Dierenbescherming: 200.000 paarden verpieteren in Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:04

sporter schreef:
Kom op zeg wees eens realistisch.

Wanneer 'realistisch' zijn betekent dat we achterover leunen en alle ellende oogluikend toestaan.... meld ik me niet aan voor die club van 'realistische Bokkers'.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:07

Nicolletje, mijn uitslag was: 86% en ik was geschikt om een kat te houden, vervolgens staat eronder, als u de kosten voor een sterrilisatie niet kunt betalen kunt u misschien beter helemaal geen kat houden...

Beetje dubbelzinnig haha, ik kan de kosten best dragen, vind ze alleen belachelijk duur voor een sterrilisatie... maar dat wil niet zeggen dat ik het niet laat doen, mijn beestjes zijn allemaal geholpen.. maar daardoor moet ik volgens hun dus maar geen kat houden, dus bij deze bied ik mijn 4 katten maar ter adoptie aan denk... :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:07

Nicolletje schreef:
Brainless schreef:
Maar krijgt hij een multiple choice of een open vraag met bv:
Wat doe je met een hoefbevangen paard, of hoe vaak moet de hoefsmid komen ed.

Mag ik een kat houden?
http://www.dierenbescherming.nl/huisdie ... /starttest
[i]
Resultaat: u heeft 79% gescoord
Of u geschikt bent voor het houden van een kat is twijfelachtig. Misschien is het voor u beter om er eerst nog eens goed over na te denken. Laat u informeren door deskundigen, andere kattenbezitters etc.
*knip*

Ik scoor zelfs nog lager :')
Wat een foute vragen en onzinnige antwoorden zeg.

- U twijfelt over de troep of schade die een (jonge) kat kan toebrengen aan uw huis. Wij verzekeren u echter dat er troep en schade zal ontstaan. Denk daar goed over na!
Echt niet dat er schade of troep is ontstaan toen mijn zwervertje kwam aanlopen met zn 9 weekjes oud :(:)

-U regelt pas vakantieopvang voor uw kat als het zover is. Er is echter teveel te regelen om dit op het laatste moment pas te doen.
Mijn ouders passen op. Waarom zou ik dit al maandenlang vantevoren regelen als ik nog niet eens weet of ik uberhaupt wel op vakantie ga :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:08

djuulsie schreef:
Wat is 'diervriendelijk' stemmen dan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar....

Welke partij vind natuur en dierenwelzijn relevant... en welke partij heeft voldoende gewicht daar ook iets mee te kunnen doen, geef die partij je stem.
Het is echter niet zo dat dat altijd dezelfde partij is... de mate waarin men aandacht besteed aan natuur en dierenwelzijn fluctueert helaas nogal eens.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:08

@Blue_kim: als het aan die site ligt, is niemand geschikt om een kat te houden en zitten alle asiels overvol!!! nee, dat is diervriendelijk... :S rare site hoor! ben er van overtuigd dat jij goed voor je katten zorgt hoor!

Talsha

Re: Dierenbescherming: 200.000 paarden verpieteren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:09

Ninx, maar hoevaak is het ook geen truc om mensen te lokken voor een partij en word er vervolgens weer weinig tot niks mee gedaan?

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:09

de dierenbescherming moet eerst eens naar zijn eigen verzorging van dieren gaan kijken. want de dierenbescherming in nederland zuigt echt heel hard!. laten ze maar een animalcops bureau opzetten die goed loopt.

goeie argumenten hebben ze soms wel. maargoed.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:10

Iedereen vind ieder initiatief om dierenwelzijn te verbeteren en bewustzijn van de consument te vergroten onzinnig en lachwekkend.
Ik heb in dit hele topic misschien maar 3 Bokkers gezien die een dergelijk initiatief toejuichen.

