rolmodellen voor de westernsport, zo'n slecht voorbeeld geven. Straks zit heel westernnederland aan de hoofden van hun paarden te rukken en tegen een muur op te rijden: want zo doen de profs het ook. Ik denk niet dat dit de juiste manier is. Rieky young en zelfs Anky heb ik een aantal keer een korte clinic zien geven en dan ben ik een leek, maar dat zag er toch fijner uit. Ik hoop dat heel Nederland dat beeld in zijn achterhoofd houd, anders zijn er straks een hoop paarden met ruk/nek klachten..

Rieky kun je ook in het filmpje zien, zij is zo lang aan het spinnen. :=
Een korte clinic is wat anders dan zo'n kampioenschap.
Ik denk niet dat het zo hoeft maar ik weet niet of je dan zo kan showen als hoe hij het doet.

Ik heb het idee dat tegenwoordig het spektakel boven het correct gereden gaat, en dat is jammer.
Ik vind het prachtig als je een snelle rechte stop kunt laten zien met een losse teugel.
Ik mis dat vaak wel op de wedstrijden die ik zie van open ruiters. -O-

Ook daar zie je rare dingen gebeuren in de inrijbak.
Ik vind dit filmpje wel erg extreem.
Zeker niet alle wedstrijdruiters rijden zo.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:20

Ik ben na 10 seconden al gestopt met kijken, wat walgelijk zeg! Voel me er boos en verdrietig door! Dit mag toch niet kunnen....
:-( Arm paardje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:21

Ik snap niet waarom een mens een paard vol op een muur af wil laten rennen om er dan vlak voor zo hard af te remmen dat je mij niet gaat vertellen dat dat jaar in jaar uit goed kan zijn voor zo'n dier. En dat rondjes draaien ;( , daar zie ik de sport ook niet van in.
Het trekt mij iig totaal niet, dat westerngedoe.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:21

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:23

Jezus is dat nou de sport waar we zoveel plezier van hebben?
Dat zij nog lekker kunnen slapen zeg!

Echt ongelooflijk.. Vooral dat einde op het eerste filmpje..
Wat een dierenbeulen zijn er in de wereld..

En idd eens op het internet blijft op het internet, en dat is in dit geval maar goed ook.
Wat mensen allemaal wel niet doen om te winnen.

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:24

@ justkid, ik heb liever dat iemand te lang spint, dan dat een ruiter een paard in zijn mond rukt of tegen een muur oprijdt ;) In mijn ogen is te lang spinnen hetzelfde als te lang piafferen of te vaak achter elkaar over een hindernis springen. Niet echt supergoed voor je paard, maar je doet hem niet direct pijn. Ik zag Rieky niet direct dieronvriendelijk rijden in mijn ogen. Ik heb erbij gezegd dat ik een westernleek ben, dus weet niet wat het voor de spieren aanricht ofzo. En in de clinics was ze vaak juist erg 'lief' voor de paarden. De western zoals ik die 'normaal' ken. Verder ben ik geen rieky fan ofzo, ik reageer gewoon op wat ik zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:25

Ik zal nooit zo beroemd worden als deze ruiters.
Ik zal ook nooit op het niveau van deze ruiters kunnen rijden.
Ik zal met mijn paardengepruts ook nooit kunnen verdienen wat deze ruiters verdienen.

Maar Godzijdank hoef ik mijn paarden ook niet zo te behandelen!