Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:54

Er is gezegd dat je niet moet oordelen over een situatie waar je niet bij aanwezig bent geweest. Dat staat los van het feit of jij wel of niet het paard zou laten hebben inslapen als het van jouw was geweest. Dat is namelijk jouw mening en die mag je hebben.

Chaos

Re: Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:56

Maar waarom mag ik dan niet mijn mening hebben over het betreffende paard/situatie? :+

Niet aanvallend bedoelt hoor, ik snap het gewoon niet zo goed.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:57

Echt erg dat het gebeurd is, erg lastige keuze ook.
Ik zou er ook eerder aan denken om het dier in te laten slapen.
Echter op dit filmpje vind ik het paard er wel zeer goed uitzien weer en ik zie ook zeker geen ongelukkig paard!
Wie weet is het dan toch wel de goede beslissing geweest van de eigenaresse.

http://bcove.me/jg9l7vu5

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:03

Chaos schreef:
Maar waarom mag ik dan niet mijn mening hebben over het betreffende paard/situatie? :+

Maar die mag je toch hebben? Het is duidelijk dat jij niet de weg zou volgen die deze mensen hebben gedaan met hun paard en dat is jouw mening. Wij allen kunnen echter niet oordelen over de eigenaren en het waarom zij wel die weg zijn ingeslagen om dit paard erboven op te krijgen. De echte reden weten we nl. niet omdat wij de beste mensen niet kennen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:05

Nuja, als ik het topic doorspit kom ik toch een behoorlijk aantal posts tegen die dat niet vinden. :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:11

Yinnar schreef:
Chaos schreef:

Maar die mag je toch hebben? Het is duidelijk dat jij niet de weg zou volgen die deze mensen hebben gedaan met hun paard en dat is jouw mening. Wij allen kunnen echter niet oordelen over de eigenaren en het waarom zij wel die weg zijn ingeslagen om dit paard erboven op te krijgen. De echte reden weten we nl. niet omdat wij de beste mensen niet kennen.

Maar jullie waren er toch ook niet bij, dus jullie kunnen er toch ook niet over oordelen? Evenmin dat ik erbij waren, chaos erbij was)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:21

chanel1985 schreef:
Maar jullie waren er toch ook niet bij, dus jullie kunnen er toch ook niet over oordelen? Evenmin dat ik erbij waren, chaos erbij was)

Ik oordeel niet over deze mensen en wat ze hebben gedaan om dit paard er weer boven op te krijgen. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen. Jij niet en die mening mag je hebben. Ik bedoel dat we niet moeten oordelen over de beweegreden van de eigenaren van dit paard want die weten we niet omdat wij ze niet kennen en er niet bij waren tijdens het herstel.

Het moet ook niet zo'n wij tegen jullie topic worden hoor. Laten we op een volwassen manier blijven discussieren. Je kan het niet eens zijn met elkaar maar laten we aardig blijven.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:22

No hard feelings van mijn kant hoor. :D

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:23

Chaos schreef:
Nuja, als ik het topic doorspit kom ik toch een behoorlijk aantal posts tegen die dat niet vinden. :+

Ik denk dat je mening uiten niet het probleem is. Wel het oordelen over de betreffende mensen omdat zij ervoor kozen om het paard op te knappen. Van mij mag je je eigen mening hebben hoor! ;)
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 11-05-11 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:24

Chaos schreef:
No hard feelings van mijn kant hoor. :D

Me neither! :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:26

Yinnar schreef:
chanel1985 schreef:

Ik oordeel niet over deze mensen en wat ze hebben gedaan om dit paard er weer boven op te krijgen. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen. Jij niet en die mening mag je hebben. Ik bedoel dat we niet moeten oordelen over de beweegreden van de eigenaren van dit paard want die weten we niet omdat wij ze niet kennen en er niet bij waren tijdens het herstel.

Het moet ook niet zo'n wij tegen jullie topic worden hoor. Laten we op een volwassen manier blijven discussieren. Je kan het niet eens zijn met elkaar maar laten we aardig blijven.

