Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:06

Jaimyliefje schreef:
Laurie schreef:
Ik vind dat eerlijk gezegd helemaal geen leuke uitspraak naar Edward.

Hoezo dat? Edward kon het altijd goed vinden met Rath.
Misschien wil hij dat juist wel, weet jij veel. Hij wordt nergens toe gedwongen ofzo!
Als mijn (wedstrijd)paard verkocht zou worden zou ik ook graag de nieuwe eigenaar/berijder trainen, of iig dat diegene getraind zou worden door mijn trainer.

Het feit dat rath en Gal op mondiaal niveau tegen elkaar rijden vind ik wel een reden voor Gal om rath niet te gaan trainen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:08

Edward had volgens mij ook nog steeds stille hoop om zelf weer op Totilas te mogen.

XxXchaXxX

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:18

zie net het filmpje op youtube http://www.youtube.com/watch?v=hpdDvTh-A7k

Maar als ik me mening eerlijk mag zeggen onder rath ziet het er uit als gewoon een normaal paard, net zoals iets heel simpels aan het eind staat die niet eens vierkant, als je zo hoog rijd dan let je daar wel op lijkt mij.

Ik ben er bijna van overtuigd dat hij er het er niet uitkan rijden zoals Edward dat deed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:20

Het ís ook een normaal paard... Denk je dat Gal hem altijd zo met die benen liet zwieren in training? :) Dan liep ie al lang niet meer. :)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:23

XxXchaXxX schreef:

Maar als ik me mening eerlijk mag zeggen onder rath ziet het er uit als gewoon een normaal paard, net zoals iets heel simpels aan het eind staat die niet eens vierkant, als je zo hoog rijd dan let je daar wel op lijkt mij.

Ik ben er bijna van overtuigd dat hij er het er niet uitkan rijden zoals Edward dat deed.

Moet ook nog maar zien dat ie 'm zo op lengte kan blijven rijden in een proef. De tijd zal het leren

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:26

XxXchaXxX schreef:

Wees blij dat hij ook normaal kan lopen. Snap niet wat voor een beeld sommige mensen hebben over dat paard. Denk je nu echt dat hij dag in dag uit zo loopt? Hij gooit zn voorbenen niet en gelijk wordt hij uitgemaakt voor een normaal paard en rath voor een ruiter die niet eens vierkant kan staan. Sorry hoor maar het paard wordt hier voorgesteld, na 6 x rijden, er wordt niet verwacht dat hij een proef neerzet om u tegen te zeggen, wat ook helemaal niet kan na die paar keer rijden.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:27

Niet vierkant staan, wat een ramp :=
Tis nog maar de 6de keer hoor, geef 'm toch eens wat tijd ! Jeetje..

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:29

En wat verstaan jullie nu als een 'normaal' paard ?
Elk paard is normaal !
Geen enkele paard is beter of minder het blijven gewoon dieren hoor ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:29

grappig toch altijd weer op bokt. De een vind al dat rath totilas beter rijdt dan edward en de ander vindt dat we 'm de tijd moeten gunnen

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:31

Op gebied van benenwerk & ontspanning vind ik dat Rath hem beter rijd dan Edward :)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:32

en nu maar kijken of ie dat in de ring kan voortzetten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:34

Laten we hopen van wel. ;) Dat zullen we toch moeten afwachten. Maar vind dit beeld iig een goed teken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:40

SuzannePerla schreef:
Ik vind dat er wel 2 uitersten in dit topic zijn hoor..
De ene helft vindt dat Matthias totaal geen combinatie is en niet eens recht kan zitten, de andere helft vindt dat Matthias nu al (na amper 6 keer rijden ofzo) Totilas beter rijdt, beter zit en meer rust geeft dan Edward :+
Kunnen we enigszins realistisch blijven?
Matthias en Totilas zien er goed uit samen wat te verwachten is na die 6 keer rijden. Om nou te zeggen dat het beter is dan Edward vind ik wel heel ver gaan, maar dat kan ook niemand verwachten op dit moment.
Het belooft denk ik heel veel voor de toekomst.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk jammer van Edward en Totilas, maar het is nu eenmaal niet anders.
Duitsland kan Totilas dan misschien wel kopen, als Toot wint dan heeft voor mijn gevoel Nederland nog steeds gewonnen, want het blijft en is
'ons' paard :)
Voor Matthias is dit een fantatische kans, ik gun het hem helemaal en ik hoop dat hij net zo'n goede resultaten met Toot kan halen als Edward.

ik quote dit bericht nog maar eens even :))

totilas is een gewoon normaal paard, rath rijd op dit moment echt nog niet beter dan edward,
en de mensen die vinden dat rath nu beter rijd omdat totilas nu meer een normaal paard is,
njaa bewijzen zullen we het nooit meer kunnen, maar ik gok dat edward totilas niet niet reed in de training als of hij op concours was :n

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:07

zitake schreef:
XxXchaXxX schreef:

Wees blij dat hij ook normaal kan lopen. Snap niet wat voor een beeld sommige mensen hebben over dat paard. Denk je nu echt dat hij dag in dag uit zo loopt? Hij gooit zn voorbenen niet en gelijk wordt hij uitgemaakt voor een normaal paard en rath voor een ruiter die niet eens vierkant kan staan. Sorry hoor maar het paard wordt hier voorgesteld, na 6 x rijden, er wordt niet verwacht dat hij een proef neerzet om u tegen te zeggen, wat ook helemaal niet kan na die paar keer rijden.