Maar ik lees ook niet wat de cynici voorstellen als alternatief voor deze maatregel..... waar leidt dat toe? Alleen maar meer passiviteit en toename van ellende..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:10

idsie schreef:
de dierenbescherming moet eerst eens naar zijn eigen verzorging van dieren gaan kijken. want de dierenbescherming in nederland zuigt echt heel hard!. laten ze maar een animalcops bureau opzetten die goed loopt.

Kun je dat toelichten?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:11

Ninx schreef:
Welke partij vind natuur en dierenwelzijn relevant... en welke partij heeft voldoende gewicht daar ook iets mee te kunnen doen, geef die partij je stem.
Het is echter niet zo dat dat altijd dezelfde partij is... de mate waarin men aandacht besteed aan natuur en dierenwelzijn fluctueert helaas nogal eens.

Alsof een partij als die van Marianne Tieme ook maar iets voor elkaar krijgt. Zelfs de regerende partijen krijgen hun plannen er niet door vanwege de oppositie. Denk niet dat dat de oplossing is....

@Talsha: helemaal mee eens!!! }:0
Laatst bijgewerkt door djuulsie op 14-12-10 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:12

idsie schreef:

Helaas is dat dus niet aan de dierenbescherming zelf.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:13

djuulsie schreef:
@Blue_kim: als het aan die site ligt, is niemand geschikt om een kat te houden en zitten alle asiels overvol!!! nee, dat is diervriendelijk... :S rare site hoor! ben er van overtuigd dat jij goed voor je katten zorgt hoor!

Nou bedankt voor je vertrouwen haha!
ik denk dat ik ook wel goed voor ze zorg, ze lijken me in ieder geval erg gelukkig, ookal kan ik ze af en toe wel eens achter het behang plakken (zoals nu, is weer een plant van de vensterbank af geduwd, pot=stuk :P)

En tuurlijk is het goed dat ze zulk soort test hebben om te kijken of je geschikt bent hoor, maar dit vind ik een beetje overdreven, want zo kan inderdaad bijna niemand een dier houden...
Ik denk dat als ze deze regels voor paarden erdoor zouden krijgen (wat ik wel een beetje betwijfel) dat de paarden slagers het nog drukker gaan krijgen dan dat ze nu doen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:13

Talsha schreef:
Ninx, maar hoevaak is het ook geen truc om mensen te lokken voor een partij en word er vervolgens weer weinig tot niks mee gedaan?

Tja... soms is het verdrietig hoe weinig er van plannen terecht komt, en eerlijk is eerlijk: als ik hier lees hoe weinig mensen eigenlijk begaan zijn met het lot van duizenden paarden die een bijzonder slecht leven hebben... daar wordt ik erg neerslachtig van.
Als ik al merk op dit forum hoe weinig mensen bereid zijn misstanden in hun eigen sector op te lossen, en dan hebben we het over paardenliefhebbers, wat kun je dan nog verwachten?

Ik weiger echter toe te geven aan het idee dat het allemaal geen zin zou hebben....

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:14

200.000 is wel erg veel, zou betekenen dat de helft in een dergelijke situatie zit.
Maar net als zovelen hier, mijn grote vraag, wat bedoelen ze precies met "aan het hoofd vastbinden"?
Dat elk paardje een nette (ruime) stal verdient, met uitloop naar buiten, gezellig met vriendjes en vriendinnetjes dat lijkt me duidelijk, daar zou iedereen die paarden een warm hart toedraagt voor moeten zijn.
Zie helaas nog tevaak dat paardjes dag en nacht opstal staan, en alleen even 's ochtends een uurtje mogen luchten en 's avonds een uurtje.
Kan me voorstellen dat je daar als paardje niet vrolijk van wordt.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:15

Ik ben echt verbaasd omtrent de algemene negativiteit ivm dit initiatief van de DB.
OK, het concept heeft nog wat haken en ogen, het kan allemaal nog beter uitgewerkt worden, er moet nog eens over nagedacht en gediscusieerd worden, ... maar juig dit initiatief toch toe ipv het af te breken.
Ik kan er alleen maar achter staan als men iets aan dierenleed probeert te doen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:15