Heb je gelijk in, maar ik kreeg van sommige reactie's toch een ander gevoel

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:28

chanel1985 schreef:
Heb je gelijk in, maar ik kreeg van sommige reactie's toch een ander gevoel

Uhm...af en toe kom je een heeel klein beetje scherp door de bocht... ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:31

Misschien is dat het probleem van internet dat sommige dingen anders overkomen dan je bedoeld. Dit is denk ik een algemeen probleem op bokt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:35

chanel1985 schreef:
Misschien is dat het probleem van internet dat sommige dingen anders overkomen dan je bedoeld. Dit is denk ik een algemeen probleem op bokt

Ik las al een beetje tussen jouw regels door dat je het anders bedoelde dan het overkwam. En het is een wisselwerking denk ik. En je hebt helemaal gelijk dat het via het net moeilijk is om het op de goede manier over te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:37

Maar goed.... ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe zo'n paard het over 5 jaar doet en wat er dan nog van de littekens over is. Of hij dan nog steeds pijn aangeeft of zich weer als vanouds gedraagt (voor zover mogelijk)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:40

atilla schreef:
Echt erg dat het gebeurd is, erg lastige keuze ook.
Ik zou er ook eerder aan denken om het dier in te laten slapen.
Echter op dit filmpje vind ik het paard er wel zeer goed uitzien weer en ik zie ook zeker geen ongelukkig paard!
Wie weet is het dan toch wel de goede beslissing geweest van de eigenaresse.

http://bcove.me/jg9l7vu5

Ik zie een paard dat nog steeds wondbehandeling ondergaat, waarbij de huid strak is van de brandwonden en niet veerkrachtig meer is. Rond 1:44 zie ik echt geen blij paard, maar een paard dat last heeft van de wonden op haar rug.

Fiefster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:46

Ik heb dus NIET de foto's bekeken. Het verhaal op zich was al gruwelijk genoeg. Arm beest...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:49

Voor mij het zelfde als pacha, ik vind het sneu.
Wel meer respect voor deze eigenaar wat de foto dat ze erop zit is de huid stukken beter dan de fotos van pasha op springwedstrijd. Maar vergelijken is niet helemaal eerlijk

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:25

tita schreef:
Chaos schreef:
Minste weerstand? (grinnik).
De keus wel eens gemaakt?

Ja neem moeite en als je tijd heb lees mijn topic acute koliek prince 12l% overlevingskans. Kreeg iid bokt over me heen. Maar nu 3 jaar later leeft nog steeds.

Iedereen hier die roept inslapen kan er nie over oordelen tot je het mee maakt

Had je die keus ook gemaakt als je geweten had dat de koliekaanval twee jaar onafgebroken zou duren?

Ik respecteer je wil om een ziek dier te redden hoor maar naar mijn gevoel zijn hier grenzen overschreden bij dit verbrande en lijdend paard.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:34

als ik de foto's zo bekijk weet ik niet of ik deze weg bewandeld was met mijn paard , maar heb wel geleerd dat je als eigenaar heel goed kan zien of je paard het nog ziet zitten, mijn pony had destijds dan een wond( geen brandwond ) maar we hebben bijna 3 maanden gevochten met de DA , maar zowel ik als eigenaar maar ook de DA zag dat hij aan het opgeven was , en heb hem in moeten laten slapen ,,

ik kan dus niet met zekerheid zeggen wat ik zou doen met een paard verbrand zoals deze , ik zou het paard moeten kennen , en zou kijken in hoe verre het paard nog levenslust over heeft.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:47

Ik heb er moeite mee dat zo'n dier door allerlei pijnlijke behandelingen word gesleept zonder dat het dier besef heeft waarvoor dat allemaal moet, dat er zoveel operaties en transplantaties nodig zijn geweest om het dier na jaren! weer een paardwaardig (hoewel?) leven Laten... Om nu als mascotte de wereld rondgesleurd te worden om MENSEN zich beter te laten voelen... Arm ding!

Dit is in mijn ogen dus weer een vreselijk voorbeeld van hoe cru mensen zijn naar dieren met een vals rotexcuus. Waar het dier niets aan heeft, die is alleen maar slachtoffer.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:57

Dit is een paard in leven houden! Voor wie, voor de eigenaar. Egoistisch om een dier zo te laten lijden! Ik hou onwijs veel van mn paarden, maar er zijn grensen. Een dier mag niet lijden om de heb van de eigenaar. Het paard heeft moeten lijden omdat de eigenaar alleen dit paard wil. Zo zie ik het. 70% verbrand, dus 30% niet! Wat een pijn heeft het arme paard gehad. Brand je vinger eens aan iets en dat x 70.
De kliniek heeft weer iets om in de picture te komen. Commercieel en financieel weer een goede beurt. Bah, walgelijk gewoon!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:51

