Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EricPrast schreef:mysa schreef:Dus zo'n waarschuwing mag ook niet? Dat is toch geen advertentie?
Nee, in principe niet. Marktplaats= marktplaats -> mag niet. Ik heb alleen wel de indruk dat er de ene keer meer haast gemaakt wordt met een dergelijk topic naar de mesthoop verplaatsen dan de andere keer. Naar de oorzaak van dat verschil kunnen we slechts gissen.
Maar als je geinteresseerd bent in wat er in die advertentie stond, moet je vooral even op de bovenste link in mijn onderschrift klikken.
Citaat:Geachte paardenliefhebbers.
In het Friese dorp De Valom is een grootschalige verwaarlozingszaak van een dertigtal pony's aan het licht gekomen. De VWA is hier druk mee bezig om deze wanpraktijken voor eens en altijd te stoppen.
De eigenaar probeert nu via slinkse wegen om aan ontruiming te voorkomen, door mensen over te halen tijdelijk paarden op naam te zetten.
Verder wordt er driftig gezocht naar mensen die ze tijdelijk zouden kunnen herbergen.
Dit is allemaal tegen de regels in.
De eigenaar is al meerdere keren over de schreef gegaan wegens verwaarlozing van zijn dieren, en er mag alleen worden verkocht aan bonafide kopers die de paardjes niet in de handel stoppen en ze ook niet na verloop van tijd terug gaan geven aan de huidige eigenaar.
Mocht u via welke weg dan ook, een IJslander op verdachte manier aangeboden krijgen, meldt dit dan meteen bij de VWA of de AID.
Voor meer informatie en foto's kunt u een kijkje nemen op paardenfora poetsplaats.nu en ijslanderforum.nl
Isabonny schreef:Ik denk dat het niet de bedoeling is elke keer een nieuw topic hierover te openen. Nieuwe meldingen maken in een bestaand topic is, neem ik aan, voldoende.
Al bereik/waarschuw je natuurlijk meer mensen met een nieuw topic waar iedereen het 1e bericht leest; niet iedereen neemt zich de moeite een topic van 14 pagina's helemaal door te nemen.
Anne_GTI schreef:Mocht u, via welke weg dan ook, in de loop van de komende dagen op een verdachte manier een IJslander aangeboden krijgen, meldt dit dan alstublieft direct bij de AID/VWA.
Dit moet toch in koeieletters op de voorpagina????
hestejente schreef:De haakjes zijn terecht HJ, want het zijn niet alleen haflingerkruisingen maar ook New Forester kruisingen. In het verleden zijn er daarvan al te koop aangeborden via Bokt, oa. een Askur frá Gerðum X Morgan (NF-merrie) en een Þorgeir frá Heida-Faxi X diezelfde Morgan.En behalve IJslanders (jonge dieren zonder papier dus als IJslander heb je er niet zo veel aan) zijn er ook (haflinger)kruisingen die mogelijk aangeboden zouden kunnen worden.
Ninx schreef:De AID maakt gebruik van vaste opvangadressen/ opvangplekken... mensen waar ze dus vaker mee werken.
Particulieren komen pas weer in zicht wanneer de paarden voldoende opgelapt zijn. Hopelijk in samenwerking met het NSIJP (stamboek IJslandse paarden), zodat ze bij ervaren IJslander-eigenaren terecht komen en niet bij goedwillende particulieren die geen ervaring hebben met dit ras.
jolandje schreef:ja dat vroeg ik me ook al af eigenlijk, en wat gebeurt er dan met de paarden, worden ze weer "opgelapt"en dan verkocht aan betrouwbare mensen?