@Blue_kim: helemaal mee eens hoor... en ik moet zeggen dat de helft van alle paarden ook wel een beetje overdreven is... dan zou dus feitelijk op elke stal de helft van de paarden verwaarloosd moeten zijn... vind ik moeilijk te geloven...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:16

Mandyke en ninx,

ik kan het alleen maar met jullie eens zijn. Ook ik sta er van te kijken dat dit topic overwegend negatief commentaar bevat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:17

djuulsie schreef:
@Blue_kim: helemaal mee eens hoor... en ik moet zeggen dat de helft van alle paarden ook wel een beetje overdreven is... dan zou dus feitelijk op elke stal de helft van de paarden verwaarloosd moeten zijn... vind ik moeilijk te geloven...

Ik kan je zo tien stallen opgeven in deze buurt waar de paarden alleen hun stal uitkomen als hun ruiter er met de krent bovenop gaat zitten.... verder GEEN uitloop, GEEN sociale omgang met andere paarden...
Dus die 200.000 zijn vast niet moeilijk te vinden.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:18

@Malenka: het idee dat ze een plan willen maken is prima... alleen het plan zelf zoals het nu beschreven wordt is te belachelijk voor woorden...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:19

Malenka schreef:
Mandyke en ninx,

ik kan het alleen maar met jullie eens zijn. Ook ik sta er van te kijken dat dit topic overwegend negatief commentaar bevat.

Het betreft hier een paardenforum, je verwacht dat daar mensen zitten die oprecht van het wezen/ dier paard houden.
Je zou ook verwachten dat er wellicht nog wat kritiek is op zo'n eerste concept, maar dat men graag meedenkt om dat concept te vervolmaken en gezamenlijk (als liefhebbers) erop toe te zien dat paarden uit NL het beter krijgen...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:20

@ninx,
Ik ben zeker bereid om misstanden in 'onze' sector te willen verhelpen, maar dan moeten de punten die ze aanvoeren wel ergens op slaan en goed doordacht zijn, mede door mensen die er echt verstand van hebben en dus weten waar ze het over hebben.
punten aanvoeren als een paard moet een deken om in de winter, komt imo over als neit weten waar je over praat.
Laat ze met goede concrete punten en argumenten komen en dan krijgen ze van mij alle steun die ze nodig hebben.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:21

djuulsie schreef:
@Malenka: het idee dat ze een plan willen maken is prima... alleen het plan zelf zoals het nu beschreven wordt is te belachelijk voor woorden...

Zoals ik dus al zei!!! :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:21

Of de cijfers kloppen weet ik niet. Maar ik zou er niet raar van staan te kijken. Kijk naar de gemiddelde manege of grote pensionstal. Daar staan zo'n 80 paarden. Meestal in boxjes van 3 bij 3 met grotendeels dichte tusssenwanden en een tralies voorkant. Paarden komen als ze echt mazzel hebben een uurtje in een paddock. Meestal ook nog eens alleen. Verder gaan de pensionpaarden dan vaak ook nog niet eens dagelijks aan het werk. Als je al die stallen bij elkaar telt kom je al een heel eind.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:23

djuulsie schreef:
djuulsie schreef:

Je kunt toch ook een constructieve bijdrage leveren door mee te denken, waarom moet alles direct met de grond gelijk gemaakt worden?
Beetje opbouwend te werk gaan is veel fijner dan dat destructieve gezever altijd....

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:25

djuulsie schreef:
djuulsie schreef:

Dat zeg ik ook. Ze willen er iets aan doen. De sectorraad was ook een prima initiatief. Maar helaas schiet ook dat niet op. De dierenbescherming geeft nu aan dat het niet snel genoeg gaat en dat ze graag iets willen doen. Het idee dat ze daarbee geven is helemaal niet zo gek. Maar nog lang niet voldoende uitgewerkt om een plan te kunnen noemen. Zoals het nu staat zou het ook het idee van een basisschoolleerling kunnen zijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.