Het dilemma wat high tech diergeneeskunde geeft, kom je feitelijk tegen in dit verhaal. Er is zó veel mogelijk, zelfs een 70% verbrand paard in leven houden, maar moet men alles ook doen wat mogelijk is...
Persoonlijk denk ik dat met high tech diergeneeskunde de diergeneeskunde het oorspronkelijke doel, lijden verminderen, voorbijstreeft... Er ontstaat feitelijk méér leed omdat er meer mogelijk is...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 00:09

Dat filmpje is naar zeg, jeetje!
Behandelingen doen nog steeds pijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 06:37

hahahaah wat een een gewauwel hier mijn laatste post want mensen weten het constant beter zonder te kunnen oordelen...bovendien is het discussie-nivo nogal minmatig is ons tegen ons....en moet me praktisch elk woord verantwoorden.
Ik veroordeel niemand maar er worden woorden in mijn mond gelegd en tevens spreekt men zich (diverse mensen) mega tegen.

Dat Filmpje ziet er goed uit. Paard loopt goed zuiver en vele plekken zijn waanzinnig goed genezen. Dat de behandeling pijnlijk is kan ik geen oordeel over geven maar jullie zien enkel het trillen van de huid en denken gelijk ooooo wat zielig. Goed dan heeft mijn paard dus ook heel veel pijn als ik elke keer weer de chabrak er op gooi. En als ik van alles en nog wat op zijn lichaam smeert en oja als ik het halster omdoe...dan vergaat hij van de pijn want hij schud flink met zijn hoofd :roll:

Ik denk niet dat de dierengeneeskunde kickt op het feit dat men een dier in leven houdt. Ga dan eens een rondje kliniek doen (grote echte zoals Gent of Utrecht) dan kom je dus echt veel meer dierenleed tegen en nog erger ook.
Klinieken gaan niet een dieren in leven houden kost wat het kost om geld te verdienen of om in het medisch jaarboek te kunnen publiceren...het is iig niet mijn ervaring daarmee.
De DA overleggen wat ze kunnen doen en wat er kan gebeuren als een DA niet achter de behandeling staat zal hij er waarschijnlijk niet mee verder gaan.

@Slimmerik dat is vreselijk foute vraag..... Belangrijkst is altijd.... is er kans op herstel zo ja hoeveel procent. Men leeft dan van dag tot dag. Elke dag kan het dan afgelopen zijn.
Er zijn paarden die koliek gevoelig zijn en die meerder keren in hun leven koliek hebben..moet je dan bij de 2x koliek je paard maar laten inslapen omdat hij gevoelig is daarvoor.
Wat Prince had was uniek en niet zomaar een koliek aanval bovendien was hij toen 25 en had nog nooit koliek gehad de kans dat het terug kwam was minimaal.....iig deze soort koliek en tuurlijk moesten we afwachten hoe zijn darmen het zouden doen.
En tuurlijk is er wel wat kapot en of hij pijn heeft...daar kom je dus nooit achter iemand met aambeien vergaat ook vaak van de pijn en krijgt ook geen spuitje en hebben we niet eens over allerlei darmziektes die pijn doen bij de mens.

Ik vind dat het paard er goed is vanaf gekomen en misschien heeft af moeten zien....maar waarschijnlijk kreeg hij zware pijnstillers en zijn de zenuwen beschadigd waardoor de pijn minimaal was.
Dit echter is allemaal gespeculeer enkel eigenaar en DA weten wat er precies is gebeurd.

Ik krijg een naar gevoel bij dit Topic iemand waarvan zijn paard ernstig verwond is en toch probeerd op te knappen is per definitie altijd fout..Ik durf te wedden dat minimaal 50% van de mensen de behandeling niet eens kunnen betalen...ongeacht of men het wil.....en als jij van te voren hoort dat het paard voor 80% kan genezen zou nog steeds die 50% het niet doen.
Er zijn maar weinig mensen die een paard voor decoratie hebben (afgezien van de mensen met geld of eigen land) maar paarden in pension kosten geld.......en moeten vooral plezier geven op moment dat men niet meer op een paard kan rijden gaat het vaak de dood tegemoed of wordt het weg gegeven.
Ik heb duidelijk een andere mening dan de rest....mooi....dat is mijn standpunt..Als Prince zo eruit ziet..en er is kans op herstel en hij geeft aan dat hij het wilt krijg hij van mij de kans.