Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:46

sporter schreef:
Ja dat vind jij :+

Ik ben duidelijk niet de enigste hier op bokt. :Y)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:48

2005 schreef:
scheepie schreef:
Goh wel een opsteker voor de geldzoekers onder ons: Matthias zoekt ook geld op foto 2 en 3. Pffff, op dat niveau gebeurdt het dus ook ;) .

Met tien miljoen onder mijn kont zou ik ook wel eens naar beneden kijken :D .

_O-

Blijf alleen het stanggebruik een beetje schrikbarend vinden :\
En idd zijn houding, wat een aparte vorm heeft MAR.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:48

easygoing schreef:
sporter schreef:
Ja dat vind jij :+

Ik ben duidelijk niet de enigste hier op bokt. :Y)

Hahahahahaha dat spreekt niet voor je hoor _O- _O-

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:52

sporter schreef:
Hahahahahaha dat spreekt niet voor je hoor _O- _O-

Dat zeg ik ook niet maar jou waarheid hoeft de mijne niet te zijn en andersom ook niet ;).
Ik schrok me werkelijk kapot toen ik die eerste foto's zag en nogmaals als er niet bij was verteld dat dit Totilas is dan had het voor mij net zo goed het paard van hier op de hoek kunnen zijn.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:53

Nou ik weet niet wat voor hoefzweer het zal zijn maar deze duurt wel erg lang,normaal gesproken snijden ze het open of laten het openweken en dan duurt het herstel geen maanden hoor!

Wat betreft spieropbouw en afbraak is bij ieder paard verschillend.
Bij die van mij zie je na twee weken niet rijden al afbraak van de spieren,bij mijn andere paard zag je na een maand rust nog geen verschil!

easygoing

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:59

Afbraak oke maar van een bodybuilder naar een gespierde spijker in 2 weekjes ongeveer is wel een heel erg forse afbraak.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:02

easygoing schreef:
Afbraak oke maar van een bodybuilder naar een gespierde spijker in 2 weekjes ongeveer is wel een heel erg forse afbraak.

Bij paarden die pijn hebben kan dat gebeuren.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:04

Paddenpad schreef:
easygoing schreef:

Nogmaals iets oke maar zoveel nee. Ook niet bij pijn veroorzaakt door een hoefzweer.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:05

easygoing schreef:
Paddenpad schreef:

Nogmaals iets oke maar zoveel nee. Ook niet bij pijn veroorzaakt door een hoefzweer.

Ja dit is helemaal natte vingerwerk natuurlijk. Je hebt geen idee hoelang die hoefzweer er heeft gezeten waar die zat en hoe erg dat allemaal was.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:12

en het belangrijkste ..als ie medicatie heeft gekregen moet er gewoon gewacht worden tot die helemaal uit het bloed is verdwenen ..of moeten ze starten en dan gecontroleerd worden en een positieve test afleggen ??
Denk dat ze daar niet zitten op te wachten want dat zou pas een rel ontketenen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:13

Inderdaad niet in deze proporties, en het zou imo ook een stuk sneller hersteld moeten zijn. Het lijkt me dat als je pers en fotografen over de vloer vraagt, je niet pas een week weer aan het trainen bent na een blessure. Bovendien zou tijdens de training het verschil minder zichtbaar moeten zijn aangezien de spieren dan aangespannen zijn. Dat je altijd een beetje terugval ziet klopt, maar dat betekent niet dat die er ook daadwerkelijk is. Over het algemeen zie je bv. ook voor en na een training verschil in bespiering, omdat spieren die net zijn aangespannen meer massa hebben.

En verder.. zien het wel, hopelijk is dit gewoon een dipje, zal lastiger zijn om hem weer op te bouwen na een blessure dan wanneer je hem in goed getraind en in topconditie van Edward over neemt, en gaat het snel weer beter. Ben wel benieuwd of Edward advies zou willen geven aan Rath bij problemen en of Rath erom zou vragen. Genoeg amateurs die een hoogopgeleid paard kopen en die dan een paar keer even terugbrengen naar degene die hem naar dat niveau gereden heeft als ze vast lopen, of nog een tijdje blijven trainen bij die persoon. Zou voor Totilas natuurlijk niet zo verkeerd zijn, maar ik vrees dat het niet gebeurt in dit geval.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:14

besita schreef:
en het belangrijkste ..als ie medicatie heeft gekregen moet er gewoon gewacht worden tot die helemaal uit het bloed is verdwenen ..of moeten ze starten en dan gecontroleerd worden en een positieve test afleggen ??

Het gaat denk ik niet een zozeer over het wel of niet starten op Hagen maar meer over de geheimzinnigheid en het gedraai na het mijlen hoog van de toren schreeuwen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:17

Fleurtje100 schreef:
Inderdaad niet in deze proporties, en het zou imo ook een stuk sneller hersteld moeten zijn. Het lijkt me dat als je pers en fotografen over de vloer vraagt, je niet pas een week weer aan het trainen bent na een blessure. Bovendien zou tijdens de training het verschil minder zichtbaar moeten zijn aangezien de spieren dan aangespannen zijn. Dat je altijd een beetje terugval ziet klopt, maar dat betekent niet dat die er ook daadwerkelijk is. Over het algemeen zie je bv. ook voor en na een training verschil in bespiering, omdat spieren die net zijn aangespannen meer massa hebben.

Zo zie ik dat inderdaad ook.