Daar ben ik het helemaal mee eens!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:08

Ik vind het beeld er met Rath juist heel fijn uit zien. Volgens mij vergeten veel mensen hier dat het pas de 6e keer is dat hij Totilas rijdt, dan kun je toch ook niet verwachten dat ze er meteen als toekomstige wereldkampioenen uit zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:12

CleovG schreef:
Ik vind het beeld er met Rath juist heel fijn uit zien. Volgens mij vergeten veel mensen hier dat het pas de 6e keer is dat hij Totilas rijdt, dan kun je toch ook niet verwachten dat ze er meteen als toekomstige wereldkampioenen uit zien...

Amen Cleo! Maar er moet blijkbaar iets negatiefs gezegd worden, alle objectiviteit gaat verloren, men ziet het plaatje niet meer voor wat het is door alle oranjetranen heen....(aan één kant wel begrijpelijk, maar niet helemaal eerlijk en dat is jammer)

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:31

ik vind het een prettig beeld om naar te kijken. Tuurlijk reed Edward hem (op dit moment dan) beter als Mathias, alleen heeft Edward er wel wat meer uurtjes op zitten op Totilas zijn rug als Mathias. Je kan dus nog helemaal niet vergelijken! Mathias begint net.
Ik gun het hem van harte, en hij ziet er zo blij uit als ie over Totilas praat. Ben benieuwd naar de toekomst!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:47

Picasso schreef:
CleovG schreef:

Amen Cleo! Maar er moet blijkbaar iets negatiefs gezegd worden, alle objectiviteit gaat verloren, men ziet het plaatje niet meer voor wat het is door alle oranjetranen heen....(aan één kant wel begrijpelijk, maar niet helemaal eerlijk en dat is jammer)

En is het niet over de rijstijl dan wel over de manier van invlechten....:')

Is me trouwens niet eens zo opgevallen, ik zit naar andere zaken te kijken als ik een dergelijk filmpje bekijk.

Maar goed, amen Cleo, amen Picasso, ik sluit me helemaal bij jullie aan...!

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:00

typisch bokt dit. Zeg je even je mening en word gelijk gezegd dat ik ze geen goede combinatie of iets dergelijks vind Rath rijd hem leuk ja maar onder Edward vind ik het leuker ja, en over normaal paard tuurlijk is totilas een normaal paard maar, bij 9 van de 10 paarden krijg ik geen kippenvel wel bij ieder filmpje van Edward en bij Rath niet dat is mijn mening, en ik hoef daar niet over te discusseren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:36

XxXchaXxX schreef:
typisch bokt dit. Zeg je even je mening en word gelijk gezegd dat ik ze geen goede combinatie of iets dergelijks vind Rath rijd hem leuk ja maar onder Edward vind ik het leuker ja, en over normaal paard tuurlijk is totilas een normaal paard maar, bij 9 van de 10 paarden krijg ik geen kippenvel wel bij ieder filmpje van Edward en bij Rath niet dat is mijn mening, en ik hoef daar niet over te discusseren :)

Maar hoe kan je de één met de ander vergelijken? Meneer Gal die zo een eenheid vormde met dit paard na jaren training en Rath na zes keer gereden te hebben....

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:38

vind het zeker niet misstaan, ziet er fijn ontspannen uit, ik kijk hier liever naar dan dat spektakel!
ben benieuwd, volgens mij wordt dit wat :j

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:10

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 18:30

TinekeHorses, bedankt! Blijkbaar kan je nu niet meer zonder password in dat topic. Ik ga even zoeken naar iets waar de de gehele persconferentie kan bekijken ;)

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:09

Waarom mag je geen mening hebben over die FOEI-lelijke vlechten...die vielen mij echt wel op.. Verder zag het er erg goed uit (rijden van Rath). Maar die vlechten...ineens is Toot een Duitser...hahaha... (GRAPJE!!! voordat ik heel Bokt over me heen krijg) :){ :){ :){

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:14

Het blijft een bijzonder paard, zelfs met een ruiter die er pas de 6e keer op zit. Ben benieuwd naar de eerste wedstrijdbeelden.
Verder vond ik Edward gewoon een fijnere uitstraling hebben met Toot...maar ja, dat zal vast tussen mn oren zitten :P