Fleurtje100 schreef:
En verder.. zien het wel, hopelijk is dit gewoon een dipje, zal lastiger zijn om hem weer op te bouwen na een blessure dan wanneer je hem in goed getraind en in topconditie van Edward over neemt, en gaat het snel weer beter. Ben wel benieuwd of Edward advies zou willen geven aan Rath bij problemen en of Rath erom zou vragen. Genoeg amateurs die een hoogopgeleid paard kopen en die dan een paar keer even terugbrengen naar degene die hem naar dat niveau gereden heeft als ze vast lopen, of nog een tijdje blijven trainen bij die persoon. Zou voor Totilas natuurlijk niet zo verkeerd zijn, maar ik vrees dat het niet gebeurt in dit geval.

Zover ik weet is Edward gevraagd maar heeft hij het (nog) niet gedaan.
Kan me ook voorstellen dat hij daar niet zoveel trek in heeft.
Edward zal dit allemaal ook wel met een knoop in zijn maag volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:26

besita schreef:

Ik denk zomaar dat dat de MAR haters dolgelukkig zou maken, kunnen ze weer lekker vingertjewijzertje doen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:28

In het Duitse artikel stond volgens mij juist dat er gewacht werd tot de medicijnen helemaal uit het bloed worden aber ich kann es verkehrt begreipen haben ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:33

En in dat artikel staat ook dat het niet zozeer de zweer was, maar een ontsteking in het been. ;)
Dus ja, er was iets meer aan de hand als alleen een zweer. Er staat in het artikel dat de zweer zelf maar een paar dagen heeft geduurd. Maar door de ontsteking in z'n been heeft ie medicatie gekregen en dat moet er eerst helemaal uit zijn.
Maar mensen willen niet lezen. Mensen willen hun eigen waarheid creëren op basis van een klein deel van de info.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:35

Sjoert schreef:
Deze foto's heb ik gemaakt eind maart.
Voor de rest vind ik het allemaal niet zo boeiend. Op foto's oordelen, moet je imo niet doen.
De rest zien we vanzelf allemaal wel. T'is maar een paard.

amen en uit...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:42

s0173957 schreef:
amen en uit...

Dat lijkt me een beetje heel definitief.

Wat raar is in dit topic dat degenen die compassie met Totilas hebben voor nitwits, WAR haters, ongenuanceerd, rellers en speculanten uitgemaakt worden.
Terwijl de speculanten die denken dat alles goed gaat en wat door PS in de pers gezegd wordt allemaal waar is, zichzelf zien als degenen die het allemaal weten
Vooralsnog weten de eigenaren en ruiter het het best en de enige manier waarop PS en ruiter het volk ervan kan overtuigen dat Toot de magische Toot nog is, is een openbare wedstrijd rijden.

En tot zover speculeert iedereen hier, dus het is nogal een tunnelvisie om met een vingertje naar degenen te wijzen die een andere mening hebben.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:44

sarabande schreef:
s0173957 schreef:
amen en uit...

Dat lijkt me een beetje heel definitief.

Wat raar is in dit topic dat degenen die compassie met Totilas hebben voor nitwits, WAR haters, ongenuanceerd, rellers en speculanten uitgemaakt worden.
Terwijl de speculanten die denken dat alles goed gaat en wat door PS in de pers gezegd wordt allemaal waar is, zichzelf zien als degenen die het allemaal weten
Vooralsnog weten de eigenaren en ruiter het het best en de enige manier waarop PS en ruiter het volk ervan kan overtuigen dat Toot de magische Toot nog is, is een openbare wedstrijd rijden.

En tot zover speculeert iedereen hier, dus het is nogal een tunnelvisie om met een vingertje naar degenen te wijzen die een andere mening hebben.

_/-\o_ +:)+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:47

easygoing schreef:

In ieder geval al het gekonkel in dit topic.
Oh zo zielig doen als men in een ander land zoiets doet over 1 van onze topruiters, maar nu staat men wel vooraan om een ander uit en te na te bespreken............
Als je het niet gepast vind dat zoiets over een nederlander gebeurt, wees dan ook zo netjes om het niet bij een buitenlander te doen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:49

gr_roos schreef:
easygoing schreef:

In ieder geval al het gekonkel in dit topic.
Oh zo zielig doen als men in een ander land zoiets doet over 1 van onze topruiters, maar nu staat men wel vooraan om een ander uit en te na te bespreken............
Als je het niet gepast vind dat zoiets over een nederlander gebeurt, wees dan ook zo netjes om het niet bij een buitenlander te doen.

:o?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:51

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:53

sarabande schreef:

+:)+ En volgens mij kunnen we met deze wijze woorden het topic wel dood laten bloeden..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:56

Wat is nu precies het probleem van speculeren?
Gebeurt dat niet overal, bij welke situatie dan ook?
Fietser doodgereden: goh, de automobilist zal wel gedronken hebben.
Als dan later blijkt van niet.. so what?
Blijkbaar is er behoefte aan om hier over te praten, en niet alleen op Bokt.
Laat elkaar lekker in zijn waarde zeg.. en als je geen zin hebt om speculaties te lezen, wacht je toch gewoon lekker af tot ze in de ring verschijnen in plaats van je druk te maken op speculaties?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:34

De planning van Rath was volgens mij Munchen & Wiesbaden wou hij zich kwalificeren voor het EK.

Nu hij niet in Hagen uitkomt, moet hij zeer waarschijnlijk gelijk starten op een groot concour. Een groot nadeel voor hem dus.....

Ach, we wachten het af ;)